عمومی

پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه برای دومین بار هدف حمله موشکی قرار گرفت

به گزارش تکنونامه از المیادین، پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو واقع در شرق سوریه با دستکم هشت راکت هدف حمله قرار گرفت.

ساعاتی پیش نیز این مقر نظامیان آمریکایی هدف حمله موشکی قرار گرفته بود.

مقاومت اسلامی عراق از صبح امروز تاکنون چهار پایگاه «عین الاسد» و «حریر» در عراق و همچنین پایگاه «خراب الجیر» و «کونیکو» را در عمق خاک سوریه در واکنش به تجاوزهای آمریکا به مناطقی در ۲ کشور، هدف حملات خود قرار داده‌ است.

به گزارش ایرنا ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته‌ است.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تائید حمله آمریکا به غرب کشور خود، تصریح کرد که این حملات، ناقض حاکمیت و با هدف تضعیف دولت بغداد در ایجاد ثبات در کشور صورت گرفته‌ است.

دولت عراق نیز در واکنش به حملات امروز آمریکا به مناطقی در غرب این کشور، تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی از ماموریت و اختیارات محول شده به آن فراتر رفته و به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق تبدیل شده‌ است.

در همین پیوند، وزارت کشور عراق نیز بعد از ظهر شنبه اعلام کرد که در اعتراض به تجاوزهای آمریکا به خاک این کشور، کاردار سفارت واشنگتن در بغداد را احضار کرده‌ است.

310310

دکمه بازگشت به بالا