عمومی

انواع CRM

در این مقاله قصد داریم انواع CRM ها را معرفی کنیم. بنابراین اگر به دنبال انوع سی آر ام ها هستید این مقاله به شما کمک خواهد کرد. چرا که توضیحات کافی و لازم در خصوص مفاهیم هریک از انواع سی آر ام داده خواهد شد. CRM وسیله ای در جهت افزایش ارتباط و تعاملات با مشتریان در کسب و کارها می باشد که در نهایت میزان رضایتمندی مشتریان را مدیریت می کند.

در دنیای امروزی اکثر کسب و کارها با هدف بهبود خرید و فروش ،بازاریابی و تبلیغات ، خدمات رسانی به مشتریان ، مدیریت بخش ها، انجام کارهای روزانه و موارد از این دست ، از انواع  CRM استفاده می شود. پس برای انجام هر فعالیتی باید ابتدا با انواع  CRMآشنا شده و پس از آن دست به انتخاب بزنید و راه حل مناسبی در نظر بگیرید. استفاده استفاده از نرم افزار سی آر ام  درکسب و کارها، تعاملات و معاملات خود با مشتریان را مدیریت می‌کند استفاده از انواع CRM سبب بهبود تجربه مشتری و خرید صحیح تر خواهد شد.

آموزش |مشاوره

استفاده از انواع CRM

استفاده از انواع سیاه ام ها سبب جذب مخاطبان به مشتریان جدید و ایجاد یک ارتباط پیوسته با مشتری خواهد شد البته که هیچ سیستم و نرم افزاری به صورت کامل و بی نقص برای هر مشتری مناسب نخواهد بود، اما در رابطه با CRM تمام سیستم ها تشکیل شده در سه بخش تقسیم بندی می شوند در ادامه با انواع مدیریت ارتباط با مشتری آشنا خواهیم شد.

انواع CRM در سه نوع عملیاتی، تحلیلی و مشارکتی  تقسیم بندی می شود. با استفاده از انواع CRM شما می توانید مشکلات را حل کرده و کسب و کار خود را ارتقا دهید. برای موفقیت های هرچه بیشتر بهترین وسیله برای انجام فرآیندهای فروش و پشتیبانی نرم افزار CRM رکاما خواهد بود.

CRM عملیاتی

 CRM عملیاتی یکی از انواع مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که سبب سهولت در کسب و کار شرکت خواهد شد این نرم افزار کمک می کند تا شرکت ها قرارداد های احتمالی را به قطعیت برسانند و موارد لازم جهت رضایت و تعامل با مشتری را فراهم خواهند کرد. سی آر ام عملیاتی دارای ویژگی هایی می باشد :

  1. اتوماسیون بازاریابی

 CRMهای عملیاتی فعالیت های زمان بر و مکانیکی را با این روش برای کارکنان آسان می کند. آن ها وظایف دشوار مانند مدیریت مجموعه های ایمیل، پخش و توزیع اطلاعات و دسترسی به مشتریان را آسان سازی می کند. برخی از انواع CRM فرایند های بازاریابی را انجام می دهند و تبلیغات را پیگیری خواهند کرد همچنین در مورد خرید و فروش ها کمک رسانی می کند گاهی هم با انجام فرایندهای ویژه مانند عملیات بازاریابی در انواع کسب و کارها کمک می کند.

  1. اتوماسیون فروش

این مرحله سبب سهولت در فرآیند فروش شرکت ها خواهد شد همچنین فرصت تعامل با مشتریان را بیشتر کرده و اختیاراتی را به مشتری خواهد داد این کار فرآیندهایی را از جمله برنامه ریزی، ابزار هایی برای برنامه ریزی دیدار با مشتری و فروشنده و ویژگی هایی همچون پیگیری تماس را شامل خواهد شد‌ برای مدیریت خودکار و آسان تر فروش، اداره کار بسیاری از انواع سی آر ام های عملیاتی با ایجاد مسئولیت های فروش تحصیل می کند و علاوه بر آن سی آر ام های عملیاتی قادر به فعالیت هایی مانند ثبت فروش تبت میزان فروش بهتر و گزینش کردن آسان تر را می باشند.

  1. فرآیند خدمات

فرآیند خدمات در مرحله آخر عملیاتی این قسمت قرار دارد که با هدف کمک به استفاده از تجربه‌ای خاص برای مشتریان می باشد تا علاوه بر استفاده از خدمات به شرکت متعهد شده و در مورد شرکت تبلیغ و بازاریابی کنند در این زمینه  ارتباط با تک تک و فروشنده انجام خواهد گرفت که این کار از طریق ایمیل چت های آنلاین، پیامک و برنامه های مختلف انجام خواهد شد. در این مرحله استفاده از تیکتینگ های خدماتی  برای کارکنان و مشتریان آسان‌سازی می‌کند.

استفاده از CRM عملیاتی برای کسب و کار هایی که همواره با فرایند فروش همراه بوده، مناسب خواهد بود همچنین مراکز کوچک و متوسط می توانند از این نوع استفاده کنند.

CRM تحلیلی

دومین نوع از انواع CRM می باشد که توانایی جمع آوری و تحلیل داده ها در خدمات رسانی به شرکت ها کمک خواهد کرد. از نمونه ‌های این اطلاعات عبارت است از انواع انتخاب و رفتارهای مشتریان اطلاعات کلی برای فروش بهتر، مدیریت مجموعه های بازاریابی و تلاش برای رضایتمندی و حمایت از مشتری استفاده می شود. به صورت کلی می توان گفت از مهمترین قسمت های CRM تحلیلی می توان به منابع داده های تحلیلی، جستجوی اطلاعاتی و وسیله پردازش به صورت آنلاین اشاره کرد.

استفاده از انواع CRM تحلیلی برای فعالیت هایی کارآمد خواهد بود ،که می خواهند با استفاده از اطلاعات بدست آمده از مشتریان خود به روند کاری ادامه دهد اگر انگیزه کافی داشته باشید، می توانید یک یا چند نفر از کارمندان شرکت خود را برای آموزش نرم افزار CRM تحلیلی به کار بگیرید. استفاده از نرم‌افزارهای CRM تحلیلی به آسانی خواهد بود و بر عملکرد کسب و کار شما تاثیرات مثبت و قابل توجهی خواهد گذاشت.

CRM مشارکتی

سومین نوع مدیریت ارتباط با مشتری، CRM مشارکتی خواهد بود. با قرار دادن اطلاعات بازاریابی فروش ،خدمات رسانی کسب و کار را به آسانی ممکن خواهد کرد.  این نوع در بخش های مختلف هر شرکت کمک می‌کند تا از سلایق، نیازها و انتظارات مشتری شناخت بهتری پیدا کنید. CRM مشارکتی از دو بخش تشکیل می شود این دو بخش شامل مدیریت تعامل و مدیریت کانال خواهد بود.

CRM مشارکتی برای کسب و کارهای مناسب خواهد بود، که دارای شعبه های زیاد یا گروه های کاری مختلف باشند همچنین شرکت هایی که به ارتباط بین قسمت های مختلف خود وابستگی دارند مناسب خواهد، اما باید این نکته را بیان کرد که این یکی از انواع CRM برای شرکتی که به داده های مشتریان و قرار دادن در بخش های مختلف شرکت نیاز نداشته باشند، مناسب نخواهد بود.

آموزش |مشاوره

انتخاب بهترین نوع CRM برای کسب و کار

اگر بخواهیم در مورد انتخاب هر یک از انواع CRM نظر دهیم می توان گفت هر کدام از انواع CRM فواید عناصر خاص خود را دارند که می توانند سبب پیشرفت و توسعه کسب و کار مورد نظر شوند. البته باید خوشحال بود که در اغلب انواع مدیریت ارتباط با مشتری، به صورت ترکیبی از انواع سیستم های CRM می باشد. با این وجود باید بدانیم کدام نوع از انواع مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به نیازهای شما مناسبت بیشتری خواهد داشت تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را کنید و همواره با موفقیت همراه باشید.

اما برای انتخاب بهترین نوع CRM برای کسب و کار خود می توانید از مشاورین CRM نیز کمک بگیرید. هزینه های مشاوره ممکن است رایگان و یا با هزینه باشد. اما یکی از بهترین مجموعه های CRM مجموعه رکاما می باشد که می توانید با کارشناسان CRM رکاما ارتباط برقرار کنید و از مشاوره های رایگان این مجموعه برای انتخاب بهترین نوع CRM بهره مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا