کسب و کار ایرانی

راهنمای کامل خرید گیتار

خرید یک ساز، به خصوص اگر اولین بار باشد که ساز مورد نظر خود را خریداری می کنید، می تواند بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. اینکه بدانید وقتی ساز مورد علاقه خود را می‌خرید، می‌خواهید یک سفر بسیار لذت بخش نوازندگی و پیشرفت در مراحل را آغاز کنید، شما را به خرید بهترین ساز وادار می‌کند. اما خرید یک ابزار می تواند بسیار دشوار باشد. اگر قصد یادگیری گیتار دارید و به دنبال آموزشگاه موسیقی در کرج میگردید، ما به شما آموزشگاه موسیقی ویولا کرج را معرفی میکنیم.

زیرا مدل های زیادی از اکثر ابزارها وجود دارد که می توانید برای شروع بازی با این ابزار خریداری کنید و این مدل ها هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. این امر باعث می شود هنگام خرید این محصول کمی سردرگم شود.

در این مقاله راهنمای خرید جامعی را برای شما آماده می کنیم تا با استفاده از نکاتی که گفتیم، بهترین گیتار را برای خود تهیه کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین گیتار برای مبتدیان چیست؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مردم می پرسند این است که کدام گیتار بهتر است با این روش شروع کنیم و از کدام گیتارها برای رسیدن به سطح مطلوب استفاده کنیم؟ در ادامه نکاتی را با ارزیابی توضیح می دهیم، می توانید مناسب ترین گیتار را برای شروع پیدا کنید.

همانطور که قبلاً گفتیم، سبکی که می خواهید با آن کار کنید، سبکی است که باید از ابتدا به آن فکر کنید. این به شما کمک می کند گیتار را سریعتر پیدا کنید. همچنین هیچ کس نمی خواهد در ژانری که هیچ علاقه ای به آن ندارد کار کند! موسیقی مستقیماً با علاقه شما مرتبط است و می توانید سازهایی را پیدا کنید که بتوانید از آنها برای نواختن سبک مورد علاقه خود استفاده کنید.

اما با همه این تفاسیر گیتارها را به دو گروه آکوستیک و الکتریک تقسیم می کنیم تا بتوانیم به خرید هر کدام بپردازیم.

خرید یک گیتار الکتریک برای مبتدیان

در بین تمام سازهای دنیا، گیتار الکتریک یکی از محبوب ترین و محبوب ترین سازهای مورد استفاده در موسیقی مدرن است. گیتارهای الکتریک به نوازندگان این امکان را می دهند که گیتار خود را به یک آمپلی فایر متصل کنند و سپس از افکت های مختلف برای نواختن در سبک های مختلف از جمله راک، متال، بلوز، جاز، پاپ و R&B استفاده کنند.

مزایای خرید گیتار الکتریک

نواختن آنها راحت تر از گیتار آکوستیک است.

شما می توانید آنها را در اندازه های مختلف خریداری کنید که یک امتیاز مثبت برای خرید ابزار برای کودکان است.

صدا بسیار انعطاف پذیر است و می توانید از آن برای پخش در اکثر ژانرها استفاده کنید.

امروزه در بسیاری از سبک های محبوب و موفق استفاده می شود.

با استفاده از یک آمپ بزرگ می توانید کنترل بیشتری روی صدای گیتار خود داشته باشید.

معایب خرید گیتار الکتریک

برای استفاده از آنها باید چیزهای زیادی مانند آمپلی فایر و کابل های زیادی تهیه کنید.

خرید یک گیتار آکوستیک برای مبتدیان

گیتار آکوستیک نیز یکی از محبوب ترین سازهایی است که می توانید بخرید. تفاوت اصلی با گیتار الکتریک این است که برای دریافت صدای بزرگ و بلند نیازی به تقویت کننده برقی ندارید. این گیتار عمدتا در سبک های کانتری و پاپ استفاده می شود، اما هنرمندان بسیاری از این گیتار در سبک های راک، بلوز و R&B استفاده کرده اند.

شاید بپرسید که تفاوت گیتار آکوستیک و الکتریک برای مبتدیان چیست و کدام یک از این گیتارها برای مبتدیان بهتر است؟ اولین چیزی که باید بدانید این است که از آنجایی که این دو ساز هر دو گیتار هستند، بیشتر تکنیک های آنها رایج است و اگر به راحتی یکی را یاد بگیرید، می توانید به راحتی دیگری را بنوازید. اما ما فکر می کنیم گیتار الکتریک برای مبتدیان راحت تر است. زیرا گردن گیتارهای الکتریک کمی باریکتر است و این امکان تنظیم سریعتر روی گیتار الکتریک را فراهم می کند.

راهنمای کامل خرید گیتار
راهنمای کامل خرید گیتار

مزایای خرید گیتار آکوستیک

برای پخش و داشتن صداهای زیبا نیازی به تقویت کننده های الکترونیکی ندارید.

با گرفتن عکس می توانید گیتار را به آمپلی فایر یا کارت صدا متصل کنید.

صدای گیتارهای آکوستیک به طور کلی روشن است و همین امر باعث می شود تا آکوردهای این سازها راحت تر اجرا شوند.

می توانید از پول آمپر خود برای خرید یک گیتار آکوستیک خوب استفاده کنید.

معایب خرید گیتار

بسیاری از مدل های تولیدی از پیکاپ استفاده نمی کنند. این موضوع شما را ملزم به خرید پیکاپ و آمپلی فایر برای استفاده از این گیتارها در تنظیمات گروهی می کند.

نسبت به گیتار الکتریک صدای محدودی دارد و در طرح های کمتری قابل استفاده است.

برای استفاده از این گیتارها باید از سیم های ضخیم تری استفاده کنید که نواختن این گیتار را برای افراد مبتدی کمی سخت می کند.

گیتارهای الکتروآکوستیک چیست؟

با توجه به نکات بالا، اگر به دنبال گیتاری هستید که بتوانید از آن استفاده کنید، تمام ویژگی های خوب گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک را داشته باشد.

در خرید گیتار به چه نکاتی توجه کنیم؟

اطلاعاتی که در بالا به شما داده ایم، اطلاعاتی است که می توانید برای درک بهتر تفاوت بین انواع مختلف گیتار استفاده کنید. اما برای خرید خود گیتار نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به راحتی و بدون دردسر گیتار رویاهای خود را خریداری کنید. در ادامه این مقاله، ما در مورد مواردی صحبت خواهیم کرد که برای تهیه گیتار مناسب باید در نظر بگیرید. یک نکته جالب این است که بسیاری از گیتارها را می توان با مواد بسیار ظریف یا چوب و پیکاپ های به کار رفته در آنها ساخت، اما کیفیت آن بسیار خوب است، اما بسیاری از شرکت ها برای کاهش هزینه ها و ارزان شدن سازهای خود، آنها را نمی نوازند. کنترل کیفیت ثابت ابزار ارزان آنها. گیتارهای آکوستیک الکتریک برای این منظور ساخته شده اند، با توجه به این که گیتارها ویژگی های بسیار خوبی دارند، اما کوک و بسیاری موارد دیگر به عهده خود کاربر است. دلیل انجام این کار بسیار روشن است. فرض کنید می خواهید در یک برنامه زنده گیتار آکوستیک بزنید. اجرای زنده این گیتار بسیار سخت و زمان بر است. بنابراین شرکت های مختلف سعی کردند گیتارهایی بسازند که با پیکاپ عرضه می شد.

نکته جالب در مورد این گیتارها این است که دقیقاً مانند گیتارهای آکوستیک معمولی صدا می کنند، اما اگر در حین نواختن یا ضبط به صدای بلندتری نیاز دارید، می توانید به راحتی این گیتارها را به یک آمپلی فایر متصل کرده و از آنها برای بلندتر کردن صداها استفاده کنید.

اکثر گیتارهای الکترو آکوستیک قابلیت استفاده از پارامترهای این گیتارها را به صورت اکولایزر ارائه می دهند تا بتوانید صدای مورد نظر خود را با این محصولات ایجاد کنید یا بر صدای این گیتارها کنترل کامل داشته باشید. تنها چیزی که می تواند کمی آزاردهنده باشد این است که قیمت این گیتارها از گیتارهای آکوستیک معمولی و قیمت گیتار الکتریک بالاتر است. اما با توجه به تمام ویژگی هایی که دارد، برای کسانی که می خواهند به راحتی گیتار آکوستیک خود را ضبط کنند یا با این گیتارها به اجرای زنده بپردازند، گزینه مناسبی شده است.

کدام بهترین است؟ یک گیتار نو بخریم یا یک گیتار دست دوم بخریم؟

خرید گیتار دست دوم مزایای زیادی دارد. یکی از مزیت های اصلی آن قیمت پایین نسبت به گیتارهای جدید است. این به شما امکان می دهد سفر یادگیری خود را با یک گیتار با کیفیت بهتر آغاز کنید. به عنوان مثال، بسیاری از نوازندگان مشهور از گیتارهایی استفاده می کنند که 60-70 سال پیش توسط شرکت هایی مانند Gibson و Fender ساخته شده است.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که گیتارهایی که در طول زمان بهترین صدا را دارند، گیتارهایی هستند که از مواد با کیفیت ساخته شده اند. این سوال در مورد گیتارهای اولیه صدق نمی کند، زیرا سازندگان این گیتارها از مواد ارزان تری برای پایین نگه داشتن قیمت این سازها استفاده می کنند. به عنوان مثال گیتارهایی که این شرکت به عنوان گیتار مبتدی عرضه می کند در درجه اول از سخت افزار ساخته شده است، فلزات به کار رفته در ساخت آنها کیفیت بالایی دارند و یا چوب نازکی که برای ساخت بدنه استفاده می شود. این چیز بدی نیست زیرا هدف این گیتارها تغییر گیتار شما با پیشرفت است. از این رو، این گیتارها برای کسانی که خواهان خرید مطمئنی هستند و با مسائلی که در بالا به آنها اشاره شد مواجه نیستند، انتخاب مناسب تری هستند. اما اگر قصد خرید یک ساز دست دوم را دارید نکاتی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم را به خاطر بسپارید تا بتوانید از این نکات برای تهیه مناسب ترین گیتار استفاده کنید.

در زیر لیستی از مزایا و معایب خرید گیتار نو و دست دوم را گردآوری کرده ایم. با استفاده از این می توانید به راحتی تصمیم به خرید گیتار بگیرید.

مزایای خرید گیتار جدید

اگر می خواهید یک گیتار با سایز استاندارد را برای تمرین و یادگیری انتخاب کنید، توصیه می کنیم یک گیتار جدید را از یکی از شرکت های مطرح گیتار دنیا تهیه کنید. دلیل این توصیه به شرح زیر است:

لوازم جدید معمولا با گارانتی عرضه می شوند و اگر مشکلی برای دستگاه شما وجود داشته باشد، آن را برطرف می کنند.

گیتارهای مدرن و جدید عمدتاً با آخرین تکنولوژی تولید می شوند. این موضوع در مورد کیفیت صدای این گیتارها نیز صدق می کند

مهمترین چیز در مورد یک گیتار جدید این است که بسیار مدرن به نظر می رسد و همچنین حس یک ساز جدید را به شما می دهد.

مزایای خرید گیتار دست دوم

اما اگر هنوز در مورد خرید گیتار مشکل دارید، یا اگر گیتاری با ساز 3/4 خریده اید و بعد از مدتی می خواهید گیتار دیگری بخرید، پیشنهاد سرکارا این است که یک گیتار قدیمی بخرید.

گیتارهای مستعمل صدای قدیمی‌تری دارند و برای دریافت صداهای قدیمی مناسب‌تر هستند.

گیتارهای مستعمل معمولاً ارزان‌تر از گیتارهای جدید هستند، بنابراین می‌توانید با استفاده از آن‌ها در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

اگر در جستجوی بازار برای گیتارهای دست دوم هستید، محصولاتی را خواهید یافت که دیگر در بازار گیتار جدید تولید نمی شوند، بنابراین گزینه های خرید شما گسترش می یابد.

گیتار سایز مناسب را انتخاب کنید

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام خرید اولین گیتار خود در نظر بگیرید، پیدا کردن گیتار مناسب برای شاگردتان است. اندازه گیتار به طور مستقیم بر راحتی نوازنده تأثیر می گذارد. به خصوص اگر دانش آموز کودک باشد. بچه‌ها نمی‌توانند با گیتار معمولی بنوازند و این باعث می‌شود که آن‌طور که باید پیشرفت نکنند. به همین دلیل شرکت های مختلف گیتارهای مبتدی خود را در سبک های مختلف ساخته اند تا بتوانید گیتار مناسب را پیدا کنید و از آن برای پیشرفت در نوازندگی خود استفاده کنید.

انواع سایز گیتار

اکنون که متوجه شدیم اندازه گیتار یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید در نظر بگیریم، اندازه گیتار برای چه کسی مناسب است. به گفته ما و بسیاری از اساتید مجرب گیتار، گیتارهای سایز 2/4 برای کودکان 5 تا 7 ساله، گیتارها برای کودکان 5 تا 7 ساله، گیتارهای سایز ¾ برای کودکان 7 تا 10 ساله و گیتارهای سایز کامل مناسب هستند. . مناسب برای دانش آموزان از سال 11. بنابراین انتخاب سایز گیتار کاملاً با سن هنرجو مطابقت دارد.

بهترین مکان برای خرید گیتار کجاست؟

اگرچه می‌توانید تصور کنید که خرید آنلاین می‌تواند تجربه‌ای بسیار خوشایند باشد و لازم نیست برای خرید به همه فروشگاه‌ها مراجعه کنید، اما یکی دیگر از مواردی که سازکالا ارائه می‌دهد، لیست گیتار هنگام خرید گیتار است. و با وارد کردن سبک ها و آهنگ های مورد علاقه خود می توانید گیتار عالی را دریافت کنید. حتی اگر تجربه موسیقی نداشته باشید، اکثر فروشگاه های معتبر می توانند اطلاعات کاملی در مورد آلات موسیقی در اختیار شما قرار دهند و به شما در خرید گیتار عالی کمک کنند.

دکمه بازگشت به بالا