هدف ما توسعه روابط همه جانبه با کشور دوست و برادر کشور ترکیه است

به گزارش خبرگزاری تکنونامه از آذربایجان‌غربی، روز پایانی هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان‌غربی و استان‌های هم مرز ترکیه با حضور مسئولین دو طرف در هتل آنای ارومیه برگزار شد.

هدف ما توسعه روابط همه جانبه با کشور دوست و برادر کشور ترکیه است

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی، امنیت و مبارزه با تروریسم را یکی از اولویت‌های دو کشور ایران و ترکیه برشمرد و خاطر نشان کرد که سال گذشته برای آغاز کمیته عالی همکاری‌های امنیتی در سطحی بالاتر پیش‌بینی شده و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از قربانیان ترور و تروریسم بوده، همکاری امنیتی، نظامی و انتظامی در مقابله با فعالیت‌های تروریستی بین دو کشور ایران و ترکیه افزایش خواهد یافت.

وی درخصوص هفتمین نشست همکاری‌های مشترک اظهار کرد: روز گذشته ۳ کمیسیون اقتصاد و تجارت، علمی، فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و حمل و نقل و ترانزیت با حضور نمایندگان، مدیران و کارشناسان دو طرف برگزار و بعد از تبادل نظر، توافق‌نامه‌ای در ۲۵ بند تنظیم شده انتظار داریم با اجرایی‌شدن این موارد در ۳ سرفصل مدنظر، شاهد تحول فی‌مابین باشیم تا موانع و مشکلاتی که تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی در حوزه حمل و نقل و پایانه‌های مرزی دارند، حل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی برداشته شدن موانع را از مهم‌ترین تلاش‌های دو طرف برشمرد و اذعان کرد:  از سال گذشته بعد از شششمین نشست با استان‌های مرزی ترکیه به میزبانی وان ترکیه، شاهد اقداماتی خوبی بودیم که بخش اعظمی از آنها اجرایی شده است.

هدف ما توسعه روابط همه جانبه با کشور دوست و برادر کشور ترکیه است

معتمدیان با اشاره به معضل قاچاق در مرزها اظهار کرد: مبارزه با قاچاق از اولویت‌های دیگری است که در فصل جدید همکاری‌ها با ترکیه به جدیت دنبال می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: با هدف ادامه تبادلات با ترکیه خردادماه سال آینده نیز هشتمین نشست همکاری مشترک آذربایجان‌غربی با استان‌های هم مرز ترکیه در وان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هشتمین نشست همکاری‌های مشترک در خردادماه سال آینده /۱۴۰۴/ در شهر وان ترکیه برگزار خواهدشد

۴۶

دکمه بازگشت به بالا