عمومی

نامزدهای انتخاباتی در اثبات خود بزرگنمایی نکنند

تکنونامه/اصفهان یک فعال سیاسی معتقد است: نامزدهای انتخاباتی نباید در اثبات خودشان بزرگنمایی کنند، بلکه آن چیزی که واقعیت هست را بگویند.

مهران نحوی در گفت‌وگو با تکنونامه، درباره لزوم مشارکت حداکثری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: مشارکت باید به گونه‌ای باشد که نظر و عمل افراد در ساخت کشور تاثیرگذار باشد. اگر به شکلی عمل کنیم که فقط شکل ظاهر حضور مردم حفظ شود، طبیعتا موفقیت کشور در امور پایین می‌آید. این شرایط باعث می‌شود در محیط زیست، صنعت، اخلاق و ارزش پول ملی وضعیت نزولی پیدا کنیم. ما انقلاب ۵۷ را دیدیم. مشارکت واقعی مردم، کشور را می‌سازد.

او ادامه داد: باید به مردم امید دهیم تا در تعیین رئیس جمهور اصلح تاثیرگذار باشند. اقدامات باید به سمت امیدبخشی عملی پیش برود. مردم هم مرجع و متخصصانی دارند که توجه به آن‌ها هم نیاز است. فعالان دانشگاهی، هنری، اقتصادی و صنعتی بسیار می‌توانند در نوع انتخاب مردم تاثیرگذار باشد. ما باید در حوزه‌های رسانه، صنعت، سیاست و به خصوص دانشگاه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشیم. انقلاب سال ۵۷ از دانشگاه‌ها شروع شد و این حوزه بسیار تاثیرگذار است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در راهپیمایی‌های ۵۷ حاضر و علیه رژیم شاه شعارنویس بوده است، گفت: آن رژیم توجهی به نخبگان و مردم نداشت. انقلاب جمهوری اسلامی آمد که مشارکت مردم را بالا ببرد و خیلی عالی این کار را انجام داد. حالا باید دوباره این مشارکت را به سطح بالایی برسانیم.

او بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید و تصریح کرد: کاندیدا باید خودشان را اثبات کنند و دیگران را تخریب نکنند. در اثبات خودشان هم بزرگنمایی نکنند و واقعیت آن چیزی که هست را بگویند. یک افقی با یک تیم اجرایی ترسیم کنند تا در صورت انتخاب بتوانند کشور را به جایگاه بالاتری برسانند.

نحوی در پایان اضافه کرد: ستادهای تبلیغاتی هم نباید به دنبال تخریب رقبایشان باشند و این غیراخلاقی و غیرقانونی است. ستادها باید اقدامات گذشته کاندیدایشان و برنامه‌هایشان را در یک فضای مناسب تبلیغ کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا