علم و تکنولوژی

کدام مواد غذایی سیستم‌ایمنی شما را تقویت می‌کند؟

تکنونامه/ خراسان رضوی محققان گفتند: “برای تقویت سیستم ایمنی خود از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. برخی مواد غذایی مانند بروکلی، مرکبات و ماست می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند.”

به گزارش بهداشت نیوز، لیزا جونز، متخصص تغذیه در فیلادلفیا، گفت: یک رژیم غذایی متعادل، شامل مقادیر کافی پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی، سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

یک رژیم غذایی سالم که حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما باشد، بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی است که در مواردی مانند کووید-19 نیز موثر است. پس سعی کنید نیمی از ظروف خود را با سبزیجات و میوه جات پر کنید و بقیه را با غذاهای غنی از پروتئین پر کنید، با این حال متخصصان زیر مواد غذایی موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن ارائه کرده اند.

بادام

آنا کیپن، متخصص تغذیه در کلیولند، ایالات متحده، می‌گوید: «بادام‌های بدون نمک بهترین غذا برای یک میان‌وعده سریع و تقویت ایمنی در خانه هستند». انگور سرشار از ویتامین E است که تحقیقات نشان داده است که در حفظ سیستم ایمنی بدن به ویژه با افزایش سن اهمیت دارد، زیرا ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. آنتی اکسیدان ها موادی در بدن هستند که از آسیب سلولی جلوگیری می کنند.

رسوب فلفل

کیپن گفت: “فلفل ها یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی هستند زیرا منبع عالی ویتامین C هستند. علاوه بر این، فلفل ها یک انتخاب عالی برای کسانی است که سعی می کنند مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنند.”

به طور متوسط، فلفل دلمه ای ویتامین C بیشتری نسبت به نیاز روزانه بدن تامین می کند. آنها همچنین منبع غنی بتاکاروتن، یک آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند که برای سیستم ایمنی بدن و سلامت چشم و پوست مفید هستند. کیپن می‌گوید: «ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا ایمنی ایجاد کند که به مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند زیرا سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A، C، E و پتاسیم و همچنین مقدار زیادی فیبر است.

رسوب لیمو

ونسا اسپیلر، متخصص تغذیه مستقر در تایسون کورنر، ویرجینیا می گوید: لیمو حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی مفید، مانند ضد التهاب و آنتی اکسیدان است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. لیمو علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که به عملکرد صحیح بدن کمک می کند.

سبزیجات با برگ تیره

سبزیجات با برگ های تیره منبع خوبی از بتاکاروتن، فرم گیاهی ویتامین A، آنتی اکسیدانی هستند که به از بین بردن رادیکال های آزاد و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. از آنجایی که بتاکاروتن برای جذب نیاز به چربی دارد، بهتر است سبزیجات دارای برگ تیره را با چربی های سالم مانند آجیل یا روغن زیتون برای جذب بهتر مخلوط کنید.

تمام ویتامین های محلول در چربی مانند A، D، E و K زمانی که با چربی رژیم غذایی تغذیه شوند بهتر جذب می شوند.

سیر

سیر حاوی ترکیباتی مانند آلیسین و مشتقات آن مانند آگاو است که به طور طبیعی باکتری ها و عفونت ها را از بین می برد و به حمایت از سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

چای سبز

اگر به دنبال نوشیدنی ای هستید که بتواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، چای سبز را در نظر بگیرید زیرا حاوی تعدادی فواید سلامتی است، از جمله اپی گالوستاکین گالات، آنتی اکسیدانی که تحقیقات نشان داده است سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

دانه های سبزیجات

یک متخصص تغذیه می گوید: این دانه های کوچک اما قدرتمند منبع خوبی از روی هستند که یک ماده معدنی برای عملکرد سلول های ایمنی است.

گرد و خاک

این ادویه زرد طلایی دارای خواص ضد التهابی قوی است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن کمک کند زیرا زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ماده ضد التهابی است. تحقیقات نشان می دهد که کورکومین نقش مهمی در مبارزه با فرآیند التهابی دارد.

ماست

آیا می دانستید که ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند؟ ماست با ویتامین D غنی شده است که به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند و ممکن است دفاع طبیعی بدن شما را در برابر بیماری ها تقویت کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا