علم و تکنولوژی

شعله قدرتمند خورشیدی جو زمین را یونیزه کرد

به گزارش تکنونامه، ماهواره ها یک شعله خورشیدی عظیم را ردیابی کردند که به اندازه کافی برای یونیزه کردن بخشی از اتمسفر زمین قدرتمند بود. انها با استفاده از ماهواره های سازمان NOAA شعله خورشیدی را رصد کردند که روز ۲۸ مارس یعنی پنج شنبه هفته گذشته از خورشید فوران کرد.

به نقل از آنلاین، این شعله که در ساعت۱۶:۵۶ دقیقه به وقت آمریکا به اوج خود رسید در دسته X1 .1 قرار گرفته است. شعله های دسته X قدرتمندترین نوع انفجاری هستند که خورشید می تواند تولید کند.

این انفجار به اندازه ای قدرتمند بود که قسمت بالایی اتمسفر زمین را یونیزه کرد و به این ترتیب به یک اختلال کوتاه مدت امواج رادیویی کوتاه بر فراز اقیانوس آرام منجر شد.

این انفجار خورشیدی همراه تخلیه توده تاجی (CME) بود. محققان NOAA در اصل نگران آن بودند که CME با زمین برخورد کند و به تندباد ژئو مغناطیسی منجر شود که روی ماهواره ها، ارتباطات رادیویی و دیگر زیرساخت ها تاثیر بگذارد. اما این سازمان اعلام کرد شعله با زمین برخورد نکرده است.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا