علم و تکنولوژی

وزیر بهداشت: ۲۷۰۰ طرح بهداشتی در دولت سیزدهم افتتاح شد

تکنونامه/سیستان و بلوچستان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح بیش از ۲۷۰۰ طرح بهداشتی از شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

 بهرام عین اللهی در آیین افتتاح همزمان ۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه سهم سیستان و بلوچستان از بیش از ۱۶ هزار تخت جدید بیمارستانی در دولت مردمی، ۶۰۰ تخت بیمارستانی بوده است، اظهار کرد: بعد از شهادت آیت الله رییسی احساس می کنیم فرمانده مقتدر و مومن خودمان را از دست داده ایم اما سفرهای اعضای هیات دولت، از جمله این سفر نشان می‌دهد، ادامه دهنده راه شهید رییسی هستیم. ایشان یک مکتب فکری بود که انقلابی در حوزه خدمتگزاری به مردم پس از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایجاد کرد.

وی از محرومیت زدایی به عنوان یکی از شاخصه‌های شخصیتی رییس جمهور شهید یاد کرد و افزود: این ویژگی ایشان در عمل برای همگان مشخص شد اما محرومیت زدایی از مناطقی که محرومیت های تاریخی را تجربه کرده‌اند، زمان بر است اما تمام ارکان دولت با انگیزه خدمت در این مسیر گام بر می‌دارند.

وزیر بهداشت، بیمارستان مادر و کودک حضرت فاطمه الزهرا(س) ایرانشهر در کشور را کم نظیر دانست و گفت: پیام اجرای چنین پروژه‌هایی در مناطق کمتر توسعه یافته این است که می خواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم و هیچ محدودیتی برای پیشرفت نداریم.

وی با بیان اینکه ۲۶۵ پروژه سلامت محور سیستان و بلوچستان در دولت مردمی با اعتبار حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شده است، تصریح کرد: رویکرد ما در وزارت بهداشت قطعا سلامت پیشگیری محور است. در منطقه‌ای قرار داریم که تهدیدات سلامت در کشورهای همسایه ما فراوان است اما با عملکرد ارزشمند نظام شبکه، نیروهای حوزه سلامت و به ویژه نیروهای حوزه بهداشت که دیده نمی‌شوند و سنگرسازان بی‌سنگر هستند، شاخص‌های سلامت در کشورمان متحول شده و جایگاه قابل قبولی در منطقه داریم.

عین الهی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باید پیشرفت کند و در منطقه تحت پوشش خود، نقش آفرین و حل کننده مشکلات سلامت باشد. تاکید ما در مناطق محروم، تقویت بومی گزینی برای ماندگاری و خدمتگزاری بیشتر این نیروها به مردم است، بنابراین اعتقاد داریم مشکلات مناطق محروم، از درون و با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی برطرف می‌شود.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا