عمومیکسب و کار ایرانی

ترفندها و راهنمایی‌های خرید ست پسرانه دورس برای بهبود استایل کودکان شما

ترفندهای ست کردن لباس بچگانه

یکی از اصول اصلی و بسیار مهم  در خرید لباس پسرانه پاییزی بچگانه، ست کردن لباس بچگانه می باشد. گاهی وقت ها والدین به این موضوع توجه نمی کنند در صورتی که فرزندان با لباس های ست مرتب و منظم تر دیده می شوند. در واقع ست کردن لباس بچه گانه؛ یک نوع استایل خاصی به بچه می دهد. شما والدین اگر لباس گرانقیمت هم خریداری نمایید ولی ست انتخاب نکنید کودک باز هم نامرتب و  شلخته می باشد. ما به شما در این مقاله در فلای کیدز آموزش می دهیم چه  لباسی برای فرزند دلبندتان انتخاب کنید تا آنها شیک و خاص شوند و چگونه ست پسرانه دورس را انتخاب کنیم.

آموزش |استایل شناسی کودک |پوشاک

آشنایی با رنگ‌ ها برای ست کردن لباس بچگانه

رنگ‌ها به‌ طور  کلی در دو گروه رنگ‌های اولیه و رنگ‌های ثانویه و رنگهای سرد و گرم رنگ درجه سوم   تقسیم‌بندی می‌شوند.که این مجموعه رنگ ها در کنار یکدیگردر یک دایره قرار دارند بنام دایره مکمل  که به ست کردن به ما کمک می کنند پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با رنگ لباس کودکان مقاله راهنمای انتخاب رنگ لباس بچگانه را مطالعه نمایید.

 رنگ‌های اولیه شامل قرمز، زرد و آبی هستند و رنگ‌های ثانویه از ترکیب نمودن رنگ‌های اصلی به‌دست می‌آیند.

برای مثال رنگ نارنجی یک رنگ‌های ثانویه می باشد که از ترکیب دو رنگ اصلی زرد و قرمز به وجود می‌آید. یا اینکه  رنگ سبز از رنگ‌های زرد و آبی ساخته می‌شود و  رنگ بنفش از دو رنگ قرمز و آبی ساخته میشود .

یک دسته ی دیگری از رنگ ها وجود دارند که از ترکیب رنگ اولیه با رنگ ثانویه ساخته میشوند که به آنها  رنگ درجه سوم می گویند . همانند رنگ آبی فیروزه ای که از ترکیب رنگ آبی از گروه اصلی و رنگ سبز از گروه ثانویه است .

علاوه بر این رنگ ها به دو گروه رنگ سرد و گرم  نیز تقسیم می شوند داریم که رنگ‌های  آبی جز رنگ سرد و رنگ قرمز و زرد در دسته‌ی رنگ‌های گرم قرار دارند.

ست لباس بچگانه مطابق با استایل

ست کردن لباس بچه گانه بر اساس استایل کمی  دشوار است.مثلا شما برای فرزندتان یک بلوز شیک و کت و کراوات انتخاب می کنید پس برای شلوار هم باید به سراغ شلوار پارچه ای مناسب بروید نه اینکه برای شلوار به سراغ جین یا شلوار مام استایل بروید  زیرا شما یک سبک کلاسیک انتخاب نموده اید پس بهترین انتخاب همان شلوار پارچه ای و راسته می باشد ..یا اینکه شما یک تیشرت انتخاب می کنید پس برای شلوار هم سراغ شلوار جین یا فشن بروید زیرا سبک شما اسپرت می باشد . شلوار پارچه ای نتیجه ی جالبی نخواهد داشت .

ست کردن لباس بچه گانه بر اساس جنس لباس

یکی دیگر از مواردی که برای ست کردن لباس به ما کمک میکند انتخاب جنس پارچه می باشد .مثلا شما برای لباس پاییزی کودک یک بلوز بافت انتخاب می کنید و برای شلوار یک ساپورت یا شلوار پارچه ای انتخاب میکنید که اینگونه لباس پوشیدن بسیار نامناسب و ناهماهنگ می باشد ما باید برای شلوار هم از شلوار یا ساپورت بافت یا پشمی انتخاب کنید لباس تابستانه هیچ همخوانی با لباس زمستانی یا بلعکس ندارد . بالا تنه و پایین تنه باید هماهنگ شود که این هماهنگی به استایل و جذابیت فرزند شما کمک  می شود .

ست کردن لباس بچگانه متناسب با سن

شما باید با توجه به سن فرزندان لباس آنها را انتخاب کنید . نباید او را مجبور به پوشیدن بعضی لباسها که با شرایط سنی او منطبق نمی باشد کنید در چنین مواردی نه تنها کودک شما استایل مناسبی ندارد ، بلکه مورد تمسخر دیگر کودکان هم سن و سال خود قرار می گیرد و روحیه ی او به شدت تضعیف می شود. از طرفی دیگر ظاهر کودک شما با این لباس ها برای بزرگترها نیز جالب نیست و آنان این استایل نامناسب را نتیجه ی تصمیم گیری نادرست والدین کودک می دانند.

فرق هودی با دورس چیست؟

انواع هودی، سویشرت و ژاکت از لباس‌های محبوب و پرطرفدار پاییزی و زمستانی هستند. خیلی‌ها دورس را با این لباس‌ها اشتباه می‌گیرند. این اشتباه را در فروشگاه‌های اینترنتی هم می‌توان به‌وفور دید که باعث سردرگمی افراد می‌شود. دورس، هودی یا سویشرت نیست، بلکه نوعی پارچه ضخیم و گرم زمستانی است. در این مقاله قصد داریم تفاوت هودی و سویشرت را با دورس به شما آموزش دهیم و هر چیزی که نیاز است راجع به دورس بدانید را با شما در میان بگذاریم. در ادامه با ما همراه باشید.

نکته: لغت دورس به معنای گیاهی سمی است که به آن خر زنبق هم می‌گویند. به تخم این گیاه شوکران می‌گویند که خوردن بیخ آن جنون‌آور است. در صنعت مد کلمه دورس معنای متفاوتی دارد که در ادامه راجع به آن بیش‌تر توضیح می‌دهیم.

تفاوت هودی و سویشرت با دورس

در ادامه هرکدام را به‌صورت جدا معرفی می‌کنیم تا تفاوتشان را دریابید.

هودی و سویشرت

هودی و سویشرت ۲ مدل از لباس‌های پاییزی و زمستانی هستند که در انواع رنگ‌، طرح و مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. این لباس‌ها به دلیل سبک راحت و کژوالی که دارند، بین جوانان و نوجوانان محبوبیت و طرفدار زیادی دارند. پیش‌تر تنها طرفداران سبک اسپرت از این لباس‌ها استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر با تغییرات صنعت مد، در انواع استایل‌های کلاسیک هم از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از ترندهای جدید زمستانی، ست کردن هودی یا سویشرت با شلوار جاگر است. برای اطلاعات بیش‌تر، مقاله ترندهای زمستانی ۱۴۰۰ را مطالعه کنید. هودی و سویشرت در انواع مختلف کلاه‌دار، بدون کلاه، زیپ‌دار، بدون زیپ و … تولید و عرضه می‌شوند. جنس آن‌ها از نخ یا پنبه است و در قسمت داخلی برخی از آن‌ها از پشم استفاده می‌شود.

دورس

دورس به نوعی از پارچه نخی می‌گویند که با الیاف پنبه بافته می‌شود و نسبت به پارچه‌های نخی دیگر ضخیم‌تر و بسیار مقاوم‌تر است. دورس با ماشین‌های گردباف بافته می‌شود و پشت پارچه دارای تارهای نخ و روی آن دارای تراکم و تارها ضخیم است. از این پارچه برای دوخت انواع لباس‌های گرم پاییزی، زمستانی و گرم‌کن‌های ورزشی استفاده می‌شود. اگر جنس پارچه‌ هودی یا سویشرتی که تهیه می‌کنید دورس باشد، یعنی پارچه ضخیم و مقاومی دارد و شما را در سرمای زمستان گرم نگه خواهد داشت. یکی دیگر از مزیت‌های لباس دورس حفظ کیفیت اولیه با گذشت زمان است.

نکته: پس دیگر به‌ لباس‌های هودی، سویشرت یا ژاکت، دورس نگویید.

الیاف تشکیل‌ دهنده

مواد تشکیل‌دهنده پارچه دورس مردانه و زنانه، با توجه به جنس شامل موارد زیر می‌شود:

  • پنبه: پارچه‌های دورس تولیدشده از پنبه با گذشت زمان ظاهر خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند و جاذب عرق هستند. از نکات منفی آن می‌توان به ریسک آبرفت پارچه اشاره کرد. پارچه‌های ۱۰۰ درصد پنبه خاصیت ارتجاعی پایین‌تری نسبت به سایر الیاف‌ها دارند.
  • پلی‌استر: از نکات مثبت پلی‌استر می‌توان به عدم جذب رطوبت و براق بودن آن اشاره کرد. برای کیفیت بیش‌تر، بهتر است که درصد ترکیب پلی‌استر در دورس پایین باشد.
  • ویسکوز: پارچه‌هایی با درصد بالای ویسکوز، راحت‌تر و باکیفیت‌تر هستند و هم کم‌تر چروک می‌شوند. علاوه بر این‌ها ویسکوز قیمت بالاتری دارد.
  • لاکرا: الیاف لاکرا با الیاف دیگر برای تولید محصولی باکیفیت‌تر و کاربردی‌تر ترکیب می‌شود و به‌تنهایی کاربرد ندارد. لاکرا باعث انعطاف‌پذیری و بازگشت‌پذیری در بافت پارچه می‌شود.

کاربردها

  • پلیور و سویشرت مردانه، زنانه و بچگانه
  • گرم‌کن و پوشاک ورزشی گرم
  • شلوار زنانه و مردانه گرم

انواع دورس

کاربردی‌ترین انواع پارچه دورس شامل پارچه‌های دو‌نخ، سه‌نخ و گلکسی می‌شود که در ادامه هرکدام را به‌صورت جداگانه معرفی می‌کنیم.

دو نخ و سه نخ

رایج‌ترین نوع پارچه دورس، دونخ و سه‌نخ است؛ یعنی ترکیب پنبه با یک نخ دیگر یا ترکیب پنبه با دو نخ دیگر، پارچه را به یکی از این دو نوع تبدیل می‌کند. این پارچه بسته به نوع بافت آن، به‌صورت ضخیم و نازک تولید می‌شود. درصد نخ‌های تشکیل‌دهنده پارچه دورس دونخ بدون لاکرا، ۷۰ درصد پلی‌استر و ۳۰ درصد پنبه است. در پارچه‌های متراژ بالا به‌جای دورس سه‌نخ از دورس دونخ استفاده می‌شود.

گلکسی

تفاوت این پارچه با پارچه سه‌نخ جنس آن است و در دوخت لباس‌های ورزشی کاربرد دارد. در پارچه‌های گلکسی به‌جای پنبه از ویسکوز لاکرا، فلامنت، اسپان، ملانژ و … استفاده می‌شود. از رنگ‌های روشن این پارچه در تولید لباس بچه استفاده می‌کنند.

گلکسی پشت کج راه

در این نوع پارچه، خطوط پشتی به‌صورت کج هستند و بافتی مات دارند. گلکسی پشت کج‌راه از پارچه‌های محبوب است و با کیفیت بالا تولید می‌شود.

خرید دورس

برای خرید به جنس پارچه و قیمت آن توجه کنید تا بتوانید بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. عوامل تأثیرگذار در قیمت دورس کیفیت، مواد تشکیل‌دهنده و درصد ترکیب الیاف مختلف در پارچه آن است. با توجه به این‌که برای خرید لباس‌های دورس زنانه و مردانه، نمی‌توان از درصد ترکیب الیاف مختلف اطلاع داشت و برای خرید اینترنتی هم نمی‌توان جنس پارچه را لمس کرد، پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است.

فروشگاه اینترنتی فلای کیدز با سال‌ها سابقه در این حیطه و فراهم کردن امکان بازگشت کالا در صورت عدم مطابقت با ویژگی‌های ذکرشده در سایت یا پسند نشدن کالا توسط مشتری، هرگونه نگرانی درباره این موضوع را برطرف می‌کند. شما می‌توانید انواع لباس‌های گرم و زمستانی با پارچه دورس را از فروشگاه فلای کیدز تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا