علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

به دنبال تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 و هزینه‌های آن هستید | این مطلب را بخوانید

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206؛ نیازمند دانش تخصصی

تعمیر گیربکس اتوماتیک |گیربکس اتوماتیک

خودروی پژو 206 از محبوب‌ترین محصولات فرانسوی موجود در ایران می‌باشد که در تیپ‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. این خودرو دارای دو تیپ 4 و 6  مجهز به گیربکس اتوماتیک 4 سرعته از نوع AL4 است. در صورت خرابی این گیربکس، نشانه‌هایی را مشاهده خواهید کرد. توصیه می‌کنیم برای تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 مجموعه‌های متخصص و برتر را در این زمینه انتخاب کنید. برای آشنایی با نکات مربوط به تعمیر جعبه‌دنده این خودرو، در این مطلب با ما همراه باشید.

گیربکس اتوماتیک 206 چه نوع جعبه‌دنده‌ای است؟

گیربکس خودروی پژو 206 در دو تیپ 4 و 6 از نوع AL4 با مهندسی منحصر به فرد پژو است. در این گیربکس، چینش دنده‌ها بر خلاف گیربکس‌های رایج قرار گرفته است. البته تفاوت‌هایی میان گیربکس دو تیپ 4 و 6 وجود دارد. پژو 206 تیپ 4 اتوماتیک، خودرویی کاملا وارداتی بود که به تعداد بسیار محدود به بازار عرضه شد. گیربکس این خودرو حالت تیپ‌ترونیک ندارد و از مهندسی قدیمی بهره می‌برد. اما در مدل تیپ 6، این گیربکس کمی به‌روز شده است و امکان تعویض دنده‌ها در حالت تیپ‌ترونیک را هم دارید. اما از نظر ماهیت عملکرد، این دو جعبه‌دنده تفاوت چندانی با هم ندارند.

مشکلات رایج گیربکس AL4 خودروی 206

گیربکس AL4 خودروی پژو 206 به عنوان یکی از گیربکس‌های پراستهلاک بازار شناخته می‌شود که بعد از 100 هزار کیلومتر کارکرد نیاز به تعمیر اساسی یا تعویض پیدا می‌کند. اگر قصد تعویض گیربکس خودروی خود را ندارید، توصیه می‌کنیم حتما تعمیر آن را به مراکز متخصص در این زمینه بسپارید.

یکی از مشکلاتی که گیربکس AL4 206 به وفور با آن مواجه می‌شود، تقه زدن گیربکس است. جعبه‌دنده این خودرو بعد از مدتی کارکرد دچار لقی و خرابی برخی قطعات می‌شود که یکی از نشانه‌های این خرابی‌ها، تقه زدن گیربکس در شروع حرکت است. این مشکل در بسیاری از مواقع در حرکت رو به عقب رخ می‌دهد و گاهی باعث تکان خوردن اتاق هم می‌شود.

از جمله دیگر مشکلات گیربکس خودروی پژو 206 اتوماتیک می‌توان به کندی در تعویض دنده اشاره کرد. به طور کلی، گیربکس AL4 این خودرو تعویض دنده‌ها را به کندی انجام می‌دهد. اما در صورت خرابی، تعویض دنده‌ها به قدری کند خواهد بود که در تعویض دنده‌ها خودرو سرعت خود را از دست می‌دهد.

خلاص شدن دنده در هنگام حرکت از جمله دیگر مشکلاتی است که خودروی 206 با آن مواجه می‌شود. این مشکل معمولا به دلیل خرابی سلکتور دنده و مشکلات مربوط به آن می‌شود که توصیه می‌کنیم در اسرع وقت برای رفع آن اقدام کنید.

عیب‌یابی گیربکس 206 به چه صورت است؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک |گیربکس اتوماتیک

روش‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان خرابی گیربکس 206 را تشخیص داد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در بسیاری از مواقع، نمی‌توان خرابی دقیق گیربکس را بدون باز کردن آن تشخیص داد. چرا که ممکن است خرابی مجموعه‌ای از قطعات منجر به عملکرد نادرست گیربکس شده باشد.

رایج‌ترین روش برای عیب‌یابی گیربکس خودروی 206، رانندگی با آن است. یک مرکز و مکانیک متخصص می‌تواند با کمی رانندگی با 206 اتوماتیک، مشکل جعبه‌دنده این خودرو را تشخیص دهد. برای عیب‌یابی دقیق گیربکس خودرویتان توصیه می‌کنیم به سراغ یک مجموعه تخصصی تعمیرات گیربکس مراجعه کنید.

چرا باید تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 را به متخصص بسپارید؟

دلایل زیادی وجود دارند که دست به دست هم می‌دهند تا بخواهید برای تعمیرات گیربکس خودروی خود به سراغ مراکز تخصصی بروید. یکی از این دلایل، ارائه ضمانت از بابت تعمیر گیربکس است. گیربکس خودروهای اتوماتیک هزینه نسبتا بالایی برای باز و بست و انجام تعمیرات دارند. همچنین باز و بست کردن بیش از حد گیربکس هم ممکن است در مواقعی منجر به خرابی آن شود. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم گیربکس اتوماتیک خودروی خود را به متخصصین در این زمینه بسپارید.

نکته‌ای که درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 وجود دارد این است که گیربکس AL4 این خودرو از فناوری و اصول خاصی برخوردار است. به همین خاطر، اگر این جعبه‌دنده توسط مراکز غیرمتخصص تعمیر شود، ممکن است آسیب بیشتری ببیند. در برخی مواقع، مالکین 206هایی که تعمیر گیربکس خودروی خود را به تعمیرکاران غیرمتخصص سپرده‌اند، مجبور به تعویض کل گیربکس خودروی خود شده‌اند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که تعمیرکاران غیر متخصص معمولا نمی‌توانند مشکل اصلی این گیربکس‌ها را تشخیص دهند و آن‌ها را تعمیر کنند.

تعمیرکار؛ انجام تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک 206 با ضمانت

اگر صاحب خودرو پژو 206 اتوماتیک هستید و می‌خواهید تعمیر گیربکس خودرو خود را به مرکزی متخصص در این زمینه بسپارید، می‌توانید از خدمات مرکز تعمیرکار استفاده کنید. این مجموعه با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه تعمیر انواع گیربکس‌های اتوماتیک می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، با کمترین تعرفه و با بالاترین کیفیت، گیربکس اتوماتیک پژو 206 را تعمیر کند. برای این منظور و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید همین حالا به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا