عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین مارک دوچرخه برای بانوان

دوچرخه مناسب بانوان

هدف اصلی ما یافتن دوچرخه‌های با کیفیت مناسب برای بانوان دوچرخه سوار برای استفاده روزمره است. دوچرخه‌های حرفه ای – مانند دوچرخه‌های کوهستانی با سیستم تعلیق یا کمک فنر میانی و یا دوچرخه‌های جاده‌ای – عمداً از این لیست کنار گذاشته شدند، زیرا این دوچرخه‌ها برای بانوان بسیار حرفه ای است و نیاز به این چنین دوچرخه هایی برای استفاده روزمره نمی باشد.  از نظر کارایی و  قیمت دوچرخه بسیار متفاوت هستند، و پیدا کردن بهترین دوچرخه زنانه  می تواند کار دشواری باشد. اگر شما علاقه مند به دوچرخه سواری هستید و به دنبال یک دوچرخه مناسب برای بانوان هستید، در این مقاله از مجله  قصد داریم انواع مختلف دوچرخه های ویژه بانوان را معرفی نماییم.

محدود کردن نوع مورد نیاز اولین قدم برای یافتن بهترین دوچرخه زنانه برای شماست. در حالی که شما می توانید هر نوع دوچرخه را استفاده کنید ولی انتخاب سبک دوچرخه ای که با نوع دوچرخه سواری شما مطابقت داشته باشد، معمولا اول قدم در انتخاب دوچرخه مناسب است.

میله بالایی دارای قوس یا معمولی؟ بسیاری از دوچرخه های زنانه دارای یک لوله مورب بالا هستند که به عنوان میله خم دار بالایی یا step through شناخته می شود. سوار و پیاده شدن این دوچرخه ها آسان تر است، زیرا بانوان برای سوار شدن نیازی به بلند کردن پای خود از روی چرخ عقب ندارند. چنانچه دوچرخه شما دارای ترکبند برای کودکان است بدنه دوچرخه با لوله قوس دار بسیار مناسبتر است. این نوع تنه دوچرخه مناسب برای ترکبند عقب می باشد.

امروزه در اکثر مدل های دوچرخه های چند منظوره برای بانوان از میله های بالایی تنه با قوس متوسط استفاده می شود.

  • دوچرخه های هیبریدی مناسب برای بانوان

دوچرخه های هیبریدی ترکیبی از دوچرخه های کوهستان و دوچرخه های جاده است. دوچرخه‌های هیبریدی نرمی دوچرخه کوهستان و اصطکاک پایین دوچرخه های جاده ای را به صورت همزمان داشته که استفاده از آن را در سطوح صاف و آسفالت لذت بخش می‌نماید.

اگر قصد دارید در مسیرهایی دوچرخه سواری نمایید که زمین آن نامسطح است. از دوچرخه هایی استفاده نمایید که دوشاخ جلو کمک فنر دار جلو است. توجه داشته باشید که اگر کل مسیر شما دارای سطوح ناهموار است دوچرخه های کوهستان می تواند گزینه ی مناسب تری باشد.

ویژگی های متمایزکننده دوچرخه های هیبریدی

مانند هر دوچرخه ی دیگری این نوع این وسایل نقلیه هیبریدی نیز نیز دارای قسمت های مشابهی هستند اما هر کدام از این بخش ها دارای ویژگی های خاصی نیز می باشند.

فرمان دوچرخه

دوچرخه های هیبریدی دارای دوشاخ صاف، مستقیم هستند که در ارتفاع و زاویه تغییر می کنند. فرمان دوچرخه های هیبریدی معمولا پهنای آن به پهنای دوچرخه های کوهستان نیست و نازکی آن به اندازه دوچرخه های جاده ای نیست. و دوشاخ جلو ان، بین این دوچرخه ها است.

حالت بدنه دوچرخه

دوچرخه سواران در این دوچرخه ها، در وضعیت نیمه عمودی قرار می گیرند. بالا تنه دوچرخه سواران حالت خمیده است تا حالت راحت ولی خیلی عمودی تر نسبت به دوچرخه جاده ای داشته باشند.

وضعیت نیمه عمودی وضعیت مناسبی است که به دوچرخه سوار کمک می نماید تا بیشترین توان را در نتیجه حرکت پدال بدست بیاورد. در نتیجه این دوچرخه می تواند برای بانوانی که صندلی کودک بر روی دوچرخه دارند مناسبتر و کاراتر باشد.

لاستیک دوچرخه

مشابه با دوچرخه های جاده ای، لاستیک دوچرخه های هیبریدی نازکتر و در حالت فشار بالاتر حرکت می نمایند تا میزان مقاومت بین لاستیک و مسیر به حداقل برسد. در نتیجه دوچرخه های هیبریدی سریع و کارا بر روی سطوح هستند.

دوشاخ کمک فنر دار دوچرخه: لاستیک های هیبرید با وجود روانی بیشتر در مسافت های شهری در دست انداز ها تکانه و ضربه بیشتری ایجاد میکنند

دنده ها

دنده ها می تواند از 3 دنده تا 30 و حتی بیشتر دنده تغییر نمایید. تعداد دنده های مورد نیاز شما بسیار وابسته به میزان شیب مسیر شما دارد. به عنوان مثال اگر تپه و سرازی های زیادی بر سر راه مسیر شما است شما به دنده های بیشتری در پیمودن مسیر نیاز دارید. البته بیشتر دوچرخه سواران با تعداد دنده بین 3 تا 10 دنده راضی هستند.

تریلر(کشنده) دوچرخه و صندلی کودک: از میان تمام سبک های دوچرخه، دوچرخه هیبریدی بسیار مناسب برای نصب صندلی کودک و باکس همراه دوچرخه است.

  • دوچرخه کروز مناسب برای بانوان

همانطور که از نام آن پیداست این دوچرخه می تواند یک دوچرخه مناسب بانوان باشد؛ دوچرخه کروز دوچرخه ای راحت و مناسب برای مسیرهای کوتاه است. در ادامه ویژگی های متمایز کننده این نوع دوچرخه را بیان می نماییم:

فرمان

دوچرخههای راحت کروز دارای فرمان هایی هستند که قوس برگشت آن به سمت دوچرخه سوار است و حالت دوچرخه سواری راحت برای مسافتهای شهری و کوتاه برای دوچرخه سوار ایجاد می نماید. این سبک فرمان به دوچرخه سوار کمک می نماید تا به صورت عمودی سوار بر دوچرخه شود.

فرم بدنه دوچرخه

حالت بدن به صورت عمودی و مستقیم است. بسیاری از دوچرخه سواران معمولا ترجیح می دهند به صورت عمودی و صاف بر روی دوچرخه بنشینند و حالت خمیده ننشیند. ولی بسیار راحت است.

لاستیک صندلی

این تایرها صاف هستند و پهنای آنها متغییر می باشند.تایر این دوچرخه ها پهن و عریض می باشد و آج صاف شهری دارند که نرمی سواری و راحتی در دست انداز ها و حالت و استایل دوچرخه سواری cruiser  بیشتری نسبت به لاستیک های باریک داشته باشند.

صندلی این دوچرخه پهن است. از “درد زین” که اغلب با زین های دوچرخه استانداردکه  باریک تر است، جلوگیری می کند. این زین‌های پهن اغلب با فنرهایی برای تعلیق آزاد عرضه می‌شوند که زیبایی‌ بیشتری نسبت به صندلی واقعی دارند.

تریلر دوچرخه  و صندلی کودک برای دوچرخه: بیشتر این نوع دوچرخه ها با اتصال تریلیر و صندلی کودک هم خوانی دارد. اما به دلیل دوچرخه سواری بزرگسالان و نوع حالت بدن پدال زدن کم بازده و خسته کننده می گردد به ویژه هنگامی که کودکان همراه شما هستند. برای نگه داری کودکان در مسیرهای طولانی و تپه ها، دوچرخه های هیبریدی را توصیه می نماییم.

بیشتر بخوانید:

  • دوچرخه کوهستان (تفریحی) مناسب برای بانوان

اگر بیشتر در مسیرهای خاکی و یا روی سطوح سنگفرش دوچرخه سواری می کنید،  کوهستان انتخاب مناسبی برای شماست. دوچرخه‌های کوهستانی تفریحی به اندازه دوچرخه‌های کوهستان واقعی تنظیم نشده‌اند و برای مقاومت در برابر مسیرهای سخت و صعب العبور کوهستانی با شدت بالا مناسب نمی باشد. یکی از تفاوتهای اصلی بین دوچرخه هیبریدی و دوچرخه کوهستان تفریحی لاستیک های این دو نوع دوچرخه است. لاستیک‌های پهن‌تری که در دوچرخه‌های کوهستان یافت می‌شوند، کشش بهتری برای سواری در خارج از جاده دارند، اما در مقایسه با لاستیک‌های دوچرخه هیبریدی، بر روی سطوح آسفالت،‌ سرعت حرکت کمتری دارند. در نتیجه، دوچرخه سواری روی سطوح سنگفرش شده روی دوچرخه کوهستان به تلاش بیشتری نسبت به دوچرخه سواری هیبریدی روی سطوح سنگ فرش شده نیاز دارد اما راحتی سواری و مانور پذیری بیشتری هم دارد.

اکثر دوچرخه های کوهستان ار ترمز های دیسک هیدرولیک استفاده میکنند.

دسته فرمان

میله های دوچرخه کوهستانی عریض و مستقیم با برآمدگی جزئی است، معمولاً دست ها را بسیار بازتر از سایر دوچرخه ها برای افزایش ثبات قرار می دهند، اما همچنان در موقعیتی راحت هستند.

حالت بدن

مشابه دوچرخه های هیبریدی بانوان، دوچرخه های کوهستانی تفریحی، راکب را در وضعیت نیمه قائم قرار می دهند و نیم تنه دوچرخه سوار را کمی به سمت فرمان متمایل می کند.

لاستیک

لاستیک‌های دوچرخه کوهستانی، پهن‌تر و زیباتر از هر تایر دوچرخه دیگری است، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مناسب مسیر دشوار باشند. همچنین بر روی صخره‌ها و سطوح ناهموار می توانند حرکت نمایند.

کمک فنر

بیشتر دوچرخه های تفریحی بانوان دارای سیستمی هستند که با آن به آسانی می توان دوچرخه سواری نمودکمک فنر جلوی این دوچرخه ها در کیفیت سواری و رنج قیمتی دوچرخه بسیار تأثیرگذار هست.

دنده

بیشتر بودن دنده ها الزاما به معنی بهتر بودن نیست. به علت سادگی در استفاده کردن ترجیح داده می شود که تعداد دنده های دوچرخه بانوان بین هشت الی دوازده دنده باشند. و تنها دارای یک شیفتر آن هم در سمت راست باشد. این نوع دوچرخه ها نسبت به دوچرخه هایی که دارای دو عدد شیفتر یا دسته دنده و عموما بالای بیست دنده هستند گرانتر هست .

خرید دوچرخه بانوان |دوچرخه بانوان اسلامی |دوچرخه بانوان دیجی کالا

تریلر دوچرخه و صندلی کودک

دوچرخه کوهستان معمولا با صندلی کودک در عقب به خوبی کار می کند . بسیاری از دوچرخه‌های کوهستانی پایین‌تر نیز تمایل دارند با صندلی‌های سنتی نصب شده در جلو سازگار باشند، اما دوچرخه‌های کوهستانی گران قیمت معمولاً اینطور نیستند.

شبیه یک دوچرخه عادی به علاوه یک موتور برقی است. در نتیجه برای تمامی سبک‌های دوچرخه عادی بانوان (از حالت کروز تا حالت کوهستانی) نمونه برقی نیز موجود می‌باشد. وجود موتور الکتریکی به همراه باتری، صفحه نمایش دسته گاز و… بانوان دوچرخه سوار را قادر می‌سازد تا مسیر بیشتری را طی کنند، از مسیرهای صعب‌العبور و کوهستانی سریعتر بالا بروند و در نهایت دفعات بیشتری دوچرخه سواری نمایند. برای همین است که نمونه‌های دوچرخه‌های برقی بانوان جزو پرفروش‌ترین مدل‌های دوچرخه برقی می‌باشند. باتوجه‌ به گستردگی و تنوع بالای دوچرخه در فروشگاه دوچرخه آریا ، طبیعتاً قیمت آن هم بسیار متفاوت است. نوع چینی آن قیمت پایین‌تری نسبت به مدل‌های با نام تجاری دارند.

جمع بندی

انتخاب و خرید یک دوچرخه مناسب بانوان با توجه به تمامی مواردی که در این مقاله برای شما گفتیم متفاوت است ، هرکس با توجه به کارایی و نیازی که دارد و در جایی که قرار است از دوچرخه استفاده کند می تواند سراغ دوچرخه های مختلفی برود ، برقی و یا غیر برقی نکته ای است که شما می بایست زمانی که قصد انتخاب و خرید این وسیله نقلیه را دارید به آن توجه کنید.

حتما هم فاکتور و عامل بعدی شما در انتخاب یک دوچرخه قیمت آنها خواهد بود، و باید بدانید که دوچرخه های برقی و غیر برقی باهم اختلاف دارند و هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا