علم و تکنولوژی

چگونه با خوردن سیب‌زمینی چاق نشویم؟

تکنونامه/ خراسان رضوی وقتی صحبت از سبزیجات سالم به میان می‌آید، سیب‌زمینی اغلب در لیست نیست زیرا با افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است، اما یک مطالعه جدید به رهبری مرکز تحقیقات زیست‌پزشکی پنینگتون استدلال می‌کند که سیب‌زمینی در ارتباط است. در واقع حاوی مواد مغذی مهمی است و سرشار از فواید سلامتی است.

به گزارش ارث، نتایج این مطالعه نشان داد که بر خلاف تصور عمومی، سیب زمینی تاثیر منفی بر سطح قند خون ندارد و در واقع افرادی که در مطالعه ما شرکت کردند وزن کم کردند.

محققان می گویند: با خوردن غذاهای پر کالری به راحتی می توانید کالری مصرفی خود را کاهش دهید.

جنبه مهم مطالعه ما این است که ما اندازه غذا را کاهش نمی دهیم، بلکه با گنجاندن سیب زمینی، محتوای کالری آنها را کاهش می دهیم. رژیم غذایی هر شرکت کننده با نیازهای کالری شخصی آنها تنظیم شده بود، اما با جایگزین کردن مقداری گوشت به جای سیب زمینی، شرکت کنندگان سریعتر احساس سیری و سیری بیشتری می کردند و کمتر احتمال داشت که وعده غذایی خود را تمام کنند.

به شرکت کنندگان یک رژیم غذایی کنترلی شامل غذاهای معمولی، از جمله لوبیا، نخود و گوشت یا ماهی، یا سیب زمینی با گوشت یا ماهی داده شد. هر دو نوع غذا سرشار از میوه ها و سبزیجات هستند و حدود 40 درصد از گوشت معمولی را با لوبیا و نخود یا سیب زمینی جایگزین می کنند که در وعده غذایی اصلی ناهار و شام قرار می گیرد و به صورت سیب زمینی یا سیب زمینی پخته درست می شود.

ما سیب زمینی را به گونه ای آماده می کنیم که محتوای فیبر آنها به حداکثر برسد. وقتی غذاهای حاوی سیب زمینی را با غذاهای حاوی لوبیا و نخود مقایسه کردیم، متوجه شدیم که از نظر فواید سلامتی برابر هستند.

برنامه غذایی غذاهای متنوعی را ارائه می دهد و ما نشان داده ایم که یک برنامه غذایی سالم می تواند گزینه های مختلفی برای کسانی که سعی در تغذیه سالم دارند داشته باشد. علاوه بر این، سیب زمینی یک سبزی ارزان برای استفاده در غذا است.

به گفته محققان، این اطلاعات جدید در مورد تأثیر سیب زمینی بر متابولیسم، شواهد بیشتری را نشان می دهد که این نوع غذا سالم است و می تواند به نتایج بسیار مثبتی منجر شود.

نتایج این مطالعه در مجله مکمل های غذایی منتشر شد.

در انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا