علم و تکنولوژی

استفاده عجیب از هوش مصنوعی در عربستان

به گزارش تکنونامه، هوش مصنوعی به زودی صحبت‌های گفته‌ شده در دادگاه را ترجمه می‌کند.

به نقل از تکنونامه، «سعود بن عبدالله المعجب»(Saud bin Abdullah Al Mojeb) دادستان کل عربستان سعودی به عنوان بخشی از تلاش‌های صورت‌ گرفته برای اجرای سریع عدالت، یک دستگاه مجهز به هوش مصنوعی را افتتاح کرده است که اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند.

این دستگاه موسوم به «Turjman» که توسط یک شرکت محاسباتی و هوش مصنوعی واقع در عربستان سعودی معرفی شده است، روز شنبه در محل دادستانی مکه راه‌اندازی شد.

این دستگاه که خطاهای زبانی ندارد، شامل دوربین‌های حرارتی برای شناسایی متهم است، داده‌های اولیه را درباره متهم از طریق ارتباط با سازمان‌های دولتی به دست می‌آورد و اظهارات او را به حداکثر ۱۴۲ زبان و گویش ترجمه می‌کند. شرکت سازنده در تلاش است تا این رقم را به ۱۸۰ زبان افزایش دهد.

المعجب گفت که هدف از به کار بردن فناوری‌های پیشرفته و سیستم‌های هوش مصنوعی در ترجمه از طریق دستگاه Turjman، تسهیل خدمات برای زائران خارجی است.

وی افزود: این طرح با هدف خدمت‌رسانی به زائران و حفظ حقوق آنها و اجرای سریع عدالت در زمان مقرر انجام می‌شود زیرا با این روش، رسیدگی به پرونده بیش از یک ساعت زمان نخواهد برد.

المعجب روز شنبه یک واحد دادستانی را در منطقه مرکزی مکه راه‌اندازی کرد که به پرونده‌های مربوط به حج عمره و موسم سالانه حج رسیدگی می‌کند. این واحد سال گذشته به بهره‌برداری رسید. شعبه مشابهی نیز در مجاورت مسجدالنبی در مدینه، به منظور خدمت‌رسانی به زائران و بازدیدکنندگان راه‌اندازی شد.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا