علم و تکنولوژی

آندرویل، پهپاد خودمختار پنتاگون / عکس

به گزارش خبرگزاری تکنونامه، ماه گذشته، Anduril یکی از دو شرکتی بود که به همراه پیمانکار دفاعی جنرال اتمیکس برای نمونه اولیه نوع جدیدی از جت جنگنده خودمختار به نام هواپیمای رزمی مشارکتی یا CCA برای نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده انتخاب شد. اندوریل در رقابت با بوئینگ، لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن انتخاب شد.

لاکی مدت کوتاهی پس از بستن قرارداد در پلتفرم شبکه اجتماعی X نوشت: «اندوریل ثابت می‌کند که با تیم و مدل کسب‌وکار مناسب، شرکتی هفت ساله می‌تواند با بازیکنانی که بیش از ۷۰ سال حضور داشته‌اند، پا به پا شود.»

آن مدل کسب‌وکار باعث شده است تا Anduril روی تحویل سریع پهپادها، زیردریایی‌ها و سایر سخت‌افزارهای مجهز به نرم‌افزار پیشرفته با هزینه‌ای نسبتاً کم تمرکز کرده است. این انتخاب همچنین نشان‌دهنده تغییر دیدگاه آمریکا در جنگ است که به سمت توسعه سریع‌تر سیستم‌های ارزان‌تری می‌رود که نرم‌افزار و خودمختاری بیشتری دارند.

ازدحام پهپادهای مرگبار در جنگنده خودمختار پنتاگون!/ عکس

به نظر می‌رسد سرمایه گذاران فکر می‌کنند که چنین ایده‌ای کار می‌کند. بر اساس گزارش Pitchbook که سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها را دنبال می‌کند، Anduril در مجموع ۲٫۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده و به گفته The Information، به دنبال ۱٫۵ میلیارد دلار سرمایه بیشتر است.

نیروی هوایی ایالات متحده می‌خواهد پهپادهای جدید CCA در مقایسه با هواپیماهای بدون سرنشین موجود که هنوز به شدت به کارکنان زمینی وابسته‌اند، توانمندتر و مستقل‌تر باشند. پهپادهای CCA قرار است طیف گسترده‌ای از ماموریت‌ها، از جمله شناسایی، حملات هوایی و جنگ الکترونیک را انجام دهند. بخش اصلی این برنامه توسعه نرم‌افزار هوش مصنوعی جدید برای کنترل هواپیما است که می‌تواند به طور مستقل در محدوده وسیع‌تری از موقعیت‌ها نسبت به سیستم‌های نظامی موجود، که معمولاً تنها در شرایط محدود مستقل هستند، عمل کند.

منبع: wired

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا