علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

10 نکته مهم برای خرید دستگاه تست قند خون

نکات کاربردی خرید بهترین مدل دستگاه قند خون

دستگاه تست قند خون ممکن است علاوه بر نظارت بر سطح قند خون، کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. با این دستگاه کوچک می توانید رژیم غذایی خود را مدیریت و کنترل کنید، تاثیر روند درمان خود را ببینید و سطح قند خون خود را در محدوده مجاز تنظیم کنید. قبل از خرید دستگاه قند خون بهتر است که به نکات گفته شده در ادامه توجه کنید تا بتوانید بهترین مدل دستگاه قند خون را خریداری کنید.

  1. اهداف اصلی‌تان را اولویت ‌بندی کنید

بعضی مدل‌های دستگاه قند خون فقط می‌توانند قند خون را اندازه بگیرند و قابلیت ذخیره ارقام ثبت‌شده را ندارند. اما برخی دیگر دارای حافظه هستند که می‌توانند ارقام خوانده ‌شده، تاریخ و زمان ثبت آنها را ذخیره کنند. بعضی مدل ‌ها برای اندازه‌گیری قند خون، فقط به نمونه بسیار کوچکی از خون نیاز دارند و این برای افراد دیابتی که لازم است هر روز یک یا چند بار قند خون خود را اندازه‌ بگیرند، ایده‌آل‌تر است.

اولویت ‌بندی ویژگی‌های مورد نظرتان، به شما کمک می‌کند گستره انتخاب‌تان را محدود کنید. ویژگی‌هایی مانند قیمت دستگاه قند خون، حافظه دستگاه، نوع نوارهای تست، مقدار نمونه خون مورد نیاز برای هر بار تست، اندازه دستگاه و نظایر آنها را یادداشت و در هنگام خرید آنها را بررسی کنید.

  1. با پزشک مشورت کنید

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید دستگاه قند خون با پزشک‌تان مشورت کنید. هر چند خرید این دستگاه معمولا به انتخاب شخصی خودتان بستگی دارد، اما پزشک‌تان مسلما به ‌دلیل ارتباط با تعداد زیادی از بیماران، اطلاعات زیادی در مورد این دستگاه‌ ها دارد. بعضی متخصصان دیابت حتی می‌توانند برندهای معتبر را به شما معرفی کنند و مثلا بگویند فلان برند دقیق‌تر است یا کاربرد آسان‌تری دارد.

  1. دیدگاه‌ های کاربران در اینترنت را بررسی کنید

چند برند معتبر را خواه با پرس‌وجو از پزشک یا اطرافیان در نظر بگیرید و در آخرین مرحله قبل از خرید، به دیدگاه‌های کاربران نگاهی بیندازید. رتبه‌بندی محصول انتخابی را بررسی کنید. برای بررسی اطلاعات موجود در اینترنت و نظرات کاربران درباره انواع این محصول وقت کافی بگذارید. برخی مدل‌های این دستگاه خروجی دقیق‌تر و قابل‌اعتمادتری دارند. با بررسی دیدگاه‌های کاربران تا حدودی می‌توانید برندهای بی‌کیفیت را شناسایی کنید و به‌این‌ترتیب پول‌تان را هدر نمی‌دهید.

  1. قابلیت انتقال اطلاعات را در نظر بگیرید

برای بعضی بیماران نگه داشتن اطلاعات و ارقام مربوط به قند خون در یک دوره بلندمدت از اهمیت زیادی برخوردار است. بخصوص اگر بخواهند نتایج را برای ادامه روند درمان به پزشک‌شان ارائه دهند. در چنین مواردی می‌توانید مدل‌هایی را بخرید که قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشته باشند. دقت کنید لوازم جانبی مانند کابل یو‌اس‌بی برای انتقال داده‌ها به کامپیوتر همراه آن باشد.

  1. استفاده آسان را در نظر بگیرید

بیشتر مدل‌های دستگاه قند خون دارای کاربرد آسانی هستند و تنها کاری که باید انجام دهید قراردادن یک نمونه کوچک خون روی نوار تست و قرار دادن نوار تست در شکاف دستگاه است. اما مدل‌های پیچیده‌تری هم وجود دارند که به‌عنوان‌مثال برای هر ‌بار استفاده باید با فشردن دگمه‌هایی مجددا تنظیم شوند. ازآنجاکه بیشتر بیماران دیابتی باید چند بار در روز این کار را تکرار کنند، پیشنهاد می‌کنیم مدل‌هایی را انتخاب کنید که روش کار با آنها آسان باشد.

  1. امکانات بیشتر را چک کنید

برخی از مدل‌های گلوکومترها میانگین قند خون شما را در طول یک هفته، دو هفته و یا یک ماه محاسبه و ثبت می‌کنند. بعضی مدل‌های دیگر به شما این امکان را می‌دهند که که رقم خروجی را به‌عنوان رقم خوانده‌شده قبل یا بعد از غذا نشانه‌گذاری کنید. این ویژگی به شما و پزشک‌تان کمک می‌کند تا رژیم غذایی و مقدار انسولین مورد نیازتان را تنظیم کنید. برخی مدل‌ها صفحه نمایش بزرگ‌تری دارند یا سخنگو هستند و ارقام را اعلام می‌کنند که برای افرادی که ضعف بینایی دارند مناسب‌تر است. هنگام خرید به امکانات دستگاه توجه کنید.

  1. قیمت دستگاه تست قند خون چقدر است؟

دستگاه‌های تست قند خون در قیمت ‌های متنوعی پیدا می‌شوند. البته باید مبلغی را هم برای خرید نوارهای تست مناسب هر دستگاه در نظر بگیرید. معمولا نوارهای تست قند خون به صورت ۵۰ عددی موجود هستند، اما بسته‌های ۲۵ عددی هم در بازار وجود دارد که ۵۰ عددی به‌صرفه ‌تر است.

علاوه بر نوار تست باید هزینه سوزن دستگاه را هم در نظر بگیرید که در بسته‌های ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ عددی موجود است. بهتر است برای دیدن لیست قیمت انواع دستگاه قند خون به ترب مراجعه کنید.

  1. حواستان به نوار‌های تست GDH-PQQ باشد

اگر از داروهای حاوی قند استفاده می‌کنید، نوارهای تست GDH-PQQ را خریداری نکنید. بعضی انواع دستگاه ها قند خون ها از این نوار تست ‌ها استفاده می‌کنند. یافته‌ ها نشان می‌دهند چنانچه بیمار داروهای خاصی را که حاوی قند هستند مصرف کند و سپس از این نوارها استفاده کند، دستگاه قند خون، میزان قند خون بیمار را درست نشان نمی‌دهد.

  1. آیا میزان کتون خون را می‌تواند اندازه بگیرد؟

اگر از آن دسته بیمارانی هستید که باید علاوه ‌بر قند خون‌تان سطح کتون خون (چربی مصرف‌ نشده در خون) را هم اندازه بگیرید، حتما دستگاه قند خونی را بخرید که این قابلیت را داشته باشد؛ به ‌ویژه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع یک و یا بیماران دیابتی که در آنها احتمال بروز کتواسیدوز بالاست، این عملکرد دستگاه نقش حیاتی خواهد داشت.

     10. از مکان‌ های معتبر بخرید

دستگاه قند خون و نوارهای تست را می‌توانید از داروخانه‌ ها، فروشگاه‌های کالای پزشکی مانند عرفان طب و به ‌شکل آنلاین از سایت‌ های معتبر تهیه کنید. به‌ هیچ ‌عنوان دستگاه قند خون و ملزومات آن را دست‌ دوم نخرید. اگر می‌خواهید به تعداد زیادی نوار تست خریداری کنید، حتما به تاریخ انقضای آنها دقت کنید، زیرا ممکن است با توجه به تعدادی که در روز قرار است استفاده کنید، بیش‌ازحد بخرید و تا زمان مصرف آخرین نوار تست، از تاریخ‌شان بگذرد.

با آرزوی سلامتی برای شما. شما با مطالعه مقاله بالا یک گام در جهت حفظ سلامتی خود گام برداشتید. توجه به نکات گفته شده می تواند کمک شایانی به شما کند. حتما توصیه می کنیم از نکات گقته شده استفاده کنید تا بتوانید بهترین دستگاه قند خون را تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا