علم و تکنولوژی

چگونه خانه خود را امن کنیم؟

روش های امن کردن منزل

حفاظت از منزل هم به دلیل حفظ دارایی ها و وسایل و هم به لحاظ امنیت اعضای خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است.

همه ما معمولا یک سری اقدامات اولیه برای بالابردن ایمنی منازل و آپارتمان خود انجام می‌دهیم از تحقیق و تفحص در مورد امن بودن محله ای که جهت ادامه زندگی انتخاب کرده‌ایم، بررسی نورپردازی خیابان ها اطراف محل زندگی، سلامت فنی ساختمان محل زندگی، استاندارد بودن ورودی های منزل، نصبب درب ضد سرقت یا قفل های کتابی و .. .

امن کردن خانههای امولی با پیشرفته شدن روش های سرقت و بالارفتن ارزش دارایی های ما، لازم است اقدامات جدی‌تری نیز انجام دهیم.

شرکت های فعال نظارت تصویری و امنیتی همچون کمپانی هایک ویژن، معمولا برای مشتریان خود راهکارهای جامعی ارائه می‌دهند که بتوانند به راحتی سطح ایمنی زندگی خود را بالا ببرند.

به یاد داشته باشید که مواردی که در ادامه به عنوان راه حل حفاظت از منزل به شما ارائه خواهد شد، عمدتاً قابلیت استفاده در مکان های دیگر همچون فروشگاه را نیز دارند. با این تفاوت که مدل و ویژگی محصولات به کار رفته و نحوه نصب و راه‌اندازی آنها اندکی تفاوت دارد.

اقدامات تکمیلی برای ایمنی آپارتمان

۱- بروزرسانی قفل درب و پنجره ها

همواره یکی از کلیدی ترین اقداماتی که امنیت منازل را بالا خواهد برد، استفاده از جدیدترین و بروزترین تجهیزات قفل درب و پنچره است. چرا که سارقین به راحتی می‌توانند موانع قدیمه را شکسته و وارد منزل شما شوند.

بعنوان مثال با تهیه و نصب قفل های برقی یا هوشمند بالاترین سطح ایمنی را برای ورودی منزل خود تأمین خواهید کرد. ضمن اینکه با نصب قفل های زنجیردار و موارد اضافی امنیت را چندبرابر افزایش خواهید داد.

۲- بستن قرارداد با شرکت های بیمه

همواره با هر سطح از امنیت احتمال نفوذ و آسیب مالی و جانی به منزل یا محل کار شما وجود دارد. بنابراین جهت جبران خسارت های احتمالی همیشه سعی کنید با شرکت های معتبر بیمه ای قرارداد ببندید تا از نظر مالی یا جانی آپارتمان خود را بیمه کنید.

معمولا این شرکت ها علاوه بر خسارت های سرقت به خسارت های بلایای طبیعی نیز توجه ویژه ای دارند و در صورتیکه چنین وقایعی موجب وارد شدن صدماتی به دارایی ها یا خود ساختمان شود مبالغ تعریف شده ای را به خسارت دیدگان پرداخت می‌کنند.

۳- استفاده از یک سیستم امنیتی مناسب

امروزه بهترین راهکار حفظ ایمنی منزل استفاده از تجهیزات هوشمند امنیتی از قبیل دوربین مداربسته و دزدگیر است.

یک دوربین مداربسته یا سیستم اعلام سرقت مناسب و مقرون به صرفه هم می‌تواند به خوبی از پس تأمین امنیت منزل شما برآید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اولین اقدام جدی برای تأمین امنیت محل زندگی خود را متمرکز بر خرید و نصب این تجهیزات نمایید.

دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند که بهترین و پرکاربردترین آنها دوربین های HD و دوربین های تحت شبکه IP هستند.
دوربین های هوشمند جدیدتر که از نوع IP هستند قابلیت وایرلس و بی سیم دارند و می‌توانند بدون کابل کشی در هرجایی نصب و به آسانی راه اندازی شوند.

 

منبع : ISNA

دکمه بازگشت به بالا