عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین فیلم هندی عاشقانه

صنعت فیلم هند و بالیوود در سال ۱۹۱۳ استارت خورد و جالب است بدانید که اولین اثر در این صنعت، در ژانر عاشقانه بود. این موضوع نشان می‌دهد که فیلم‌های عاشقانه سینمای هند دارای یک سابقه طولانی هستند. در این مقاله، بهترین فیلم‌های هندی عاشقانه را بررسی خواهیم کرد شما میتوانید برای دانلود فیلم هندی مورد علاقه خود وارد سایت شوید . تلاش کرده‌ایم تا آثار مختلفی از سال‌های مختلف را در این لیست قرار دهیم تا با تغییرات فیلم‌های عاشقانه بالیوودی آشنا شوید. در ادامه، همراه با ما باشید و شاید فیلم‌های جدیدی را به لیست تماشای خود اضافه کنید. همچنین در مقاله می‌توانید با جدیدترین عنوان‌های این ژانر آشنا شوید.

تاریخ انتشار: 2022
کارگردان: بریندا
امتیاز IMDB: 6.2

فیلم هندی عاشقانه جذاب هی دلبر عصبانی اولین اثر کارگردان بریندا گوپال است. نام این فیلم از روی آهنگ فیلم «اوه عشق مردمک چشم» گرفته شده است و خود فیلم اقتباسی از فیلم آرژانتینی به نام «دوست‌پسری برای همسرم» محسوب می‌شود. فیلم هی دلبر عصبانی از فیلم های هندی عاشقانه 2022 است که نقش‌های اصلی آن را دولکوئر سلمان و ادیتی رائو حیدری برعهده دارند. فیلم هی دلبر عصبانی راجع‌به منا، زنی است که از رفتار شوهرش خسته شده  است و قصد دارد نقشه‌ای بکشد و به بهانه آن طلاق بگیرد. او که در شرف از دست دادن شوهرش است، از تصمیم خود پشیمان می‌شود و سعی می‌کند همسرش را بازگرداند.

تاریخ انتشار: 2021
کارگردان: کونال دشموخ
امتیاز IMDB: 7.6

یکی از فیلم های عاشقانه هندی با امتیاز خوب، فیلم موزیکال اشتیاق است. در این فیلم بازیگرانی نظیر سانی کاشال، رادیکا مادان و دیانا پنتی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. یکی از دلایل محبوبیت این فیلم هندی عاشقانه، موسیقی آن است که توسط ساچین و جیگار تولید شد. داستان حول محور شخصی به نام جاگی می‌چرخد که سعی دارد به‌صورت قاچاقی به لندن برود. قصد او از این کار پیدا کردن دختری است که دلش را به او باخته است. جاگی در مسیر خود به لندن دستگیر می‌شود و در سفارت هند با شخص جدیدی ملاقات می‌کند که عضوی تأثیرگذار در زندگی‌اش می‌شود.

تاریخ انتشار: 2013
کارگردان: موهیت سوری
امتیاز IMDB: 7

فیلم عاشقی 2 یکی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم های عاشقانه هندی است که بیش از 5برابر هزینه ساختش، فروش داشت. در این فیلم ستارگانی مانند ادیتیا روی کاپور و شرادا کاپور بازی کرده‌اند که حضور این شخصیت‌ها آن را تبدیل به بهترین فیلم عاشقانه هندی کرد. فیلم عاشقی 2 از فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» محصول سال 1937 الهام گرفته است. این فیلم موسیقی فوق‌العاده‌ای داشت که با گذشت سال‌ها از تولید آنها، همچنان میان مخاطبان محبوب است. راهول خواننده‌ای است که عاشق دختری به نام آروهی می‌شود. او که استعداد آروهی در خوانندگی را می‌بیند، به او کمک می‌کند تا به هدفش نزدیک‌تر شود و خواننده معروفی باشد. دراین‌بین مشکل بزرگی وجود دارد و آن هم اعتیاد راهول به الکل است.

