علم و تکنولوژی

در صورت حفظ کیان خانواده می‌توانیم سلامت جامعه را ارتقا دهیم

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه سلول اصلی جامعه خانواده است، اظهار کرد: اگر بتوانیم کیان خانواده را حفظ کنیم، می‌توانیم جامعه را هم حفظ کنیم و سلامت آن را ارتقا دهیم.

به گزارش تکنونامه، دکتر صابر جباری درباره بیست‌وهشتمین اجلاس کشورهای گروه پنج با موضوع سلامت خانواده گفت: خانواده سلول اصلی جامعه و جایگاه آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اهمیت ویژه ای که موضوع خانواده در کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای منطقه که اصالت خانواده در آن‌ها هنوز حفظ شده است، دارد، محور اصلی این اجلاس سلامت زنان و خانواده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: پنل تخصصی با موضوع سلامت مادران و جوانی جمعیت نیز در این اجلاس برگزار شد. 

جباری اضافه کرد: سلول اصلی جامعه خانواده است و اگر بتوانیم کیان خانواده را حفظ کنیم، می توانیم جامعه را هم حفظ کنیم و سلامت آن را ارتقا دهیم.

 وی افزود: کانون و محور اصلی خانواده هم زنان و مادران هستند که نقش ویژه ای در استحکام خانواده دارند.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در این پنل کشورهای عضو گزارشی از وضعیت سلامت زنان و مادران خود را ارائه کردند، اظهار کرد: ایران هم آخرین دستاوردهایش در حوزه سلامت زنان را تشریح کرد که پیشرفت های برنامه های ایران پس از انقلاب بسیار مورد توجه نمایندگان کشورهای گروه پنج قرار گرفت. 

 وی گفت: کشورهای عضو خواستار انتقال تجارب ایران در سلامت مادران و کاهش مرگ و میر مادران باردار، زنان، کودکان و نوزادان هستند. 

 جباری با بیان اینکه در بیانیه پایانی پنل بر محورهای مختلفی تاکید و قرار شد کمیته مشترکی بین کشورها در سطح کارشناسی و مدیریتی شکل بگیرد، گفت: در این اجلاس همچنین درباره تهدیدات و پیامدهای سیاست های تنظیم خانواده که در کشورهای همسایه در حال اجراست، هشدار دادیم و گفتیم که اگر مثل ما غفلت کنند، به‌زودی دچار پیامدهای منفی آن خواهند شد.

 به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، وی با اشاره به محورهای مورد توافق بیست‌وهشتمین اجلاس کشورهای گروه پنج گفت: تقویت نظام خدمات بهداشتی و درمانی مادران و گروه سنی خانواده، تقویت سیستم پایش و پیشگیری از مرگ مادر، تقویت برنامه های خودمراقبتی دختران، زنان و مادران، حفاظت از باروری و استفاده از روش های سنتی برای پیشگیری و درمان ناباروری، رویکرد اصلاح سبک زندگی و حفظ و ارتقای کرامت مادری و فرزند آوری، محورهای مورد توافق اعضا در این اجلاس بود.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا