علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

آیا دستگاه تصفیه آب آرسنیک و نیترات را میگیرد؟

میخواهیم بدانیم که آیا دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولی قادر به حذف آرسنیک هستند؟ خوشبختانه دستگاه های تصفیه آب خانگی RO یا مدل های اسمز معکوس قابلیت کاهش آرسنیک را دارند (توجه داشته باشید که دستگاه های تصفیه آب RO دارای فیلتر غشایی، پمپ و مخزن هستند و باید به برق وصل شوند، اگر دستگاه این ویژگی ها را نداشته باشد، RO خارج می شود. از سوال). این دستگاه های تصفیه آب معمولا دارای پنج فیلتر یا بیشتر هستند، اما فیلتر حذف آرسنیک غشایی یا RO است. شرکت های تولید کننده بزرگ ادعا می کنند که این فیلتر می تواند آرسنیک را تا 90 درصد کاهش دهد. البته حذف آرسنیک به پارامترهای دیگر آب مانند PH، TDS و غیره بستگی دارد.
برای حذف آرسنیک از آب آشامیدنی از شر آرسنیک خلاص شوید

آیا دستگاه های تصفیه آب غیر RO می توانند آرسنیک را حذف کنند؟
خیر، میزان حذف آرسنیک در آنها بسیار کم است و با فیلترهای کربن فعال انجام می شود. دستگاه های تصفیه آب UF با فیلتر تصفیه آب 5 مرحله ای نمونه ای از این نوع دستگاه ها هستند که قادر به حذف آرسنیک نیستند.
خرید تصفیه آب برای حذف آرسنیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
مطمئن شوید که دستگاه شما دارای فیلتر غشایی یا RO یا اسمز معکوس است. ویژگی این فیلتر این است که دستگاه شامل پمپ، مخزن و آداپتور برق می باشد.

کدام نوع از دستگاه های تصفیه آب در حذف آرسنیک موثرتر هستند؟
برند دستگاه تصفیه آب مهم نیست فقط کیفیت فیلتر ممبران و سایر فیلترها مهم است. دستگاهی با فیلترهای باکیفیت و استانداردهای روز دنیا انتخاب کنید.
یک دستگاه تصفیه آب برای حذف آرسنیک به چند مرحله فیلتراسیون نیاز دارد؟
اگر یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای 5 فیلتر باشد، کافی است و فیلترهای بعدی نقشی در حذف آرسنیک ندارند.

آیا آب گرم آرسنیک موجود در آب را از بین می برد یا کاهش می دهد؟
نه، آب جوش بر سطح آرسنیک تأثیر نمی‌گذارد، حتی اگر حجم آبی که می‌تواند ایجاد شود را کاهش دهید.
راه های دیگری برای حذف آرسنیک از آب آشامیدنی چیست؟
استفاده از فیلترهای کربن فعال به طور موثر آرسنیک را تا 40 درصد حذف می کند، استفاده از رزین مخصوص برای حذف آرسنیک با راندمان 90-100 درصد، روش تقطیر با راندمان حذف 98 درصد است.

آیا نوشیدن آرسنیک مضر است؟
آرسنیک بسیار سمی و خطرناک است و سرطان زایی آن به طور مستقیم ثابت شده است. طبق EPA آژانس محیط زیست آمریکا، مقدار مجاز نیترات در آب 10 ppm و مقدار مجاز آرسنیک 0.01 ppm یا 10 ppb است. به دلیل ریسک بالا، می بینید که محدودیت بسیار پایینی دارد.

آیا نمونه عملی تست شده در مورد تاثیر دستگاه تصفیه آب در حذف آرسنیک داشته اید؟
بله، چندین نمونه آب در مناطق با غلظت آرسنیک بالا (بیشتر استان کرمان) آزمایش شده است. در موارد آزمایش شده، دستگاه های تصفیه آب خانگی RO آرسنیک موجود در آب شهری را از 70 ppb به 15 ppb کاهش دادند که کاهش قابل توجهی بود و راه حل مناسبی برای کاهش آرسنیک در نظر گرفته شد.

برای به صفر رساندن مقدار آرسنیک چه باید کرد؟
آرسنیک را می توان با استفاده از رزین های مهارکننده آرسنیک کاهش داد. بسته به دستورالعمل روی پلاستیک، می توان آن را قبل یا بعد از دستگاه تصفیه آب قرار داد و یا حتی به تنهایی استفاده کرد.
استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مواردی است که در سال های اخیر حتی در کشور ما ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که دستگاه های تصفیه آب را از یکدیگر متمایز می کند، استحکام آنها در میزان جدایی آلودگی از آب است. خوب است بدانید که جداسازی سختی آب و تصفیه کامل آن کار هیچ وسیله ای نیست. یکی از مضرترین مواد برای بدن وجود نیترات در آب است. به همین دلیل سوال اکثر خریداران کود آب خانگی این است که آیا دستگاه تصفیه آب نیترات تولید می کند یا خیر؟ در این مقاله به بررسی وجود نیترات در آب، اثرات آن بر بدن و قدرت لوازم خانگی در حذف نیترات می پردازیم.

نیترات آب چیست و چقدر برای بدن مضر است؟
نیترات در واقع مخلوطی از نیتروژن و اکسیژن است و وجود آن در آب می تواند مضر باشد. ترکیبات اکسیداسیون نیترات در آب سمی و سرطان زا هستند و وجود نیتریت در آب آشامیدنی خطر کم خونی را در کودکان و بزرگسالان افزایش می دهد. نیترات های موجود در آب آشامیدنی از منابع مختلفی از جمله کودهای شیمیایی می آیند و می توانند آب شهری را آلوده کنند. عوارض نیترات در بزرگسالان شامل موارد زیر است.
نحوه کاهش نیترات در آب آشامیدنی
مشکلات تیروئید و حتی نارسایی غده تیروئید
عوارض جانبی برای زنان باردار و جنین
سرطان معده
سرطان مثانه
برای جلوگیری از عوارض ناشی از رسیدن نیترات ها به بدن، ساده ترین راه حلی که به ذهن می رسد خرید آب معدنی تصفیه شده یا خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی است. اما این روش ها تا چه اندازه می توانند در حذف ترکیبات نیترات موجود در آب موثر باشند؟
بهترین راه برای حذف نیترات از آب آشامیدنی چیست؟
خوشبختانه امروزه تکنولوژی مدرن در دسترس بشر است که یکی از آنها تصفیه آب خانگی به اشکال مختلف آن است. بله، استفاده از تصفیه آب خانگی یکی از موثرترین روش ها برای حذف نیترات از آب آشامیدنی است. اما آیا هر نرم کننده خانگی قدرت حذف نیترات از آب را دارد؟

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی نیترات
این سوالی است که در ادامه به پاسخ آن خواهیم پرداخت، اما ابتدا بهتر است بدانید که برخی افراد با توجه به میزان آبی که مصرف می کنند، ترجیح می دهند آب آشامیدنی 1 لیتری، آب لوکس 750 سی سی یا بطری های سورپرایز نیم لیتری بخرند. ، آب بیشتر و سالم تری مصرف کنید. بنابراین، اگر بیشتر اوقات روزانه خود را خارج از خانه می گذرانید، می توانید از این روش استفاده کنید.

کدام فیلتر آب خانگی نیترات را از آب حذف می کند؟
سیستم‌های تصفیه آب خانگی RO یا دستگاه‌های اسمز معکوس، نوآورانه‌ترین راه برای تصفیه آب آشامیدنی در جهان هستند که می‌توانند نیترات‌ها و آرسنیک را حذف کنند. محصولات قابل اعتماد زیادی در بازار وجود دارد که با روش اسمز معکوس کار می کنند و شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود یکی را انتخاب کنید.
ما این را برای کسانی که به تنهایی زندگی می کنند یا به هر دلیلی توانایی خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس را ندارند توصیه می کنیم. علاوه بر این واقعیت که آب تصفیه می شود، این گالن های بداهه به راحتی با یک پمپ دستی قابل استفاده هستند.
دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

چگونه یک فیلتر اسمز معکوس نیترات را از آب حذف می کند؟
این روش با عبور آب از فیلتر غشایی به نام Membrane انجام می شود. این باعث می شود یون های بزرگتر از طریق غشاء حرکت کنند. آهن، سرب و نیترات سه یونی هستند که در داخل غشاء به دام افتاده اند و از طریق آن بیش از 93 درصد نیترات آب تمیز می شود. مقدار باقیمانده نیترات با توجه به میزان مجاز نیترات دریافتی بدن انسان مضر نیست و به راحتی می توانید آب تصفیه شده را در منزل بنوشید.

رابطه بین نیترات ها، دستگاه های تصفیه آب خانگی و سنگ کلیه
شاید در نگاه اول این سه کلمه برای شما مهم نباشد اما می توان آنها را راهی برای حفظ سلامتی تان دانست. همه ما می دانیم که دفع مواد زائد در کلیه ها منجر به سنگ کلیه می شود که می تواند عامل اصلی دریافت نادرست آب باشد. وجود مواد معدنی سنگین و نیترات ها در آب آشامیدنی می تواند به مرور زمان باعث ایجاد سنگ کلیه شود. پس فراموش نکنید که با وجود اینکه همه پزشکان نوشیدن آب زیاد را توصیه می کنند، نوشیدن آب سالم و تمیز مهمتر از مقدار آبی است که می نوشید.

آیا آب آشامیدنی بدون نیترات مضر است؟
اگر در حال حاضر دستگاه تصفیه آب در خانه ندارید، بهترین راه حل نوشیدن 2 تا 3 بطری 1.5 لیتری آب آشامیدنی تصفیه شده در روز است.

منبع: https://abineco.ir

دکمه بازگشت به بالا