چرا سبزی قورمه سبزی تلخ میشود؟

قرمه سبزی یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که طرفداران خود را دارد. اما گاهی اوقات به دلیل غذای بد می تواند تلخ باشد. بنابراین رعایت توصیه های تهیه غذای سبزی ضروری است. در ادامه در مورد اینکه چرا سبزیجات طعم تلخی دارند و چگونه از تلخ مزه شدن آنها جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که تعداد سبزی قورمه کاملا بر طعم آن تأثیر می گذارد. پس در هنگام خرید به تعداد آنها توجه کنید. این عدد در شهرها و استان های مختلف متفاوت است. اما میزان شنبلیله در همه سبزیجات بسیار کم است. افزودن سیب زمینی سرخ شده، سوپ سبزیجات را ترش می کند.

یکی دیگر از دلایل تلخی سبزی قورمه لیمو عمانی تلخی آن است. زمانی که می خواهید از لیمو عمانی به طور کامل استفاده کنید. حتما از قبل آن را با چنگال سوراخ کرده و در قابلمه آب جوش قرار دهید. و حدود 1 ساعت قبل از پایان پخت اضافه کنید. اگر لیمو عمانی را زود اضافه کنند. زیاد می پزد و می شکند و آش سبزی را تلخ می کند.

برای ترش شدن قیسی، سبزی لیمو عمانی را بشویید و خشک کنید، سپس آنها را خرد کرده و دانه ها را جدا کنید. چون هسته آن تلخ است. سپس آنها را خرد کرده و در انتهای جوش پودر لیمو عمانی را اضافه کنید.

یکی دیگر از دلایل تلخی سوپ سبزیجات، تفت دادن بیش از حد سبزیجات است. در برخی از نقاط کشور مانند جنوب، سابجی کورما را در روغن سرخ می کنند تا سیاه شود، اما اگر زیاد سرخ شود، سابجی کورما را تلخ می کند. پس بهتر است کمتر سرخ شود تا سبزی تلخ نشود.
برای خرید سبزی قورمه و خرید سبزی ترش واش با ما تماس بگیرید.

چگونه طعم تلخ سبزیجات سبز را از بین ببریم

اما اگر خورش سبزی شما تلخ شد چه باید کرد؟

1- می توانید 1 عدد سیب زمینی را نصف یا ربع کنید و داخل خورش بریزید. سیب زمینی باعث کاهش شوری و تلخی غذا می شود. در پایان پخت سبزی را از خورش خارج کنید.

2- اگر شنبلیله عامل ایجاد آش سبزی تلخ است می توانید مقداری خورش سبزی بدون رازیانه اضافه کنید تا میزان رازیانه نسبت به سبزی خورش کمتر باشد. و تلخی او از بین می رود.

3- افزودن آب پرتقال یا آب می تواند تلخی سوپ سبزیجات را کاهش دهد. مراقب باشید، آب پرتقال به کاهش تندی خورش کمک می کند.

4. 2 حبه قند را به کاری سبزیجات اضافه کنید تا تلخی آن کم شود.

5- افزودن رب گوجه فرنگی یا رب انار به کرمه سبزی از تلخی آن می کاهد. مواظب باشید سایز آنها زیاد نشود.

6- مقداری گشنیز و اسفناج به آش سبزی اضافه کنید تا تلخی آن کم شود، اما مراقب باشید زیاد اضافه نکنید. چون روی طعم و رنگ سوپ شما تاثیر می گذارند.

دکمه بازگشت به بالا