آیا آزمون تافل سخت است؟

تفاوت بین تافل و آیلتس چیست؟ در کدام شهرهای ایران برگزار می شود؟ آزمون تافل چند امتیاز است و مدرک آن چقدر معتبر است؟ آیا می توان این آزمایش را در خانه انجام داد؟

آموزش |اصفهان |تهران

در این مقاله می توانید پاسخ این سوالات و همچنین سوالات تافل را بخوانید.

آزمون تافل چیست و چند نوع است؟

تافل یک آزمون زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS طراحی شده و توسط بیش از 1100 دانشگاه و موسسه در سراسر جهان پذیرفته شده است.

برای گرفتن پذیرش در یک دانشگاه خارجی، قبل از اینکه بتوانید در آزمون تافل شرکت کنید، باید مهارت انگلیسی خود را نشان دهید.

زبان مورد استفاده در این آزمون انگلیسی آکادمیک است. از همین سطح زبان برای سخنرانی ها، سمینارها و تدریس استفاده می شود.

این آزمون در دو نسخه Home Edition و TOEFL iBT ارائه می شود که در آن آزمون iBT به صورت حضوری در مرکز آزمون و نسخه خانگی به صورت آنلاین در خانه برگزار می شود. ساختار این دو متن متفاوت نیست; بنابراین همه چیز در این مقاله برای هر دو صدق می کند. برای شرکت در آزمون تافل و آزمون GRE با ما تماس بگیرید.

آیا امکان شرکت در آزمون تافل در ایران وجود دارد؟

در حال حاضر آزمون تافل توسط چندین مرکز در ایران برگزار می شود و هنگام ثبت نام از طریق ETS می توانید یکی از این مراکز تافل در ایران را انتخاب کنید. شهرهایی که آزمون تافل در آن برگزار می شود تهران، آمل، اصفهان، ارومیه، بابل، قزوین، یزد، کرمان، زنجان، تبریز و چند شهر دیگر می باشد.

اگر می خواهید در آزمون TOEFL Home Edition ثبت نام کنید، باید بدانید که این آزمون برای ایرانیان در دسترس است. اما بررسی تجربیات افراد از نسخه خانگی تافل نشان داد که بسیاری از ایرانیان در حین برگزاری آزمون با آی پی ایران مشکل دارند و با تغییر آی پی در این آزمون شرکت می کنند.

آیا می توانم از خانه در آزمون تافل شرکت کنم؟

TOEFL Home Edition برای شرکت در آزمون تافل در خانه طراحی شده است. این آزمون به صورت آنلاین انجام می شود و از نظر ساختار، مدت زمان، قیمت و سایر موارد با آزمون تافل iBT تفاوتی ندارد.

با این حال، این نسخه از تافل در بین داوطلبان بسیار محبوب است زیرا می توان آن را از راحتی و آشنایی در خانه گرفت.

به یاد داشته باشید که شرکت در نسخه خانگی تافل برای ایرانیان تنها با تغییر آدرس IP امکان پذیر است. از آنجایی که TOEFL Home Edition قابل اعتمادتر و استفاده آسان تر است، برخی از افراد آن را به نسخه های دیگر آزمون تافل ترجیح می دهند.

تافل یا آیلتس؟ کدام بهتر است؟

تافل و آیلتس محبوب ترین و پرکاربردترین آزمون های زبان انگلیسی هستند. همه آنها مهارت های خواندن، گوش دادن، گفتار و نوشتن را ارزیابی می کنند، اما در ابعاد مختلف مانند ساختار، هزینه، روش های امتیازدهی و غیره متفاوت هستند. به همین دلیل، انتخاب بین تافل یا آیلتس یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته زبان انگلیسی وجود دارد، انتخاب بین این دو آزمون آسان نیست. و بیشتر از تفاوت بین این اندازه گیری ها به موقعیت و ترجیحات افراد نیز بستگی دارد.

آزمون آیلتس دارای نسخه های چاپی و آنلاین است، اما آزمون تافل فقط به صورت آنلاین برگزار می شود.

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس در روزی جدا از آزمون برگزار می شود و برای شرکت در این بخش توسط ممتحن با شما مصاحبه می شود اما در آزمون تافل اینطور نیست و در این قسمت به سوالات پاسخ می دهید. ، صدای شما توسط یک فرد آموزش دیده ضبط و سپس ارزیابی می شود.

تافل یک آزمون چند گزینه ای است، در حالی که آیلتس ترکیبی از سوالات چند گزینه ای، کوتاه پاسخ و تشریحی دارد.

برخلاف آیلتس که شامل لهجه های مختلف مانند بریتانیایی و استرالیایی است، لهجه آزمون تافل آمریکایی است.

برای اینکه بفهمید کدام یک از این دو آزمون برای شما بهتر است، می توانید بین تافل و آیلتس یکی را انتخاب کنید و سوالات آنها را بررسی کنید. برای درک بهتر هر سوال، می توانید در تست های تمرینی آنها شرکت کنید. در نهایت می توانید آزمون تافل یا آیلتس را برای دریافت مدرک زبان با توجه به توانایی ها و ترجیحات خود انتخاب کنید.

ساختار آزمون تافل چگونه است؟

تافل از چهار بخش ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و گفتاری تشکیل شده است که در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم.

بخش ریدینگ تافل

این بخش برای ارزیابی مهارت خواندن داوطلب به زبان انگلیسی و درک داوطلب از متن طراحی شده است.

ریدینگ تافل شامل 2 متن آکادمیک و 20 سوال است که در 35 دقیقه به آنها پاسخ داده می شود. سوالات از شما می خواهند که یک کلمه را تعریف کنید، استدلال صحیح را مشخص کنید یا یک عبارت نادرست را بیابید.

بخش شنیداری تافل

این بخش توانایی شما در درک مکالمات و سخنرانی ها به زبان انگلیسی را ارزیابی می کند.

آزمون تافل از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول شامل 3 تا 4 سخنرانی است که هر کدام 3 تا 5 دقیقه طول می کشد. در این بخش شما باید به 6 سوال برای هر حرف پاسخ دهید.

در قسمت دوم سوالات لیسنینگ تافل از شما در مورد آنچه می شنوید پرسیده می شود و می توانید در حین گوش دادن به فایل های صوتی نکات مهم را یادداشت کنید. شما 36 دقیقه فرصت دارید تا 28 سوال این بخش شنیداری را تکمیل کنید.

بخش اسپیکینگ تافل

در این بخش توانایی شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی و بیان افکارتان به زبان انگلیسی ارزیابی می شود.

بخش Speaking تافل شامل 4 وظیفه است که از موقعیت های واقعی گرفته شده است. در تکلیف اول باید از افکار، احساسات و تجربیات خود برای پاسخ دادن به سوالات استفاده کنید، اما در تکالیف دوم، سوم و چهارم باید تمام مهارت های شنیداری، خواندن و گفتاری خود را با هم ترکیب کنید تا به سوالات پاسخ دهید. .

به یاد داشته باشید که در این بخش، برخلاف آیلتس، شما با کسی گفتگوی حضوری نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به این سوالات با میکروفون پاسخ دهید. سپس، شخصی به پاسخ های ضبط شده گوش داد.

ارزیابی تافل اسپیکینگ توسط هوش مصنوعی و یک فرد آموزش دیده انجام می شود. شما در مجموع 16 دقیقه فرصت دارید تا صحبت کنید.

بخش رایتینگ تافل

بخش رایتینگ تافل توانایی نوشتن انگلیسی، گرامر و واژگان شما را ارزیابی می کند.

در این بخش 2 کار وجود دارد، در اولین کار باید یک متن کوتاه بخوانید، به یک سخنرانی کوتاه در مورد موضوع متنی که خوانده اید گوش دهید، سپس پاسخ خود را در 150 تا 225 کلمه بر اساس آنچه می فهمید بنویسید.

وظیفه دوم بحث آکادمیک است که برای تکمیل دو کار مکتوب 29 دقیقه طول می کشد.

مدت زمان آزمون تافل چقدر است؟

به طور کلی برای تکمیل آزمون تافل کمتر از 2 ساعت زمان لازم است اما علاوه بر آن ورود به جلسه و شروع آزمون حدود 30 دقیقه زمان می برد. قبل از تغییرات عمده در آزمون تافل iBT از جولای 2023، یک استراحت اجباری 10 دقیقه ای در طول آزمون تافل وجود داشت که اکنون حذف شده و زمان آزمون کاهش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا