علم و تکنولوژی

۱۰ میان وعده مناسب برای رژیم لاغری

معمولا بعد از یک میان وعده بی فایده احساس سیری نمی کنید و سریع گرسنه می شوید و در نتیجه مجبور می شوید دوباره غذا بخورید و این روند باعث افزایش وزن و چاق شدن شما می شود.

به گزارش تکنونامه، خوردن میان وعده های مناسب بسیار مهم است، به خصوص اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید. این میان وعده ها می توانند انرژی مورد نیاز بدن شما را تا زمانی که وعده غذایی اصلی خود را بخورید تامین کنند و در عین حال باعث می شوند که هنگام خوردن وعده غذایی اصلی کمتر غذا بخورید که به کاهش وزن کمک می کند.

بر اساس گزارش دفتر ارتقای سلامت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، بنابراین در انتخاب تنقلات و وعده‌های غذایی که نه تنها کم نیستند، بلکه تا چند ساعت شما را سیر می‌کنند، دقت کنید:

یک فنجان بلوبری: علاوه بر اینکه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، در هر فنجان فقط 83 کالری دارد. علاوه بر این میزان سدیم آن صفر است.

یک عدد تخم مرغ: 78 کالری به اضافه 6 گرم پروتئین دارد. مصرف تخم مرغ همراه با پخت نیازی به افزودن نمک و افزایش میزان سدیم موجود در آن ندارد.

_شش فنجان پاپ کورن (پاپ کورن): این مقدار فقط 100 کالری است. پاپ کورن سرشار از فیبر است که باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

سه کراکر با پنیر: نکته کلیدی در استفاده از این میان وعده انتخاب یک میان وعده سبوس دار است. فیبر موجود در کراکر باعث می شود بین وعده های غذایی اصلی کمتر گرسنه شوید و پنیر موجود در این میان وعده پروتئین و کلسیم بدن را تامین می کند. برای تهیه این میان وعده زیر 100 کالری از پنیر کم چرب استفاده کنید.

فلفل قرمز 14 عدد: می توانید از 14 بادام بدون بیش از 100 کالری استفاده کنید. بادام همچنین منبع خوبی از فیبر و پروتئین است.

سیبهای پخته: با پختن سیب به همان اندازه که سیب نپخته ویتامین و فیبر بدن را تامین می کند از این مواد بهره مند می شوید. همچنین می توانید مقداری دارچین به سیب های پخته شده خود اضافه کنید. نگران نباشید، دارچین کالری ندارد.

یک سوم فنجان سویایک سوم فنجان 8 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر دارد. همچنین 10 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند.

سه چهارم فنجان انبه یخ زده: خوردن این میان وعده یک راه عالی برای دریافت بتاکاروتن و فیبر است. سه چهارم فنجان فقط 90 کالری دارد و 60 درصد ویتامین C مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می کند.

ماست با تخمه آفتابگردان: تخمه آفتابگردان به مقدار زیاد به ماست اضافه می شود اما تنها ۱۹ کالری دارد. ماست سرشار از پروتئین است و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارد. به یاد داشته باشید که از تخمه آفتابگردان بدون نمک استفاده کنید، به خصوص اگر مراقب میزان مصرف سدیم خود هستید.

_ 20 فلفل: 20 عدد پسته بخورید و مطمئن شوید که فقط 80 کالری می خورید. علاوه بر این، این 20 پسته کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارند و سرشار از پروتئین، فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی مهم هستند. برای جلوگیری از سدیم زیاد از پسته بدون نمک استفاده کنید.

در انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا