اقتصادیکسب و کار ایرانی

معجزه ای برای کاهش قند خون

علائم قند بالا چیست؟

به نقل از شفاکالا قند خون بالا بیماری است که خیلی سریع باید نسبت به درمان آن اقدام کرد چون عوارض خطرناکی دارد که ممکن است جان فرد مبتلا را به خطر بیندازد. اولین کاری که باید انجام شود توجه به نشانه‌های قند خون بالا است. اگر هر کدام از علائم قند بالا که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را در مورد خود مشاهده می‌کنید باید نسبت به درمان حساس شوید.

  • احساس گرسنگی شدید دارید.
  • احساس تشنگی شدید دارید.
  • احساس ادرار کردن دائمی دارید.
  • احساس خستگی، خواب آلودگی و کمبود انرژی در طول روز همیشه با شماست.
  • بینایی شما دچار تغییر شده است و اجسام را کدر می‌بینید. به‌خصوص نگاه کردن به هاله‌ی نور با تاری همراه باشد.

چه عواملی شما را در معرض قند خون بالا قرار میدهد؟

قویترین پایین اورنده قند خون:  به عواملی که باعث می‌شود ریسک ابتلا به قند خون بالا در فردی ایجاد شود، ریسک فاکتورهای هایپر گلاسمی (قند خون بالا) گفته می‌شود. بدیهی‌ست اگر این موارد در سبک زندگی افراد و آن‌ها کنترل شود ریسک ابتلا هم پایین می‌آید.

  • ورزش نکردن: فعالیت کم و بی تحرکی سبب به‌هم ریختن وکند شدن روند سوخت و ساز در بدن می‌شود.
  • پرخوری: خوردن و نوشیدن زیاد از حد باعث می‌شود فرد در معرض ابتلا به قند خون بالا باشد.
  • مصرف داروها: مصرف داروهایی ممکن است سبب بالا رفتن قند خون شود. همچنین داروهای هم قند خون را بالا می‌برد.
  • ابتلا به بیماری‌های عفونی یا آسیب‌های ناشی از جراحی هم می‌تواند فرد را در معرض قند خون بالا قرار دهد.

اهمیت پایین آورنده سریع قند خون چیست؟

اگر احساس خستگی شدید دارید، دهانتان خشک است و بیش از حد تشنه هستید حتما میزان قند خون را چک کنید. اگر جدول قند خون دارید، میزان قند خون را با روزهای قبل هم مقایسه کنید. در مواردی که قند خون بالاست حتما باید اقدامات اورژانسی و فوری برای پایین آوردن سریع قند خون انجام دهید. عوارض بالا رفتن قند خون و توجه نکردن به آن مواردی است که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم .

بیماریهای قلبی و عروقی

بالا، قند بالا و می‌تواند باعث ایجاد مشکل در سیستم قلب و عروق شود. بد نیست بدانید شایع‌ترین علت مرگ و میر دیابتی‌ها است.

بیماریهای عصبی

به این بیماری‌ها گفته می‌شود. بالا رفتن قند خون باعث از دست رفتن حس در دست و پاها می‌شود.

رتینوپاتی دیابتی

بالا بودن قند خون در برخی افراد دیابتی باعث بیماری‌های چشمی می‌شود. این افراد مجبور می‌شوند تا پایان عمر با و در بعضی موارد از دست دادن بینایی چشم‌ها و کوری دست و پنجه نرم کنند.

ضایعات پوستی

بالا بودن قند خون در مواردی با زخم در پاها یا نواحی دیگر خود را نشان می‌دهد. این علامت یک هشدار بسیار جدی برای فرد است که نسبت به پایین آوردن قند خون سریع‌تر اقدامی انجام دهد.

نفروپاتی دیابتی

بیماری‌های کلیه که بر اثر بالا بودن قند خون ایجاد می‌شود، فرد مبتلا را به شدت آزار می‌دهد و حتی ممکن است فرد یکی یا هر دو کلیه را از دست بدهد.

یکی دیگر از عوارض خطرناک بالا رفتن قند خون قرار گرفتن در معرض کتواسیدوز دیابتی و و در مواردی مرگ است.

برای پایین آوردن سریع قند خون چه کنیم؟

پایین آورن سریع قند خون راهبردی است که خیلی از افراد مبتلا به ممکن است به آن نیاز پیدا کنند. ما چند روش خانگی که خیلی سریع قند خون را پایین می‌آورد به شما معرفی می‌کنیم.  در مواردی که احساس یا داشتید یا قند خونتان را کنترل کردید و میزان قند خون بالا بود از این روش‌ها استفاده کنید.

پایین آوردن سریع قند خون با آب خوردن

آب آشامیدنی قویترین پایین آوردنده قند خون است. نوشیدن آب زیاد چون ادرار آور است می‌تواند قند خون را پایین بیاورد. آب نوشیدن باعث رقیق‌ شدن قند موجود در خون می‌شود و این قند را از طریق ادرار دفع می‌کند. وقتی میزان قند خونتان بالاست ۳ یا ۴ لیوان آب بخورید، سپس میزان قند خون را اندازه گیری کنید. اگر تغییر زیادی نکرده بود عجله نکنید و چند لیوان دیگر آب بخورید تا حجم ادرار به‌طور چشمگیری افزایش یابد.

پایین آوردن سریع قند خون با ورزش کردن

ورزش کردن سریع و پر شتاب یک اقدام عملی و بسیار مناسب برای کسانی است که به دنبال راه فوری برای پایین آوردن قند خون هستند. ورزش کردن باعث می‌شود قند موجود در خون به انرژی تبدیل شود و قند خون کاهش یابد. می‌توانید بعد از ۴۰ دقیقه ورزش تند مانند:

  • ایروبیک
  • دویدن یا پیاده‌روی سریع میزان قند خون را اندازه بگیرید که از تاثیر ورزش کردن مطمئن شوید.

پایین آوردن سریع قند خون با دوش آبگرم

شاید تعجب کنید و بپرسید که مگر دوش آب‌گرم هم بر میزان قند خون موثر است؟ باید به صراحت به شما بگوییم بله دوش آب گرم نیاز به گلوکز دارد، همچنین با افزایش جریان انسولین قند خون را کاهش می‌دهد. البته دو نکته را فراموش نکنید

  1. بهتر است قبل و بعد از دوش گرفتن قند خون را چک کنید.
  2. شکستن گلوکز نیاز به انسولین دارد و اگر انسولین به میزان کافی موجود نباشد قند خون افزایش می‌یابد. پس در سنجش میزان قند خون قبل از دوش گرفتن دقت کنید.

اما اگر روش‌هایی که توضیح دادیم قند خون را پایین نیاورد، حتما خیلی سریع با پزشک خود تماس بگیرید، شاید داروهایتان برای اثربخشی بالاتر باید تعویض شود یا نیاز به تشخیص قند خون در آزمایش داشته باشید. بدون ایجاد محدودیت در شهر محل سکونت شما امکان مشاوره با درون ریز را به‌صورت آنلاین و متنی برقرار کرده است. شما می‌توانید تمام سوالات و مشکلات خود را با پزشکان مطرح کنید.

لیست مواد غذایی پایین آورندهی قند خون

  1. مواد غذایی با فیبر بالا: داشتن روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر در رژیم غذایی میزان قند خون را تنظیم می‌کند.
  2. غلات کامل: غلات تصفیه شده باعث افزایش قند خون می‌شود. در حالی‌که اگر از غلات کامل استفاده کنید. فیبر، فیتوشیمیایی و مواد مغذی می‌تواند میزان قند خون را تنظیم کند.
  3. آجیل: آجیل‌ها و به‌خصوص بادام در تعیین سطح قند خون و انسویلن تاثیر زیادی دارد. افرادی که آجیل و خشکبار را به‌طور ثابت در برنامه‌ی غذایی خود دارند سطح قند خون متعادل‌تریدارند.
  4. آووکادو: برای داشتن قند خون طبیعی باید میزان اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع در رژیم غذایی متعادل باشد. آووکادو می‌تواند تنظیم کننده‌ی خوبی برای میزان قند خون باشد.
  5. تخم مرغ : همه‌ی ما با شنیدن واژه‌ی تخم مرغ به یاد می‌افتیم. اما در مورد پایین آوردن قند خون استفاده از تخم مرغ را نباید فراموش کنیم چون کلسترول تاثیر منفی بر میزان قند خون ندارد.
  6. قهوه: مصرف روزانه یک فنجان قهوه عامل مهمی در کاهش قند خون است، فقط فراموش نکنید شکر به آن اضافه نکنید.
  7. میوه‌: میوه‌های گیلاس، سیب، گریپ فوروت، کیوی، گلابی قند بالایی ندارند. در عوض سرشار از فیبر و ویتامین‌های محلول در آب هستند. استفاده از رژیم غذایی پر میوه و سبزی یک عامل مهم در کاهش قند خون است.
  8. سبزیجات برگ‌دار: سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، کلم، چغندر برگ‌دار، کلم بروکلی، کاهو با داشتن فیبر زیاد و و ویتامین A می‌تواند قند خون را کاهش دهد. پس اگر دنبال کاهش قند خون هستید باید این مواد غذایی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.

درمان قند خون بالا در طب سنتی چگونه است؟

همه‌ی ما می‌دانیم سطح قند خون در تعیین میزان سلامتی عامل بسیار مهمی است. در افرادی که سطح قند خون یا همان گلوکز بالا است. بدن به انسولین مقاوم می‌شود و فرد به بیماری دیابت مبتلا می‌شود. برای این افراد رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی پر تحرک یک عامل موثر در تنظیم قند خون است.

اما این افراد باید  نسبت به درمان هم اقدام نمایند. امکان درمان قند خون بالا با  داروی قند خون شیمیایی فراهم است، با این‌حال برخی افراد ترجیح می‌دهند، با داروهایی گیاهی قند خون را کنترل کنند. به‌همین جهت به‌دنبال راهکارهای پایین آوردن قند خون در طب سنتی هستند.

سوال این افراد این است که داروی گیاهی پایین آورنده‌ی قند خون چیست؟ این داروهای‌های گیاهی  پایین آورنده‌ی قند خون را چگونه باید مصرف کرد؟ در این مطلب ما شما را با راه‌های  پایین آوردن سریع قند خون طب سنتی  با استفاده از داروهای گیاهی و نحوه‌ی استفاده از آن‎‌ها به‌صورت عرقیات گیاهی و دمنوش‌ها آشنا می‌کنیم.

عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون چیست؟

استفاده از عرقیات خوراکی  برای کاهش قند خون در طب سنتی بسیار توصیه می‌شود و البته یک اقدام مورد پذیرش در خانواده‌های ایرانی است. بعد از آشنا شدن با عرقیات گیاهی که برای کاهش قند خون موثر هستند می‌توانید آن‌ها را در منزل تهیه کنید یا از مراکز خرید که این عرقیات طبیعی را موجود دارند خرید و استفاده کنید.

عرق بابا آدم برای کاهش قند خون در طب سنتی

عرق بابا آدم به نام‌های فیل گوش و لوف هم شناخته می‌شود. این عرق گیاهی خواص زیادی دارد که یکی از آن‌ها پایین آوردن قند خون است. برای مصرف آن باید ناشتا باشید و روزی دو مرتبه صبح و عصر به مقدار یک استکان میل نمایید.

عرق برگ گردو برای کاهش قند خون در طب سنتی

برگ درخت گردو خاصیت کاهش دهنده‌ی قند خون دارد. اگر از برگ این درخت عرق تهیه شود و روزانه دو نوبت استفاده شود تاثیر چشمگیری در کاهش میزان قند خون خواهد داشت. البته می‌توانید آن را آب پرتقال یا آب معمولی هم مخلوط کنید.

عرق کاسنی برای کاهش قند خون در طب سنتی

در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلفی مانند:

یکی از اثرات عرق کاسنی پایین آورندگی قند خون است. طعم این عرق برای بعضی افراد جالب نیست به‌همین دلیل برای دل‌چسب‌تر شدن طعم آن می‌توانند آن را آب معمولی یا آب مرکبات ترکیب کنند.

برای استفاده از عرق کاسنی روزانه دو نوبت و هر بار  یک استکان عرق کاسنی را برای پایین آوردن قند خون استفاده کنید.

عرق شنبلیله برای کاهش قند خون در طب سنتی

شنبلیله گیاهی است که در درمان قند خون بالا، کلسترول و بالا کاربرد دارد. اما نحوه و میزان استفاده از آن برای درمان قند خون بالا با عرقیات دیگر متفاوت است و باید با معده‌ی پر مصرف شود. توصیه می‌شود. برای کاهش قند خون در طب سنتی روزی یک استکان عرق شنبلیله بعد از غذا توصیه می‌شود.

بهترین خوراکی برای کاهش قند خون |درمان قطعی قند خون |درمان قند خون بالای 300

دمنوش برای پایین آوردن قند خون چیست؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی یک فرد دیابتی کنترل رژیم غذایی به‌گونه‌ای است که قند خون بالا نرود و نوشیدنی‌ها و غذاهایی جایگزین شود که قند خون را پایین بیاورد. استفاده از دمنوش برای پایین آوردن  فوری قند خون در طب سنتی بسیار توصیه می‌شود. چند نمونه از دمنوش‌ برای پایین آوردن قند خون را نام می‌بریم.

دمنوش دارچین برای پایین آوردن قند خون در طب سنتی

ترکیبات دارچین می‌تواند قند خون را از چند طریق پایین بیاورد. مثلا قند را در جریان خون پخش می‌کند، یا میزان حساسیت به انسولین را بالا می‌برد. برای تهیه دمنوش باید مقداری دارچین خشک را داخل قوری محتوی آب جوشیده بریزید و با حرارت غیر مستقیم آن را دم کنید. روزانه یک فنجان از این دمنوش میل کنید.

دمنوش بادرنجویه برای پایین آوردن قند خون در طب سنتی

بادرنجویه گیاهی است که ما معمولا به عنوان آرام‌بخش و خواب آور می‌شناسیم. اما این گیاه در کاهش قند خون هم موثر است. بادرنجویه با تحریک جذب گلوکز و مهار کردن سنتز گلوکز منجر به کاهش قند خون می‌شود. تهیه‌ی دمنوش این گیاه هم مانند دمنوش دارچین با حرارت غیر مستقیم و مصرف به‌صورت روزانه است.

دمنوش چای ترش برای پایین آوردن قند خون در طب سنتی

چای ترش گیاهی است که به دلیل طعم ترش آن به این نام مشهور است. این دمنوش به دلیل طعم آن می‌تواند سبب پایین آوردن فوری قند خون شود. برای تهیه آن مقداری برگ خشک چای ترش را داخل آب جوش بریزید و با حرارت غیر مستقیم روی کتری دم کنید. بعد از نیم ساعت آن را صاف کنید و میل کنید. روزانه تا دوبار هم می‌توانید این دمنوش را استفاده کنید.

دمنوش گزنه برای پایین آوردن قند خون در طب سنتی

گیاه گزنه برای پایین آوردن قند خون در طب سنتی یک داروی کاربردی و مهم است. خاصیت این گیاه این است که باعث کاهش گلوگز در خون می‌شود. همچنین نقش محافظتی در برابر افزایش میزان قند خون  و تخریب سلول‌های پانکراس دارد. تهیه این دمنوش مانند دمنوش‌های قبلی است ولی سعی کنید دمنوش گزنه را با معده‌ی پر و بعد از غذا میل کنید.

مراجعه به پزشک برای تشخیص بالا بودن قند خون

اگر علائم سه گانه‌ی پرخوری، پرنوشی و پرادراری را دارید حتما باید نسبت به بروز دیابت حساس شوید. قند خون بالا با هیچ کس شوخی ندارد و ممکن است بینایی شما را ازتان بگیرید یا پزشکان ناچار شوند دست یا پای شما را قطع کنند. اگر علامت خاصی دارید یا سوالی در زمینه‌ی رژیم غذایی افراد مبتلا به قند خون بالا دارید، با پذیرش ۲۴ تماس بگیرید و نگرانی خود را رفع کنید.

پذیرش ۲۴ با فراهم کردن دسترسی شما به اپلیکشن قابل نصب بر گوشی راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر را برای شما هموار کرده است.

منبع : هومکا

دکمه بازگشت به بالا