عوارض کراتینه مو

اگر از موهای مجعد یا وز خسته شده اید و به دنبال راهی برای صاف کردن دائمی آن هستید. حتما تا به حال به کراتینه کردن موهایتان فکر کرده اید. با وجود اینکه تبلیغات زیادی در این زمینه وجود دارد. تعداد کمی از فواید و عوارض جانبی کراتینه مو برای زنان اطلاع داده اند.

کراتینه مو چیست و چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به این سوال که کراتین برای مو چیست و چه کاربردی دارد، کراتین در واقع نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در مو وجود دارد و آن را نرم و براق می کند. اگر میزان کراتین موهایتان کم باشد، کثیف، کدر و آسیب دیده به نظر می رسند.

کراتینه کردن مو یکی از رایج ترین راه های صاف کردن مو و رفع موخوره است که به آن محلول معجزه آسا می گویند. در این روش تمام موها با مخلوطی از کراتین مایع پوشانده می شود و پس از مدتی شسته می شود که بستگی به نوع مو و کیفیت کراتین مایع دارد.

انواع خمیر مو

اکنون که می دانید کراتینه مو چیست و برای چه مواردی استفاده می شود، باید با انواع مختلف آن آشنا شوید تا بدانید کدام نوع کراتینه برای موهای شما مناسب است.

به طور کلی دو نوع کراتینه مو وجود دارد که شامل کراتین بازسازی کننده و کراتین صاف کننده می باشد. در واقع تفاوت اصلی این دو در موادی است که استفاده می کنند و بسته به برند و مدل متریال استفاده شده در این روش ها میزان ترمیم و صافی مو متفاوت است.

بازسازی کننده کراتین

کراتین احیا کننده از مواد موثرتری برای ترمیم موهای آسیب دیده نسبت به صاف کردن مو استفاده می کند. اگر موهای شما بسیار آسیب دیده و شکننده است؛ کراتین جوان کننده برای شما عالی است. زیرا در این روش به جای صاف کردن مو، روی تثبیت بافت مو تمرکز دارد.

کراتین صاف

صافی کراتینه شامل دو روش صاف کردن ژاپنی و صاف کردن برزیلی است که روش اول موها را بسیار صاف، در معرض و ابریشمی می کند. اما در برزیل سطح صاف کردن موها نسبتا کمتر است و اکثر خانم ها این روش را ترجیح می دهند.

با کراتینه صاف ژاپنی موها ماندگاری بیشتری دارند (حدود 6 ماه) اما با روش برزیلی این ماندگاری در نهایت حدود 4 ماه است. اما این یک قانون کلی نیست و عواملی مانند مصرف و مراقبت از مو تاثیر زیادی در این مرحله دارند.
فواید کراتینه مو

امروزه کراتینه مو هم برای خانم ها و هم برای آقایان به جایگاه ویژه ای رسیده است. بنابراین، بسیاری از سالن های زیبایی در این فرآیند تخصص دارند.

در این قسمت فواید کراتینه مو را برای شما شرح می دهیم:

نیازی به سشوار کشیدن یا صاف کردن موها نیست

استفاده مداوم از سشوار و اتو مو نه تنها زمان زیادی می برد، بلکه به دلیل حرارت زیاد به بافت مو آسیب می رساند و باعث ایجاد موخوره و شکنندگی می شود. علاوه بر این، این محصولات به طور موقت موهای شما را صاف کرده و پس از شستشو به حالت اولیه باز می گرداند.

اما تکنولوژی کراتینه زمانی که موها ثابت می شوند روشی دائمی است و این صافی حتی پس از شستن نیز از بین نمی رود. کافی است هر 3 تا 6 ماه یکبار ریشه موهای خود را کوتاه کنید تا همیشه از موهای صاف لذت ببرید.

ترمیم موهای آسیب دیده

گاهی اوقات به دلایل مختلف موها آنقدر آسیب می بینند که به تدریج می شکند و کوتاه می شوند. کراتینه مو با رساندن کراتین به بافت مو به سرعت موهای آسیب دیده را ترمیم و ترمیم می کند. همچنین اگر موهای مجعد و وز دارید با این تکنیک می توانید در عرض چند ساعت آن ها را صاف و صاف کنید.

موهای براق

ترکیبات موثر به کار رفته در مواد کراتینه باعث ایجاد لایه ای براق روی موها شده و تیرگی و تیرگی آن ها را از بین می برد. علاوه بر این با این روش برای همیشه با موهای خشک و شکننده خداحافظی خواهید کرد.

عوارض جانبی کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو مشکلات و خطرات جدی دارد که یکی از قابل مشاهده ترین آنها بعد از 72 ساعت است. این واکنش آلرژیک با خارش پوست و ظهور لکه های قرمز مشخص می شود. بنابراین، اگر مستعد ابتلا به آلرژی هستید، توصیه می کنیم در انتخاب این روش کمی فکر کنید.

از طرفی در این روش موها در معرض حرارت زیاد تولید شده توسط اتو مو قرار می گیرند و موهای سالم در اثر این حرارت آسیب می بینند. بنابراین بسیاری از افراد پس از کراتوز پیلاریس دچار ریزش مو می شوند.

علاوه بر این، پس از پر کردن موهای خود، باید از محصولات بدون سولفات استفاده کنید. این محصول هیچ مشکلی برای موهای شما ایجاد نمی کند. اما اگر افراد دارای مو و پوست سر چرب به طور مداوم از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند، میزان چربی مو به طور کامل از بین نمی رود.

با گذشت زمان، این چربی اضافی روی پوست سر جمع می شود و مشکلاتی مانند ریزش مو یا شوره سر را ایجاد می کند که یکی از معایب اصلی کراتینه مو است.

جلوه مو با کراتینه برای آرایشگاه

محصولات موی کراتینه حاوی مقدار زیادی فرمالدئید هستند که نه تنها برای استفاده کننده، بلکه برای آرایشگران و افراد حاضر در اتاق مضر است. فرمالدئید در هر شکل مایع، گاز یا جامد می تواند برای بدن خطرناک باشد. زیرا سمی و فرار است.

به گفته سازمان غذا و دارو، این ماده یک ماده تروریستی است و استنشاق یا خوردن بخار آن می تواند باعث سرطان شود. بنابراین بزرگترین عارضه کراتینه مو برای آرایشگرانی است که دائماً در معرض این ماده هستند.

استنشاق فرمالدئید می تواند باعث تحریک گلو، سرفه، خارش چشم و حتی خونریزی بینی شود. علاوه بر افزایش خطر ابتلا به سرطان و ALS، بیماری های مزمن مانند اختلالات سیستم عصبی مرکزی، سردرد، افسردگی، تغییرات خلقی، بی خوابی، حافظه و تعادل نیز از عوارض این ماده هستند.

عوارض جانبی کراتینه برای مو در دوران بارداری

در دوران بارداری هرگز نباید در معرض فرمالدئید قرار بگیرید. در نتیجه کراتینه شدن مو در این دوره مهار می شود. در واقع عوارض جانبی کراتینه مو در دوران بارداری به حدی است که زنان باردار حتی نباید در سالن هایی که این کار انجام می شود حضور داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا