عمومیکسب و کار ایرانی

سایز میز تلویزیون مناسب برای تلویزیون من کدام است؟

ابعاد استاندارد میز تلویزیون بر اساس ابعاد تلویزیون تعیین می‌شود. در ادامه، ابعاد استاندارد میز تلویزیون برای اندازه‌های مختلف تلویزیون را بیان می‌کنیم:

سایز تلویزیون (اینچ) حداقل طول میز تلویزیون (سانتی متر) ارتفاع میز تلویزیون دیواری (سانتی متر) ارتفاع میز تلویزیون زمینی (سانتی متر)
تلویزیون 28 اینچ 92 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 32 اینچ 100 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 40 اینچ 118 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 42 اینچ 122 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 43 اینچ 125 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 46 اینچ 131 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 48 اینچ 135 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 49 اینچ 138 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 50 اینچ 140 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 55 اینچ 151 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 58 اینچ 158 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 60 اینچ 162 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 65 اینچ 173 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 75 اینچ 196 حداکثر 30 بین 33 تا 60
تلویزیون 85 اینچ 220 حداکثر 30 بین 33 تا 60

تلویزیون به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی و سرگرمی، در خانه‌ها اهمیت بسیاری دارد. این ابزار الکترونیکی، نه تنها به ما امکان می‌دهد به آخرین اخبار، برنامه‌های تلویزیونی، ویدئوها و سریال‌ها دسترسی داشته باشیم، بلکه نقش مهمی در اطلاع‌رسانی، سرگرمی و آموزش‌های تفریحی دارد. با توجه به اینکه مجموعه میزان دکور دارای یک کارگاه کاملا مجهز در زمینه انواع دکوراتیو چوبی از جمله میز تلویزیون است. امکان سفارشی سازی تمام محصولات این مجموعه از نظر طرح، رنگ و اندازه وجود دارد.

خرید انواع مدل های میز تلویزیون آینه ای بدون واسطه از تولیدکننده همراه با تخفیف های استثنایی و ارسال رایگان به سراسر ایران با مراجعه به سایت زیر خرید خود را انجام دهید.

لیست در فروشگاه میزان دکور

میز تلویزیون نیز یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی آن محسوب می‌شود. میز تلویزیون علاوه بر اینکه محل قرارگیری تلویزیون است، فضایی برای نگهداری از وسایل جانبی تلویزیون مانند گیرنده دیجیتال، کنسول بازی، اسپیکر و سایر لوازم نیز فراهم می‌کند. انتخاب میز تلویزیون مناسب اهمیت زیادی دارد، زیرا علاوه بر زیبایی، باید از نظر ابعاد نیز متناسب با تلویزیون باشد. در غیر این صورت، میز تلویزیون ظاهر نامناسبی ایجاد می‌کند و استفاده از آن نیز دشوار می‌شود.

در این مطلب قصد دارد به بررسی بپردازد و موضوعات مهمی را در این زمینه ارائه دهد.

ابعاد میز تلویزیون در دکوراسیون اتاق نشیمن

ابعاد میز تلویزیون تأثیر زیادی در دکوراسیون اتاق نشیمن دارد. میز تلویزیونی که خیلی بزرگ باشد، فضای اتاق نشیمن را کوچک نشان می‌دهد. میز تلویزیونی که خیلی کوچک باشد، تلویزیون را کوچک نشان می‌دهد. در دکوراسیون اتاق نشیمن، باید ابعاد میز تلویزیون را با توجه به اندازه تلویزیون، اندازه اتاق نشیمن و سبک دکوراسیون انتخاب کنید. برای مثال، اگر تلویزیون شما بزرگ است، بهتر است از میز تلویزیونی استفاده کنید که کمی از تلویزیون بزرگتر باشد. این کار باعث می‌شود تلویزیون در فضای اتاق نشیمن به خوبی دیده شود.

اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، بهتر است از میز تلویزیونی استفاده کنید که اندازه‌ای متناسب با اندازه اتاق داشته باشد. این کار باعث می‌شود فضای اتاق نشیمن بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. برای اینکه میز تلویزیون در دکوراسیون اتاق نشیمن زیبا به نظر برسد، می‌توانید از میز تلویزیونی با طرح و رنگی هماهنگ با سایر لوازم اتاق نشیمن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از میز تلویزیونی با طرحی متفاوت و خاص استفاده کنید تا نقطه کانونی دکوراسیون اتاق نشیمن باشد.

میز تلویزیون، انتخابی که به دکوراسیون و راحتی شما بستگی دارد

در انتخاب میز تلویزیون، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، سایز تلویزیون است. باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که تلویزیون به راحتی روی آن قرار بگیرد و فضای کافی برای قرار دادن وسایل جانبی نیز وجود داشته باشد. میز تلویزیون برای تلویزیون  ۸۵ اینچ معمولاً عرضی بین 220 تا 240 سانتی‌متر دارد. این میزها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، بنابراین برای اتاق‌های بزرگ مناسب هستند.

میز تلویزیون برای تلویزیون  ۷۵ اینچ معمولاً عرضی بین 196 تا 210 سانتی‌متر دارد. این میزها فضای کمتری نسبت به میز تلویزیون‌های ۸۵ اینچ اشغال می‌کنند، بنابراین برای اتاق‌های متوسط نیز مناسب هستند. میز تلویزیون برای تلویزیون  ۵۵ اینچ معمولاً عرضی بین 151 تا 165 سانتی‌متر دارد. این میزها فضای کمی را اشغال می‌کنند، بنابراین برای اتاق‌های کوچک مناسب هستند. میز تلویزیون برای تلویزیون  ۵۰ اینچ معمولاً عرضی بین 140 تا 155 سانتی‌متر دارد. این میزها فضای کمتری نسبت به میز تلویزیون‌های ۵۵ اینچ اشغال می‌کنند، بنابراین برای اتاق‌های خیلی کوچک نیز مناسب هستند.

علاوه بر ابعاد تلویزیون، باید به سبک دکوراسیون منزل خود نیز توجه کنید. میز تلویزیون‌ها در انواع مختلفی مانند کلاسیک، مدرن، مینیمال و غیره موجود هستند. بنابراین می‌توانید میز تلویزیونی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد. نکته آخری که باید در انتخاب میز تلویزیون به آن توجه کنید، بودجه شما است. میز تلویزیون‌ها در انواع مختلفی از نظر قیمت موجود هستند. بنابراین می‌توانید میز تلویزیونی را انتخاب کنید که با بودجه شما هماهنگ باشد.

ابعاد استاندارد میز تلویزیون

البته این ابعاد میز تلویزیون  تنها یک راهنمای کلی هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، ابعاد میز تلویزیون را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر فضای کافی در اتاق شما وجود دارد، می‌توانید از میز تلویزیونی با ابعاد بزرگتر استفاده کنید. یا اگر می‌خواهید فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل جانبی داشته باشید، می‌توانید از میز تلویزیونی با عمق بیشتر استفاده کنید.

تناسب سایز میز تلویزیون با سایز تلویزیون

اولین نکته‌ای که در انتخاب میز تلویزیون باید به آن توجه کنید، میز تلویزیون نسبت به سایز تلویزیون است. یک میز تلویزیون کوچک برای یک تلویزیون بزرگ، ظاهری نامناسب و ناهمخوان ایجاد می‌کند. در مقابل، یک میز تلویزیون بزرگ برای یک تلویزیون کوچک نیز فضای اتاق را اشغال می‌کند و باعث می‌شود تلویزیون به اندازه کافی به چشم نیاید.

ارتفاع میز تلویزیون

ارتفاع میز تلویزیون نیز باید با ارتفاع تلویزیون همخوانی داشته باشد. ارتفاع مناسب میز تلویزیون به گونه‌ای است که چشمان شما در هنگام تماشای تلویزیون در حالت راحت قرار داشته باشد. به طور کلی، ارتفاع میز تلویزیون باید حدود 60 سانتی‌متر باشد.

سایر عوامل موثر در انتخاب میز تلویزیون

علاوه بر سایز و ارتفاع  عوامل دیگری نیز در انتخاب میز تلویزیون موثر هستند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از میز تلویزیون برای نگهداری وسایل جانبی زیادی استفاده کنید، بهتر است میز تلویزیونی با فضای ذخیره‌سازی کافی انتخاب کنید. همچنین، اگر تلویزیون شما دارای پایه‌های بزرگ است، باید میز تلویزیونی انتخاب کنید که فضای کافی برای قرارگیری پایه‌ها داشته باشد.

با دکوبیست منزل خود را زیباتر کنید.

راهنمای انتخاب میز تلویزیون مناسب

برای انتخاب میز تلویزیون مناسب، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. سایز تلویزیون خود را اندازه بگیرید.
  2. ارتفاع تلویزیون خود را اندازه بگیرید.
  3. سبک دکوراسیون اتاق نشیمن خود را تعیین کنید.
  4. نیاز خود به فضای ذخیره‌سازی را در نظر بگیرید.
  5. اندازه و شکل پایه‌های تلویزیون خود را در نظر بگیرید.

با توجه به این نکات، می‌توانید میز تلویزیونی مناسب و زیبا برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید.

ابعاد میز تلویزیون - میزان دکور

سخن پایانی 

میز تلویزیون، نقطه کانونی اتاق نشیمن است و انتخاب میز تلویزیونی با ابعاد مناسب، علاوه بر زیبایی دکوراسیون، باعث راحتی استفاده از تلویزیون نیز می‌شود. ابعاد میز تلویزیون باید به گونه‌ای باشد که تلویزیون در مرکز میز قرار بگیرد و فضای کافی برای قرار دادن سایر وسایل نیز وجود داشته باشد.

به طور کلی، میز تلویزیون باید حداقل 15 سانتی‌متر از هر طرف تلویزیون بزرگ‌تر باشد. این فاصله اضافی برای قرار دادن تلویزیون در مرکز میز و همچنین برای قرار دادن سایر وسایل کافی است. با در نظر گرفتن نکات ذکر شاگر قصد متناسب با فضای اتاق نشیمن خود را دارید خواندن این نوشته را از دست ندهید. ابعاد و ارتفاع میز تلویزیون علاوه بر اینکه از نظر زیباشناسی در دکوراسیون فضا تاثیرگذار است در داشتن یک تجربه لذت‌بخش هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیونی هم موثر می‌باشد‌.

به عنوان یک قانون کلی میز تلویزیون باید از هر طرف تلویزیون حدودا ده سانتی‌متر بزرگتر باشد‌‌. امیدواریم خواندن این مقاله شما را در انتخاب ارتفاع مناسب میز تلویزیون کمک نماید.

ابعاد استاندارد میز تلویزیون چقدر باید باشد ؟ 

شما باید میز تلویزیونی را انتخاب کنید که مبلمان و سبک دکوراسیون اتاق را برجسته کند، اما بیشتر از آن، باید مطمئن شوید که متناسب با اندازه تلویزیون شما باشد. به طور کلی توصیه می‌شود که میز شما حداقل به اندازه تلویزیون شما یا چند اینچ پهن تر باشد. همچنین باید مطمئن شوید که تلویزیون و متعاقباً میز تلویزیون در ارتفاع مناسب قرار بگیرد.

بسیاری از افرادی که تلویزیون‌هایشان را خیلی نزدیک یا خیلی بالا نصب کرده‌اند، دچار کشیدگی گردن، سفت شدن شانه‌ها و سردرد می‌شوند، زیرا مجبور هستند گردن خود را برای دیدن صفحه نمایش بالا ببرند. اطمینان از قرار گرفتن میز تلویزیون در ارتفاع مناسب نه تنها کمک می‌کند اتاق نشیمن شما منسجم‌تر به نظر برسد، بلکه در جلوگیری از فشار غیر ضروری گردن نیز موثر است.

میز تلویزیون شما چقدر باید بزرگ باشد؟

شما باید به اندازه کافی بزرگ و جادار باشد تا تلویزیون شما را به خوبی نگه دارد. ارتفاع میز تلویزیون باید متناسب با سطح چشم شما باشد. به طور متوسط ​​نباید در مقایسه با تلویزیون و دیوار شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر برسد. به عنوان مثال، اگر تلویزیون شما زیر 32 اینچ است، عرض میز تلویزیون شما باید 28 اینچ باشد. اما اگر تلویزیون شما 70 اینچ یا بزرگتر است، میز تلویزیون شما باید بیش از 63 اینچ باشد.

تلویزیون باید به گونه ای قرار گیرد که سطح چشم شما در مرکز صفحه تلویزیون باشد. همچنین باید میزی را انتخاب کنید که ارتفاع آن برابر با تلویزیون نصب شده باشد تا به راحتی در اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما ادغام شود.

رعایت فاصله ۱۰ سانتیمتری از کناره‌های میز

یکی از نکاتی که برخی از فروشندگان هنگام خرید میز تلویزیون به خریداران  توصیه می‌کنند این است که میز تلویزیون باید از هر طرف تلویزیون حدودا ده سانتی متر بزرگتر باشد. به عنوان مثال برای تلویزیون پنجاه اینچی میز مناسب باید ۱۴۰سانتی متر باشد. پیشنهاد می‌کنیم این نکته را هنگام خرید این محصول در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید در این فضای ده سانتی متری از لوازم تزیینی استفاده کنید و دکوراسیون خانه را دلنشین تر جلوه دهید.

قواعد کلی سایز میز تلویزیون

اگر نمی‌خواهید میر تلویزیون شما ده سانتی متر از هر طرفین بزرگتر باشد. حداکثر  طول میز مناسب تلویزیون به شرح زیر است:

  • سایز تلویزیون تا ۴۵ اینچ، طول میز تلویزیون ۱۲۰ سانتیمتر
  • سایز تلویزیون تا ۵۵ اینچ، طول میز تلویزیون ۱۴۰ سانتیمتر
  • سایز تلویزیون تا ۶۰ اینچ، طول میز تلویزیون ۱۶۰ سانتیمتر
  • سایز تلویزیون تا ۷۰ اینچ، طول میز ۱۸۰ سانتیمتر

ارتفاع میز تلویزیون یکی از مواردی است که در زمان انتخاب این محصول باید به آن توجه شود. ارتفاع میز باید به گونه‌ای باشد  که مرکز آن در سطح چشم شما قرار بگیرد تا برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی مجبور نشوید فشار زیادی به گردن و شانه‌های خود وارد کنید. برای اندازه‌گیری ارتفاع مناسب برای میز تلویزیون ابتدا باید ارتفاع سطحی که چشم تان در زمان تماشای تلویزیون دارد را در نظر بگیرید و سپس نصف ارتفاع تلویزیون را از آن کم کنید. معمولا ارتفاع سطح چشم حدود ۱۵۰ سانتی متر در نظر گرفته می‌شود.

نکات مهم درباره سایز میز تلویزیون

ابعاد استاندارد میز تلویزیون در زیبایی اتاق نشیمن بسیار تاثیر دارد. در ادامه به نکات مهمی درباره ابعاد میز تلویزیون اشاره خواهیم کرد که توجه به آنها می‌تواند شما را در انتخاب یک میز مناسب برای تلویزیون کمک نماید.

تناسب

اولین نکته هنگام خرید میز تلویزیون این است که  ابعاد میز متناسب با سایز تلویزیون باشد. اندازه میز باید به گونه‌ای باید که به راحتی تلویزیون روی آن قرار بگیرد و تعادل  آن را حفظ کند. به طور کلی اندازه میز باید حداقل چهار الی پنج اینچ  عریض تر از تلویزیون باشد.

یکی دیگر از نکات مهم، ارتفاع میز تلویزیون است. ارتفاع میز باید به گونه‌ای باشد که تلویزیون  روبروی سطح چشم قرار بگیرد و فرد در هنگام تماشای تلویزیون احساس راحتی کند. ارتفاع مناسب میز از ایجاد فشار به گردن و شانه جلوگیری می‌کند.

 عمق

عمق میز تلویزیون یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد. در یک میز با عمق مناسب تمام وسایل جانبی مانند  کنسول‌های بازی، جعبه‌های کابل و غیره  روی آن قرار می‌گیرند.

 ابعاد کلی

در هنگام خرید میز مناسب تلویزیون به ابعاد کلی آن‌ هم توجه کنید. ابعاد میز باید متناسب با اتاق نشیمن باشد در غیر این صورت باعث به هم ریختگی فضا می‌شود. اگر میز تلویزیون دارای ابعاد بزرگ باشد باعث می‌شود فضای اتاق کوچکتر جلوه دهد و اگر کوچک باشد ظاهر زیبایی در یک اتاق بزرگ نخواهد داشت.

 

دکمه بازگشت به بالا