علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

تاثیر تابلوهای تبلیغاتی “لایت باکس” بر فروش صاحبین کسب و کار

تابلو لایت باکس و تاثیرات شگرف آن در کسب درآمد

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به علل مختلف به دنبال طراحی و خرید تابلو فروشگاه، تابلو مغازه و …. هستید می‌توانید با ما همراه شوید تا با معرفی و تشریح اطلاعات حول محور این محصول، روند خرید و شناخت را برایتان تسهیل کنیم. احتمالاً تاکنون و در طی روند خرید از فروشگاه ها و مراکز تجاری با برخی از تابلو های تبلیغاتی که ظاهری شبیه به قاب عکس و یا جعبه دارند روبرو شده اید؛ در همین ابتدا باید بگوییم که نام این نوع از تابلو ها لایت باکس است که در جهت معرفی محیط، مشاغل و برند سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما لازم‌ به ذکر است هنگامی که فرد به فکر تعویض یا خرید تابلو لایتباکس جدید می‌افتد، ابتدا می‌بایست به یک تابلو سازی معتبر مراجعه کند و آگاه باشد محصولی که خریداری می‌کند تنها معرف محل کارش نبوده و این خرید در واقع سرمایه گذاری بر شناخته شدن کسب و کارش در طولانی مدت است. شناخت تابلو لایت باکس و اطلاع از کاربرد و انواعش ممکن است در نگاه اول تنها برای صاحبین کسب و کار مفید باشد، اما خوب است بدانید هر فرد ممکن است در آینده جهت فعالیت‌های مختلف به این تابلوها نیاز پیدا کند؛ از این رو می‌توان به اهمیت شناخت این محصول پی برد.

پارچه لایت باکس عکاسی |تابلو لایت باکس |تابلوهای تبلیغاتی

از جمله تابلوهایی که با استقبال بیشتری رو به رو شده تابلو لایت باکس است. از تابلو لایت باکس در محل‌های گوناگونی استفاده می‌شود اما از مهم‌ ترین‌های این مسئله می‌توان به مواردی چون موارد زیر اشاره نمود.

    جهت اطلاع رسانی خدمات و دید بهتر و بیشتر مراجعه کنندگان به ادارات، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، مراکز خدماتی و ….

    برای ساخت سقف‌های دکوراتیو تزئینی در منازل و اماکن مختلف

    به عنوان کالای تبلیغاتی و توضیحی در سالن‌ها، باشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و ….

    به جای برد اطلاعاتی در مکان‌های آموزشی چون مدرسه و دانشگاه، سینما، پارک‌ها، شهربازی‌ها و …

    برای معرفی و تبلیغ برند یا محصولی خاص در داروخانه ها، بردهای سطح شهر و فروشگاه‌ها و ……

تابلوی لایت باکس چیست؟

همان‌‌ طور که از نام و ترجمعه این محصول بر می‌آید این تابلو ساختاری جعبه ای دارد که هدف اصلیش تبلیغات است. تابلو لایت باکس که یکی از مهم‌ ترین و قدرتمند ترین ابزارهای تبلیغاتی موجود در بازار است، در سبک‌هایی مختلفی قابل مشاهده است و هر فرد با توجه به سلیقه و بسته به نیاز یا امکانات موجود در محل، اقدام به سفارش یکی از این مدل‌های موجود می‌کند. اما به طور معمول تابلو لایت باکس در سبک‌هایی چون ایستاده، سقفی، افقی، آویز، دیواری، زمینی و…. ساخته می‌شود.

به طور معمول این تابلوها به صورت نور دار و بهره‌ مند از سیستم الکتریکی ساخته می‌شوند؛ اما گاهی با توجه به امکانات و هزینه‌ ی خریدار، تابلو سازی ممکن است نوع بی‌ نور این تابلوها را نیز طراحی و تولید کند. گفتنی است نوع دارای نور این تابلوها به علت درخشش و جذابیتی که تابش نور در قسمت پشتی به قسمت جلویی می‌ بخشد، تأثیر فوق العاده ای در چشم‌ نوازی و جلب توجه مراجعه کنندگان دارد.

بخش رویی یا خارجی این تابلوها که به شکل چاپ استیکر، بک لایت و … است شامل لوگوی برند تجاری، نام، نوع کسب و کار، عکس و متن‌های تبلیغاتی بوده و در بخش پشتی امکانات نصب، امکانات تابش نور و روشن شدن چراغ‌های ال ای دی و …. وجود دارد.

جنس تابلوی لایت باکس + قیمت لایت باکس

محتوای تبلیغاتی یا چاپی که برای ثبت شدن به روی تابلو انتخاب می شود توسط کارکنان تابلو سازی، معمولاً روی پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک است قرار می‌ گیرد که این پلاستیک دارای جنس خاصی است که از لحاظ کیفیت، استحکام، شفافیت و ..‌. به میزان زیادی هم راستا با شیشه‌های مستحکم است. برای چاپ محتوای تبلیغاتی از روش‌های تبلیغاتی زیادی بهره گرفته می‌شود که ممکن است این محتوا نوعی گرافیک جدید یا طراحی سنتی باشد.

تابلوهای تبلیغاتی مذکور دارای دو نوع قاب‌ دار و بدون قاب هستند؛ بدیهی است در نوع قاب‌ دار، کل تابلو لایت باکس ممکن نیست از شیشه یا طلق‌های مستحکم ساخته شده باشد. در راستای همین مسئله، تابلو سازها برای ساخت قاب از انواع چوب، ام دی اف، پلاستیک، آلومینیوم و …. بهره می‌ برند. معمولاً رویه بخش جلویی این تابلوها از جنس پلکسی گلس یا به عبارت دیگر پلکسی است.

تابلوهای لایت باکس اگر چه معمولاً به عنوان معرف در محیط‌ های داخلی نصب می‌شوند، اما این تنها مکان قابل اجرا برای آن‌ها نمی‌باشد و در بسیاری موارد از آنها در محیط های خارجی نیز استفاده می‌شود. یکبار دیگر به بخش نخستین مقاله که مربوط به کاربردهای این سبک از تابلوهای تبلیغاتی بود مراجعه کنید.

تابلوهای محیط خارجی و داخلی معمولاً تفاوت بنیادی با یکدیگر نداشته و در یک سبک و سیاق ساخته می‌شوند، اما نکته‌ ای که در رابطه با تفاوت این دو نوع تابلو می‌ توان به آن اشاره نمود بحث‌ ضخامت تابلو است. از آن جا که تابلو‌های خارجی معمولاً بیش از تابلوهای داخلی در معرض خطرات محیطی قرار دارند و می‌بایست به عنوان معرف دائمی عمل کنند، اغلب ضخیم‌ تر از انواع داخلی ساخته می‌شوند. ضخامت تابلوهای مناسب محیط خارجی مانند تابلو مغازه و سردر مکان های تجاری همواره در محدوده‌ی بین ۸ تا ۱۳ سانتی متر در نظر گرفته می‌شود.

مزیت‌های تابلو لایت باکس

اگر چه هر یک از موارد فوق که برای تعریف تابلو لایت باکس برشمرده شدند تأثیر به سزایی بر مهم‌ ترین هدف نصب این تابلوها دارند و تبلیغات مثبت مهم‌ ترین مزیت تابلو لایت باکس است. اما مزیت‌های دیگری نیز می‌ توان برای این محصول در نظر گرفت:

  • مصرف کم انرژی و صرفه‌ جویی در برق
  • قیمت مقرون به صرفه
  • امکان نصب آسان
  • ارایه تصاویر کاملاً روشن و شفاف
  • قابل ساخت در انواع طرح‌ها و قالب‌ها
  • وزن تقریباً متناسب و ….

نکته‌ ای که در این باره وجود دارد این است که اگر چه هر یک از مزیت‌های فوق به تنهایی از کارآیی‌های این محصول هستند اما در نگاه کلی  تاثیر به سزایی بر تبلیغ محصولات یا کسب و کار خواهند داشت.

انوع تابلو لایت باکس

با توجه به گستردگی کاربرد و استفاده از تابلوهای تبلیغاتی لایت باکس، انواع گوناگونی از آن‌ها طراحی و ساخته می‌شوند. از مهم‌ترین انواع تابلو لایت باکس می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود.

لایت باکس مگنتی

چاپ لایت باکس مگنتی یکی از بهترین و به روزترین انواع ساخته شده از تابلوهای تبلیغاتی لایت باکس است. در این نوع از تابلوها، پلکسی گلس توسط آهن‌ ربا از روی لایت باکس برداشته می‌شود. سپس بک لایت جدید را کار گذاشته و بار دیگر پلکسی گلس به روی آن قرار خواهد گرفت.

ضخامت زیر ۲ سانتی متر، صرفه جویی در انرژی، هزینه، زمان، وزن کم و نصب راحت و …. را می‌ توان از علل محبوبیت این سبک از تابلوهای تبلیغاتی دانست.

لایت باکس کریستالی

تابلو لایت باکس کریستالی تماما با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود و معمولاً در فضاهای دکوراتیو چون فرودگاه، سالن‌های آرایشی، جواهر فروشی و …. استفاده می‌شود. زیبایی و ضخامت کم ساختار ظریف این تابلو بر محبوبیت آن افزوده است.

لایت باکس فریم لس

فریم لس در واقع به معنای بدون قاب است و برای معرفی تابلوهای تبلیغاتی بدون قاب از آن استفاده می‌شود. اگر قصد طراحی حرفه‌ ای و سفارش تابلوهای تبلیغاتی دارید و به دنبال یک گروه زبده و ماهر هستید، پیشنهاد ما به شما گروه تبلیغاتی تهران لایت باکس است. شرکت تبلیغاتی تهران لایت باکس با در اختیار داشتن کادری حرفه‌ ای و با بهره‌ گیری از نوین‌ ترین روش‌های چاپ و تبلیغات به شناخته‌ تر شدن کسب و کار شما کمک می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا