رئیس فدراسیون: امید زیادی برای درخشش کاروان پارالمپیک کشورمان در پاریس داریم

رئیس فدراسیون: امید زیادی برای درخشش کاروان پارالمپیک کشورمان در پاریس داریم

به گزارش خبرگزاری تکنونامه از آذربایجان‌غربی، جلیل کوهپایه‌زاده رئیس فدراسیون جانبازان و توان یابان در ارومیه و در حاشیه مجمع عمومی سالیانه هیات استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال کاروان ورزشی کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با ۶۶ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی حضور خواهدداشت که از این تعداد در ۶ رشته والیبال نشسته در بخش تیمی و پاراتیروکمان، پاراتیراندازی، پارادوومیدانی، پاراشنا و پاراوزنه برداری در بخش انفرادی و ۴۵ ورزشکار متشکل از ۳۷ ورزشکار در بخش آقایان و ۸ ورزشکار در بخش بانوان از فدراسیون جانبازان و توان یابان خواهدبود.

وی ادامه داد: انتظار داریم همانند دوره قبلی شاهد درخشش ورزشکاران کشورمان باشیم و بهتر شدن مرغوبیت و رنگ مدال‌ها باشیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و توان یابان افزود: باید یاد پهلوان مرحوم سیامند رحمان را گرامی بداریم که همواره یکی از افتخارات ورزش کشورمان در مسابقات مختلف در این رشته بوده است و این استان از جمله استان‌های موفق کشورمان بوده و تلاش خوهیم کرد ضمن بهره گیری از تجربیات موفق استان آذربایجان‌غربی، میزبانی یک یا دو رویداد قهرمانی کشور را به این استان واگذار کنیم.

کوهپایه‌زاده خاطر نشان کرد: در راستای توسعه و حمایت از ورزشکاران جانبازان و توان یابان، دیداری با مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی به همراه مدیرکل ورزش و جوانان این استان و رئیس هیات استان برگزار خواهیم کرد تا حمایت‌های لازم را از نمایندگان بهره بگیریم.

وی توزیع درست بودجه در کشور را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ورزش از جمله بخش‌هاییست که با حمایت مناسب از آن شاهدشور و نشاط اجتماعی ، سلامتی و شادکامی در جامعه به همراه خواهدداشت.

رئیس فدراسیون جانبازان و توان یابان اضافه کرد: حضور در مسابقت فوتبال ۷ نفره قهرمانی جهان در آبان ماه به میزبانی اسپانیا و حضور در بسکتبال با ویلچر جوانان آسیا اقیانوسیه در آذرماه از جمله برنامه‌های برون مرزی ورزش جانبازان و توان یابان بعد از پارالمپیک خواهدبود.

در مجمع سالیانه هیات جانبازان و توان یابان آذربایجان‌غربی، سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان این استان خاطر نشان کرد: تلاش مجموعه ورزش استان توجه به تمام رشته‌ها و هیات‌ها از جمله هیات جانبازان و توان یابان است و احداث سالن تخصصی این هیات در استان و در شهر ارومیه که باید از استاندار ورزش‌دوست استان در حمایت از این مجموعه قدردانی و تشکر کنیم در راستای حمایت از این قشر و هیات بوده است.

دکمه بازگشت به بالا