ویر – Veer

تاریخ انتشار: 2010
کارگردان: آنیل شارما
امتیاز IMDB: 4.6

یکی از بهترین سینمایی های عاشقانه هندی فیلم ویر است. بااینکه امتیاز فیلم در ای ام دی بی کم است؛ اما این کم بودن امتیاز به خاطر صحنه‌های اکشن این فیلم است و ارتباطی با روابط عاشقانه میان کاراکتر‌های اصلی فیلم ندارد؛ چراکه شیمی بین بازیگران و خط داستانی فیلم شما را مجذوب خود می‌کند. فیلم درباره استعمار هندوستان توسط بریتانیا کبیر است که در این میان پسر ارشد پادشاه یک قبیله با تعداد نفرات کم خود به مبارزه با ارتش انگلستان می‌رود. البته مشکل اینجاست که او عاشق دختر فرمانده انگلیسی‌ها است.

سه احمق – 3 Idiots

تاریخ انتشار: 2009
کارگردان: راجکومار هیرانی
امتیاز IMDB: 8.4

یکی از بهترین فیلم‌های هندی عاشقانه و درعین‌حال یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های سینما هندوستان، فیلم سه احمق با بازی امیر‌خان است. این فیلم بعد از اکران در سریع‌ترین زمان ممکن موردتوجه مخاطبان در سرتاسر جهان واقع شد و هندوستان نیز آن را به شرکت در آکادمی اسکار پیشنهاد داد؛ اما متاسفانه این فیلم نتوانست وارد پنج نامزد نهایی شود. فیلم درباره سه دانشجو مهندسی است که در طول تحصیل خود سردی و گرمی زندگی را می‌چشند و در این میان نابغه گروه (امیرخان) عاشق دختر رئیس بداخلاق دانشگاه می‌شود.

تاریخ انتشار: 2005
کارگردان: ای‌آر موروگادوس
امتیاز IMDB: 7.5

این فیلم اقتباسی از فیلم حافظهِ کریستوفر نولان با تم عاشقانه است. امیرخان برای حضور در این فیلم بالاترین تمرینات ورزشی را پشت سر گذاشت تا با بدنی ورزیده جلوی دوربین حاضر شود. این فیلم هندی عاشقانه جزو معروف‌ترین آثار او است. داستان درباره یک مرد جوان است که هر پانزده دقیقه یکبار حافظه‌اش را از دست می‌دهد. او با استفاده از چندین خال‌کوبی، سعی می‌کن فراموش نکند که قبل از یک تصادف که باعث این مشکل شده، عاشق یک دختر بوده است.

تاریخ انتشار: 2001
کارگردان: آشوتوش گواریکر
امتیاز IMDB: 8.1

باج یکی از معدود فیلم‌های هندی است که توانست به جمع نهایی اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان راه یابد. فیلم در مقام اول امیرخان را به عنوان بازیگر اصلی دارد که با بازی درخشان خود توانست برنده جایزه حلقه منتقدان شود. فیلم درباره استعمار هندوستان توسط انگلستان و یک روستا با جمعیتی کم است که فرماندار منطقه که یک نظامی انگلیسی است از آن‌ها مالیات زیادی می‌گیرد. این کار باعث اعتراض گسترده هندی‌ها می‌شود. دراین‌میان فرمانده انگلیسی به هندوستانی‌ها می‌گوید از امروز یک سال فرصت دارند تا بازی کریکت را تمرین کنند تا سال بعد با یکدیگر مسابقه دهند. اگر هندی‌ها برنده این مسابقه باشند تا سه سال از دادن مالیات معاف خواهند شد.

از اعماق دل – Dil Se

تاریخ انتشار: 1998
کارگردان: مانی رتنام
امتیاز IMDB: 7.5

شاید بشود این فیلم را عاشقانه‌ترین فیلم شاهرخ خان معرفی کرد. این فیلم عاشقانه هندی که در جرگه بهترین فیلم‌های هندی نیز قرار می‌گیرد، در میان مردم هندوستان به شدت محبوب و معروف است. امیر کانت یک مدیر برنامه رادیویی است که برای تهیه گزارش به سرتاسر هندوستان سفر می‌کند و با افراد متفاوتی مصاحبه کرده و درباره زندگی آن‌ها گزارش تهیه می‌کند. او در یک قطار با دختری آشنا می‌شود که به هیچ یک از سوالات او پاسخ نمی‌دهد. او بی‌خیال این دختر می‌شود؛ اما دوباره به هنگام سوارشدن به قطار او را می‌بیند و تصمیم می‌گیرد بیشتر درباره او بداند.

تاریخ انتشار: ۲۵ نوامبر 2016
کارگردان: Gauri shinde
امتیاز IMDB: 7.4 از 10

زندگی آنطور نیست که بتوانیم همه مشکلات را به تنهایی به دوش بکشیم و آن طور نیست که فکر کنیم اگر مشکلات را زمین بگذاریم، دچار شکست و ناتوانی می‌شویم. «زندگی عزیز» فیلمی در ژانر عاشقانه، اجتماعی و البته روانشناسانه، رویکرد زندگی انسان را بیان می‌کند. تلاش برای از دست ندادن و تلاش برای به‌دست‌آوردن، ممکن است زندگی را دچار اختلال کند. فیلم سینمایی زندگی عزیز ساخته گوری شینده محصول هندوستان، با هنرنمایی شاهرخ خان و آلیا بات است که بر مدار ارزش‌های زندگی می‌چرخد. کایرا» که در سر رویای کار در بالیوود را می‌پروراند مشغول ساختن تبلیغات، در شهری دیگر، دور از خانواده است و برخلاف تمام همسالانش آرزوی ستاره سینما شدن را  ندارد و بزرگ‌ترین رویایش این است که به عنوان یک زن مدیر فیلمبردار، برای یک کار بزرگ سینمایی انتخاب و مشغول به کار شود؛

 

فیلم دفترچه خاطرات – Notebook 2019

تاریخ انتشار: ۲۹ مارس ۲۰۱۹
کارگردان: Nitin Kakkar
امتیاز IMDB: 7 از 10

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه هندی قطعا دفترچه خاطرات محصول سال ۲۰۱۹ و بازسازی فیلم تایلندی “دفترچه معلم” سال 2014 است. این اثر با حضور بازیگران تازه‌کاری مانند ضهیر اقبال و پرانوتان بهل (دختر بازیگر مهنیش بهل) در نقش‌های اصلی، داستان یک افسر سابق ارتش است که به‌عنوان معلم در مدرسه پدرش مشغول به کار است تا از تعطیلی آن جلوگیری کند. دراین‌بین او با خواندن خاطراتی از معلم قبلی که در مدرسه به جا مانده است، عاشق او می‌شود.

تاریخ انتشار: 15 ژانویه 2021
کارگردان: Geo Baby
امتیاز IMDB: 8.2 از 10

یک فیلم درام و عاشقانه که یک فیلم عاشقانه هندی ۲۰۲۱ است، به زبان مالایایی هندی تولید و در تاریخ ۱۵ ژانویه همان سال اکران شد. فیلم سینمایی «آشپزخانه عالی هندی»، خط داستانی‌ای مربوط‌به عشق و احترام متقابل دارد که می‌تواند برای زندگی روزمره اغلب مردم، مفید واقع شود. برخلاف اینکه در این فیلم، بازیگران مشهور هندی به ایفای نقش نپرداخته‌اند، توانست امتیاز بالایی را از سایت IMDb  کسب کند. یک زوج جوان هندی که به تازگی ازدواج کرده‌اند و زندگی خوبی دارند دست به کارهای جالبی می‌زنند. زن خانواده تلاش می‌کند که همسر مطیعی برای شوهرش و البته خانواده شوهرش باشد؛ به‌همین‌دلیل هم دست به تغییر خود و هم تغییر خانواده شوهرش می‌زند. این اتفاق در نهایت به دوست‌داشتنی‌ترین حالت ممکن خاتمه می‌یابد.

تاریخ انتشار:   17 مه 2019
کارگردان: Ritesh Batra
امتیاز IMDB: 6.9 از 10

 

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا