علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

چطور به یک CRNA تبدیل بشیم؟ | راهنمای قدم به قدم

پرستاران بیهوشی رجیستر شده (CRNA) از آموزش دیده ترین و پردرآمدترین پرستاران هستند. آنها مراقبت های ضروری را برای بیماران در طول جراحی و پروسیجر ها ارائه می دهند. تبدیل شدن به یک CRNA به سالها تحصیل و تجربه حرفه ای نیاز دارد، اما این حرفه از نظر حقوق و امنیت شغلی ارزش تلاش را دارد.

آموزش |پرستار بیهوشی به انگلیسی |پرستار بیهوشی در آمریکا

بعضی از افراد پرستاران بیهوشی رو با شغل هوشبری اشتباه میگیرند؛ اما باید بدانید که این دو رشته از هم متفاوت هستند و هرکدام مسیر شغلی جداگانه خود را دارد. اگر علاقمند هستید تا در این رابطه بیشتر بدونین پیشنهاد میکنیم مقاله آموزشی معرفی رشته هوشبری رو مطالعه بفرمایید.

برای کشف چگونگی تبدیل شدن به یک CRNA، از جمله الزامات آموزشی، وظایف روزمره و پتانسیل کسب درآمد، ادامه مطلب را بخوانید.

پرستار بیهوشی کیست؟

CRNA ها پرستاران متخصصی هستند که در زمینه تسکین درد و بیهوشی آموزش دیده اند. آنها به طور مستقل یا در کنار سایر متخصصان پزشکی در مورد برنامه های مراقبت از بیمار تصمیم می گیرند.

به عنوان پرستاران مراقبت های پیشرفته (APRNs)، CRNA ها بالاترین سطح آموزش پرستاری را دارند. بین تجربه آکادمیک و حرفه ای، ممکن است 10 سال طول بکشد تا تبدیل به یک CRNA شود.

نقش و مسئولیت

CRNA ها بیهوشی و مراقبت از بیماران را قبل، حین و بعد از اقدامات پزشکی انجام می دهند. آنها همچنین در زمینه تسکین و مدیریت درد آموزش دیده اند.

مهارت های ارتباطی و رهبری قوی برای CRNA ها ضروری است زیرا آنها هم به طور مستقل و هم با پزشکان ناظر کار می کنند. CRNA ها همچنین در مورد مسائل با بیماران بحث می کنند و ممکن است با تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنند.

CRNA ها بی حسی موضعی (برای اعمال جزئی) یا بیهوشی عمومی را انجام می دهند که بیمار را به خواب می برد. آنها علائم حیاتی را کنترل می کنند و تنظیمات بیهوشی را در طول عمل انجام می دهند.

محیط کار

CRNA ها در همه انواع مطب های پزشکی از جمله بیمارستان ها، پایگاه های نظامی، مطب های دندانپزشکی و مطب های خصوصی کار می کنند. در بیمارستان های بزرگ، آنها در کنار پزشکان و پرستاران در اورژانس، اتاق زایمان و سوئیت های جراحی کار می کنند.

به گفته انجمن بیهوشی پرستاران آمریکا، CRNA ها بیش از 80 درصد از ارائه دهندگان بیهوشی در شهرستان های روستایی را تشکیل می دهند و ممکن است تنها ارائه دهندگان بیهوشی در این مناطق باشند. CRNA ها به دلیل آموزش و تخصص پیشرفته با استقلال حرفه ای بالا عمل می کنند. اما این مسئولیت ممکن است با استرس قابل توجهی همراه باشد.

CRNA ها تقاضای بالایی دارند و حقوق رقابتی دریافت می کنند، اما تعادل بین کار و زندگی آنها تا حد زیادی به کارفرمای آنها بستگی دارد. CRNA هایی که با جراحان زیبایی مطب خصوصی کار می کنند می توانند ساعات کاری معمولی را انجام دهند. اما CRNA‌هایی که در اتاق‌های زایمان یا عمل کار می‌کنند – یا تنها ارائه‌دهنده بیهوشی هستند – ممکن است در شیفت‌های طولانی‌تر یا ساعت‌های دیرتر کار کنند یا در حال تماس باشند.

چگونه به یک CRNA تبدیل شویم

تبدیل شدن به یک CRNA حداقل هفت سال طول می کشد و شامل آموزش و تجربه گسترده است. هیچ میانبری برای تبدیل شدن به یک APRN وجود ندارد، اما این مسیر شغلی می تواند یک چالش ارزشمند باشد.

آموزش |پرستار بیهوشی به انگلیسی |پرستار بیهوشی در آمریکا

BSN یا MSN کسب کنید

برای تبدیل شدن به یک CRNA، ابتدا باید لیسانس علوم در پرستاری (BSN) یا کارشناسی ارشد پرستاری (MSN) کسب کنید. این مدارک شامل تمرین عملی و دوره های پیشرفته است که شما را برای حرفه پرستاری آماده می کند. همچنین می توانید در یک برنامه BSN-to-MSN ثبت نام کنید تا هر دو مدرک را همزمان کسب کنید.

از طرف دیگر، می توانید پس از تکمیل یک کاردانی دو ساله در پرستاری (ADN) با تبدیل شدن به یک پرستار ثبت نام شده (RN) شروع کنید. سپس می توانید در یک برنامه Bridge مانند برنامه RN-to-BSN ثبت نام کنید تا مدرک بعدی خود را در حین کار به عنوان RN کسب کنید.

اگر مدرک لیسانس شما به پرستاری مرتبط نیست، می توانید برای یک برنامه کارشناسی ارشد در سطح ابتدایی در پرستاری برای انتقال به این رشته اقدام کنید.

مجوز RN را دریافت کنید

با در دست داشتن مدرک، مرحله بعدی اخذ مجوز RN است. به خاطر داشته باشید که در حالی که می توانید با مدرک معتبر پرستاری یا ADN یک RN شوید، اکثر کارفرمایان RN را برای داشتن مدرک BSN ترجیح می دهند. الزامات مجوز پرستاری در ایالت متفاوت است، بنابراین در مورد الزامات هیئت پرستاری (BON) خود تحقیق کنید.

برای کسب مجوز، باید آزمون مجوز شورای ملی (NCLEX) را که توسط شورای ملی شورای دولتی پرستاری تسهیل می شود، بگذرانید. NCLEX یک امتحان مبتنی بر رایانه است که عمدتاً از سؤالات چند گزینه ای تشکیل شده است. برای ثبت نام در آزمون، درخواست از BON ایالتی خود بخواهید و هزینه را بپردازید.

برای آماده شدن برای آزمون مجوز ملی خود، توصیه می کنیم یک برنامه مطالعاتی NCLEX تهیه کنید و منابع آمادگی NCLEX را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

کسب تجربه پرستاری بالینی

پس از دریافت مجوز RN، می توانید به عنوان یک پرستار شروع به کار کنید. برای تبدیل شدن به یک CRNA، به حداقل یک سال تجربه RN در یک محیط مراقبت ویژه نیاز دارید. با این حال، اکثر نامزدهای برنامه های پرستار بیهوشی حداقل چهار سال تجربه RN دارند.

مدرک دکترا کسب کنید

در مرحله بعد، شما باید یک برنامه دکترا را تکمیل کنید: یا یک پزشک متخصص پرستاری (DNP) یا یک پزشک متخصص بیهوشی پرستار (DNAP). DNAP یک مدرک تخصصی است و باید از برنامه ای باشد که توسط شورای اعتباربخشی برنامه های آموزشی بیهوشی پرستاران تأیید شده است. CRNA های آینده نگر در برنامه های DNP باید درس های متمرکز بر بیهوشی پرستاران را انتخاب کنند.

این برنامه ها بالاترین سطح آموزش پرستاری هستند و شامل تجربه بالینی عملی می باشند. بسته به تحصیلات قبلی و انتخاب برنامه، کسب DNP یا DNAP دو تا چهار سال طول می کشد.

قبولی در آزمون گواهینامه ملی

در نهایت، برای تبدیل شدن به یک CRNA، باید آزمون گواهینامه ملی را که توسط NBCRNA انجام می شود، بگذرانید. برای واجد شرایط بودن، به مدرک دکترا و مجوز RN بدون محدودیت نیاز دارید.

آزمون کامپیوتری شامل 100 تا 170 سوال و سه ساعت طول می کشد. موضوعات آزمون شامل علوم پایه، تجهیزات و فناوری و اصول بیهوشی است. بر اساس گزارش NBCRNA، در سال 2021، میزان قبولی برای اولین بار در آزمون 84.1٪ بود.

گواهینامه را حفظ کنید

پس از تبدیل شدن به یک CRNA، باید گواهینامه خود را حفظ کنید و هر چهار سال یک بار مجوز CRNA خود را از طریق برنامه گواهینامه حرفه ای ادامه دار تمدید کنید. CRNA ها باید فعالیت های حرفه ای و ادامه تحصیل را تکمیل کنند. CRNA ها همچنین باید هر هشت سال یک بار ارزیابی انجام دهند تا مناطق بهبود یافته را پیدا کنند.

آموزش |پرستار بیهوشی به انگلیسی |پرستار بیهوشی در آمریکا

چشم انداز حقوق و دستمزد و شغل

پرستاران بیهوشی تحصیلات بالایی دارند و متناسب با آن حقوق دریافت می کنند. طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) متوسط ​​دستمزد سالانه پرستاران بیهوشی در ماه مه 2021، 195610 دلار بود. این بسیار بالاتر از میانگین دستمزد 45760 دلاری کارگران ایالات متحده است.

پرستاران بیهوشی نیز تقاضای زیادی دارند. BLS پیش بینی می کند که این میدان از سال 2021 تا 2031 12٪ رشد کند، بسیار سریعتر از رشد متوسط ​​ملی 5٪. با افزایش سن جمعیت ایالات متحده و نیاز به مراقبت های تخصصی تر، تقاضا برای CRNA ها افزایش می یابد. در عین حال، بیمارستان ها برای تخصص مراقبت های بهداشتی خود بیشتر به ARPN ها متکی هستند.

سخن پایانی

در این مقاله آموزشی سعی شد تا راهنمایی جامع و مرحله به مرحله ای برای افرادی که علاقمند هستند تا به یک certified registered nurse anesthetist تبدیل بشوند، ارائه بکنیم. اگر شما هم قصد ورود به این مسیر رو دارید، شاید یک مشاور تحصیلی حرفه ای بتونه به شما در این مسیر کمک بکنه. مشاوران تحصیلی با تجربه خوبی وجود دارند که میتونن مسیر موفقیت شما رو تسهیل کنند؛ از جمله اونها میتوان به moshaverane100.com و estebsari.ir و iranmoshavere.com و irantahsil.org اشاره کرد.

منبع: https://www.forbes.com/advisor/education/become-a-crna/

دکمه بازگشت به بالا