چرا ماکروفر خاموش میشود؟

اجاق های مایکروفر رایج ترین لوازم خانگی و اداری هستند که امروزه در مدل ها و برندهای مختلف تولید و عرضه می شوند. اما استفاده از این دستگاه نیاز به تعمیر و نگهداری اولیه دارد و باید آن را در بهترین شرایط ممکن نگهداری کنید. در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد. به عنوان مثال گاهی ممکن است با مشکل خاموش شدن ناگهانی ماکروفر مواجه شوید که معمولاً به دلیل یک مشکل فنی ایجاد می شود و باید توسط نمایندگی ماکروفر بوش رفع شود. با سرویس بوش همراه باشید.

1. استفاده طولانی مدت از مایکروویو

خانگی |دستگاه |لوازم

اولین دلیل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر که به تنهایی باعث خرابی بسیاری از مایکروفرها می شود، استفاده طولانی مدت و نادرست از مایکروفر است! اما این عامل به چه معناست؟ منظور ما این است که از مایکروفر به مدت طولانی و مکرر استفاده نکنید تا فشار زیادی به قسمت های داخلی مایکروفر وارد نشود. این اصل اساسی برای استفاده از اجاق مایکروفر است و اگر می خواهید دستگاه شما خراب نشود، باید از آن پیروی کنید.

2. خرابی ترموستات مایکروویو

ترموستات مایکروویو بخشی است که دائماً به دمای مایکروفر می رسد تا در صورت عدم تعادل دمای مایکروویو دستگاه شما را خاموش کند. اما اگر این قطعه بنا به دلایلی از کار بیفتد، دمای مایکروفر قابل کنترل نیست و در نتیجه با بالا رفتن دما، دستگاه خاموش می شود. این مشکل کاملاً فنی است و باید توسط یک تکنسین تعمیر و با استفاده از ابزار تعمیر برطرف شود.

3. گرفتگی دریچه مایکروویو

طبیعتاً وقتی ظرف غذا را در مایکروویو قرار می دهید و آن را روشن می کنید، با استفاده از عملکرد مایکروفر، حرارت به غذا منعکس می شود تا غذای شما گرم شود و از این حرارت آماده مصرف استفاده کنید. اما این گرما نباید در مایکروویو محبوس شود. به همین دلیل، همه مایکروفرها دارای یک فن هستند که گرمای تولید شده در هنگام روشن شدن مایکروفر را به بیرون منتقل می کند. این مورد ممکن است به مرور زمان و در اثر استفاده نادرست کثیف شود و در نتیجه آسیب ببیند!

چگونه می توان خرابی ونتیلاتور را تشخیص داد؟

یک راه ساده برای بررسی وضعیت مایکروفر وجود دارد: دست خود را روی قاب پشتی (یا قاب کناری) مایکروفر بگذارید و ببینید که آیا وقتی آن را برگردانید، هوای گرم از این محفظه خارج می شود یا خیر. مایکروویو کنم یا نه؟ اگر هوای گرم با سرعت نسبی خارج نشود، قطعه از کار افتاده است و باید توسط تکنسین تعویض شود.

4. خرابی فن مایکروویو

یکی از قطعات مربوط به مایکروفر فن مایکروفر است که نقش موثری در خاموش شدن ناگهانی مایکروفر دارد و باید توسط تکنسین معاینه و تشخیص داده شود. توجه داشته باشید که کلیه عیب یابی مایکروفر در آریابهکار توسط تکنسین های مجرب و با ابزار تعمیر مدرن به صورت رایگان انجام می شود و هزینه ای بابت این سرویس از شما دریافت نمی شود.

5. تغییرات برق در اماکن مسکونی

گاهی ممکن است مشکل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر به دلیل خرابی اجزای دستگاه اتفاق نیفتد و تنها به دلیل یک عامل خارجی باشد! به عنوان مثال، اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که نوسانات برق روزانه بارها در محل زندگی شما اتفاق می افتد و می تواند سلامت دستگاه شما را تهدید کند. به همین دلیل توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی از یک محافظ برق استاندارد استفاده کنید.

6. خطا در برد مایکروویو

تمامی دستورات شما ابتدا توسط برد دریافت می شود و سپس به قطعات ارسال می شود و در نتیجه برد نقش کلیدی در هر وسیله برقی دارد و هرگونه خرابی بر روی آن نشان دهنده مشکلاتی است که نیاز به بررسی دارد. اما اگر آسیب کوچکی به صفحه مایکروفر وارد شود، یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر می تواند همین موضوع باشد! تخته سالم یا شکسته باید توسط یک تکنسین مجرب با استفاده از ابزار تعمیر تشخیص داده شود. چون هیئت یک قسمت تخصصی و بسیار حساس است.

اما تمامی تعمیرات پنل مایکروفر در آریابهکار توسط تکنسین های مجرب و با استفاده از بهترین و به روزترین ابزار تعمیر انجام می شود تا نیازی به تعویض پنل نداشته باشید و مشکل شما تنها به صورت صحیح و فنی برطرف شود. در حال تعمیر از هیئت مدیره ما در قالب یک مجموعه حرفه ای سعی داریم در شرایط اقتصادی فعلی با کمترین هزینه ممکن مشکل شما را برطرف کنیم و نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا