عمومی

طول عمر جک عراقی

یکی از اساسی ترین محور های ساخت و ساز  در قالب بندی به کارگیری نگهدارنده های با کیفیت در اجرای تمامی المان های ساخت و سازه های بتنی می باشد که برای حفظ و تحمل بار سقف به کار گرفته می شوند یکی از پرکاربرد ترین آنها که دارای انواع مدل ها و ابعاد و اندازه متفاوت می باشد است. این جک ها از سه قسمت نری و مادگی و رزوه به دو صورت سبک و سنگین با ورق با کیفیت تولید می شوند. به دلیل استفاده از ورق های با کیفیت و ساختار درجه یک در برابر فشار های وارده بسیار مقاوم هستند. از عراقی میتوان در انواع سازه های بتنی مانند سقف بتنی دال و تیر، سقف طاق ضربی، سقف کامپوزیت و جک سقفی عراقی و سقف تیرچه کرومیت و… استفاده کرد. در ادامه بیشتر به مزایا و کاربرد آن خواهیم پرداخت خواهیم.

جک سقفی عراقی چیست؟

جک سقفی عراقی یک نوع ابزار مقاوم با طراحی خاص برای تحمل فشار و ایفای نقش تکیه گاه به هنگام بتن ریزی برای سقف است که با نام های جک صادراتی و جک یو شکل نیز در بازار شناخته می شود. این جک‌ها به صورت لوله‌های بلند با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند که قبل از بتن ریزی در زیر تیرچه یا میله‌های بتن ریزی قرار داده می‌شوند و وظیفه آنها جلوگیری از تخریب سقف زیر فشار بار بتن ریزی است. از آنجایی که استفاده از این جکها در کشورهای عراق، تاجیکستان و افغانستان زیاد است، تحت عنوان جک عراقی شناخته می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های جک سقفی عراقی این است که شما می‌توانید برای ارتفاعات مختلف از آنها استفاده کنید. این جک‌ها به دلیل طراحی خاص خود، قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. البته این تنظیم ارتفاع برای آنها دارای محدودیت بوده و شما نمی‌توانید از هر گزینه‌ای استفاده کنید. معمولاً در جکهای رزوه‌ای میزان تغییر ارتفاع تابع میزان پیچ خوردگی و رزوه ایجاد شده بر روی جک است.

انواع جک عراقی

شما وقتی که قصد خرید جک سقفی عراقی را داشته باشید، معیارهای مختلفی برای انتخاب در اختیار دارید که ساده‌ترین آن‌ها اندازه و مهم‌ترین آن‌ها طراحی کلی جک است. اندازه‌ها با توجه به ارتفاع سقف شما متغیر است که شما ممکن است جک عراقی ۴ متری یا جک عراقی ۶ متری انتخاب کنید. اما از لحاظ طراحی دو مدل تحت عنوان جک U شکل عراقی  و جک T شکل عراقی داریم. اصولاً جک سقفی تی شکل برای نگهداری همزمان یک یا چند تیرچه سقفی استفاده می‌شود. بنابراین مطمئن هستید که هیچ تغییری در وضعیت ارتفاع آنها به وجود نمی‌آید. اما جک u شکل عراقی به عنوان یک تکیه گاه برای یک تیرک که فشار زیادی به آن وارد می‌شود، کاربرد دارد.

مشخصات جکی سقفی عراقی

اجزای تشکیل دهنده جک سقفی عراقی به سه قسمت نری، مادگی و رزوه تقسیم می شود تولید این جک ها به دو صورت سبک و سنگین با ضخامت ۲ میل سبک و ۲٫۵ میل سنگین انجام می شود که دارای دو لوله نری و مادگی با ضخامت ۵ و قطر ۶ سانتی متر می باشد. رزوه این جک ها در اندازه ۲۰ سانتی متر با استفاده از بهترین مواد مرغوب ساخته میشود که در برابر فشار های وارده از طرف سقف بسیار مقاوم است همچنین جک عراقی دارای وزن های بسیار متفاوت تا اندازه ۳٫۵ تا ۵ متر می باشد که استاندار ترین آن حداکثر ۴ متر است.

ابعاد و اندازه جک سقفی عراقی

جک عراقی دارای ابعاد و اندازه های متنوعی می باشد که در جدول زیر قابل مشاهده است.

نام اندازه قسمت پایین اندازه قسمت بالا طول صلیب مشخصات رزوه ضخامت لوله وزن قیمت
جک ۳٫۵ متری سبک ۱٫۵ متر ۲ متر ۷۵ سانتی متر ۲۰ سانتی ۲ میلیمتر ۱۳ کیلوگرم تماس بگیرید
جک ۳٫۵ متری سنگین ۱٫۵ متر ۲ متر ۷۵ سانتی متر ۲۰ سانتی ۲٫۵ میلیمتر ۱۶ کیلوگرم تماس بگیرید
جک ۴ متری سبک ۲ متر ۲ متر ۷۵ سانتی متر ۲۰ سانتی ۲ میلیمتر ۱۵ کیلوگرم تماس بگیرید
جک ۴ متری سنگین ۲ متر ۲ متر ۷۵ سانتی متر ۲۰ سانتی ۲٫۵ میلیمتر ۱۸ کیلوگرم تماس بگیرید
جک ۵ متری سبک ۲ متر ۳ متر ۷۵ سانتی متر ۲۰ سانتی ۲ میلیمتر ۱۷٫۵ کیلوگرم تماس بگیرید
جک ۵ متری سنگین ۲ متر ۳ متر ۷۵ سانتی متر ۲۰ سانتی ۲٫۵ میلیمتر ۲۱ کیلوگرم تماس بگیرید
جک ۴ متری عراقی ۲ متر ۲ متر —- ۲۰ سانتی دسته دار ۲ میلیمتر ۱۲٫۸ کیلوگرم تماس بگیرید

ویژگی جک ساختمانی عراقی

  1. دارا بودن وزن کمتر
  2. مقرون بصرفه
  3. رزوه بزرگتر
  4. مقاومت بالا
  5. سهولت در اجرا
  6. استفاده در انواع سازه ها
  7. استفاده متعدد
  8. جابجایی آسان

نحوه استفاده از جک سقفی عراقی

نصب و اجرای جک سقفی عراقی همانند جک های معمولی می باشد و نیازمند دانش خاصی نیست که فقط باید در نصب آن به چند نکته توجه کرد که عبارتند از: سالم بودن نری و مادگی و نیز رزوه، زیر سازی مناسب قرار گیری جک در زمین سفت، وجود نداشتن ترک و شکستگی و نحوه اجرای صحیح در فواصل ۸۰ الی ۱۰۰ در بین جک ها که در هنگام سنگین شدن بار سقف این فاصله را نیز کاهش دهید.

تفاوت جک عراقی با جک ایرانی

یکی از مهم ترین تفاوت های جک سقفی عراقی با جک ایرانی برخوردارای از وزن نسبتا پایین است که میتواند در قیمت نهایی و مقرون به صرفه بودن آن تاثیگذار باشد. همچنین در شکل ظاهری هم نیز تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند که جک های عراقی به شکل U و جک ایرانی به شکل T یا صلیبی می باشد همچنین وجود رزوه های چپ گرد و ارتفاع بیشتر موجب متمایز بودن آنها با یکدیگر شده است

نکات مهم هنگام خرید جک عراقی

به دلیل حساسیت استفاده از جک سقفی و تحمل بار سقف باید قبل از خرید جک سقفی عراقی به چند نکته مهم توجه کرد. که شامل مواردی همچون ضخامت ورق، جنس ورق، ساختار جک، رزوه بادوام، اندازه و.. که یکی از مهم ترین آنها جنس و ضخامت ورق به کار رفته در ساختار دو قسمت نری و مادگی جک ها می باشد که وجود ساختار مقاوم و مستحکم در آنها ضروری می باشد. همچنین وجود رزوه های با کیفیت به علت تنظیم ارتفاع و سفت کردن جک ها حائزه اهمیت بسیاری می باشد.

طول عمر جک عراقی

طول عمر جک عراقی به چند پارامتر مهم وابسته است که عبارتند از

  1. استفاده درست
  2. جابجایی مناسب
  3. ساختار با کیفیت
  4. ضخامت ورق به کار رفته در تولید جک سقفی
  5. و شرکت سازنده که می تواند بسیار تعیین کننده باشد

قیمت جک سقفی عراقی

با توجه به مواردی که گفته شد، طبیعتاً فاکتورهای مختلفی بر قیمت جک عراقی تأثیر گذارند. در وهله اول تفاوت در طراحی و استفاده از ورق با کیفیت این جکها مشخص می‌کند که تغییرات قیمتی آنها به چه صورت خواهد بود. در مورد دوم هم شما باید اندازه مورد نیاز جک سقفی عراقی را با توجه به ارتفاع سقف خود مشخص کنید. معمولاً هر چه اندازه جک بزرگتر باشد شما مجبور به پرداخت قیمت بالاتری برای آنها هستید.امیدواریم که این اطلاعات در انتخاب و خرید جک سقفی عراقی به شما کمک کند و بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای پاسخگویی به سوالات و اطلاع از قیمت انواع جک سقفی و و دیگر اتصالات با واحد فروش ما تماس حاصل فرمایید تا امکان خرید بهترین گزینه‌ها را برای شما فراهم کنیم.

 

دکمه بازگشت به بالا