علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

مزیت دیزل ژنراتور در مقابل ژنراتور گازوئیلی

دیزل ژنراتورها کاربردهای زیادی دارند. در این عصر افزایش قیمت سوخت به دلیل افزایش نرخ بهره و کاهش عرضه، شما باید یک سوخت هوشمند برای مقابله با مشکلات خود انتخاب کنید. به لطف نوآوری رودلف دیزل، دیزل ژنراتورها و موتورهای دیزلی به طرز شگفت انگیزی کارآمد و کاربردی شده اند.
تاریخچه دیزل ژنراتورها
• اولین دینام نیروی الکترومغناطیسی توسط مایکل فارادی در سال 1831 ساخته شد که ولتاژ DC کمی تولید می کند. “دیسک فارادی”
• در سال 1882، جی. یک برقکار بریتانیایی به نام H. Gordon یک ژنراتور بزرگ اینورتر دو فاز ساخت.
• موتور دیزل توسط رودولف دیزل در سال 1890 ساخته شد
• در 17 فوریه 1897 اولین آزمایش موفقیت آمیز با راندمان 26.2% (6% موتور بخار و 12% بنزین) بود.
• تا پایان سال 1912، 70000 دیزل ژنراتور مشغول به کار بودند
بهبود ژنراتورهای دیزلی در طول تاریخ
هنگامی که ساخت و استفاده از دیزل ژنراتور منسوخ شد، دستگاه باید دوباره طراحی می شد. هدف از این توسعه بهبود بهره وری سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از ژنراتورهای دیزلی بود. پیشرفت‌های حاصل از دیزل ژنراتورها در طول تاریخ عبارتند از:
انتقال بهتر تزریق سوخت از مخزن به شیر دیزل ژنراتور
گوگرد را از سوخت که باعث گرفتگی و کاهش عملکرد می شود، حذف می کند.
کنترل های آنالوگ به دیجیتال که امکان بهینه سازی و عملکرد بهتر دیزل ژنراتور را فراهم می کند
گردش مجدد گازهای خروجی (EGR) و کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR) انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

https://www.tgju.org/news/2592922/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C
تعمیر و نگهداری موتورهای دیزلی
برنامه تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور از سازنده تا روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه متفاوت است.
سرویس و نگهداری های مرتب
روغن و فیلتر را عوض کنید
نرخ خنک کننده
سیستم سوخت
تعویض فیلتر بنزین و تمیز کردن بنزین
تست باتری
ولتاژ، ترمینال ترمینال، وزن مخصوص، سطح الکترولیت
تعمیرات معمولی دیزل ژنراتور
تست تحت بار (بیش از 33٪) هر 30 روز یا هر ماه
تمیز کردن دیزل ژنراتور
سیستم اگزوز
واشر و مهر و موم را از نظر نشتی بررسی کنید.
موتور دیزل ژنراتور
سوخت دیزل گران است. این مقدار کمی بالاتر از بنزین است، اما گازوئیل چگالی بحرانی بالاتری دارد، به این معنی که می توان انرژی بیشتری از گازوئیل نسبت به همان مقدار بنزین استخراج کرد. از این رو، موتور دیزلی خودرو مسافت پیموده شده بیشتری را ارائه می دهد که آن را به یک تصمیم مطمئن برای حمل و نقل و تجهیزات سنگین تبدیل می کند.
تمرین 1
در مقایسه با بنزین، سوخت دیزل سنگین‌تر، روغن‌تر است و نقطه اشتعال بالاتری نسبت به آب دارد. همچنین موتورهای دیزلی و دیزل ژنراتورها از نظر راندمان و هزینه بالا بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.
موتور دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟
موتورهای بنزینی با راه اندازی جرقه کار می کنند، موتورهای دیزلی از فشار استارت برای احتراق سوخت استفاده می کنند. هوا وارد موتور شده و تحت فشار زیاد گرم می شود. این منجر به دماهای بالا در موتورهای دیزل ژنراتور می شود که به طور قابل توجهی بالاتر از موتورهای بنزینی است. در دمای تاج و وزن موتور دیزل به دلیل دمای شدید روشن می شود. در دیزل ژنراتور، به جای موتور گازی که مخلوطی از هوا و گاز وجود دارد، هوا و سوخت در مراحل مختلف وارد موتور می شوند. سوخت با انژکتور به موتور دیزل ژنراتور تزریق می شود اما در موتور بنزینی به همین دلیل از کاربراتور استفاده می شود.
در موتور بنزینی، سوخت و هوا در موتور و سپس در بسته با هم مخلوط می شوند. ترکیب هوا و سوخت فشار سوخت و در نتیجه راندمان کلی را محدود می کند. یک موتور دیزل فقط با هوا پر می شود و نسبت می تواند بسیار بالاتر باشد. یک موتور دیزل ژنراتور دارای نسبت فشار بین 14:1 تا 25:1 است، در حالی که موتورهای بنزینی دارای نسبت فشار بین 8:1 تا 12:1 هستند. پس از احتراق، نتایج احتراق از طریق دود از موتور استخراج می شود. برای شروع، گرمای اضافی در ماه های سرد با استفاده از “شاخه های براق”.
بهترین شرایط برای موتور دیزل ژنراتور
یک موتور دیزلی به دلایل زیر کارآمدتر و کارآمدتر از موتورهای بنزینی است:
دیزل ژنراتورهای امروزی بر معایب مدل های قبلی که هزینه نگهداری و آشفتگی بالاتری دارند غلبه کرده اند. موتورهای دیزل ژنراتور در حال حاضر ساکت تر هستند و نیاز به پشتیبانی کمتری نسبت به موتورهای گازی با اندازه مشابه دارند.
با قطع خودکار سوخت شروع نمی شود. عدم وجود کانکتورهای در معرض یا سیم استارت هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد.
هزینه سوخت هر کیلووات تولیدی 30 تا 50 درصد کمتر از موتورهای گازسوز است.
موتور دیزلی با آب خنک 1800 دور در دقیقه بین 12000 تا 30000 ساعت کار می کند، قبل از اینکه نیاز به تعمیر و نگهداری قابل توجهی داشته باشد. 1800 دور در دقیقه 1800 دور در دقیقه مایع خنک شده با هوا معمولاً 6000-10000 ساعت قبل از نیاز به تعمیر کار می کند.
واحدهای گازسوز دود بیشتری نسبت به واحدهای دیزل ژنراتور منتشر می کنند و بنابراین طول عمر کمتری نسبت به واحدهای دیزل ژنراتور دارند.
کاربرد دیزل ژنراتور
موتورهای دیزلی گاهی اوقات جایگزین موتورهای مکانیکی، ژنراتورهای الکتریکی مانند دیزل ژنراتورها و درایوهای جهانی می شوند. آنها در راه آهن، تجهیزات توسعه، خودرو و کاربردهای صنعتی بی شماری استفاده می شوند. محدوده آنها همه سرمایه گذاری ها را در بر می گیرد و اگر بتوانید موتور هر چیزی را که در طول روز می گذرد ببینید، یک دیزل ژنراتور یک بار در روز دیده می شود.
قیمت دیزل ژنراتور ولوو پنتا
موتورهای دیزل صنعتی و دیزل ژنراتورها در توسعه، دریایی، معدن، مرکز بهداشت، خدمات امنیتی، ارتباطات رسانه ای، مترو و باغبانی کاربرد دارند. یکی از کاربردهای قابل توجه دیزل ژنراتورهای موجود، سن توان برای نیروی تقویت کننده اولیه یا آماده به کار است. برای مشاهده تصاویر بیشتر، مقاله ما در مورد انواع موتورها و ژنراتورها و کاربردهای اصلی آنها را ببینید.
اخرین حرف
خرید دیزل ژنراتور با کیفیت بسیار مهم است. شرکت دیزل ژنراتور کاشان با وب سایت kashanico.com یک گروه قدرتمند در زمینه تامین انواع دیزل ژنراتور و الکتروموتور و لوازم جانبی می باشد. شما می توانید دستگاه مورد نظر خود را از این مجموعه خریداری کنید و از کیفیت قطعه ای که می خرید مطمئن باشید.

https://eco.shafaqna.com/FA/301633/%d8%af%db%8c%d8%b2%d9%84-%da%98%d9%86%d8%b1%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%a7%d9%86%db%8c/

دکمه بازگشت به بالا