مقایسه صرافی توبیت با بینگ ایکس

مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال در تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین گزینه، به‌ معامله‌گران کمک می‌کند. علاوه بر آن، نیازهای تریدرها ممکن است با هم مختلف باشد. به‌ همین دلیل، باید صرافی‌های گوناگون را بر اساس نیازهایشان مقایسه کنند. دو صرافی‌ خارجی که این روزها در کانون توجه تریدرهای ایرانی قرار دارند، توبیت (Toobit) و بینگ ایکس (BingX) هستند.

ارز دیجیتال |صرافی

صرافی BingX در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد، درحالی‌که صرافی Toobit در اکتبر سال 2022 رونمایی شد. مقایسه صرافی توبیت با بینگ ایکس کمک می‌کند تا ویژگی‌های هریک را بشناسید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه، مهم‌ترین ویژگی‌های این دو صرافی را مقایسه می‌کنیم.

 

مقایسه ارائه خدمات به‌ ایرانیان در صرافی توبیت با بینگ ایکس

صرافی توبیت در حال حاضر (تیرماه 1403) به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند. برای ورود به توبیت، به تغییر آی پی نیاز ندارید. احراز هویت در صرافی توبیت اجباری نیست. حساب‌های کاربری بدون احراز هویت می‌توانند روزانه معادل پنج بیت کوین از حساب خود برداشت کنند. همچنین، سقف برداشت ماهانه برای این حساب‌ها، سی بیت کوین است. جالب است بدانید که فعلاً، امکان احراز هویت با مدارک ایرانی (کارت ملی، پاسپورت و …) در صرافی Toobit وجود دارد.

در مقابل، صرافی بینگ ایکس چند ماهی است که آی پی‌های ایران را مسدود کرده است. برای ورود به‌ این صرافی، باید از آی‌پی خارجی مجاز و ثابت استفاده کنید که مشکلی به‌ وجود نیاید. در حال حاضر، احراز هویت در صرافی بینگ ایکس اجباری نیست، اما زمزمه‌های مبنی بر اجباری‌شدن احراز هویت در هفته‌های آینده به‌ گوش می‌رسد. حتی برخی از معامله‌گران ایرانی بینگ ایکس برای این منظور، ایمیلی از صرافی دریافت کرده‌اند.

دقت کنید که امکان احراز هویت با مدارک ایرانی در صرافی BingX وجود ندارد. سقف برداشت در حساب‌های بدون احراز هویت صرافی بینگ ایکس، پنجاه هزار تتر در شبانه‌روز است. ابهام در زمان اجباری‌شدن احراز هویت بینگ ایکس باعث شده است تا بسیاری از تریدرهای ایرانی به‌سمت توبیت بروند.

 

مقایسه معاملات اسپات صرافی توبیت با بینگ ایکس

صرافی توبیت بیش از 125 ارز دیجیتال را در فهرست معاملات خود قرار داده است. تمام جفت ارزهای بخش اسپات صرافی توبیت مبتنی بر استیبل کوین تتر (USDT) هستند. براساس داده‌های سایت کوین مارکت کپ، بازدید هفتگی صرافی Toobit در جولای 2024، حدود 1/2 میلیون نفر است.

همچنین حجم معاملات اسپات این صرافی در سال 2024، به‌طور میانگین بیش از یک میلیارد دلار در روز بوده است. سایت کوین مارکت کپ امتیاز 5.8 از 10 را به بخش اسپات صرافی توبیت داده و به‌ این ترتیب، بین صرافی‌های رمزارز، در رتبه سی‌ و دوم قرار گرفته است.

حداقل مقدار خرید و فروش در بخش اسپات صرافی توبیت، برابر با ده تتر است. این صرافی از روش‌های سفارش‌گذاری لیمیت، مارکت، تریگر و OCO در معاملات اسپات پشتیبانی می‌کند. حداکثر کارمزد معاملات اسپات در توبیت، 0/2 درصد است که البته با افزایش حجم معاملات ماهانه، کاهش می‌یابد.

صرافی بینگ ایکس بیش از 750 ارز دیجیتال را در فهرست معاملات خود قرار داده است. عمده جفت ارزهای بخش اسپات صرافی توبیت مبتنی بر استیبل کوین تتر (USDT) هستند. چند جفت ارز مبتنی بر یو اس دی کوین (USDC) و جفت ارز BTC/ETH هم در این صرافی ارائه می‌شوند. براساس داده‌های سایت کوین مارکت کپ، بازدید هفتگی صرافی BingX در جولای 2024، حدود 2/6 میلیون نفر است.

همچنین، حجم معاملات اسپات این صرافی در سال 2024، به‌طور میانگین بیش از 250 میلیون دلار در روز بوده است. سایت کوین مارکت کپ امتیاز 6.5 از 10 را به بخش اسپات صرافی بینگ ایکس داده و به‌ این ترتیب، بین صرافی‌های رمزارز، در رتبه پانزدهم قرار گرفته است.

صرافی BingX از روش‌های سفارش‌گذاری لیمیت، مارکت و تریگر در معاملات اسپات پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه می‌توانید حد سود و ضرر هم برای معاملات خود تعیین کنید. حداکثر کارمزد معاملات اسپات در بینگ ایکس 0/1 درصد است که البته، با افزایش حجم معاملات ماهانه، کاهش می‌یابد. ناگفته نماند که صرافی بینگ ایکس امکان سواپ یا تبدیل رمزارزها را نیز فراهم می‌کند که این قابلیت در توبیت وجود ندارد.

 

مقایسه معاملات فیوچرز صرافی توبیت با بینگ ایکس

صرافی توبیت معاملات فیوچرز را در قالب دو بخش پرپچوال و لایت پرپچوال ارائه می‌کند. حداکثر کارمزد معاملات فیوچرز توبیت برای میکر و تیکر، به‌ترتیب 0/04 و 0/06 درصد است. در این بخش هم جفت ارزها همگی مبتنی بر تتر هستند و امکان سفارش‌گذاری به روش لیمیت، مارکت و تریگر با قابلیت تعیین حد سود و ضرر وجود دارد.

حداکثر اهرم قابل استفاده از معاملات فیوچرز توبیت، 150x است. کوین مارکت کپ، صرافی Toobit را در جایگاه هجدهم معاملات فیوچرز بین صرافی‌ها قرار داده است. حجم معاملات فیوچرز روزانه این پلتفرم هم بیش از 14/7 میلیارد دلار در جولای 2024 است.

صرافی بینگ ایکس معاملات فیوچرز را در قالب دو بخش پرپچوال و استاندارد ارائه می‌کند. حداکثر کارمزد معاملات فیوچرز توبیت برای میکر و تیکر، به‌ترتیب 0/02 و 0/05 درصد است. تمام جفت ارزهای کریپتو در صرافی بینگ ایکس مبتنی بر تتر هستند. علاوه بر آن، صرافی BingX از جفت ارزهای فارکس هم در بخش فیوچرز استاندارد پشتیبانی می‌کند. امکان سفارش‌گذاری به روش لیمیت، مارکت و تریگر با قابلیت تعیین حد سود و ضرر وجود دارد.

حداکثر اهرم قابل استفاده از معاملات فیوچرز توبیت، 125X است. کوین مارکت کپ، صرافی BingX را در جایگاه بیست و هشتم معاملات فیوچرز بین صرافی‌ها قرار داده است. حجم معاملات فیوچرز روزانه این پلتفرم هم در جولای 2024، بیش از 6/5 میلیارد دلار است.

 

مقایسه خدمات پشتیبانی صرافی توبیت با بینگ ایکس

پشتیبانی صرافی توبیت و بینگ ایکس تقریباً شرایط یکسانی دارد. هر دو صرافی خدمات پشتیبانی خود را به‌ زبان فارسی نیز ارائه می‌کنند. از طریق ایمیل و چت آنلاین سایت یا اپلیکیشن موبایل این دو صرافی، می‌توانید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

همچنین، هر دو صرافی کانال اطلاع‌رسانی و گروهی تلگرام برای کاربران فارسی زبان در نظر گرفته‌اند و می‌توانید از این طریق هم پاسخ بسیاری از سؤالات خود را دریافت کنید.

پشتیبانی دو صرافی به‌صورت تمام‌وقت فعالیت می‌کنند و ظرف مدت زمان کمتر از ده دقیقه، از طریق چت آنلاین پاسخ‌گوی کاربران هستند. ناگفته نماند که سایت و اپلیکیشن موبایل بینگ ایکس و توبیت نسخه فارسی هم دارند.

 

مقایسه سرعت اجرای معاملات و قیمت ارزها در صرافی توبیت با بینگ ایکس

یکی از نکات بسیار مهم که معمولاً در مقایسه صرافی‌ها از آن غفلت می‌شود، سرعت اجرای معاملات است. قیمت ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد. به‌ همین دلیل، بسیار مهم است که سرعت اجرای سفارش‌ها در صرافی زیاد باشد که در سریع‌ترین زمان ممکن، سفارش کاربران پر شود. در غیر این صورت، ممکن است فرصت انجام معاملات از دست برود. مقایسه دو صرافی بینگ ایکس و توبیت نشان می‌دهد که هر دو از نظر سرعت اجرای معاملات، وضعیت مطلوبی دارند؛ هر چند توبیت تاحدی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

موضوع مهم دیگر، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال است. برخی از صرافی‌ها، نرخ لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را دست‌کاری می‌کنند تا از این طریق، سود بیشتری به‌ دست بیاورند. بررسی دو صرافی بینگ ایکس و توبیت نشان می‌دهد که قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در این پلتفرم‌ها، تقریباً با صرافی‌هایی مانند بایننس یکسان است.

 

مقایسه امکانات صرافی توبیت با بینگ ایکس

هر دو صرافی Toobit و BingX اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. کسانی که در هر دو صرافی فعالیت کرده‌اند، به‌خوبی متوجه می‌شوند که شباهت زیادی بین رابط کاربری آن‌ها وجود دارد. هر دو صرافی، سرویس‌های محبوب کپی تریدینگ و ربات تریدینگ را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

صرافی بینگ ایکس در ماه‌های اخیر، سرویس گنجینه (Wealth) را برای سرمایه‌گذاری کاربران راه‌اندازی کرده است. توبیت تا به امروز، چنین امکانی را در اختیار کاربران خود قرار نداده است.

 

مقایسه امنیت صرافی توبیت با بینگ ایکس

مقایسه امنیت صرافی توبیت با بینگ ایکس هم بسیار مهم است. در بررسی اولیه، مشخص شد که هر دو صرافی از قابلیت احراز دو عاملی با گوگل اتنتیکیتور پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر آن، برای برداشت ارز دیجیتال، وارد کردن کد تأیید اجباری است. در نسخه اپلیکیشن موبایل نیز امکان ورود با اثر انگشت وجود دارد.

یکی از مراجع اصلی در زمینه بررسی امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال، سایت cer.live است. کارشناسان این سایت، صرافی‌های ارز دیجیتال را از جنبه‌های مختلف امنیت بررسی و در نهایت، به‌ هر صرافی امتیاز مشخصی می‌دهند. در جدول زیر، می‌توانید امنیت دو صرافی بینگ ایکس و توبیت را از نظر سایت cer.live مقایسه کنید.

 

بینگ ایکس (BingX)

توبیت (Toobit)

رتبه

34

46

درجه‌بندی امنیت

BBB (دو ستاره)

BBB (دو ستاره)

امنیت سرور

100 از 100

77 از 100

امنیت کاربر

61 از 100

74 از 100

تست نفوذ

100

100

بیمه سرمایه (Proof of Reserve)

دارد

دارد

امتیاز کلی

74 از 100

70 از 100

 

کلام پایانی

در این مطلب صرافی توبیت را با بینگ ایکس مقایسه کردیم. بهتر است در هر دو صرافی ثبت نام کنید. احتمال محدودیت بیشتر فعالیت ایرانیان در صرافی BingX در ماه‌های آینده وجود دارد. بنابراین ثبت نام در صرافی Toobit کمک می‌کند تا بدون مشکل، بتوانید معاملات خود را در بازار کریپتوکارنسی دنبال کنید.

دکمه بازگشت به بالا