علم و تکنولوژی

این نشانه‌ها می‌گوید شما درونگرایی با اعتماد به نفس هستید

آفتاب‌‌نیوز :

در اغلب موارد برداشت اشتباهی در مورد این دست افراد وجود دارد و تصور می‌شود آن‌ها اشخاصی خجالتی یا غیر اجتماعی هستند، در حالی که صرفاً برای آن‌ها تنهایی مناسب‌تر و لذتبخش‌تر است.

به گزارش روزیاتو، در ادامه از نشانه‌هایی خواهیم گفت که می‌گویند شما درونگرایی با اعتماد به نفس هستید.

۱- از اوقات تنهایی خود لذت می‌برید

شما به تنهایی نه به چشم انزوا، بلکه به چشم فرصتی برای تجدید قوا و تغذیه‌ی درون خود نگاه می‌کنید.

چه مطالعه‌ی زمانی جذاب باشد، چه تماشای مستندی آموزنده یا صرفاً دراز کشیدن در سکوت، این فعالیت‌های انفرادی به شما لذت زیادی می‌بخشد.

شما تنهایی را تحمل نمی‌کنید، بلکه در آن رشد می‌کنید؛ و این امر عجیب یا غیر طبیعی‌ای نیست، بلکه صرفاً نشان می‌دهد شما یک درونگرای با اعتماد به نفس هستید که نیازی به تعاملات اجتماعی مداوم ندارد تا احساس مورد تأیید بودن کند.

۲- از گفتگو‌های عمیق و معنادار لذت می‌برید

شما گفتگو‌های عمیق و معنادار را که به شما این امکان را می‌دهند تا ارتباطی واقعی با کسی برقرار کنید را ترجیح می‌دهید.

این نوع مکالمات به شما انرژی می‌بخشد و شما گفتگو‌های عمیق و طولانی را به مکالمات کوتاه درباره‌ی مسائل روزمره ترجیح می‌دهید، چون سبک مورد علاقه‌ی شما از معاشرت کردن نیستند و دوست دارید از سطح فراتر روید.

۳- خود آگاه و درون نگرید

منظور صرفاً خیالبافی و غرق شدن در افکار خود نیست، بلکه منظور سطح عمیق تری از خودآگاهی است که به شما این امکان را می‌دهد تا احساسات، انگیزه‌ها و تمایلات خود را درک کنید.

شما از زیر سؤال بردن اعمال خود، بررسی عقاید یا مواجهه با ترس هایتان نمی‌ترسید. این سطح از خودکاوی و درون نگری اغلب می‌تواند باعث رشد و ارتقای فردی شود، چیزی که برای بسیاری از درونگرا‌ها اهمیت زیادی دارد.

عادت تفکر در خود می‌تواند باعث تقویت حس همدلی هم شود، چون می‌توانید احساسات و عقاید دیگران را بهتر درک کنید.

۴- هر کسی را در دایره‌ی اجتماعی تان راه نمی‌دهید

شما احتمالاً دایره‌ی اجتماعی کوچک تری دارید.

به جای اینکه به دنبال گرفتن تأیید از طریق ارتباط با گروه بزرگی از افراد باشید، در روابط خود کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهید. شما ترجیح می‌دهید با چند شخص محدود که واقعاً شما را درک می‌کنند و برایتان ارزش قائل هستند، ارتباطی عمیق برقرار کنید.

این گزیده کاری در مورد کسانی که اجازه‌ی وارد شدن شان به زندگی خود را می‌دهید، نشان دهنده‌ی اعتماد به نفس شما و اطمینان خاطری است که نسبت به خود دارید.

شما نیازی به پُر کردن اطراف خود با دیگران برای محبوب به نظر رسیدن احساس نمی‌کنید و از کسی که هستید راضی هستید.

۵- برای زیبایی سکوت ارزش قائل هستید

در دنیایی که در شتابی دائمی قرار دارد، شما برای زیبایی لحظات سکوت ارزش قائل هستید.

آرامش ساعات آغازین روز که دنیا تازه در حال بیدار شدن است، سکوت آرامش بخش بعد از خواندن یک کتاب، یا آرامش لذتبخش تماشای غروب – این لحظات به شما حس آرامش و رضایتی می‌دهند که با کلمات قابل وصف نیستند.

در این لحظات شما با خود درون تان ارتباط برقرار می‌کنید، در افکارتان عمیق می‌شوید و از تنهایی خود لذت می‌برید. به علاوه شما درک می‌کنید که سکوت معادل تنهایی نیست، بلکه فرصتی است برای کشف خود و رشد فردی.

این لحظات برای شما فرصتی نه برای فرار از دنیا، بلکه برای عمیق شدن در دنیای درون خود هستند و گویای علاقه‌ی شما به تنهایی و توانایی تان به رشد در این فرصت.

۶- برای استقلال خود ارزش قائل هستید

شما مشکلی با انجام کار‌ها به تنهایی ندارید، چه رفتن به سینما باشد، چه سفر کردن و چه صرفاً غذا خوردن.

به علاوه، شما این فعالیت‌های انفرادی را نه نشانه‌ی تنهایی، بلکه فرصتی برای لذت بردن از وقت گذراندن با خود و انجام کار‌ها به شیوه‌ی خود می‌دانید.

شما از استقلال فکری نیز برخوردارید. نه تنها برای عقاید خود ارزش قائل هستید و به راحتی تحت تأثیر نظر غالب قرار نمی‌گیرید، بلکه مشکلی هم با تصمیمات خود ندارید و مشتاقید تا پای آن‌ها بمانید، حتی اگر خلاف جریان باشند.

۷- شنونده‌ی خوبی هستید

یکی از نقاط قوت شما توانایی گوش کردن است، گوش کردن واقعی. در یک مکالمه شما صرفاً منتظر نمی‌مانید نوبت صحبت کردن تان شود، بلکه واقعاً علاقمند به درک عقاید و تجربیات دیگران هستید.

ترجیح شما به داشتن گفتگو‌های عمیق و معنادار اغلب سبب می‌شود شنونده‌ی بسیار خوبی باشید، چون تمرکزتان اغلب روی کیفیت یک تعامل است، نه کمیت آن.

توانایی گوش کردن همدلانه شما را به فردی معتمد برای دیگران بدل می‌کند که می‌تواند بدون قضاوت، دیگران را از حمایت و درک خود بهره‌مند کند.

۸- غرق در فعالیت‌های خلاقانه می‌شوید

چه نقاشی کردن باشد، چه نوشتن، چه زدن یک ساز یا هر نوع دیگری از بیان هنری، فعالیت‌های خلاقانه برای شما آرامش بخش اند.

این فعالیت‌ها برای شما فرصتی برای بیان آن دسته از افکار و احساسات تان هستند که شاید در درون تان ته نشین شده اند.

به همین دلیل، این لحظات تنهایی بسیاری از اوقات باعث شکوفایی تخیل و خلاقیت شما و درنتیجه شکل گیری ایده‌های منحصر به فرد و نتایج خلاقانه می‌شوند.

۹- مشکلی با سکوت ندارید

سکوت برای شما آزاردهنده نیست. در حقیقت، در چنین لحظاتی است که شما بیش از هر وقت دیگری احساس آرامش می‌کنید.

توانایی شما در ساکت ماندن، چه در تنهایی و چه در کنار دیگران و صرفاً لذت بردن از لحظه‌ی حال، نشان می‌دهد که شما از آرامشی درونی برخوردار هستید.

۱۰- با خودتان صادق هستید

شما با خودتان صادق هستید و تحت تأثیر فشار اجتماع برای اینکه بیشتر برونگرا یا اجتماعی باشید، قرار نمی‌گیرید.

شما نیاز‌های خود را درک می‌کنید، برای حد و مرز‌هایی که دارید ارزش قائل هستید و از اولویت دادن به سلامت روان خود ترسی ندارید.

این بدان معنی نیست که شما گوشه گیر یا غیر اجتماعی هستید. بلکه معنایش این است که خودتان را می‌شناسید، با کسی که هستید مشکلی ندارید و برای گنجاندن خود در قالبی که سنخیتی با شما ندارد، نیازی نمی‌بینید.

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا