علم و تکنولوژی

بیمارستان فوق تخصصی پارس زاهدان به بهره برداری رسید

تکنونامه/سیستان و بلوچستان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۶۴ تختخوابی پارس زاهدان امروزپنجشنبه با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه بهداشتی و درمانی در مساحت ۳۴ هزار و ۸۰۵ متر مربع و زیربنای ۳۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بهره مندی از تسهیلات بانکی در استان ساخته شد.

بتول دانش شهرکی ارزش روز این پروژه مهم درمانی سیستان و بلوچستان را ۴۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این بیمارستان با بهترین امکانات و تجهیزات روز دنیا در راستای توسعه اشتغال پایدار، گسترش توریسم درمانی و افزایش رفاه و جلوگیری از عزیمت شهروندان استان برای درمان‌های فوق تخصصی به سایر نقاط کشور و نیز تامین نیازهای درمانی کشورهای عمان، افغانستان و پاکستان ساخته شده است.

وی تاکید کرد: سه بخش گردشگری سلامت، تندرستی و درمانی از جمله ظرفیت ها و توانمندی های ارزشمند و بی نظیر سیستان و بلوچستان است که می‌تواند زمینه ساز جذب توریست و رونق و توسعه منطقه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت ها و زیرساخت‌های لازم از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌های متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهمتر نیروهای متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می‌تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا