علم و تکنولوژی

کدام غذاها بدن را از کم آبی نجات می‌دهند؟

در اواسط تابستان و زمانی که گرما به اوج خود می رسد، خطر گرمازدگی تهدیدی جدی برای همه به خصوص کسانی است که مجبور به ترک خانه هستند. اما چگونه راه هایی برای جلوگیری از احتمال گرمازدگی و کم آبی بدن پیدا کنیم؟

به گزارش تکنونامه، غذاهای آبکی نه تنها کالری کمی دارند و به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه انتخاب خوبی برای جلوگیری از کم آبی بدن هستند. اگرچه نوشیدن آب بهترین راه برای هیدراته کردن است، اما می‌توانید با خوردن برخی غذاها بدنتان را آبرسانی کنید.

به گفته وزارت آموزش و پرورش و ارتقای سلامت، استفاده از مواد غذایی زیر می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشد:

ماست: 1 بسته ماست ساده با 85-88 درصد آب. علاوه بر این مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی ویتامین های گروه B مانند ویتامین B12 و ریبوفلاوین را برطرف می کند. برای خرید ماست حتما نوع پروبیوتیک را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب کنید.

سالاد سبز: سالاد دو فنجانی با سبزیجات سبز دارای 15 کالری و 90 درصد آب است. این سبزی سرشار از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان است و همچنین به تغذیه چشم و پوست کمک می کند.

توت فرنگی: سرشار از ویتامین C، فولات و ویتامین B برای رشد سلول های جدید سالم. توت فرنگی 91 درصد آب، زغال اخته 85 درصد آب و تمشک 85 درصد آب در هر فنجان است.

_ هندوانه: تقریبا 92 درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است و لیکوپن و آنتی اکسیدان های موجود در آن به پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

اسفناج: اسفناج سرشار از فیبر است. همچنین حاوی 92 درصد آب است. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان است و مصرف یک فنجان از آن در روز 15 درصد از نیاز ویتامین E را تامین می کند.

گوجه فرنگی: در هر زمان از سال موجود است. می توانید یک کاسه گوجه فرنگی را با پنیر و رژان به عنوان میان وعده میل کنید. گوجه فرنگی حاوی 94 درصد آب است و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

_ خیار: 95 درصد از 1 فنجان خیار خرد شده آب است. خیار حاوی فیبر و برخی ویتامین ها از جمله ویتامین C و مصرف یک فنجان آن 6 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می کند.

در انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا