عمومیکسب و کار ایرانی

مزایای پارتیشن دو جداره و آلومینیومی

پارتیشن اداری , پارتیشن های اداری برای جداسازی موقت یا پارتیشن بندی در فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن به معنی جداسازی و قسمت کننده فضاها است که جزء سازه ی اصلی معماری نیست. پارتیشن نوعی دیوار قابل حمل و بدون نیاز به بنایی می باشد. پارتیشن ها بیشتر جهت جداسازی محیط و ایجاد اتاق های جدید می باشد.
پارتیشن ها می توانند به صورت تک جداره یا دو جداره ایجاد شوند. در حالت دو جداره به علت وجود دو تکه امکان تبادل صدا را به حداقل می رساند و باز هم برای تبادل کمترین صدا میتوان بین دو جداره ی پارتیشن از یونولیت استفاده کرد.
در اتاق های به وجود آمده به وسیله ی پارتیشن می توان درب هایی با قفل و لولا نیز نصب کرد که اتاقی قابل اطمینان به وجود می آورد.

عملکرد پارتیشن اداری به چه صورت است؟

پارتیشن به معنای جدا کننده و تقسیم کننده به کار میرود. منظور از تقسیم بندی یک مکان بزرگ یا کوچک به دو یا چند اتاق کوچک و مجزا تبدیل میشود. جداکننده ها از کمترین ضخامت , که پارتیشن با ام دی اف به ضخامت ۸ میلیمتر است تا بیشترین ضخامت که به ام دی اف ضخامت ۲۵ میلیمتراست تقسیم بندی میشوند.

با تقسیم فضا از طریق دیوارها بین مقاطع مختلف کاری، می‌توانید فضایی با چند کاربری طراحی کنید. جداسازی کامل یا تقریبی فضاهای مختلف از یکدیگر است. این عملکرد در محیط های اداری و دیگر فضاها می‌تواند نقش مهمی را در دکوراسیون ایفا کند.

انواع پارتیشن اداری

·     پارتیشن تک جداره

·     پارتیشن دوجداره

·     پارتیشن اداری

·     پارتیشن مسکونی

·     پارتیشن چوبی

·     پارتیشن دو جداره با ترکیب آلومینیوم با ام دی اف

·     پارتیشن دو جداره با ترکیب تمام ام دی اف

·     پارتیشن دو جداره با ترکیب ام دی اف و شیشه

·     پارتیشن دو جداره با کناف

·     پارتیشن شیشه ای با شیشه سکوریت

·     پارتیشن بلوک شیشه ای

·      تایل شیشه

پارتیشن دو جداره چیست؟

پارتیشن دوجداره، نوعی پارتیشن است که به منظور تبدیل فضاهای مختلف مسکونی، اداری، تجاری، دانشگاهی و… به  فضاهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پارتیشن دوجداره باعث میشود که یک فضاری بزرگ به فضاهای کوچکتر تقسیم شده و با ایجاد فضاهای جدید راندمان استفاده از آن مکان بیشتر شود.

استفاده از پارتیشن دوجداره می تواند به منظورهای متفاوتی در محیط کار یا منزل اعمال شود ؛ به عنوان مثال برای جدا کردن هال و پذیرایی از هم، برای ایجاد دو کلاس درس مختلف از یک کلاس، برای پنهان کردن بخش هایی از ساختمان از دید عموم، برای ساخت یک فضای بازی برای کودکان، برای تفکیک ورودی از بخش های دیگر ساختمان و… می توانید پارتیشن دوجداره مورد استفاده قرار دهید.

از پارتیشن دو جداره عموما برای زیبایی بیشتر، دکوراتیو بودن و همچنین خاصیت آکوستیک بهتر آن نسبت به پارتیشن اداری معمولی استفاده می شود. این مدل ستون های زیادی ندارد، زیرا بدنه آنها دارای استحکام و مقاومت بالایی است و بدون نیاز به ستون هم به راحتی روی زمین نصب میشود و هیچگونه لغزندگی و مشکلی نخواهد داشت.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره عملا باعث شده بتوان محیط سازمان یافته‌ای داشت و کارمندان به بهترین نحو ممکن کار کنند. یکی از مهمترین مزایای این پارتیشن‌ها این است که باعث شده فضای محرمانه و شخصی کارمند یا مدیران حفظ شود و دیگر نگران برخی اتفاقات در شغل و کار خود نباشند.

این نوع پارتیشن می‌تواند بدون اتصال به سقف و حالت ایستایی طراحی شود. در واقع این پارتیشن ‌ها بدون جداسازی از سقف حالتی اتاق مانند ایجاد کرده که کم هزینه نیز خواهد بود. ناگفته نماند که در ساختار پارتیشن تک جداره علاوه بر حفظ زیبایی و هارمونی، پارتیشن نقش استحکام بخشی به محیط را داشته و احساس خوب و مثبتی را به فضا های اداری می‌بخشد. پارتیشن ‌ها قابلیت باز شدن، جدا سازی، تکان دادن و … را دارد.

پارتیشن ام دی اف چیست؟

پارتیشن MDF یکی از ارزان ترین انواع پارتیشن اداری است که علاوه بر زیبایی در رنگ ها طرح های بسیار متنوعی وجود دارد

در حقیقت پارتیشن ام دی اف  تشکیل شده از یک فاب MDF این نوع پارتیشن ساختش چندان کاره سختی نیست از نظر سنگین و یا سبک بودن هم گاها بسیار سبک هستند.

پارتیشن ام دی اف به راحتی قابل سنباده خوری و یا ماشین کاری دارد. انعطاف آن باعث میشود تا به هر شکلی طراحی شود. قابلیت و تراکم روسازی دارد و میتواند با روکش های چوبی ، غیر چوبی رنگ شود. نسب به چوبی بودنش مقاومت بالایی در فشرده شدن دارد.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای – دیوار شیشه ای یک سازه شیشه ای است که برای جداسازی محیط های اداری استفاده می شود. شیشه پارتیشن علاوه بر حفظ انرژی محیط ،مانعی برای عبور نور به نقاط مختلف ساختمان بوجود نمی آورد.

شیشه به نحوی تاثیر گذار است که دیگر حس خفگی و حضور در فضای کوچک شما را احاطه نمی‌کند. شیشه‌ها بخوبی نور را از خود عبور می‌دهند و در صورت لزوم استفاده از شیشه سکوریت بی رنگ در پارتیشن‌ بندی باعث می‌شود تا ضمن جداسازی بخش های واحد کاری خود بتوانید تمامی بخش ها را زیر نظر بگیرید. علاوه بر این ، در صورت استفاده از پارتیشن های شیشه ای دوجداره ، از ورود صدا به بخش های مختلف خانه و یا محل کار جلوگیری می شود.

پارتیشن آلومینیومی

این نوع پارتیشن ها را می توان با انواع دیگر ترکیب کرد. به عنوان مثال شیشه سکوریت ساده و یا ام دی اف و کرکره و… که می تواند به زیبایی و کاربرد این پارتیشن ها بیافزاید. پارتیشن های آلومینیومی دارای دو طرح افقی و عمودی می باشند. در هر دو حالت امکان اجرا در پارتیشن های دو جداره و تک جداره وجود دارد.

با بکارگیری از متریال آلومینیوم در ساختار پارتیشن های اداری، قیمت این پارتیشن ها از سایر مدلها بالاتر می رود. ساختار اصلی پارتیشن های اداری اغلب از اسکلت های فلزی از جمله آلومینیوم است. علت محبوبیت و پر طرفدار بودن پارتیشن های آلومینیومی بخصوص در سازمان ها و ادارات، استحکام بالا در عین سبک بودن است.

جنس فریم استفاده شده در این پارتیشن آلومینیومی بوده و شیشه تک جداره یا دوجداره (بنا به نیاز محیط) در این پارتیشن استفاده میشود. این نوع پارتیشن معمولا” در شرایطی که ابعاد شیشه بزرگ است و دید بیشتر نیاز داریم مورد استفاده قرار می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا