عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین درمان‌های زیبایی برای هر سن و نوع پوست

افراد بسیاری هستند که دوست دارند پوستی همواره جوان، شاداب و زیبا داشته باشند. در روزهای خوب جوانی پوست در بهترین و زیباترین حالت خود قرار دارد؛ اما زمانی که سن کمی بالاتر رود، سلول‌های بدن تنبل‌تر شده و کم‌کم فعالیت خود را کاهش می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود که طراوت جوانی جای خود را به چین‌وچروک‌های ریزودرشت داده و پوست طراوت خود را از دست بدهد. تغییرات پوست و شروع نشانه‌های پیری بر روی اعتمادبه‌نفس فرد تاثیرات منفی می‌گذارد.

به همین دلیل دانشمندان نیز بیکار ننشسته‌اند و شروع به ابداع روش‌هایی جدید کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان جوانی و شادابی پوست را برای مدتی طولانی‌تر حفظ کرد. تعدد این روش‌ها باعث شده است که افراد زمان استفاده از آن‌ها کمی گیج شوند و نتوانند تشخیص دهند که کدام روش برای آن‌ها بهترین روش است. در این مواقع اعتماد به پزشک بهترین گزینه است؛ اما بهتر است شخص خود نیز با هر روش آشنایی عمومی داشته باشد تا در زمان تصمیم‌گیری برای استفاده از آن درگیر شایعات نشود.

در خصوص انواع روش‌های جوان‌سازی پوست سوالات زیادی وجود دارد. اینکه چه افرادی می‌توانند از هر روش استفاده کنند؟ مزیت‌ها و معایب هر روش چیست؟ نتایج آن تا چه مدتی باقی می‌مانند و… از سوالاتی هستند که ذهن هر فردی را قبل از اقدام برای جوان‌سازی پوست درگیر می‌کنند. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا بهترین و جدیدترین روش‌های جوان‌سازی پوست را به شما معرفی کنیم و به سوالات عمومی شما پاسخ دهیم. پس اگر قصد دارید پوستی زیباتر و جذاب‌تر داشته باشید و جوانی را برای مدتی طولانی‌تر تجربه کنید تا پایان با ما همراه باشید.

چرا باید از روش‌های کلینیکی برای جوان‌سازی پوست استفاده کنیم؟

روش‌های کلینیکی اثرات درمانی سریع و موثری دارند. با استفاده از این روش‌ها می‌توان در زمانی مناسب انواع چین‌وچروک‌های سطحی و عمیق، اثرات زخم و لک و جوش و دیگر آسیب‌های پوستی را از بین برد. این روش‌ها عوارض بسیار کمی داشته و معمولاً نیازی به استراحت طولانی‌مدت ندارند. به همین دلیل علاوه بر دریافت نتایج واضح و مشخص، نیازی به مرخصی گرفتن یا تعطیل کردن کارهای روزمره خود نخواهید داشت.

برخی از افراد ممکن است به دلیل هزینه‌های بیشتر روش‌های کلینیکی یا تجربه‌های تلخ برخی اطرافیان در اثر استفاده از روش‌های جوان‌سازی پوست در کلینیک‌های نامعتبر، به استفاده از روش‌های خانگی روی بیاورند. در روش‌های خانگی اغلب از میوه‌ها یا دیگر مواد طبیعی برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. به همین دلیل این روش‌ها خطری برای شما نخواهند داشت. البته اگر به برخی مواد غذایی یا طبیعی حساسیت دارید، بهتر است از امتحان ماسک‌های حاوی این مواد خودداری کنید. توجه داشته باشید که روش‌های خانگی بیشتر برای جلوگیری از پیری پوست و حفظ سلامت آن استفاده می‌شوند. درواقع این روش‌ها معمولاً خواص درمانی نداشته یا برای درمان مشکلات پوستی نیاز به زمان بسیار زیادی دارند.

روند ولانی مدت درمان با روش‌های خانگی و اثرات نه‌چندان محسوس آن‌ها در درمان آسیب‌های پوستی به‌خصوص در شرایطی که علائم پیری پوست بسیار شدید هستند، باعث می‌شود که روش‌های کلینیکی روش‌های بهتری باشند. قطعا با امتحان روش‌های کلینیکی در مراکز معتبر به نتایج دلخواه خود خواهید رسید. این روش‌ها می‌توانند جوانی و شادابی پوست را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند و حتی در سنین میان‌سالی و پیری نیز پوستی شاداب و جوان را به شما هدیه دهند.

انواع روش‌های جوان‌سازی پوست را بشناسید

آتیوا یکی از روش‌های کاربردی و کم عارضه برای جوان‌سازی پوست است. در این روش بدون نیاز به جراحی و طی فرایندی کاملا بی‌خطر، با استفاده از سیستم رادیو فرکانسی، عوامل پیر کننده پوست از بین می‌روند و پوست شاداب و جوان می‌شود. همچون دیگر روش‌های جوان‌سازی پوست در این روش نیز از تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن برای از بین بردن عوامل پیری پوست و چین‌وچروک‌ها استفاده می‌شود. در روش آتیوا این سلول‌ها با استفاده از گرما و حرارت ناشی از انرژی رادیو فرکانسی تحریک شده و فرایند بازسازی پوست را آغاز می‌کنند.

در این روش با استفاده از دستگاهی مخصوص مقدار مشخصی از گرما در لایه‌های زیرین آزاد می‌شود. توجه کنید که این آزادسازی گرما بدون نیاز به بی‌حسی یا ایجاد برش در پوست انجام می‌شود. برای درمان مشکلات ظاهری پوست نیز می‌توان از حرارت و دمای پایین‌تری استفاده کرد. گرمای ناشی از این روش به سلول‌های تولیدکننده کلاژن میرد و آن‌ها را تحریک می‌کند. این تحریک سلولی باعث افزایش حجم کلاژن در بافت پوست شده و منجر به ترمیم و جوانی پوست می‌شود.

این روش تنها روشی برای جوان‌سازی چهره نیست. نوعی از آن به نام آتیوا گاینا را می‌توان به‌عنوان روشی کاربردی برای جوان‌سازی ناحیه تناسلی بانوان نیز استفاده کرد. در این روش از مبدل‌های حرارتی و دستگاه‌های رادیو فرکانسی برای تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن در این ناحیه استفاده می‌شود. این روش می‌تواند واژن خانم‌ها را سفت‌تر و جمع‌تر کند و منجر به حل مشکلاتی مانند بی‌اختیاری ادرار شود.

روش آتیوا روشی بسیار موثر برای از بین بردن جای زخم و جوش‌های قدیمی است. این روش را می‌توان برای درمان آسیب‌های بسیار کم یا شدید استفاده کرد. چراکه مقدار حرارت تابیده شده به پوست توسط پزشک قابل‌کنترل است. آتیوا در از بین بردن منافذ واضح پوست و چربی‌های انباشته شده مانند غبغب نیز موثر است. این روش را می‌توان برای رفع افتادگی و لیفت سینه‌ها و باسن نیز استفاده کرد.

نتایج آتیوا برای مدتی طولانی باقی می‌مانند. در بسیاری از موارد این نتایج شگفت‌انگیز با یک جلسه درمانی خود را نشان می‌دهند و نیازی به تکرار جلسات نیست. خبر خوب اینکه این روش بسیار کم‌خطر است و عوارض خیلی کمی را ایجاد می‌کند. در ادامه این بخش برخی از شایع‌ترین عوارض آتیوا را بیان می‌کنیم.

  • احساس گرما و داغی در ناحیه درمان
  • قرمزی و التهاب جزئی پوست

یکی از رایج‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست، است. این روش را می‌توان از سنین جوانی و برای از بین بردن چین‌وچروک‌های ریز صورت و افتادگی‌های جزئی به کار برد. بوتاکس سم ضعیف شده بوتولینوم است که ماهیچه‌ها را وارد فاز استراحت می‌کند. این موضوع باعث لیفت پوست یا برطرف شدن چروک‌ها شده و آن را زیبا و جوان می‌کند.

معمولا از بوتاکس برای بوتاکس پیشانی یا از بین بردن خط اخم استفاده می‌شود؛ اما می‌توان از آن برای برطرف کرد چین‌های ریز اطراف چشم یا نواحی کناری لب‌ها و خط خنده نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که انتخاب محل تزریق بوتاکس و دوز آن در نتایج این روش بسیار مهم است. چراکه ممکن است تزریق در محل اشتباه باعث تغییر حالت چهره یا بدفرم شدن آن شود. نتایج بوتاکس معمولا از 2 تا 6 ماه ماندگاری دارند. مدت‌زمان ماندگاری این روش به شرایط فردی، سن، محل تزریق و برند بوتاکس بستگی دارد.

پس از تزریق بوتاکس شخص می‌تواند به محل کار خود برگشته و بدون استراحت به کارهای روزمره بپردازد؛ بنابراین می‌توان گفت که تزریق بوتاکس یکی از روش‌های کم‌خطر و کم عارضه است. البته به شرطی که توسط فردی ماهر و کار بلد انجام شود. پس از تزریق بوتاکس برخی عوارض خود را نشان می‌دهند که معمولا خیلی زود و پس از چند ساعت یا نهایتا چند روز برطرف می‌شوند. در ادامه تعدادی از شایع‌ترین عوارض بوتاکس را بیان می‌کنیم.

  • قرمزی و التهاب
  • کبودی محل تزریق
  • سردردهای جزئی و سرگیجه
  • اشکال در بلع
  • حساسیت به ماده بوتاکس

یکی از روش‌های کمتر تهاجمی برای جوان‌سازی پوست است. در این روش مقدار مشخصی چربی از بخش‌های دیگر بدن مانند شکم و پهلوها، ران‌ها یا باسن برداشته‌شده و به محل موردنظر تزریق می‌شود. به همین دلیل برای انجام این عمل نیاز به استفاده از بی‌حسی موضعی یا عمومی وجود دارد. توجه کنید که چربی برداشته شده از دیگر نواحی بدن باید پیش از تزریق به‌طور کامل تصفیه و پاک شده و سپس به بدن تزریق شود. چراکه این چربی با ناخالصی‌هایی همراه است که می‌تواند به بافت پوست آسیب برساند.

این روش برای افرادی که لاغر بوده و چربی اضافه در بدن خود ندارند، مناسب نیست. چراکه نمی‌توان از بدن شخص دیگری چربی برداشت و به آن‌ها تزریق کرد. عمل برداشت و تزریق مجدد چربی شبیه به پیوند است و درصورتی‌که چربی از بدن شخص دیگری وارد شود، ممکن است بدن نسبت به آن واکنش منفی نشان دهد. این روش را می‌توان برای برگرداندن حجم ازدست‌رفته بخش‌های مختلف بدن مانند گودی زیر چشم یا چروک‌های ریز و همچنین رفع افتادگی استفاده کرد.

نتایج تزریق چربی کاملا طبیعی است و برای مدتی طولانی باقی خواهند ماند. نتایج این عمل تا دو سال و حتی بیشتر باقی خواهند ماند و همین موضوع باعث می‌شود که چهره شما همواره جوان و شاداب باقی بماند. بعد از گذشت این مدت کم‌کم چربی‌های تزریق شده حجم خود را از دست می‌دهند و بهتر است برای تمدید آن‌ها اقدام شود. بعد از انجام این عمل باید مدتی را استراحت کنید و سپس به کارهای سبک روزانه خود بپردازید. چندان زیاد نیست و بعد از مدتی کوتاه برطرف خواهند شد. در ادامه تعدادی از این عوارض را بیان می‌کنیم.

  • عوارض ناشی از داروهای بی‌حسی
  • تغییر رنگ پوست
  • عفونت محل تزریق یا برداشت چربی

یکی از روش‌های کم تهاجمی و بدون نیاز به جراحی برای جوان‌سازی پوست است. این روش را می‌توان برای از بین بردن افتادگی‌ها و چین‌وچروک‌های صورت استفاده کرد. تزریق ژل همچنین باعث حجم دهی به چهره و افزایش زیبایی و طراوت پوست می‌شود. این روش برای افرادی که پوستشان در اثر افزایش سن شل شده و خطوط ریز روی آن ایجاد شده است، بسیار مناسب خواهد بود.

ژل‌های جوان‌کننده صورت حاوی هیالورونیک اسید هستند. این ماده یکی از ترکیبات طبیعی پوست است که در اثر افزایش سن کاهش یافته و بر روی پوست اثرات منفی می‌گذارد. با تزریق ژل هیالورونیک اسید به پوست، پوست درخشان‌تر شده و بافت‌های آسیب‌دیده پوست ترمیم می‌شوند. انجام عمل تزریق ژل بین 15 تا 60 دقیقه طول می‌کشد و درنهایت باعث جوان‌تر شدن فرد و از بین رفتن چین‌وچروک‌ها و برگرداندن حجم‌های ازدست‌رفته خواهد شد.

رفع گودی زیر چشم با تزریق ژل

همچون تزریق چربی، نیز جزئی و ناچیز است که چند ساعت یا نهایتا چند روز بعد از عمل به‌طور کامل برطرف می‌شوند. قرمزی و التهاب جزئی در ناحیه تزریق، احساس درد یا سوزن سوزن شدن پوست و کبودی‌های ریز از شایع‌ترین عوارض تزریق ژل است که خیلی زود از بین می‌روند. نتایج این عمل بلافاصله پس از تزریق قابل‌تشخیص هستند و بعد از 6 تا 9 ماه از بین خواهند رفت؛ بنابراین بهتر است قبل از برطرف شدن کامل نتایج برای تمدید آن اقدام کنید.

لیزرهای فرکشنال یکی از روش‌های جدید برای جوان‌سازی پوست است که تنها بر روی بخش آسیب‌دیده پوست تاثیر می‌گذارد و آسیبی به لایه‌های مختلف پوست نمی‌رساند. این روش را می‌توان برای درمان منافذ باز پوست، رفع ترک و آثار زخم و از بین بردن چین چروک‌ها استفاده کرد. برای اینکه اثرات لیزر فرکشنال به‌طور واضحی دیده شوند و آسیب‌های پوستی را به‌طور موثری از بین ببرد، نیاز به 4 تا 6 جلسه درمان با این لیزر وجود دارد. فاصله این جلسات معمولا یک‌ماهه است و با توجه به صلاحدید پزشک ممکن است کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود.

این نوع لیزرها با بهبود روند کلاژن سازی در پوست باعث ترمیم لایه‌های آسیب‌دیده و جوان‌سازی آن می‌شود و سه تا چهار ماه پس از درمان می‌توان نتایج آن را احساس کرد. بهتر است پس از هر جلسه لیزر فرد چند ساعتی را استراحت کرده و از نور خورشید دوری کند. عوارض این روش چندان حاد و نگران‌کننده نیستند و برخلاف چیزی که تصور می‌شود.

آر اف فرکشنال یکی دیگر از روش‌های کم تهاجمی و کم‌خطر برای جوان‌سازی پوست است که اثرات آن شبیه به جراحی است اما دردسرهای جراحی را ندارد. این نوع لیزر به بافت‌های میانی پوست می‌تابد و با تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن، منجر به ترمیم بافت پوست و تغییر در ساختمان آن می‌شود. بسته به میزان آسیب، پزشک می‌تواند شدت نور لیزر را تنظیم کند تا آسیب‌های سطحی یا عمقی پوست به‌طور کامل برطرف شوند. این روش نه‌تنها باعث رفع آسیب‌های پوستی می‌شود؛ بلکه نواحی سالم آن را نیز تقویت کرده و از آن‌ها در برابر انواع نشانه‌های پیری محافظت می‌کند.

  • پوسته‌پوسته شدن و ایجاد دلمه در محل درمان
  • تورم جزئی
  • ایجاد لک‌های موقت پوستی به‌خصوص در افرادی با پوست تیره

CO2 فرکشنال یکی از انواع لیزرهای فرکشنال است که به‌منظور روشن‌سازی پوست، از بین بردن آثار زخم‌ها و جوش‌های قدیمی، آفتاب‌سوختگی و رفع چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌های پوست استفاده می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان لک‌های پوستی، زگیل‌ها و دیگر ضایعات پوستی را برطرف کرد و پوستی صاف و یکدست داشت. یکنواختی رنگ و ساختار پوست یکی از نشانه‌های جوانی آن است که از طریق این روش به شما هدیه داده خواهد شد.

این روش یکی از روش‌های موثر برای از بین مشکلات سطحی پوست است و نمی‌تواند مشکلات ناشی از آسیب بافت‌های عمیق پوست نظیر چین‌وچروک‌های عمیق را از بین ببرد. درواقع اثر لایه‌برداری لیزر CO2 باعث لایه‌برداری سطح پوست شده و لایه‌های سطحی آن را جوان و شاداب می‌کند. به همین دلیل هم هست که می‌توان آن را یکی از مؤثرترین روش‌ها برای از بین بردن جای زخم‌ها، آکنه و جوش، آثار آفتاب‌سوختگی و لک‌های ناشی از افزایش سن یا بارداری دانست.

تاثیر این روش بر روی پوست‌های تیره‌تر کمی کمتر است. به علاوه اینکه CO2 فرکشنال نسبت به دیگر روش‌های لایه‌برداری کمی تهاجمی‌تر است؛ اما اثرات آن نیز نسبت به این روش‌ها بسیار واضح‌تر خواهد بود. البته جای نگرانی نیست. چراکه این روش یکی از ایمن‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست است که عوارض بسیار کم، اثرگذاری سریع و نتایج طولانی‌مدت از مهم‌ترین مزیت‌های آن هستند. توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از این نتایج باید حدود 4 تا 6 جلسه درمانی را پشت سر بگذارید. البته بسته به نظر پزشک ممکن است تعداد این جلسات کمی متفاوت‌تر باشد.

  • احساس گرگرفتگی یا گرما در زیر پوست
  • قرمزی و التهاب ناحیه درمان
  • ایجاد لک‌های ریز یا نواحی مشابه سوختگی‌های ظریف

اکسیژن یکی از اصلی‌ترین مواد مغذی موردنیاز پوست است که تاثیر زیادی در جوانی و شادابی آن دارد. در روش ، اکسیژن و بعضی مواد مغذی از طریق دستگاه مخصوص وارد پوست می‌شوند تا روند تولید کلاژن و بهبود ساختار پوست را سرعت ببخشند. در این روش سرم حاوی هیالورونیک اسید و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست به لایه‌های زیرین آن تزریق می‌شوند. این مواد خواص درمانی دارند و با بهبود فعالیت سلول‌های پوستی خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را سفت و مقاوم می‌کنند.

برای افزایش اثرگذاری مواد تزریق شده به زیر پوست، صورت با استفاده از کرم‌های نرم‌کننده و لوسیون‌ها ماساژ داده می‌شود. این ماساژ باید کاملا آرام انجام شود تا جریان خون زیر پوست را افزایش دهد و مواد مغذی تزریق شده از طریق خون به همه قسمت‌های بدن برسند. اکسیژن تراپی روشی کاملا بدون درد است و نیازی به بیهوشی یا بی‌حسی ندارد. این روش در زمان کوتاهی انجام می‌شود و فرد می‌تواند نتایج آن را پس از اتمام هر جلسه احساس کند.

پزشکان توصیه می‌کنند که برای دریافت نتایج عالی از این روش آن را هر چند وقت یک‌بار تکرار کنید. طول هر جلسه وابسته به نوع دستگاه است اما معمولا بیشتر از 1 ساعت نخواهد شد. به علاوه اینکه پس از استفاده از این روش نیازی به استراحت نیست. پس می‌توانید به‌موقع به محل کار خود برسید. اکسیژن تراپی تنها روشی برای جوان‌سازی پوست نیست. این روش را می‌توان یکی از روش‌های موثر برای پاک‌سازی پوست از آلودگی‌ها و سموم نیز دانست. این ویژگی باعث ترمیم بهتر بافت‌های آسیب‌دیده و بازسازی سریع‌تر سلول‌ها می‌شود.

اکسیژن تراپی از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و با تنظیم PH پوست سطح چربی آن را به تعادل رسانده و پوست را تقویت می‌کند. به همین دلیل پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید مقاوم‌تر شده و آسیب کمتری می‌بیند. پس از اکسیژن تراپی حتما باید با استفاده از نرم‌کننده‌ها و لوسیون‌های تجویز شده توسط پزشک از پوست خود مراقبت کنید تا اثرات آن برای مدتی طولانی باقی بمانند.

عوارض اکسیژن تراپی بسیار کم است و معمولا پس از مدتی کوتاه به‌طور کامل برطرف می‌شود؛ اما بهتر است درباره این عوارض بدانید تا در صورت مشاهده هرکدام از آن‌ها دچار نگرانی نشوید. در ادامه این بخش شایع‌ترین عوارض اکسیژن تراپی را بیان می‌کنیم.

  • ایجاد خارش، قرمزی و التهاب به‌خصوص در افرادی که پوست حساسی دارند.
  • تورم جزئی در چند ساعت اول پس از تزریق (این مورد به دلیل تزریق یک‌باره مواد مغذی و اکسیژن به پوست رخ می‌دهد و پس از پخش این مواد در پوست از بین خواهد رفت.)

در این روش از تزریق کربن دی‌اکسید برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. تزریق این گاز به نواحی مختلف پوست باعث افزایش گردش خون در آن ناحیه شده و سلول‌های آن را تقویت می‌کند. درواقع فعالیت گلبول‌های قرمز با تجمع کربن دی‌اکسید افزایش پیدا می‌کند و در اثر این موضوع، خون‌رسانی به سلول‌ها تقویت می‌شود.

این روش را می‌توان برای از بین بردن چین‌وچروک‌های چهره، تیرگی و پف اطراف چشم و شل شدگی پوست استفاده کرد. تزریق کربن دی‌اکسید به نواحی پشت دست و دکلته نیز باعث جوان‌سازی این مناطق و روشن شدن رنگ پوست آن‌ها خواهد شد. کربوکسی تراپی یکی از روش‌های کم تهاجمی و بدون عارضه برای جوان‌سازی پوست است. البته ممکن است برخی عوارض جزئی ایجاد شوند که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • قرمزی و التهاب پوست به دلیل افزایش گردش خون در ناحیه درمان

ایجاد کبودی در محل تزریق

در کلینیک زیبایی گلدن رویال جوانسازی پوست صورت توسط پزشکان متخصص و تیم مجرب همراه با بهترین ، مدرن ترین و مجهزترین دستگاه‌ها و ژل های جوانسازی انجام می شود. ما در این کلینیک از روش های فتوشاپ پوست ، پی آر پی صورت ، مزونیدلینگ، پاکسازی ، اسلاین پوست (  ترکیبی از فیلر و مزوتراپی می باشد استفاده می کنیم.) که بهترین روش برای جوانسازی و آبرسانی ، درمان لک و جلوگیری از پیری پوست و … است.

روش جوانسازی پوست بر اساس سن ، جنسیت و نوع پوست شما در این کلینیک انجام می شود تا زیبایی، شادابی و جوانی پوست شما تضمین شود.

نشانه های پیری پوست چیست؟

  • پدید آمدن چین و چروک
  • شل شدن پوست صورت
  • لاغر شدن صورت
  • کاهش یافتن کلاژن پوست
  • تغییر لایه های پوست

عوامل تاثیر گذار بر پیر شدن پوست چیست؟

  • استرس و اضطراب
  • استفاده از محصولات آرایشی تقلبی
  • استفاده نکردن از کرم های آبرسان
  • در معرض نور خورشید قرار گرفتن
  • آب و هوای خشک

جوانسازی پوست چیست؟

پدید آمدن چین و چروک ، لک و آکنه و پوسته پوسته شدن پوست از رایج ترین مشکلات پوستی می باشند که بدلیل گذر زمان و یا بدلیل مراقبت‌ های اشتباه پوستی پدید می‌آیند. یکی از بهترین روش های پیشگیری و مراقبت از پوست روش‌های جوانسازی پوست صورت می باشند.

چه زمانی جوان سازی پوست صورت را انجام دهیم؟

با افزایش سن ، میزان کلاژن و اسید هیالورونیک در پوست کاهش می یابد ، پوست نازک می شود و چین و چروک های ریز به تدریج ظاهر می شوند. چین و چروک صورت معمولا بعد از سن 35 سالگی نمایان می شوند.

اما افرادی نیز هستند که در سنین پایین دچار این چین و چروک ها می شوند. با گذشت زمان ، چین و چروک ها ها عمیق تر می شوند و در همان سن برای جوانسازی پوست باید اقدام کنند.

فیلم جوانسازی پوست

در این بخش فیلم جوانسازی پوست را که برای مراجعه کننده عزیز در کلینیک زیبایی گلدن رویال با بهترین مواد جوانسازی انجام شده را مشاهده می کنید.

انواع روش های جوانسازی پوست

علاوه بر جوانسازی پوست باید پوستی سفت و شاداب داشته باشیم که با روش های جوانسازی می توان به آن رسید . انواع مختلفی از مشکلات پوستی وجود دارد و همینطور انواع مختلفی از لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع راه حل ها. برخی از مشکلات رایج تر ، جای زخم آکنه ، لکه های پیری ، چین و چروک و افتادگی پوست است.

برای اینکه  گزینه مناسب پوست خود را پیدا کنید ، مهم است که در مورد ساختار پوست خود اطلاعات کسب کنید. پوست از چندین لایه تشکیل شده است ، از جمله اپیدرم ، که لایه سطحی است ، درم که لایه زیرین است و بیشتر از کلاژن تشکیل شده است ، و پروتئینی که در ایجاد اسکار و یا پوست سالم نقش دارد.

تکنیک های جوانسازی پوست لایه های مختلف پوست را هدف قرار می دهند. برخی از رایج ترین روش های جوانسازی پوست عبارتند از:

1- جوانسازی پوست با هایفوتراپی

هایفوتراپی برای افراد بین 30 تا 75 سال که از افتادگی پوست خفیف تا متوسط ​​رنج می برند و می خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند بسیار مناسب است.

توجه داشته باشید که هایفو در از بین بردن چین و چروک موثرتر است و خطر کمتری دارد. افرادی که به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش دچار افتادگی شدید پوست می شوند، برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به چندین جلسه درمان دارند.

افراد مسنی که از افتادگی شدید پوست در ناحیه گردن رنج می برند، عموماً کاندیدای مناسبی برای هایفو نیستند و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه:  در کلینیک زیبایی گلدن رویال

هزینه هایفوتراپی

هایفو با دستگاه دابلو : 3.200.000 تومان

هایفو با دستگاه الترا آمریکایی : 4.200.000 تومان

2- جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن

میکرودرم برای از بین بردن لک ، آکنه ،درمان جای زخم  و… بسیار موثر است. میکرودرم ابریژن یکی از روش های درمان بسیار  پرطرفدار برای از بین بردن چین و چروک می باشد چرا که این روش نیازی به بستری شدن ندارد و یک عمل جوانسازی سرپایی می باشد.

پزشک متخصص در کلینیک زیبایی از یک ابزار دستی برای پخش کردن بلورهای کوچک بر روی سطح پوست استفاده می کند. این بلورها لایه برداری پوست را انجام می دهند ، و همینطور به طور همزمان از مکش برای از بین بردن بلورها و سلول های مرده پوست استفاده می شود. برای از بین بردن چین و چروک ممکن است به بیش از یک جلسه میکرودرم ابریژن نیاز باشد.

3- جوان سازی پوست با هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن روشی ایمن جوان سازی  می باشد. آبرسانی پوست برای تمام مشکلات پوستی مانند هایپرپیگمانتاسیون، پوست خشک/دهیدراته، آفتاب سوختگی، آکنه، منافذ بزرگ، خطوط ریز و چین و چروک بسیار موثر می باشد. سر هیدرولیک دستگاه هیدرودرم ابریژن لایه بالایی پوست را بدون تحریک برداشته و پوست را مرطوب می کند.

در تمامی مراحل زیر پوشش سرم تقویتی پوست لایه برداری می شود. بسته به نگرانی های پوستی از سرم های مختلفی استفاده می شود. تقویت کننده های سرم اکسیژن مورد نیاز پوست شما را با مواد مغذی و رطوبت فراوان برای کاهش تحریکات ساینده تامین می کنند.

هیدرودرم ابریژن می تواند به طور موثر مشکلات پوستی مختلف مانند پیری پوست، کم آبی، پوست حساس و خطوط ریز را درمان کند و برای انواع پوست قابل استفاده است.

همچنین، آبرسانی پوست برای کسانی که از آکنه، لک، منافذ و جوش های سرسیاه رنج می برند، موثر عمل می کند. استفاده از این روش لایه های پوستی کاملاً هیدراته، سفت، صاف و سالم را فراهم می کند.

4- جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال  یک نوع لیزر جوان سازی پوست می باشد که لایه های خارجی پوست آسیب دیده را از بین می برد. فرآیند بازسازی پوست با لیزر باعث تولید کلاژن و سلول های جدید پوست در لایه های زیرین پوست می شود. لیزر برای جوانسازی دست ها و رفع یا کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت و گردن استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه:

5- جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

بوتاکس به عنوان یک ماده فعال برای درمان چین و چروک شناخته می شود. تزریق می تواند در عرض چند دقیقه انجام شود و نیازی به بیهوشی و ریکاوری نمی باشد.

وقتی مقدار کمی بوتاکس به عضله تزریق می شود ، سیگنال های عصبی را سبب انقباض عضلات شما می شوند ، مسدود می کند. در نتیجه به طور موقت عضلات صورت را ضعیف یا فلج کرده و چین و چروک های پوست را برای چند ماه صاف یا از بین می برد.

6- جوانسازی پوست با پی آر پی

یک درمان تزریقی و زیبایی مناسب برای جوان سازی طبیعی پوست و ترمیم علائم پیری است. این درمان شامل تزریق مجدد پلاسمای غنی از پلاکت به پوست، انتقال فاکتورهای رشد فراوان و تحریک پاسخ طبیعی بدن برای کمک به جوانسازی کامل است.

PRP باعث تحریک کلاژن می شود و پوست نازک را ضخیم و سفت می کند و به طور موثر چین و چروک و خطوط ریز را صاف می کند. از آنجایی که تولید کلاژن را تقویت می کند، یک درمان عالی برای بهبود بافت و رنگ کلی پوست است. این روش به ویژه برای افرادی که از آکنه رنج می برند بسیار مفید است.

PRP برای درمان ناحیه ظریف زیر چشم که بیشتر علائم پیری در آن دیده می شود و با لیزر قابل از بین بردن نیست ، استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه:

7- جوانسازی پوست با تزریق ژل

افزایش سن روی پوست هر یک از ما تاثیر می گذارد و باعث شل شدن پوست صورت می شود و خطوط بیان را بیشتر نمایان می کند. به پوست می تواند برای مبارزه با اولین علائم پیری و جوانسازی پوست بسیار مفید باشد.

تزریق ژل یک روش زیبایی است که برای کاهش چین و چروک دور لب و … استفاده می شود. تزریق ژل به صورت باعث حجم می دهی می شود و درخشندگی و طراوت را به پوست باز می گرداند.

8- جوانسازی پوست با مزوژل

با بالا رفتن سن میزان هیالورونیک اسید در بدن انسان کاهش می یابد و در نتیجه طراوت و شادابی پوست کاهش می یابد. تمامی مواد به کار رفته در مزوژل به گونه ای قرار گرفته اند که باعث افزایش سطح کلاژن در پوست و بهبود خون رسانی به اندام ها و بافت های پوست می شود. مزوژل بافت های پوست را ترمیم می کند، پوست را تقویت و جوان می کند.

9- جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

روشی بسیار موثر و ایمن است که با سوزن های پزشکی ضربات کوچکی به پوست صورت وارد می کند که باعث  تحریک کلاژن می شود. با انجام میکرونیدلینگ مشکلات پوستی تا حدودی برطرف می شود و باعث جوانسازی پوست نیز می شود.

10- جوانسازی پوست با مزوتراپی صورت

یک روش جوانسازی است که بدون نیاز به جراحی و بیهوشی با استفاده از سوزن های ظریف مواد را به پوست شما تزریق می کند و در کمترین زمان به نتیجه مطلوب می رسد.

ممکن است با شنیدن این که این روش با سوزن انجام می شود احساس ترس به شما دست دهد اما این روش درمان کاملا بدون درد و خونریزی است. سوزن های مورد استفاده در این روش درمان بسیار ریز می باشند و فقط 2 تا 4 میلی متر از پوست نفوذ می کنند.

11- جوانسازی پوست با مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک پوست است. این روش ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ است یعنی ترکیب مزوتراپی و میکرونیدلینگ را مزونیدلینگ می نامند که تکنیکی پیشرفته برای جوانسازی پوست است.

در این روش کوکتل های مزوتراپی اثر این روش درمانی را چند برابر کرده و سلول های جدید و جوان را جایگزین سلول های قدیمی و آسیب دیده می کنند..

12- جوانسازی پوست با مزوبوتاکس

مزوبوتاکس ترکیبی از مزوتراپی و بوتاکس است که جهت جوانسازی به پوست تزریق می شود. در این روش چین و چروک های روی پوست، چانه، گونه های بالایی و … از بین می رود. با توجه به دوز کم بوتاکس در مزوبوتاکس علاوه بر رفع این چین و چروک ها ، جای جوش ها را نیز از بین می برد.

13- جوانسازی پوست صورت با ژل پروفایلو

تزریق ژل پروفایلو یکی از جدیدترین روش های جوانسازی و برجسته ازی صورت می باشد. ماده اصلی این ژل اسید هیالورونیک تولید شده توسط ایبسا است.

14- جوانسازی پوست با پلاسما ژل

پلاسما ژل یکی از فیلر یا ژل تزریقی برای جوانسازی می باشد. تفاوت پلاسما ژل با سایر ژل های تزریقی در این است که از خون خود شما ساخته می شوند و به پوست شما تزریق می شود. ژل پلاسما یکی از جدیدترین روش های رفع چین و چروک در مقایسه با روش های دیگر است.

15- جوانسازی صورت با تزریق چربی

برای از بین بردن چین و چروک صورت راه های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک و آکنه وجود دارد که یکی از این روش ها تزریق چربی صورت است. بهترین زمان برای تزریق چربی صورت زمانی است که چین و چروک صورت عمیق است و با روش های دیگر قابل ترمیم نیست.

در این صورت می توانید چربی را به نواحی مختلف صورت تزریق کنید. خط لبخند، خط پیشانی، پنجه کلاغی دور چشم، خط گونه و… همگی نواحی هستند که با تزریق چربی قابل ترمیم می باشند.

16- جوان سازی پوست با فتوشاپ صورت

فتوشاپ صورت یکی از روش های جدید لایه برداری عمیق پوست می باشدکه در کلینیک های زیبایی توسط متخصص انجام می شود. به نوعی فتوشا پوست نسل جدید دستگاه میکرودرم آبریژن می باشد .

فتوشاپ صورت علاوه بر جوانسازی پوست یکی از بهترین روش ها برای   ، زانو ، و … می باشد.

17- جوانسازی با تزریق نخ

جوانسازی با نخ یکی از روش های مدرن و بسیار بی خطر می باشد که باعث کلاژن سازی پوست می شود که در ناحیه صورت ، خط فک و غبغب انجام می شود که یک روش فوق العاده برای رفع افتادگی پوست و غبغب می باشد .

معمولا پس از گذشت یک ماه متوجه تغییرات و جوانسازی می شوید . ماندگاری این روش حدود یک ماه تا یک سال می باشد

سریع ترین راه جوانسازی پوست کدام است؟

وقتی مراجعه کنندگان عزیز به گلدن رویال مراجعه می کنند اولین سوالی که از ما می پرسند در مورد جدیدترین متد جوانسازی پوست می باشد و اینکه بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت کدام روش می باشد که در جواب این سوال باید گفت : جهت انجام جوانسازی پوست،  یکی از سریع ترین روش ها هایفوتراپی می باشد که بعد از ۱ یا ۲ روز از بعد انجام هایفوتراپی نتیجه کاملا واضح میشه و همچنین جلسه بعدی هایفو حدود ۶ الی ۹ ماه بعد خواهد بود.

پرسش و پاسخ جوانسازی پوست

جدیدترین متد جوانسازی پوست چیست؟

یکی از جدیدترین و سریعترین راه جوانسازی پوست هایفوتراپی می باشد. هایفوتراپی برای افرادی که از چین و چروک صورت رنج میبرند بهترین گزینه است.

آیا انجام جوانسازی پوست در یک جلسه ممکن است؟

تعداد جلسات جوانسازی پوست بستگی به عمق چین و چروک پوست صورت ، مشکلات پوستی و سن افراد دارد که این تعداد جلسات توسط متخصص پوست مشخص می شود.

آیا روش های جوانسازی پوست عوارض دارند؟

اگر جوانسازی پوست در کلینیک های زیبایی معتبر با دستگاه ها و مواد استاندارد انجام شود هیچگونه عوارضی برای شما نخواهند داشت.

خدمات جوانسازی پوست در کلینیک زیبایی گلدن رویال

کلینیک زیبایی گلدن رویال پیشرو در خدمات جوان سازی پوست با کادری مجرب و حرفه ای و جدیدترین تجهیزات روز دنیا می باشد.

در کلینیک زیبایی گلدن رویال خدمات جوانسازی پوست برای خانم ها و آقایان توسط پزشک متخصص خانم و آقا انجام می گیرد.

متخصصان پوست و زیبایی آموزش دیده ما سالها تجربه دارند و برای پاسخگویی به تمام سوالات شما و انجام اقدامات صحیح زیبایی چه در زمینه روشهای جوانسازی پوست و چه سایر درمان ها نظیر و خانم ها ، لیزر بیکینی ، ، هایفوتراپی صورت و …  برای شما در دسترس هستند برای تعیین وقت مشاوره با کلینیک زیبایی گلدن رویال تماس بگیرید.

چرا برای جوانسازی پوست باید به کلینیک گلدن رویال مراجعه کرد؟

جوانسازی پوست صورت تاثیر خیلی زیادی بر روی اعتماد بنفس شما عزیزان دارد پس روی پوست صورت نمی توان ریسک کرد و برای جوانسازی به سالن های زیبایی یا کلینیک های زیبایی نامعتبر مراجعه کرد زیرا ممکن است با عوارض جبران ناپذیری رو برو شوید.

جوانسازی پوست در کلینیک گلدن رویال با بهترین و بروزترین مواد و دستگاه های 2022 انجام می شود که روش های جوانسازی را متخصص پوست و مو از صفر تا صد در کلینیک برای شما عزیزان انجام می دهد.

  • درد جزئی در محل درمان

رتینول تراپی یک روش تزریقی نیست و استفاده از آن نیازی به بی‌حسی ندارد. در این فرایند رتینول از طریق لایه‌های خارجی پوست جذب می‌شود و کم‌کم به لایه‌های زیرین می‌رود. مواد درمانی این روش به لایه‌های میانی پوست که محل ساخت کلاژن است وارد می‌شوند و با تحریک سلول‌های این ناحیه روند تولید الاستین و کلاژن را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل لایه‌های زیرین پوست کم‌کم ترمیم و بازسازی می‌شوند و جوانی و شادابی خود را دوباره به دست می‌آورند.

افزایش سرعت روند کلاژن سازی در پوست باعث یکدستی ساختار پوست شده و آن را نرم و زیبا می‌کند. این روش را می‌توان برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید و پاک‌سازی منافذ پوست نیز به کار برد. رتینول تراپی روشی مناسب برای افرادی است که روند پیری پوست آن‌ها به‌تازگی شروع شده و هنوز چین‌وچروک‌های عمیق یا آسیب‌های شدید در پوستشان مشاهده نمی‌شود.

اثرات این روش را می‌توان از همان جلسه اول مشاهده کرد اما تنها یک جلسه برای انجام آن کافی نیست و برای رسیدن به نتایج واقعی باید چندین جلسه درمان با رتینول را تکرار کرد. همچنین برای اثرگذاری بیشتر این روش می‌توانید آن را با روش‌های دیگر پاک‌سازی پوست مانند میکرونیدلینگ ترکیب کنید. به یاد داشته باشید که تعداد جلسات موردنیاز برای این روش و تعیین دوز لازم توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. پس هرگز به‌صورت خودسرانه یا با مشورت افراد غیرمتخصص این روش را امتحان نکنید.

یکی از اصلی‌ترین سوالات در زمان استفاده از هر روش جوان‌سازی پوست درباره عوارض این روش است. بدون شک زمانی که برای انجام هر درمانی نزد پزشک متخصص و باتجربه بروید، عوارض بسیار کمتری را تجربه خواهید کرد و عوارض در زمانی کوتاه برطرف می‌شوند. بااین‌حال بازهم ممکن است که عوارضی هرچند کم و کوتاه‌مدت دیده شود. در ادامه این بخش شایع‌ترین عوارض روش رتینول تراپی را شرح می‌دهیم.

  • ایجاد حساسیت و خشکی پوست در صورت استفاده از دوز بالای رتینول به‌خصوص در افرادی که خود پوست حساسی دارند.
  • حساسیت بیشتر پوست در برابر حرارت و نور خورشید در روزهای ابتدایی پس از درمان
  • امکان آسیب به جنین (به همین دلیل استفاده از آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.)
  • ایجاد التهاب و تورم (به‌خصوص در افرادی که آکنه یا اگزمای فعال دارند)
  • ایجاد لک‌های موقتی بر روی پوست (به‌خصوص در افرادی که پوست تیره‌تری دارند.)
  • قرمزی و التهاب پوست

میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که بر پایه لایه‌برداری از پوست بنا شده است. به همین دلیل می‌توان گفت که این روش برای رفع آسیب‌های سطحی پوست و جوان‌سازی لایه‌های بالاتر آن مناسب است. این روش می‌تواند برای همه افراد با رنگ پوست‌های متفاوت و آسیب‌های سطحی مانند چروک‌ها، اثرات زخم و جوش‌های قدیمی، جای آکنه و… مناسب باشد. این روش کاملا بدون درد است و به همین دلیل برای استفاده از آن نیازی به داروی بیهوشی یا بی‌حسی نخواهید داشت.

نتایج میکرودرم ابریژن در یک جلسه خود را نشان نخواهند داد. بسته به نوع پوست و میزان آسیب پزشک بین 5 تا 16 جلسه را برای افراد مختلف تجویز می‌کند. این جلسات معمولاً 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشند و با فاصله‌های هفتگی یا ماهانه اجرا می‌شوند. پس از اتمام جلسات و با تکمیل فرایند لایه‌برداری و بازسازی دوباره لایه سطحی، پوست شما کاملا درخشان و روشن خواهد شد اثرات جوانی کاملا در آن مشهود است.

عوارض میکرودرم ابریژن طولانی نیستند و چند روز بعد از عمل به‌طور کامل از بین خواهند رفت. توجه داشته باشید که تخصص و مهارت پزشک در این روش بسیار مهم است. چراکه انجام نادرست فرایند درمانی می‌تواند باعث ایجاد زخم در پوست شود. ضمن اینکه مصرف برخی داروها مانند ایزوتونین یا داشتن سابقه زخم‌های گوشتی می‌تواند عوارض این روش را تشدید کند. پزشک باید از این موارد اطلاع داشته باشد و آن‌ها را به بیمار نیز بگوید. تعدادی از شایع‌ترین عوارض این روش را در ادامه آورده‌ایم.

  • تورم و کبودی محل درمان
  • قرمزی و التهاب پوست
  • حساسیت بیشتر پوست در برابر نور خورشید
  • احساس سوزن سوزن شدن یا سوختگی در ناحیه درمان

میکرودرم ابریژن روشی دائمی برای جوان‌سازی پوست نیست. چراکه فرایند پیری پوست هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود و با استفاده از هیچ روشی حتی جراحی نمی‌توان به‌طور کامل آن را از بین برد. نتایج این روش 3 تا 6 ماه ماندگار خواهند بود. البته اگر نکات مراقبتی از پوست را به‌خوبی رعایت کنید، زمان بیشتری می‌توانید از زیبایی و جوانی پوست خود لذت ببرید. با توجه به اینکه این روش عارضه خاصی نداشته و نیاز به دوره نقاهت ندارد، تمدید آن پس از دوره‌های چندماهه کار دشوار یا آزاردهنده‌ای نیست.

هیدرودرم ابریژن یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست بر پایه میکرودرم ابریژن است. تفاوت اصلی این دو روش در این است که در میکرودرم ابریژن از دستی نوک الماسی برای قرار دادن کریستال‌های لایه‌بردار بر روی پوست استفاده می‌شود. این در حالی است که در روش هیدرودرم ابریژن، تکنیک افیوژن به کار می‌رود. به این معنا که هم‌زمان با برداشتن لایه‌های مرده پوست، مواد درمانی نیز به آن وارد می‌شوند تا با تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن و بهبود فرایند خون‌رسانی، روند جوان‌سازی پوست را تسریع کنند.

این روش را می‌توان برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها در انواع پوست، رفع آفتاب‌سوختگی، حفظ رطوبت یا رفع خشکی پوست، جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه، از بین بردن جای زخم و جوش‌های قدیمی و بهبود خون‌رسانی به پوست استفاده کرد. هیدرودرم ابریژن روشی کاملا ایمن است و استفاده از آن عوارضی را به دنبال نخواهد داشت. البته خانم‌های باردار و شیرده، افرادی که داروهای درمانی جوش و آکنه استفاده می‌کنند و افراد مبتلا به عفونت‌های ویروسی یا بیماری‌های پوستی نباید از این روش برای جوان‌سازی پوست خود استفاده کنند.

این روش را می‌توان یک پکیج کامل برای جوان‌سازی پوست دانست. در مرحله اول از هیدرودرم ابریژن لایه‌های مختلف پوست به‌طور کامل پاک‌سازی و سم‌زدایی می‌شود تا با حفظ رطوبت و بهبود خون‌رسانی ماندگاری اثرات درمانی را بیشتر کند. در مرحله بعدی باید لایه سطحی پوست برداشته شود تا همه سلول‌های مرده و آلودگی‌ها به‌طور کامل از بین بروند. برای این کار از سیستم پنوماتیک و هوای فشرده استفاده می‌شود تا همه بخش‌های آلوده پوست کاملا جدا شوند.

در مرحله بعدی، مواد درمانی و شفاف کننده مانند سالیسیلیک اسید با حجم کافی به پوست وارد می‌شوند. این مواد منافذ بسته پوست را باز کرده و آلودگی‌های لایه‌های زیرین را نیز از بین می‌برند. مرحله بعدی هیدرودرم ابریژن باز هم پاک‌سازی پوست است. درواقع مراحل قبلی برای جداسازی لایه‌های مرده پوست بود و اکنون این لایه‌ها خارج می‌شوند. در این مرحله از ماساژ درمانی برای بهبود خون‌رسانی به پوست نیز استفاده می‌شود.

در مرحله بعدی باید فرایند هیدرودرمی یا آب‌رسانی را به‌طور کامل انجام داد. پس از انجام این فرایند پوست بسیار درخشان شده و لک‌های پوستی به طرز موثری از بین می‌روند. درنهایت نوبت به استفاده از نوردرمانی می‌رسد. این مرحله بر روی چین‌وچروک‌های پوست تاثیر گذاشته و ضخامت لایه‌های مختلف آن را افزایش می‌دهد. همچنین این کار باعث از بین رفتن باکتری‌های عامل آکنه نیز خواهد شد.

یکی از روش‌های موثر و کاربردی برای پیشگیری از پیری پوست و جوان‌سازی آن، پاک‌سازی است. در فرایند پاک‌سازی پوست سلول‌های مرده، آلودگی‌ها و چربی‌ها به‌طور کامل از بین می‌روند. برداشته شدن این لایه‌ها باعث باز شدن راه‌های تنفسی پوست شده و با بهبود فرایند خون‌رسانی منجر به جوانی آن خواهد شد. پاک‌سازی پوست یک روش مجزا برای جوان‌سازی پوست و ممکن است در طول روش‌های دیگر جوان‌سازی نیز استفاده شود؛ اما شما می‌توانید روش‌های مختلف آن را به‌صورت مجزا برای حفظ سلامت پوست خود به کار گیرید.

با اینکه می‌توان پاک‌سازی پوست را در خانه یا آرایشگاه نیز انجام داد، باید بدانید که تاثیر هیچ روشی مانند روش‌های کلینیکی نخواهد بود. در این روش‌ها از به‌روزترین ابزارها و مواد برای پاک‌سازی پوست استفاده شده و این کار توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. به همین دلیل پاک‌سازی پوست بسیار عمیق خواهد بود و اثرات آن بر روی نشانه‌های پیری پوست مشهودتر است. ضمن اینکه در روش‌های کلینیکی اثرات پاک‌سازی پوست ماندگاری بیشتری دارند.

در کلینیک‌های مختلف از روش‌های متفاوتی برای پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. معمولاً استفاده از ماسک‌های درمانی با خواص روشن‌کنندگی یا آب‌رسان، لایه‌برداری از پوست، ماساژ پوست برای بهبود جریان خون در آن و استفاده از شوینده‌های حرفه‌ای، روش‌های پرطرفدار در کلینیک‌ها هستند. پزشک با توجه به شرایط فرد و آسیب‌های پوستی او بهترین روش را برای هر فرد پیشنهاد می‌دهد.

پاسخ به پرسش‌های پرتکرار شما

  • بهترین روش جوان‌سازی پوست کدام است؟

پاسخ به این سوال کاملا بر عهده پزشک متخصص است. او با معاینه کامل فرد و بررسی علت وقوع مشکل و با توجه به شرایط فردی مانند سن، نوع و رنگ پوست، میزان آسیب و… بهترین روش جوان‌سازی را پیشنهاد می‌دهد. بعضی از روش‌های معرفی شده در این مطلب برای افرادی که آسیب کمتری دارند و جوان‌ترند مفید هستند؛ اما بعضی دیگر را می‌توان برای افراد مسن‌تر با آسیب‌های شدیدتر استفاده کرد.

  • از چه سنی باید برای استفاده از روش‌های جوان‌سازی پوست اقدام کرد؟

برای استفاده از روش‌های مختلف جوان‌سازی پوست سن مشخصی وجود ندارد. هر زمان که نشانه‌های پیری مانند چین‌وچروک‌های ریز اطراف چشم یا دهان و افتادگی‌های جزئی در نقاط مختلف بدن خود را نشان دادند، باید برای جوان‌سازی آن اقدام کنید. معمولا اولین نشانه‌های پیری بعد از 30 سالگی در افراد ظاهر می‌شود؛ اما اگر قبل از ورود به دهه 30 زندگی خود به‌خوبی از پوست مراقبت کنند، بروز این نشانه‌ها به تعویق خواهد افتاد.

  • در چه مواردی استفاده از جراحی بهتر از روش‌های کم تهاجمی است؟

پزشکان معمولا جراحی را به‌عنوان آخرین روش به مراجعان پیشنهاد می‌دهند. چراکه روش‌های جراحی بسیار پرهزینه هستند و عوارض زیادی را برای فرد ایجاد می‌کنند. معمولا جراحی برای افرادی مناسب است که دوست دارند تغییراتی اساسی در پوست خود ایجاد کنند و آسیب‌های پوستی آن‌ها آن‌قدر شدید است که نمی‌توان با روش‌های کمتر تهاجمی یا غیرتهاجمی آن را از بین برد.

  • چگونه از سابقه و تجربه پزشک اطمینان حاصل کنیم؟

برای پیدا کردن یک پزشک حاذق و کار بلد، بهتر است که به کلینیک‌های معتبر و خوش‌نام مراجعه کنید. بررسی سابقه کلینیک و پرس‌وجو از افرادی که قبلا سابقه درمان در آن را داشته‌اند، خیال شما را از بابت کیفیت خدمات در کلینیک راحت می‌کند. کلینیک ساعی یکی از بهترین کلینیک‌های پوست و مو است که خدمات مربوط به انواع روش‌های جوان‌سازی پوست را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. پزشکان حاضر در این کلینیک همگی دارای مهارت و تخصص کافی هستند. پس با خیال راحت برای زیبایی و جوانی پوست خود در این کلینیک اقدام کنید.

افزایش سن یک روند اجتناب‌ ناپذیر در بدن ما است که خواسته یا ناخواسته تغییراتی هم روی پوست صورتمان می‌گذارد. اما جوانی و شادابی پوست صورت چیزی نیست که وقتی پیر شدید به فکر آن باشید. بلکه مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه است که روند پیری پوست را کندتر کرده و به تعویق می‌اندازد.

اغلب اوقات شنیدیم که تغذیه مناسب، ورزش، دوری از استرس و نوشیدن آب راهکارهای ساده‌‌ای برای شادابی و نشاط پوست صورت هستند. اما عواملی مثل آلودگی هوا و استفاده مداوم از لوازم آرایش وجود دارند که همچنان بر پیری و شکستگی پوست صورت تاثیر می‌گذارند. اما سوال بسیاری از افراد این است که چطور تاثیر این عوامل را کم کنیم؟ و از چه روش‌هایی برای صورت استفاده کنیم؟ جدیدترین متد جوانسازی پوست چیست؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به این سوالات حواب دهیم.

روش های داشتن پوستی شاداب و جوان چیست؟

پوست صورت اولین لایه‌ای است که بدن را در مقابل آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کند. همچنین پوست صورت شما می‌تواند نشانه‌هایی از سلامتی یا بیماری‌های درون بدنتان را هم آشکار کند. به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم روش‌هایی برای مراقبت و جوانسازی پوست صورت معرفی کنیم تا ظاهری شاداب‌تر داشت باشید.

پیشگیری و داشتن روتین مناسب با نوع پوست

پیشگیری از پیری پوست روش‌های متنوع و آسانی دارد. در ادامه ما ساده‌ترین اما موثرترین روش‌هایی که برای پیشگیری از پیری پوست و جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شوند را معرفی کرده ایم.

پوست صورتتان را تمیز نگه دارید

با توجه به اینکه چقدر پوست صورتتان چرب یا خشک است و اینکه در طول روز چقدر در معرض آلودگی قرار دارید بهتر است حداقل روزی دوبار صورتتان را بشویید. شست و شوی صورت باید با آب ولرم، شوینده مناسب و به آرامی  انجام شود.

روتین پاکسازی پوست مناسب داشته باشید

با توجه به نوع پوستتان یک روتین پوستی برای پاکسازی صورتتان داشته باشید و هر صبح و شب آن را تکرار کنید. روتین پوستی شامل شست و شوی صورت، کرم آبرسان و دور چشم، سرم ویتامین سی و ضد آفتاب می‌شود.

همچنین برای خانم‌ها بهتر است بعد از انجام روتین پوستی آرایش کنید.

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید

برخورد پرتوهای مستقیم خورشید با پوست باعث بوجود آمدن لکه‌های قهوه‌ای رنگ و چین و چروک دور چشم و پیشانی می‌شود. به همین دلیل ضد آفتاب بزنید و از عینک آفتابی استفاده کنید.

آفتاب گرفتن یا سولار را کنار بگذارید

آفتاب گرفتن یا دستگاه های سولار پوست را در معرض اشعه UV قرار می‌دهد که خطرناک است.

هیچ وقت پوستتان را خشک نگذارید

اگر بدنتان دچار کم آبی باشد تاثیر آن را به وضوح روی پوست صورتتان می‌بینید. همچنین بسیاری از افراد که پوست چربی دارند استفاده از مرطوب کننده‌ها و آبرسان را فراموش می‌کنند. یادتان باشد همانطور که شما تشنه می‌شوید پوستتان هم نیاز به آبرسانی دارد!

استرس و اضطراب را کم کنید

اغلب افراد معتقدند که منشاء تمام بیماری‌ها و ناخوشی‌ها استرس و اضطراب است. البته بی‌راه هم نمی‌گویند! چرا که استرس فعالیت غدد و بقیه اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خواب کافی داشته باشید

خواب فرصت مناسبی برای ترمیم و بازسازی بافت‌های بدن است. به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می‌کنند که نوجوان در طول شبانه روز حدود ۹ ساعت و بزرگسالان ۷ تا ۸ ساعت بخوابند.

از پزشک متخصص کمک بگیرید

اگر نشانه‌های غیر طبیعی مانند جوش‌های ملتهب، قرمزی و خارش یا لکه‌های قهوه‌ای پیش رونده روی پوستتان دیدید به درمان‌های خانگی و پیشنهادات دوستان اکتفا نکنید. بلکه به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 از بهترین روش های موثر و جدید جوانسازی پوست استفاده کنید

درست است که عادت‌ها یا راه‌های مختلفی برای پیشگیری از پیری پوست وجود دارند که از آن استفاده کنید. اما این به این معنی نیست که اهمیت روش‌های کلینیکال را دست کم بگیرید یا استفاده از این روش‌ها را به زمانی موکول کنید که دیگر دیر شده باشد!

امروزه بهترین و جدیدترین متدهای جوانسازی پوست صورت با بروزترین تجهیزات به کمک شما آمده اند تا به حفظ زیبایی و سلامت پوست صورت شما کمک کنند. پس از آن بهره ببرید!

جدیدترین متد جوانسازی صورت چیست؟

پیشرفت‌های علم و تکنولوژی روش‌های جدیدی برای جوانسازی پوست صورت در اختیار ما قرار داده که از روش‌های قدیمی جوانسازی پوست صورت موثرتر و حتی بدون خطرتر هم هستند. در ادامه درباره عملکرد، مزایا و معایب این روش‌ها بیشتر می‌خوانیم.

هایفوتراپی

به گفته انجمن جراحی پلاستیک آمریکا ()، هایفوتراپی یکی از روش‌های غیر جراحی است که در طول سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده. بطوری که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ تعداد افرادی که برای جوانسازی پوست صورت از هایفوتراپی استفاده کرده اند ۶۵% افزایش داشته است. هایفوتراپی استفاده از امواج فراصوت برای تحریک سلول‌ها به تولید بیشتر کلاژن است. از آنجایی که تاثیر آن روی لایه‌های میانی پوست است آسیبی به لایه‌های رویی و سطح پوست نمی‌رساند.

مراحل انجام هایفوتراپی برای جوانسازی

در هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می‌شود. بطوری که این امواج به تمرکز بر روی لایه‌های میانی پوست باعث گرم شدن پوست و سلول‌های پوست می‌شود. دستگاه هایفو (HIFU) از طول موج مشخصی استفاده می‌کند تا گرمای مشخصی را ایجاد کند. این گرما به گونه‌ای به سلول‌های پوست آسیب می‌رساند و آن‌ها را مجبور می‌کند تا کلاژن و الاستین بیشتری بسازند. تولید بیشتر کلاژن به سفت شدن پوست صورت و از بین بردن لکه‌های پوستی کمک می‌کند.

مزایا هایفو تراپی

از مزایای هایفوتراپی می‌توان به کاهش چین و چروک، سفت شدن پوست صورت و گردن، از بین بردن خطوط دور چشم، خط اخم و خطوط پیشانی و خوش فرم شدن صورت اشاره کرد.

معایب و عوارض هایفو تراپی

هایفوتراپی یکی از کم عوارض‌ترین روش‌ها برای جوانسازی صورت است. اما از آنجایی که با امواج سر و کار دارد اگر طول موج دستگاه با نوع پوست شما متناسب نباشد و توسط پزشک غیر متخصص انجام شود باعث سوختن پوست و از بین رفتن سلول‌های پوستی می‌شود.

از معایب هایفوتراپی می‌توان به این اشاره کرد که شاید برای همه مناسب نباشد. برای مثال بهتر است افرادی که بیشتر از ۳۰ سال سن دارند و خاصیت کشسانی پوستشان از دست رفته از این درمان استفاده کنند.

لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال یک درمان جدیدتر نسبت به روش‌های قبلی است که دردناک‌تر بودند. در این روش قسمت مشخصی از پوست در معرض تابش اشعه قرار می‌گیرد. لیزر فرکشنال روی سطح پوست تاثیری ندارد. بلکه لایه میانی پوست که سلول‌های کلاژن و الاستین در آن قرار دارند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مراحل انجام لیزر فرکشنال برای جوانسازی

لیزر فرکشنال با هزاران پرتو بسیار باریک بر هر دو لایه اپیدرم و درم تاثیر می‌گذارد. این پرتوهای لیزری بصورت ستونی به درون پوست نفوذ می‌کند و لایه اپیدرم را تخریب می‌کند. برای مثال اگر در قسمتی از پوستتان که دچار لک شده از لیزر فرکشنال استفاده کنید رنگدانه‌های لک‌های پوستی هم تخریب می‌شوند و با ساخت و ساز دوباره پوست جدید و روشن جای آن را می‌گیرد.

مزایا لیزر فرکشنال

از مزایای درمان و فرکشنال می‌توان به از بین بردن لکه‌های پوستی و ملاسما اشاره کرد. اغلب این لکه‌ها به علت تابش مستقیم نور خورشید بوجود آمده اند اما با لیزر فرکشنال از بین می‌برند.

همانطور که گفتیم لیزر فرکشنال باعث افزایش تولید کلازن می‌شود. در نتیجه به استحکام و لیفت شدن پوست صورت کمک می‌کند. همچنین در پیشگیری از بوجود آمدن چین و چروک و حتی درمان چین و چروک صورت هم موثر است.

یکی دیگر از مزیت‌های لیزر فرکشنال این است که این روش دردناک نیست و دوره نقاهت هم ندارد.

معایب و عوارض لیزر فرکشنال

قرمزی و التهاب پوست از عوارض طبیعی انجام هر نوع لیزر است. پس نگران قرمزی یا سوزش پوست بعد از لیزر فرکشنال نباشید. چرا که پس از گذشت چند روز بهبود می‌یابند.

اما یکی از معایب لیزر فرکشنال این است که بعد از لیزر باید بیشتر از گذشته از پوستتان در برابر خورشید محافظت کنید. تا جای ممکن بیرون نروید. کرم ضد آفتاب بزنید و از کلاه آفتاب گیر استفاده کنید.

همچنین لازم به ذکر است که درمان به روش لیزر فرکشنال نیازمند صبر و مداومت است و بعد از چند جلسه نتایج بسیار عالی آن مشهود می‌شود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یک روش پیشگیری و درمان چین و چروک صورت است که طرفداران زیادی دارد. مواد بوتاکس از سم بوتولینیوم ساخته شده. اما این ماده برای بدن خطری ندارد. اغلب افراد برای جلوگیری از بیشتر شدن خطوط پنجه کلاغی، خطوط پیشانی، خط اخم و خط خنده به تزریق بوتاکس روی می‌آورند که نتایج مطلوبی هم دارد.

مراحل تزریق بوتاکس برای جوانسازی

تزریق بوتاکس در واقع ارتباط بین ماهیچه‌ها و عصب‌ها را مسدود می‌کند. در نتیجه ماهیچه‌های صورت بدون حرکت و راحت می‌مانند. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که بوتاکس مانع ایجاد چین و چروک می‌شود آن است که حرکت زیاد عضلات جلوگیری می‌کند. در نتیجه پوست صورت جوان‌تر می‌ماند.

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس همانطور که به جوانسازی پوست صورت کمک می‌کند، در خوش فرم شدن صورت هم نقش دارد.

تزریق بوتاکس علاوه بر اینکه برای جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شود کاربردهای دیگری هم دارد. برای مثال بسیاری برای جلوگیری از تعریق و درمان میگرن و خنده لثه‌ای یا (gummy smile) هم از آن استفاده می‌کنند.

معایب و عوارض تزریق بوتاکس

از آنجایی که تزریق بوتاکس با سرنگ انجام می‌شود قرمزی و التهاب پوست و همچنین کمی درد هنگام تزریق از عوارض طبیعی آن است.

اما نکته مهم دیگری که باید هنگام تزریق بوتاکس به آن توجه کنید حساسیت و آلرژی است. بسیاری از افراد ممکن است به مواد بوتاکس حساسیت داشته باشند.

تزریق ژل و چربی

تزریق ژل و چربی یکی دیگر از روش‌های جوانسازی پوست صورت است. تزریق ژل و چربی هم می‌تواند به عنوان یک درمان مکمل در کنار تزریق بوتاکس استفاده شود و هم در فرم دهی قسمت‌های مختلف صورت کاربرد دارد. برای مثال بسیاری برای خوش فرم شدن صورت از تزریق چربی و ژل به بینی، لب، فک و گونه استفاده می‌کنند.

مراحل تزریق ژل و چربی برای جوانسازی و زیبایی

در تزریق چربی از چربی خود بدن برداشته می‌شود. ناحیه اهدا کننده چربی معمولا شکم است. بخشی از چربی از این قسمت برداشته و آماده سازی می‌شود. سپس به محل مورد نیاز تزریق می‌شود.

تزریق ژل هم مانند تزریق بوتاکس است اما با این تفاوت که ژل برای پر کردن حجم از دست رفته پوست استفاده می‌شود و چین و چروک‌های صورت را پر می‌کند.

مزایا تزریق ژل و چربی

یکی از بزرگترین مزیت‌های تزریق ژل و چربی این است که احتمال حساسیت و آلرژی آن بسیار کم است. در تزریق چربی از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود که خطری ندارد. در تزریق ژل هم از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید نوعی ماده طبیعی است که به گفته  به صورت طبیعی در بدن وجود دارد.

معایب و عوارض تزریق ژل و چربی

کبودی و درد خفیف در ناحیه برداشت چربی و تزریق از عوارض طبیعی تزریق چربی است. اما با طی کردن دوره نقاهت کوتاه مدت بر طرف می‌شود.

یکی دیگر از عوارض احتمالی تزریق ژل و چربی اگر توسط پزشک متخصص انجام نشود عدم تقارن صورت است که برای متقاضی بسیار ناخوشایند است.

چرا برای جوانسازی پوست صورت به کلینیک صدف مراجعه کنیم؟

پوست صورت با ارزش‌ترین دارایی شما است. پس بهتر است برای جوانسازی پوست صورت به یک کلینیک مجرب و متخصص مراجعه کنید تا در آخر کار از نتایج مطلوب آن راضی باشید. کلینیک تخصصی پوست و مو صدف از بهترین و مجرب‌ترین کلینک‌های تهران است که بروزترین و حرفه‌ای ترین خدمات زیبایی را انجام می‌دهد.

پزشکان و کادر درمان متخصص کلینیک صدف از صفر تا صد خدمات زیبایی در کنار شما هستند و با مشاوره رایگان و پشتیبانی بیست و چهار ساعته شما را همراهی می‌کنند.

جمع بندی

سلامت و جوانی پوست صورت تاثیر زیادی بر زیبایی و حتی اعتماد بنفس شما دارد. به همین خاطر امروزه اکثر خانم‌ها و آقایان به دنبال جدیدترین متدهای جوانسازی پوست صورت هستند. متدهای جوانسازی پوست صورت روش‌هایی هستند که از پوست صورت در برابر تغییرات ناشی از افزایش سن مراقبت می‌کند. برای مثال چین و چروک از شایع‌ترین مشکلاتی است که با افزایش سن نمایان می‌شود. اما از طرفی همین چین و چروکجوانسازی پوست چیست؟

به قطع تاکنون اسم مزوتراپی، بوتاکس، لیفت، تزریق ژل و چربی یا میکرونیدلینگ را شنیده اید. در دهه ی اخیر این اسامی پرتکرار تر شده اند. شاید شما نیز برای جوانسازی پوست خود اقدام کرده اید یا اینکه به این قضیه فکر می کنید. اما جوانسازی پوست تکنیک های بسیار مختلف و گسترده ای دارد که هر کدام برای هدف خاصی مناسب است.به طور کلی جوانسازی پوست شامل روش های درمانی است که به هدف بهبود ظاهری پوست یا زیبایی پوست شما انجام می شوند. آسیب های پوستی موارد مختلفی مانند آفتاب سوختگی، اثرات جوش و آکنه، زخم ها و نشانه های طبیعی پیری و کهولت سن را شامل می شوند.

طبیعی است که شما از داشتن زیبایی و داشتن پوستی زیبا و شفاف لذت ببرید. اما ممکن است در میان این اسامی مختلف و تکنیک های گسترده گیج شوید و نتوانید تشخیص دهید که کدام خدمات جوانسازی پوست برای شما مفید است. از طرفی ممکن است در پیدا کردن پزشک مطمئن نیز دچار سردرگمی شوید. در این مقاله سعی شده است که تمامی روش های جوانسازی پوست را مرور کنیم و در انتها راهنمایی مناسب برای انتخاب خوب و مطمئن ارائه دهیم. پس اگر شما هم به دنبال زیبایی هستید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

چه زمانی می توانیم برای جوانسازی پوست اقدام کنیم؟

آسیب هایی که منجر به تخریب پوست یا ضایعات پوستی می شوند، می تواند انگیزه ای برای اقدام شما برای جوانسازی پوست باشد. این آسیب ها شامل:

  • عفونت پوستی.
  • دانه پوستی.
  • تخریب یا تغییرات بافت پوست: برای مثال در هنگام اضافه یا کاهش وزن ناگهانی.
  • اثرات زخم ها و بریدگی ها.
  • سوختگی: آثار سوختگی از جمله آفتاب سوختگی یا سوختگی با آتش.
  • واکنش های آلرژیک و حساسیت پوستی.
  • لکه های تیره و روشن روی پوست.
  • دیر خوب شدن زخم ها.
  • پیری (پیر شدن به صورت طبیعی می تواند باعث کاهش تولید کلاژن شده و در نهایت باعث افزایش چین و چروک و یا لکه های پوستی گردد).

از ، یک دکتر پوست خوب را انتخاب کرده و با ثبت نوبت اینترنتی به پزشک مراجعه کنید.

 

دلایل چین و چروک صورت

عوامل زیادی باعث ایجاد چین و چروک روی صورت می‌شوند. برخی از این عوامل را می‌توان کنترل کرد و برخی دیگر هیچ راه چاره‌ای ندارند. دلایل چین و چروک پوست صورت عبارتند از:

  • سن: با افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی خود را تاحدی از دست می‌دهد و شکننده‌تر می‌شود. تولید روغن‌های طبیعی کاهش پیدا کرده و پوست خشک به نظر می‌رسد. در این حالت چین و چروک ایجاد می‌شود.
  • قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش: علت اصلی چین و چروک زودرس اشعه فرابنفش است. به روند طبیعی پیری سرعت می‌دهد. باعث می‌شود که کلاژن و الاستین در لایه‌های عمیق‌تر پوست تجزیه شوند.
  • سیگار کشیدن: سیگار روند طبیعی پیری پوست را تسریع می‌کند و باعث چین و چروک زودرس می‌شود. احتمالا علت آن ازبین‌بردن کلاژن است.
  • حالت‌های تکراری صورت: حرکات تکراری مانند لبخند زدن، باعث ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک می‌شوند. زمان استفاده از عضله صورت شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌شود. با افزایش سن انعطاف‌پذیری این بافت از بین رفته و نمی‌تواند به جای خود بازگردد.

دلایل افتادگی پوست

به دلایل مختلفی پوست دچار افتادگی می‌شود. پوست سفت و سالم زمانی که کشیده می‌شود، دوباره به جای خود بازمی‌گردد. زمانی که پوست این توانایی را از دست بدهد، دچار افتادگی می‌شود. افتادگی پوست در هر ناحیه از بدن ممکن است اتفاق بیفتد. در ادامه علل افتادگی پوست را ذکر می‌کنیم.

۱. افزایش سن

با افزایش سن به مرور پوست دو پروتئین مهم را از دست می‌دهد. الاستین و کلاژنن دو پروتئین تولیدشده در درم هستند. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد. پوست سفت به دلیل وجود این پروتئین پس از کشیده شدن به جای خود برمی‌گردد.

کلاژن به پوست کمک می‌کند تا ساختار سفت و محکم خود را حفظ کند. دلیل آن وجود فیبرهای محکم در ساختار کلاژن است. این پروتئین توسط فیبروبلاست‌ها تولید می‌شود. تولید این دو پروتئین با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. همچنین مواردی مانند قرارگرفتن در معرض اشعه قرابنفش یا آلاینده‌های موجود در محیط مثل دود سیگار روند پیری پوست را تسریع می‌کنند.

۲. افتادگی پوست بعد از لاغری

وزن اضافی به مدت طولانی باعث آسیب به رشته‌های الاستین و کلاژن در پوست می‌شود. به‌همین‌دلیل زمانی که شروع به کاهش وزن می‌کنید، برگشتن پوست به حالت قبل سخت است. در این حالت افتادگی پوست را در نواحی مختلف بدن می‌توانید مشاهده کنید. در زمان کاهش وزن سن نیز در افتادگی پوست نقش دارد. بهتر است تا زمانی که جوان هستید، به دنبال کاهش وزن باشید.

۳. بارداری

افتادگی پوست در اطراف شکم و دیگر قسمت‌های بدن می‌تواند به علت بارداری باشد. این افتادگی در مادرانی که دارای چندقلو هستند، معضل جدی‌تری است. سن مادر نیز در میزان افتادگی موثر است.

۴. بیماری

برخی از بیماری‌ها با علائمی مانند افتادگی پوست همراه هستند. یک زیرگروه از بیماری نادر لنفوم پوستی T که با نام شلی پوست گرانولوماتوز شناخته می‌شود، می‌تواند افتادگی پوست را در پی داشته باشد. این بیماران معمولا دچار شلی پوست در زانو و آرنج هستند.

در این ویدئو فوق تخصص زیبایی، پوست و لیزر در مورد اهمیت آگاهی از پوست، اختلالات پوستی و نقش پزشک در درمان بیماری های پوستی با شما صحبت می‌کند.

در این ویدئو فوق تخصص زیبایی، پوست و لیزر در مورد لکه‌های پوستی از جمله کک و مک، لکه‌های قهوه ای، خال و لکه‌های روشن و روش درمان آنها با شما صحبت می‌کند.

انوع روش های جوانسازی پوست

همانطور که گفته شد برای جوانسازی پوست روش های بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها به هدف خاصی انجام می گیرند. در ادامه به بررسی روش های رایج جوانسازی می پردازیم.

۱. هایفوتراپی (HIFU)

کاربردهای هایفوتراپی چیست؟

  • کاهش چین و چروک.
  • امکان کشیدن پوست در گردن، گونه ها، ابروها، پلک ها و قفسه سینه.

مزیت هایفوترپی چیست؟

  • نسبت به جراحی های کشیدن پوست (Face lifting) هزینه و عوارض احتمالی کمتری دارد.
  • نسبت به تکنیک لیفت نتیجه ای سریع تر و مطمئنتر خواهد داشت.

از روش های جدید ضدپیری و جوانسازی پوست است که ایمنی و اثرگذاری بالایی دارد. مکانیسم آر اف فرکشنال، مشابه هایفوتراپی با حرارت و افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از سوزن و نیدل های بسیار نازک که روکش طلا دارند به آرامی پوست را سوراخ می شود و انرژی امواج رادیویی (RF) به بافت های زیرین رسانده می شود. این فرایند منجر به افزایش دما و در نهایت بهبود ساختار پوست می شود.

به دنبال تغییری اساسی در چهره‌ات با روش جوانسازی هستی؟

اول با دکتر مشورت کن

کاربرد های آر اف فرکشنال چیست؟

  • از بین بردن چین و چروک ها.
  • از بین بردن جای جوش، آکنه، دانه های آبله مرغان و آثار زخم ها.
  • ترمیم بافت پوست.
  • ترمیم سوراخ یا حفره های بزرگ و قابل مشاهده روی پوست.

مزایای آر اف فرکشنال چیست؟

  • به حداقل رساندن درد و عوارض جانبی.
  • کوتاه تر بودن زمان بهبودی نسبت به لیزر فرکشنال (لیزر CO2).

۳. کربوکسی تراپی از روش های جدید جوانسازی پوست

از روش های غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. کربوکسی تراپی با استفاده از دستگاه مخصوص و تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می شود. در درمان سلولیت (سلولیت به معنای تجمع چربی زیر پوست است)، گودی زیر چشم، از بین بردن چین و چروک ها و ترک های پوستی (در اثر کشش) کاربرد دارد.کربوکسی تراپی را می توان در بخش های مختلف بدن مانند پلک، گردن، صورت، دست ها، شکم، باسن و پاها استفاده کرد.

کاربردهای کربوکسی تراپی چیست؟

  • درمان ترک های پوستی
  • از بین بردن چین و چروک
  • درمان سلولیت
  • رفع گودی زیر جشم

مزایای کروبوکسی تراپی چیست؟

  • روش امن و تقریبا بدون هیچ گونه عوارض جانبی است.
  • قابلیت استفاده در تمام بخش های بدن از جمله پلک، صورت، دست و باسن و غیره.
  • زمان هر جلسه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است.

۴. میکرونیدلینگ

یکی از روش های جوانسازی پوست است. در روش میکرونیدلینگ با سوزن های بسیار ریز در پوست زخم های ریزی ایجاد می کنند. این زخم ها منجر به تحریک تولید کلاژن شده  و درنهایت ایجاد بافت پوستی قوی تر و سالم تر می شود. این روش در ترمیم مشکلاتی نظیر جای جوش و آکنه، ریزش مو، ترک های پوستی، آفتاب سوختگی، چین و چروک ها، زخم ها و لکه های پوستی کاربرد دارد.

از مزایای آن می توان به ارزان تر بودن آن نسبت به انواع روش های لیزر اشاره کرد. علاوه بر این میکرونیدلینگ در افرادی که پوست تیره دارند می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، چون در جوانسازی با لیزر که با ایجاد گرما و حرارت همراه هستند ممکن است رنگ پوست تغییر کند. کیت های خانگی میکرونیدلینگ نیز وجود دارند که منجر به راحت تر شدن انجام آن شده اند.

اما برخلاف روش های قبلی این روش سریع نیست و ممکن است با درد یا قرمزی پوست همراه باشد. همچنین به دلیل ایجاد حفرات ریز، به عوامل بیماری زا مثل باکتری و ویروس فرصتی برای ورود به بدن می دهد که ممکن است منجر به عفونت ها شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ چیست؟

  • ترمیم جای جوش و آکنه
  • درمان ریزش مو
  • درمان ترک پوستی
  • درمان آفتاب سوختگی
  • درمان چین و چروک
  • ترمیم زخم
  • رفع لکه های پوستی.

مزیت میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر روشهای جوانسازی پوست چیست؟

  • ارزان تر بودن
  • قابل دسترس بودن در خانه و کیت های خانگی
  • عملکرد بهتر در افراد با رنگ پوست تیره تر.

۵. میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن از روش های رایج لایه برداری پوست به کمک دستگاه است. در این روش تکنسین کار با دستگاه یا دکتر پوست، کریستال های کوچک را روی سطح پوست مالش می دهد و منجر به لایه برداری از سطح پوست می شود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی ایمن بوده و عوارضی به همراه ندارد. این روش برای ترمیم زخم ها، لکه های پوستی، بافت غیرطبیعی پوست، جای جوش، ملانوما یا سرطان پوست و آثار پیری موثر است.

میکرودرم ابریژن نوع دیگری از روش درم ابریژن می باشد (که در ادامه توضیح خواهیم داد) اما نسبت به آن عوارض بسیار کمتری دارد. بعد از میکرودرم ابریژن تا چند روز و مدت زمان کوتاهی ممکن است فرد عوارضی مانند احساس سوزش، ورم و قرمز شدن پوست و کبود شدن را تجربه کند.

کاربردهای میکرودرم ابریژن چیست؟

  • لایه برداری پوست
  • ترمیم زخم
  • ترمیم لکه های پوستی
  • ترمیم جای جوش و آمنه
  • ترمیم بافت غیر طبیعی پوست
  • ترمیم آسیب های سرطان پوست
  • ترمیم آثار پیری.

مزایای میکرودرم ابریژن چیست؟

  • ایمن بودن برای هر نوع پوست
  • نداشتن عوارض جانبی.

۶. درم ابریژن

در روش درم ابریژن، از ابزاری استفاده می شود که در قسمت انتهایی آن یک بخش چرخنده وجود دارد که با چرخش این قسمت روی سطح پوست، لایه سطحی پوست برداشته می شود. درم ابریژن برای درمان آفتاب سوختگی، آسیب ها و جراحات عمیق تر پوستی، چین و چروک ها و از بین بردن اثر خالکوبی کاربرد دارد. نسبت به میکرودرم ابریژن استفاده کمتری دارد. برخلاف میکرودرم ابریژن که برای هر نوع پوستی قابل انجام بود، فقط برای افراد خاصی قابل انجام است. عوارضی نظیر بزرگ تر شدن حفرات روی پوست، ایجاد حالتی شبیه جای جوش، عفونت ها و ایجاد زخم را به همراه دارد.

همین الان بهترین دکتر برای لایه‌برداری پوست رو پیدا کن!

کاربردهای درم ابریژن چیست؟

  • لایه برداری پوست
  • درمان آفتاب سوختگی
  • درمان آسیب های عمقی پوست
  • از بین بردن چین و چروک
  • از بین بردن تاتو (خالکوبی).

مزایای درم ابریژن چیست؟

  • گستردگی استفاده برای جراحات عمیقتر یا ماندگارتر (مانند تاتو).

۷. پلاسمای تغلیظ شده (PRP)

پلاسمای تغلیظ شده از خون خود فرد تهیه می شود. حدود ۱۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر از خون فرد را در حضور مواد ضدانعقاد می گیرند، با سانتریفیوژ کردن خون اجزای آن را از هم جدا می کنند تا پلاسمای حاوی پلاکت ها را از سایر اجزا جدا کنند. بعد از انجام سانتریفیوژ مجدد روی آن غلظت پلاکت ها ۶ تا ۷ برابر بیش از حالت طبیعی که در خون دارد می شود. محصول نهایی را می توان به صورت زیرپوستی تزریق کرد. از این روش می توان برای ترمیم آفتاب سوختگی بهره برد.

۸. مزوتراپی و جوانسازی پوست

در از ترکیبات فعالی استفاده می شود که مشابه برخی از روش های دیگر توسط سوزن های بسیار ریز تزریق می شوند. ترکیبات مختلف در مزوتراپی با اهداف مختلف استفاده می شود. برای جوانسازی پوست و ترمیم آسیب های پوستی ترکیبی از فاکتور های رشد، پپتید ها، آمینواسید ها، ویتامین ها، نوکلئیک اسید ها و هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیبات تولید کلاژن را تحریک می کنند که منجر به افزایش مقاومت پوست می شود. اسید هیالورونیک موجود در این ترکیب نیز با جذب بیشتر آب، ظاهر پوست را جوان تر و بهتر می کند. مزوتراپی دارای فواید ضد پیری، جوانسازی پوست و از بین بردن لکه های پوستی کاربرد دارد. ایمنی این روش بسته به تشخیص دکتر پوست و ترکیباتی که از آن استفاده می شود دارد. قبل از انجام آن ممکن است انجام برخی آزمایش ها لازم باشد. برای مشاوره دکتر زیبایی نیز می توانید از سایت دکترتو استفاده نمایید.

کاربردهای مزوتراپی چیست؟

  • ضدپیری
  • از بین بردن لکه های پوستی
  • افزایش مقاومت پوستی

مزایای مزوتراپی چیست؟

  • قبل از ایجاد آسیب می توان به عنوان پیشگیری استفاده کرد.

ایمنی روش مزوتراپی بسته به تشخیص متخصص پوست و ترکیباتی است که از آن استفاده می شود.

۹. لایه برداری شیمیایی

لایه بردار های شیمیایی در واقع اسیدهایی هستند که سلول های مرده سطح پوست را از بین می برند. لایه برداری شیمیایی در غلظت های متفاوت وجود دارند. غلظت های پایین را می توان بدون نیاز به نسخه تهیه کرد اما غلظت های بالاتر باید تحت نظر دکتر پوست تجویز و استفاده شوند. روش های فیزیکی لایه برداری مانند درم ابریژن می تواند برای برخی افراد مشکل باشد که در این حالت لایه برداری شیمیایی کاربردی می شود.

در این روش از اسید های مختلفی استفاده می شود:

  • آلفا هیدروکسی اسید ها (AHA):
    به نظر می رسد این اسید ها از میوه ها بدست می آید اما می توان در آزمایشگاه نیز آن ها تولید کرد. مثال این اسید ها، لاکتیک اسید، مالیک اسید و سیتریک اسید است. با قابلیت حل شدن در آب، در تقویت بافت پوست کاربرد دارند.
  • بتا هیدروکسی اسید ها (BHA):
    این گروه محلول در چربی هستند و در پر کردن حفرات موجود در سطح پوست کاربرد دارند. مثال آن ها سالیسیلیک اسید است.
  • پلی هیدروکسی اسید ها (PHA):
    مشابه آلفا هیدروکسی اسید ها هستند با این تفاوت که اندازه بزرگتری دارند و نمی توانند به بخش های عمقی نفوذ کنند.

کاربردهای لایه برداری شیمیایی چیست؟

  •  از بین بردن بافت مرده سطج پوست.

مزیت لایه برداری شیمیایی چیست؟

  • استفاده در منزل (در غلظت های پایین)
  • لایه برداری شیمیایی عوارض لایه برداری فیزیکی را نخواهد داشت.

۱۰. تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند و در مقادیر پایین می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینیوم مشتق می شود. این سم از باکتری کلستریدیم تولید می شود و عامل بیماری بوتولیسم است. پس در واقع بوتاکس نوعی سم فلج کننده است اما متخصص پوست با استفاده صحیح از مقادیر کم آن، می‌تواند از آن بهره ببرد. در بحث جوانسازی، بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک های پوست می شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می شود. تزریق بوتاکس می تواند منجر به عوارضی مانند خشکی چشم، درد خفیف، بی حسی و غیره شود. افراد ممکن است برای پوست قسمت های مختلف صورت درخواست تزریق بوتاکس کنند.

کابردهای بوتاکس چیست؟

  • از بین بردن چین و چرک های بین ابرو ها ( ) (خط اخم).
  • از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم.
  • از بین بردن خط ها و چین های افقی موجود در پیشانی.
  • از بین بردن خطوط گوشه های دهان (خط لبخند)

پرکننده های پوستی یا فیلرها به هدف ترمیم نقص‌ها یا چین و چروک های صورت استفاده می‌شوند. پرکننده ها انواع مختلفی دارند:

۱۱-۱: ژل ها (تزریق ژل)

انواع مختلفی از پرکننده‌ها وجود دارد که به صورتتزریق می‌شوند (مثل ). در زیر انواع ژل‌های تزریقی را می بینید:

  1. ژل کلسیم هیدروکسیل آپاتیت: به طور طبیعی در بافت استخوانی بدن انسان یافت می شود. در از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها و اطراف چشم ها و همچنین پر کردن گونه کاربرد دارد.
  2. ژل اسید هیالورونیک: برای از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها، اطراف چشم، اطراف لب ها و دهان، جای جوش و آکنه و ترمیم زخم ها و آسیب های پوستی از این ماده استفاده می شود.
  3. ژل پلی آلکیلیمید: در افزایش حجم لب ها، درمان چروک ها و خطوط عمیق و از بین بردن برخی مواردی که در اثر پیری رخ می دهد موثر است.
  4. ژل پلی لاکتیک اسید: با عنوان محرک نیز شناخته می شود چراکه که تزریق این اسید منجر به تحریک و افزایش تولید کلاژن توسط خود بدن می شود. پلی لاکتیک اسید ترکیبی غیر سمی است که برای افزایش حجم لب ها و پر کردن خطوطی که در اثر لبخند در اطراف لب ها ایجاد شده اند استفاده می شود.

۱۱-۲: تزریق چربی به عنوان پر کننده

از نیز می توان به عنوان پرکننده صورت استفاده کرد. برای این کار ابتدا باید از بافت شکم یا باسن چربی استخراج شود، سپس این چربی را می توان به صورت فرد پیوند زد. چربی پیوند داده شده برای زنده و سالم ماندن باید بتواند گردش خون داشته باشد. حدود ۵۰ درصد از چربی پیوند داده شده در این روش باقی می ماند و این میزان برای همیشه در بخش تزریق شده باقی می ماند.

باید توجه داشتن که گاهی ممکن است نتیجه پیوند و تزریق چربی مطابق با میل ما نباشد. برای داشتن یک پیوند موفق نیاز به چندین بار تکرار و تزریق مجدد باشد. برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است با بهترین متخصص پوست ارتباط داشته باشید.

۱۲. ماسک های LED برای جوانسازی پوست

ماسک های LED از روش های جدید و ایمن جوانسازی و ترمیم آسیب های پوستی است. انواع متنوعی با رنگ های مختلف نوری وجود دارند. هر رنگی اثرات ویژه خود را دارد. برای مثال ماسک با نور قرمز بر گردش خون و تحریک تولید کلاژن اثر می گذارد که در کاهش چین و چروک های پوست موثرند. باید توجه داشت که اگر در خانه از این ماسک ها استفاده می کنید باید روی صورت تمیز استفاده شود. داشتن آرایش ممکن است در توزیع مناسب نور بر سطح پوست اختلال ایجاد کند.

کاربردهای ماسک LED چیست؟

  • تحریک کلاژن سازی پوست
  • افزایش گردش خون در پوست
  • کاهش چین و چروک

مزیت ماسک LED چیست؟

  • استفاده در منزل
  • کاربردهای گسترده در رنگ های مختلف
  • پیش از آسیب پوستی و برای جلوگیری از آسیب می توان استفاده کرد.

۱۳. ترماژ

یکی از متدهای جدید زیبایی و جوانسازی پوست محسوب می شود و روشی غیرتهاجمی و بدون جراحی است، که باعث سفت شدن پوست و از بین رفتن خطوط می‌شود. در این روش بر اثر ایجاد حرارت کلاژن‌سازی تحریک شده و پوست ترمیم می‌شود. از مهم‌ترین دلایل افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک  می‌توان به کم شدن کلاژن در لایه‌های پوست اشاره کرد. آر اف ترماژ در واقع نام دیگر این روش درمانی است. از آن‌جایی که در این روش از فرکانس رادیویی (RF) استفاده می‌شود، به این روش آر اف ترماژ هم می‌گویند. انرژی آر اف باعث تحریک لایه‌های پوست شده و کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند.

می‌توان از این درمان در قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کرد. RF ترماژ باعث و کانتورینگ می‌شود. گونه‌های افتاده، غبغب، افتادگی پلک، شکم یا بازو با این روش به خوبی برطرف می‌شوند. این درمان همچنین رنگ صورت را شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

مزایا و فواید ترماژ:

ترماژ جز روش‌های زیبایی است، که بسیار سریع و راحت انجام می‌شود. این روش مزایای زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از متخصصین پوست آن را پیشنهاد می‌دهند. برخی از مزایای ترماژ عبارتند از:

  • هیچ دوره نقاهتی ندارد و بیمار پس از درمان می‌تواند فعالیت‌های روزانه را انجام دهد.
  • نیازی به برش، تخلیه بافت و چربی و بخیه ندارد.
  • عوارضی مانند کبودی یا عفونت در پی ندارد.
  • برخلاف بسیاری از روش‌های زیبایی، بیمار در این روش با یک جلسه درمان به نتیجه مطلوب می‌رسد.

معایب و عوارض جانبی ترماژ:

این روش بسیار ایمن است. طبق آمار و بررسی بیش از دو میلیون بیمار در سراسر جهان عوارض جانبی گزارش شده از این درمان کمتر از ۰.۴% است. بیشترین عوارض گزارش شده شامل قرمزی، تورم، برجستگی و به ندرت تاول است. عوارض جانبی ممکن است، طی چند روز یا چند هفته برطرف شوند. بهتر است، برای اطلاع از عوارض و ضرر ترماژ با متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. مشاوره با چند پزشک با تجربه می‌تواند به شما کمک کند.

۱۴. پلکسر یا پلاسما جت

نتایج پلکسر، طی ۲ الی ۶ هفته پس از انجام عمل مشخص می‌شوند. به‌دلیل تاثیر سریع پلاسماجت بر سفت شدن پوست و رفع چین و چروک، «پلکسر بینی ( ) »،«پلکسر پلک» و «پلکسر صورت» از جمله محبوب‌ترین روش‌های اصلاح زیبایی پلکسر هستند

پلکسر یا پلاسما جت در واقع نوعی از فناوری «پلاسما درمانی» یا «پلاسما تراپی» بوده که با دو دستگاه متفاوت و روش مختلف و حرارت‌دهی باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، انقباض فوری و سفت شدن پوست می‌شوند.

از آنجایی که در این روش نه از لیزر استفاده می‌شود و نه از تیغ جراحی، بنابراین بیمار نیازی به بی‌هوشی ندارد و پزشک پس از مشورت‌های لازم با بی‌حسی موضعی کار خود را آغاز خواهد کرد.

دستگاه‌های مربوط به این دو روش درمانی که اغلب با یکدیگر یکسان به‌غلط، یکسان شمرده می‌‌شوند، پالس‌های انرژی را به لایه‌های عمیق پوست ارسال کرده که تولید کلاژن را به صورت طبیعی فعال می‌کند.

۱۵. بلفاروپلاستی (جراحی پلک)

قطعا شما نیز به با گذشت زمان به چین و چروک های صورتتان حساس می شوید و برای رفع آن ها از روش های مختلف جوانسازی پوست استفاده می کنید. در بین مشکلات پوستی، افتادگی پلک یکی از شایعترین شکایات افراد است. البته که افتادگی پلک تنها به دلیل سن رخ نمی دهد. اما به هر دلیلی، لیفت پلک (بلفاروپلاستی) یا جراحی پلک این روزها یکی از پرمخاطبترین عمل های زیبایی است.

جراحی پلک،یا لیفت پلک، به معنای برداشتن بافت های اضافی اطراف چشم شامل پوست، عضلات و چربی است. بلفاروپلاستی (جراحی پلک) ممکن است شامل جراحی پلک بالایی، جراحی پلک پایینی یا هر دو باشد.

کاربردهای بلفاروپلاستی:

افرادی که سن آن ها بیشتر از ۳۵ سال است یا افرادی که افتادگی پلک در خانواده ی آن ها ارثی است، بیشترین کاندیداهای انجام جراحی پلک هستند. جراحی پلک با اهداف زیر انجام می شود:

  • درمان افتادگی پوست پلک ها
  • حذف چربی اضافی که به شکل پف در زیر چشم تجمع پیدا می کند
  • صاف شدن چین و چروک های ظریف در پلک های بالا یا پایین
  • کمک به بهبود بینایی زیرا در برخی مواقع، افتادگی پلک می تواند میدان بینایی را مختل کند
  • زیبایی صورت و چشم ها.

 

۱۶. لیفت

لیفت صورت و بدن جز روش‌های زیبایی است که به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. مردان و زنان زیادی در سراسر جهان به دنبال انجام لیفت برای جوان‌سازی هستند. روشی برای بالاکشیدن پوست و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌ها است. برخی روش‌های آن غیر جراحی و کم تهاجمی بوده و برخی دیگر نیاز به جراحی، بیهوشی و برش‌های عمیق دارد.

لیفت با ۵ روش اصلی انجام می شود:

  • لیفت با نخ
  • لیفت با بوتاکس
  • لیفت با ژل
  • لیفت با تزریق چربی
  • لیفت با جراحی

لیفت برای کل بدن انجام میگیرد. مهمترین کاربرد لیفت برای لیفت صورت و گردن است. لیفت پیشانی و ابرو، لیفت گونه، لیفت شقیقه، لیفت بینی، لیفت سینه، لیفت چشم،لیفت مژه، لیفت ران و بازو و لیفت باسن از پرمراجعه ترین لیفت ها هستند.

بهترین روش جوانسازی پوست کدام است؟

در بالا ۱۶ روش برای جوانسازی پوست را به همراه کاربردها و مزایای آن ها را دیدید. اما در حقیقت تعیین بهترین روش جوانسازی و ترمیم آسیب پوستی به طور قطعی امکان پذیر نیست. برای مثال درم ابریژن روش بسیار قوی و موثری است اما برای برخی افراد ممکن نیست یا عوارض نسبتا زیادی دارد. برای تعیین بهترین روش بهتر است هر فرد مطابق با خواسته ها و شرایط فیزیکی و پزشکی پوست خود و مشاوره با پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی یک یا ترکیبی از روش ها را انتخاب کند.

یکی از نکاتی که برای مراقب از پوست باید به آن دقت زیادی داشته باشید، پرهیز از انجام کارهایی است که به پوستتان آسیب می‌زنند. تنها آن زمان است که روش‌هایی که در این مطلب بررسی کردیم واقعا جواب می‌دهند.

بهترین دارو های ضدپیری خانگی و بدون نسخه کدام است؟

در دسته دارو های خانگی یا بدون نسخه، بهترین مواردی که می توانند از پیری ظاهری (شامل آسیب های پوستی) جلوگیری کنند به شرح زیر هستند:

  • مصرف زردچوبه.
  • مصرف ویتامین دی به اندازه کافی.
  • مصرف امگا ۳ (نوعی اسید چرب معروف به روغن ماهی).

در این بین لازم به یادآوری است که برای جلوگیری از پیری صورت و پوست، استفاده از ماسک های پوست به خصوص ماسک های خانگی در منزل بسیار رایج است. ماسک چای سبز، سیب و یا عسل، آب لیمو و یا سرکه سیب را بارها شنیده اید و در مورد خواص این مواد طبیعی نیز بسیار خوانده اید. اما لازم به یادآوری است که برای پیدا کردن و تشخیص بهترین مواد برای پوست خود باید با  متخصص پوست مشورت کنید.

درمان افتادگی پوست با ماساژ و ماسک

همانطور که گفتیم پوست با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود. ماساژ می‌تواند به سفت شدن پوست کمک کند. اگر هنگام ماساژ از مواد مغذی و طبیعی مانند روغن بادام، روغن هسته انار، کره انبه و سایر روغن‌های ضروری و سالم استفاده کنید، تاثیر ماساژ بیشتر می‌شود. روغن سفت‌کننده پوست در حین ماساژ گردش کلاژن را بیشتر کرده و به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

در کنار ماساژ استفاده از و ماسک بدن نیز به درمان افتادگی پوست کمک می‌کند. علاوه بر ماسک‌های موجود در بازار شما می‌توانید از ماسک‌های ساده خانگی هم استفاده کنید. ماسک سفیده تخم‌مرغ به همراه آبلیموی تازه و عسل به رفع شلی پوست کمک می‌کند.

ماسک دیگری که در درمان شلی پوست توصیه می‌شود، ماسک خاک رس است. خاک رس خاصیت لایه‌برداری دارد و تعداد فیبرهای کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد.

درمان افتادگی پوست صورت با روش‌های خانگی

برای داشتن یک روتین مناسب مراقبت از پوست باید به نکات درمان افتادگی پوست در خانه نیز توجه داشته باشید. یکی از مواد مفید در رفع شلی پوست روغن نارگیل است. نارگیل غنی از آنتی‌اکسیدان بوده و سلول‌ها را از آسیب محافظت می‌کند. روغن نارگیل به عنوان یک روغن سفت‌کننده پوست باعث افزایش گردش کلاژن، بهبود سریع زخم‌ها و سفت‌شدن پوست می‌شود. روغن‌های دیگری نیز به عنوان روغن سفت‌کننده پوست شناخته می‌شوند. این روغن‌ها و مواد دیگری که می‌توانید در خانه برای سلامتی پوست خود استفاده کنید عبارتند از:

  • روغن آووکادو
  • روغن آرگان
  • اسکراب قهوه
  • آلوئه‌ورا
  • ماسک صورت تخم‌مرغ
  • مصرف میوه‌ها و سبزیجات
  • چای سبز

کرم سفت‌کننده پوست

امروزه در بازار کرم‌های زیادی برای سفت شدن پوست و جلوگیری از شل شدن پوست وجود دارند. در ادامه چند مورد از بهترین کرم‌های سفت‌کننده پوست را معرفی می‌کنیم.

  • کرم ترمیم‌کننده پوست آلاستین
  • کرم شب Ultra Repair Hydra-Firm Night Cream
  • کرم میکرو اسکالپتینگ Olay Regenerist
  • کرم سفت‌کننده بدن StriVectin Crepe Control
  • کرم سفت‌کننده چای سیاه

رفع چین و چروک پوست صورت با روش‌های خانگی

برای درمان خانگی چین و چروک صورت می‌توانید هر روز صورت خود را ماساژ دهید تا کلاژن‌ها به گردش بیفتند. برای ماساژ از روغن‌های گیاهی استفاده کنید تا تاثیر آن بیشتر شود.

از ماسک‌های مختلف نیز می‌توانید استفاده کنید. علاوه بر ماسک‌های موجود در بازار ماسک‌های خانگی به راحتی تهیه می‌شوند. بهترین ماسک‌ها برای چین و چروک صورت عبارتند از:

  • ماسک آلوئه‌ورا
  • سفیده تخم‌مرغ
  • روغن نارگیل
  • موز
  • روغن زیتون
  • خیار

ضدچروک قوی پوست

کرم‌های ضدچروک قوی در بازار به‌وفور پیدا می‌شود. بسیاری از این برندها معتبر هستند. برای انتخاب بهترین کرم ضدچروک باید دقت کنید که مواد زیر را دارا باشد.

  • رتینول (OTC)
  • ویتامین C
  • آلفاهیدروکسی اسیدها (AHAs)
  • پپتید
  • کوآنزیم Q10.

یکی از عواملی که باعث آسیب به پوست می‌شود، هوای آلوده است. از آنجایی که اکثر ما در شهرهای بزرگ با هوای آلوده زندگی می‌کنیم بهتر است راه‌های مراقبت از پوستمان در این شرایط را بهتر بدانیم.

روش‌های جلوگیری از افتادگی پوست صورت

برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که هیچ روشی جلوی روند پیری پوست را نمی‌تواند بگیرد. اما با برهی اقدامات می‌توان شل شدن پوست را به تعویق انداخت. سعی کنید در رژیم غذایی خود از میوه‌ها و سبزیجات تازه به‌اندازه کافی استفاده کنید.

اگر دچار اضافه‌وزن هستید، تا قبل از رسیدن به دوره میانسالی زن خود را کاهش دهید. وجود چربی زیر پوست باعث شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. با حذف چربی‌های اضافه به جوانسازی پوست خود کمک می‌کنید.

چگونه افتادگی گونه را برطرف کنیم؟

با افزایش سن افتادگی گونه بیش از هرچیز دیگری خود را نشان می‌دهد. برای رفع افتادگی گونه علاوه بر روش‌های خانگی و داشتن سبک زندگی سالم می‌توان از روش‌های پزشکی مانند تزریق ژل، لیفت با نخ، بوتاکس و مزوتراپی استفاده کرد.

علت چین و چروک دور چشم چیست؟

همانطور که گفتیم عواملی مانند اشعه ماورابنفش، سیگار و حرکات تکراری باعث چین و چروک در صورت می‌شود. چین و چروک دور چشم نیز به همین دلیل ایجاد می‌شوند. لبخند زدن خطوطی را اطراف چشم ایجاد می‌کند. این خطوط که به آن خطوط پنجه کلاغی می‌گویند، با افزایش سن شدیدتر می‌شوند.

امپول جوان سازی پوست |بهترین روش جوانسازی پوست نی نی سایت |بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

علت چین و چروک دور لب چیست؟

پوست اطراف لب بسیار نازک و ظریف است. قرارگرفتن در معرض آفتاب بدون محافظت باعث ایجاد چین و چروک زودرس می‌شود. چین و چروک لب بالا معمولا به علت سیگار کشیدن ایجاد می‌شود. زیرا علاوه بر تاثیر منفی سیگار بر بدن، حرکت مکرر سیگار کشیدن باعث جمع شدن لب‌ها و ایجاد خطوط می‌شود.

علت چین و چروک گردن چیست؟

ایجاد چین و چروک در گردن کاملا طبیعی است. این ناحیه به دلیل ازدست‌دادن خاصیت ارتجاعی پوست افتاده شده و دچار چین و چروک می‌شود. اقداماتی مانند نگاه کردن به تلفن همراه باعث خم شدن سر و ایجاد خطوط در گردن می‌شود. بسیاری از افراد هنگام استفاده از ضدآفتاب فراموش می‌کنند، به گردن خود کرم بمالند. به همین دلیل آفتاب باعث پیری زودرش پوست گردن می‌شود.

علت چین و چروک پیشانی چیست؟

یکی از دلایل ایجاد چین و چروک در پیشانس استرس و نگرانی است. سعی کنید برای داشتن پوستی صاف استرس خود را مدیریت کنید، سیگار نکشید و به اندازه کافی آب بنوشید. اگر مدام اخم می‌کنید یا در پیشانی خود چین می‌اندازید، باید این عادت را ترک کنید.

بهترین روغن برای چروک صورت چیست؟

اگر می‌خواهید برای رفع چین و چروک پوست صورت حرکات ماساژ انجام دهید، بهتر است برای تاثیر بیشتر از روغن‌های چوب صندل، مریم‌گلی،انار، اسطوخودوس، دانه هویج، رزماری، کندر یا گل رز استفاده کنید.

راهنمای مراجعه به متخصص پوست، مو و زیبایی

همانطور که دیده اید بسیاری از کلینیک های زیبایی و حتی آرایشگاه ها به صورت مجاز یا غیر مجاز اقدام به ارائه خدمات زیبایی مانند جوانسازی پوست؛ به خصوص تزریق ژل و یا بوتاکس می کنند. اما لازم است قبل از هر اقدامی برای جوانسازی پوست به متخصصین پوست، مو و زیبایی (درماتولوژیست) مراجعه کرد. شما از هر جایی می توانید  با بهترین سالن زیبایی  نیز در ارتباط باشید و قبل از هر اقدامی مشورت کنید.

‌ها با اقدام به موقع و تزریق بوتاکس یا بقیه مراقبت‌های جوانسازی پوست قابل پیشگیری است.

 

دکمه بازگشت به بالا