علم و تکنولوژی

۱۰ توصیه برای مقابله با عصبانیت

خشم یک احساس خوب انسانی است، اما زمانی که از کنترل خارج شود، باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

به گزارش تکنونامه، عصبانیت همچنین باعث تغییرات فیزیولوژیکی و بیولوژیکی بسیاری می شود که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد و منجر به افزایش هورمون های انرژی، آدرنالین و نورآدرنالین می شود.

احساس رنجش می تواند توسط عوامل خاصی و توسط هر فرد یا موقعیتی ایجاد شود. گاهی اوقات مشکلات شخصی می تواند باعث عصبانیت شود. سه راه اصلی مقابله با خشم عبارتند از: «ابراز، سرکوب و آرام کردن».

ابراز خشم به شیوه ای قاطع و غیر تهاجمی بهترین راه برای ابراز خشم است. برای انجام این کار، باید بیاموزید که چگونه نیازهای خود را روشن کنید و چگونه آنها را بدون آسیب رساندن به دیگران برآورده کنید. تایید به معنای قلدری یا توقع نیست، به معنای احترام به خود و دیگران است.

هندوستان تایمز نکاتی را برای مقابله سالم با خشم بیان می کند:

قبل از صحبت، فکر کنید: پیشنهاد استراحت بدهید، وضعیت را دوباره ارزیابی کنید، دیگران را در نظر بگیرید و سپس بحث کنید. وقتی عصبانی هستیم، در مورد چیزهایی صحبت می کنیم که بعدا ما را ناراحت می کند.

وقتی آرام شدید، عصبانیت خود را ابراز کنید: پس از استراحت، احساسات خود را به روشی بدون تقابل بیان کنید و به نگرانی هایی که با آن مواجه هستید رسیدگی کنید.

ورزش: فعالیت بدنی باعث کاهش استرس و همچنین آرامش عضلانی می شود. هنگام عصبانیت، بهتر است پیاده روی کنید یا ورزش کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

به خود استراحت دهید: در طول روز و زمانی که شرایط استرس زا می شود استراحت کنید. این انرژی ذهن و بدن را برای مقابله با استرس افزایش می دهد.

راه حل های ممکن را شناسایی کنید: به خود بگویید که عصبانیت راه حل نیست. به راه حل های ممکن برای عوامل و موقعیت هایی که شما را عصبانی می کنند فکر کنید.

به “من” بچسبید: به جای شکایت از رفتار و اعمال دیگران، نگرانی هایی را که در صفحات دارید و تأثیر آنها بر شما بیان کنید.

پرهیز از کینه: عصبانیت دیگران فقط حال ما را بد می کند. بهتر است دیگران را ببخشید و کینه را کنار بگذارید.

از طنز برای کاهش استرس استفاده کنید: ایجاد جو طنز می تواند به کاهش استرس کمک کند. همچنین می تواند در نهایت حال ما را بهتر کند.

تمرین مهارت های تمدد اعصاب: نفس عمیق بکشید یا با خود صحبت کنید و مطمئن شوید که وضعیت می تواند بهبود یابد.در اینجا چند راه برای آرام کردن ذهن و کاهش عصبانیت وجود دارد.

بدانید چه زمانی به دنبال کمک باشید: کنترل خشم می تواند چالش برانگیز باشد. بهتر است برای یادگیری نحوه برخورد با این احساس از متخصص کمک بگیرید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا