ترانسمیتر دما چیست؟

ترانسمتیر دما دستگاهی است که سیگنال الکتریکی ضعیف تولید شده توسط یک سنسور دما، مانند ترموکوپل، RTD یا ترمیستور را به سیگنال استاندارد (معمولاً 4-20 میلی آمپر یا 0-10 ولت) تقویت و تبدیل می کند. این نماد استاندارد را می توان به راحتی توسط تجهیزات اندازه گیری یا کنترلی مانند PLC، DCS، PC، کنترلر حلقه، ورود داده ها، نمایشگر یا ضبط خواند و تفسیر کرد.

سنسور دما مهمترین و اصلی ترین قسمت فرستنده دما است. این کار اندازه گیری دما را انجام داده است که می تواند سنسورهای مقاومتی یا RTD یا سنسورهای ترموکوپل باشد.

انواع ترانسمیترهای دما

انواع ترانسمیترهای دما (صندلی – پایه – ریل) در فروشگاه ابزار دقیق تجیز صنعت با قیمتی ارزان و سریع در سراسر کشور فروخته و وارد می شود. برای اطلاع از قیمت ترانسمیتر دما با ما تماس بگیرید.

انواع فرستنده بر اساس روش نصب عبارتند از:

سنسور دمای سر سیلندر: سنسور دمای سر بخاری به صورت یک مغز کوچک در داخل میل لنگ نصب می شود و سیگنال دریافتی از سنسور محلی را دریافت می کند و آن را به سیگنال جریان 4 تا 20 میلی آمپر تبدیل می کند.

مبدل های حرارتی Rail Mount: مبدل های حرارتی Rail Mount به صورت کارتی بوده و برای نصب استاندارد DIN طراحی شده اند و در داخل پنل نصب می شوند.

ترانسمیترهای دما با قابلیت نصب در زمین: فرستنده های دما با قابلیت نصب در زمین، پکیج های یکپارچه ای هستند که به طور همزمان شامل سنسور دما، فرستنده و نمایشگر هستند و در یک خط لوله یا مخزن نصب می شوند.

فرستنده های دو سیمه: این نوع فرستنده ها از یک جفت سیم برای تغذیه فرستنده و ارسال سیگنال خروجی استفاده می کنند.

فرستنده های چهار سیم: این نوع فرستنده ها از دو سیم مجزا برای تغذیه فرستنده و رساندن سیگنال خروجی استفاده می کنند.

انواع فرستنده دما بر اساس جریان جریان

بر اساس عرضه فعلی به دو نوع فعال و غیرفعال تقسیم می شود.

فعال: این نوع فرستنده برای عملکرد صحیح نیاز به منبع تغذیه جداگانه دارد و دارای سیم کشی مجزا به صورت دو سیم یا تک سیم می باشد. خروجی فرستنده دمای فعال به صورت جریانی با بازه 4 تا 20 میلی آمپر می باشد.

غیرفعال: از طرف دیگر، توزیع دمای غیرفعال یا غیرفعال نیازی به منبع تغذیه جداگانه و سیم کشی اضافی ندارد. این نوع فرستنده به طور گسترده ای در صنعت استفاده می شود.

هزینه فرستنده دما

برای مشاوره رایگان و بررسی قیمت ترانسمیتر دما با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. شرکت تفیز صنعت یکی از پیشروترین تامین کنندگان ابزار دقیق در کشور است. این فروشگاه بزرگ و معتبر برای ارتقای کیفیت صنایع ابزار دقیق، انواع فرستنده را با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت به فروش می رساند. علاقه مندان گرامی می توانند جهت اطلاع از قیمت گیج فشار یا ترانسمیتر دما با فروشگاه تجهیزات صنعتی تماس حاصل نمایند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب فروش ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا