عمومی

تفاوت عسل طبیعی اصلی با عسل تقلبی + روشهای تشخیص آن

مصرف منظم فلاوونوئيد، با کاهش ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی همراه است. در یک تحقیق جدید گزارش شده است که عسل، فعالیتهای سیکلواکسیژناز-۱ و سیکلواکسیژناز-۲ را کاهش داده و بدین ترتیب خواص ضدالتهابی از خود به نمایش میگذارد. منشأ گیاهی عسل بالاترین تأثیر را بر خاصیت آنتی اکسیدانی آن دارد، درحالیکه فرآوری، حمل و نگهداری، خاصیت آنتی اکسیدانی عسل را تا میزان کمی تحت تأثیر قرار میدهند.

ترکیبات فنولی عسل شامل اسیدهای فنولی و فلاوونوئیدها میشود که به عنوان نشانگرهای بالقوه منشأ گیاهی عسل درنظر گرفته میشوند. در کتاب انجیل مسیحیان از عسل به عنوان مظهر فراوانی و نعمت یاد کردهاند و همچنین در یونان باستان عسل را یکی از هدایای گرانبهای طبیعت میدانستند و یونانیان میپنداشتند خدایان چون خوراک بهشتی میخورند، فناناپذیر و ابدی گشتهاند و عسل را به عنوان یکی از اجزای مهم این خوراک بهشتی نام میبردند!

شاید تعجب کنید و تصور شما بر این باشد که عسلی اصل است که صاف و زلال باشد؛ اما زنبورداران همیشه واقعیت ها و شگردهای کارشان را به شما نمی گویند، زیرا به دلیل درصد بسیار بالایی از قند که در آن یافت می شود در طی گذر زمان شکرک می زند و عسل به دو قسمت که بخش ته نشین می شود و بخش دیگری که زلال است و در قسمت بالای ظرف قرار می گیرد تقسیم می شود.

در کتاب های مختلفی نظیر قانونچه فی الطب، خلاصه الحکمه اثر عقیلی، قرابادین شفایی، طب اکبری و طب یوسفی به مصرف عسل در درمان بیماری و مقدار مصرفی و ترکیب آن با مواد دیگر طبق بیماری هااشاره شده است.

عسل به این هر دو شرط جوابگوست.» او به مقدار از عسل استفاده میکرده و برای درمان اکثر بیماریها و به خصوص زخمها عسل تجویز مینموده است. در قرآن کریم در سوره مبارکه نحل آیه 69 از عسل گفته شده که در شکم زنبور ساخته می شود که به عنوان شهد رنگارنگی از آن یاد کرده است که فیه شفاء للناس: در آن شفاء مردمانست : استفاده از تعبیر شفا برای عسل در قرآن می تواند نشانه اهمیت آن در پیشگیری و درمان بیماری های جسمی باشد.

در کتاب های مذهبی نظیر انجیل و قرآن هم به فواید درمانی عسل اشاره شده است. عسل همچنین می تواند به درمان زخم معده و زخم های مزمن کمک کند. مصرف عسل به تنهایی و یا با سایر داروهای مناسب برای جذب رطوبتهای اضافی مغز و فلج و لقوه و سستی اعضا و بی حسی آنها و تقویت معده و اشتها آوری بسیار کارساز است.

عسل تمشک از شکوفه های تمشک به دست می آید. مواظب باشید که شیشه عسل بیش از اندازه حرارت نبیند زیرا برخی خواص عسل از دست می رود. بنابراین، اظهار شده است که عسل، به عنوان یک آنتیاکسیدان طبیعی، میتواند به عنوان جایگزینی برای برخی نگهدارندهها نظیر سدیم تریپلیفسفات درون نگهدارنده غذا جهت به تأخیر انداختن اکسیداسیون چربی، عمل نماید.

خرید بهترین عسل طبیعی اصفهان

پیامبر اکرم میفرماید: (دو نعمت برای انسان ها مجهول و ناشناخته است اول سلامتی و دیگر امنیت) پس ما باید بر سلامتی خود اهمیت دهیم و بهترین و مرغوب ترین کالا ها را تهییه کنیم. چرا که نه ممکن است خطرهای مربوط به عسل خام و فرآوری نشده را داشته باشد و نه مثل عسل پاستوریزه خیلی از خواص اصلی و آنتی اکسیدان های موجود در خود را از دست داده است.

آیا عسلی که به شما ارائه شده ممکن است حاوی شربت ذرت باشد؟ یا شما هم مانند اکثر افراد تفاوتی را بین این دو نوع عسل نمی دانید؟ اما در عسل غیرطبیعی به دلیل وجود شکر حل شده خیلی سریع تر از بین می رود. باید به این نکته توجه کنید که شکرک زدن عسل هم دلیل بر تقلبی بودن آن نیست. غیر ممکن میباشد و یک راه بیشتر برای تشخیص عسل طبیعی وجود ندارد آن هم بردن عسل به آزمایشگاه است.

افراد معمولا عسل را برای خواص درمانی و یا زیبایی آن تهیه و از آن استفاده می کنند، اگر عسلی که تهیه می کنید خواص آن از بین رفته باشد، علاوه بر اینکه استفاده از آن فایده ای ندارد، بلکه ممکن است عوارضی نیز داشته باشد.

بنابراین توجه داشته باشید که عسل را از کجا باید تهیه کنید. بسیاری از شما راه های تشخیص عسل اصل و بدل را نمی دانید، پس نباید به هر محصولی اعتماد کنید. به همین دلیل عسل جز مواد غذایی محسوب می شود که تجارت آن نسبت به سایر مواد غذایی سهولت بیشتری دارد.

روش دوم جز پر استفاده ترین روش ها است ، شما می توانید عسل خودتان را به مدت دو ساعت و یا بیشتر در فریز بگذارید ، اگر عسل شما تغییر شکل داد و پس از قرار دادن در دمای عادی به حالت عادی بازنگشت در این صورت عسل شما طبیعی نیست. در نتیجه کافی است یک قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان پر از آب قرار دهید.

برخی اشخاص به خاطر اینکه ذهن شما را بازی بدهند روی ظرف عسل بی کیفیت را با مقداری خرده موم پر می کنند تا فکر کنید عسل طبیعی است که موم هم دارد. شاید شما هم هیچ وقت به این مسئله فکر نکرده باشید که عسلی را که از فروشگاه تهیه می کنید چه نوع عسلی است، و آیا تفاوتی بین عسل خام و عسل معمولی وجود دارد؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عسل طبیعی آنقدر دوام دارد که سالها پیش در کاوشهای باستان شناسان بقایای فاسدنشده و سالم آن در مقبره فرعون کشف شد. شاید برای شما بصرفه نباشد که برای خرید عسل طبیعی آن هم بصورت جزئی نمونه عسل را به آزمایشگاه ببرید و هزینه کنید که در این صورت میتوانید از فروشگاههایی خرید کنید که برگه آزمایشگاه را به شما خواهند داد.

به راحتی هضم میشود: مولکولهای قند موجود در آن میتوانند بهراحتی به سایر قندها تبدیل شوند، به همین جهت حتی حساسترین معدهها نیز میتواند آن را بهسادگی هضم کند. عدهای تصور میکنند که عطر و طعم عسل میتواند ملاک تشخیص عسل طبیعی باشد، با این عقیده که هرچه عطر و طعم عسل بیشتر باشد عسل طبیعیتر است و بالعکس که اتفاقاً برخی سودجویان از همین مسئله سو استفاده کرده و به عسلها اسانس ترکیب میکنند.

این روش هم نوعی تقلب محسوب میشود که متأسفانه بساری از مردم تصور میکنند با تهیه اینگونه عسلهای شفاف و سوپر مارکتی یک محصول درجه یک و با کیفیت را مصرف میکنند. بعد از 30 دقیقا، سریعا عسل را فیلتر کرده و به سرعت دمای آن را به 50 درجه ی سانتی گراد می رسانند. استفاده از این ماده سبب خشک شدن مایع ترشح شده از زخم میگردد و قند بالای موجود در آن مانع از رشد میکروارگانیسم خواهد شد.

با این همه، برای بسیاری از علاقه مندانِ این ماده خوراکی بسیار مفید، این سؤال پیش می آید که چگونه میتوان از طبیعی بودن یک ظرف عسل مطمئن شد. درست به همین دلیل است که بسیاری از آنها به دنبال راههایی مطمئن برای تشخیص عسل طبیعی هستند، اما حتماً تاکنون با انواع و اقسام روشهای تشخیص عسل طبیعی که در سایتها و فضای مجازی وجود دارد، مواجه شده اید.

مختصری از خواص درمانی عسل طبیعی خواص درمانی عسل طبیعی

از گذشته تاکنون خواص درمانی عسل طبیعی آنقدر زیاد است که در یک مقاله نمی توان تمامی آن را بیان کرد. به صورت کلی می توان تقلبات در عسل را به افزودن آب، افزودن شکر و اسانس ها به آن تقسیم بندی کرد. اما کارخانه های بسته بندی عسل، برای جلوگیری از شکرک زدن آن را حرارت میدهند که این امر باعث میشود آنزیمهای موجود در عسل از بین رفته و خواص درمانی خود را از دست بدهد.

می توانید به برندهایی که عسل را بر اساس نوع گیاه، محل برداشت و خواصش دسته بندی کرده اند بیشتر اعتماد کنید. حتی محصول یک کندوی مشخص نیز ممکن است پس از گذشت چند سال عوض شود، چرا که زنبورهای آن از شهد گیاهان مختلف تغذیه کرده اند.

در واقع قرار دادن عسل طبیعی در یخچال باعث کریستال شدن آن شده و حالت آن را از مایع به جامد تغییر می دهد. تفاوت اساسی شکرک زدن این است که در محلول های آب و شکر آب تبخیر شده و شکر محلول متبلور می شود ( دوباره به شکل دانه های شکر می شود ) این حالت از رو انجام می شود و عمل شکرک از رو اتفاق می افتد.

در واقع عسل شامل شهد و مادهای حاوی قند گیاهان است که زنبور عسل آن را جمعآوری کرده، تغییر حالت داده و در کندوی عسل ذخیره کرده است. مورد مهم تر، موم زنبور نه خواصی برای بدن دارد و نه هضم می شود پس خوردن آن چه لزومی دارد؟

درمان چاقی در طب سنتی با استفاده از عسل طبیعی کوهستان راههای زیادی برای کاهش وزن وجود دارد؛ اما بیشتر آنها باعث گرسنگی و عدم رضایتتان از خوردن خواهند شد. هرچند خود عسل فوایدی زیادی برای زنان حامله دارد، اما عسل آویشن می تواند مشکلاتی برای آن ها ایجاد کند.

برای مثال فردی که چند مرتبه از زنبورداران مختلف عسل طبیعی تهیه کرده و در این چند مورد رنگ عسل تیره و دارای عطر و بوی زیادی بوده، اینگونه برداشت می کنند که عسل طبیعی باید حتما تیره رنگ بوده و عطر و بوی بسیاری داشته باشد. زنبور عسل، عسل تولید شده را در کندو ذخیره کرده و نگهداری می کند. شما می توانید با خرید عسل طبیعی نهاوند و مصرف عسل اصل و ارگانیک، شیرینی مورد نیاز خود را دریافت کرده و از خطرات و مشکلات مربوط به غیرطبیعی بودن شیرینی آنها نیز اجتناب کنید.

دکمه بازگشت به بالا