علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

کاربرد اتوکلاو بوستر در دندان پزشکی

کاربرد اتوکلاو بوستر در دندان پزشکی

دندان پزشکی در جهت پیش بردن عملیات خود از انواع دستگاه ها بهره برداری می کند که اتوکلاو بوستر یکی از آن ها به شمار می رود که بسیار کاربردی می باشد. این دستگاه برای سترون سازی بهره برداری می گردد. استریلیزاسیون در این تجهیز توسط قرار گرفتن ابزار در محیطی که فشار منفی و بخار در دمای بالا وجود دارد. با وجود آنکه پرچم دار تولید و فناوری اتوکلا و شرکت های ایرانی نبوده اما دانش تولید اتوکلاو پزشکی در چند دهه اخیر بومی سازی شده است. در واقع شرکت های زیادی با بهره مندی از تخصص فعالان این زمینه موفق به طراحی و تولید اتوکلاوهای پیشرفته و مدرن شده اند. در حال حاضر اتوکلاو کلاس B جهت استفاده در مراکز دندانپزشکی مناسب می باشد و در کیفیت و طراحی های قابل رقابت با مدل های خارجی در کشور تولید می شود. در حال حاضر شرکت های زیادی انواع این محصول را تولید می نمایند که در این میان نیز اقدام به تولید رادیوگرافی اوریکس فسفرپلیت دندانپزشکی می کنند.

دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی اوریکس ORIX چیست؟

رادیوگرافی دندان ها به دو شکل قابلیت ثبت مشکلات و نمای متفاوت از دندان را دارد که شامل تصویربرداری از داخل دهان و تصویربرداری از خارج دهان می گردد.

تصویربرداری داخل دهانی

Psp دندانپزشکی |بهترین فسفر پلیت |طراحی

 رادیوگرافی دندان بایت وینگ :

به این شکل که با گاز گرفتن قطعه کاغذی مخصوص قابلیت ثبت تاج دندان و حفرهای ایجاد شده بین دندان ها را راحت خواهد کرد.

رادیوگرافی دندان اکلوزال :

تصویربرداری به شکل اکلوزال به عنوان ناهنجاری‌ های آناتومیکی کف یا طاق دهان و همچنین با توانایی عسکبرداری از دهان بسته می تواند بر روی هم قرار گرفتن درست دندان‌های بالایی و پایینی را به خوبی نمایش بگذارد.

رادیوگرافی دندان پری اپیکال (تک دندان)

در تصویربرداری به صورت پری ایپکال همه ی جزئیات دندان اعم از ریشه تا تاج و هرگونه تغییرات غیرمعمول در ریشه و ساختارهای استخوانی را به خوبی نشان می دهد.

رادیوگرافی به چه صورت انجام می شود؟

راه هایی که جهت رادیوگرافی دندان پزشکی انجام می گیرد کاربرد ها و ویژگی های خاصی را به خود اختصاص داده است اما کارایی همه ی انواع آن ها با بهره مندی از اشعه ایکس امکان پذیر می باشد. جهت دریافت نتیجه بهتر قبل از انجام رادیوگرافی به بیمار توصیه می گردد تا همه ی اجسام فلزی سر و گردن همچون گوشواره، گردنبند، پیرسینگ، کلیپس، گیره مو و همچنین دندان مصنوعی و پروتزهای متحرک را در صورت وجود خارج کند چرا که اجسام فلزی در کاهش کیفیت رادیوگرافی موثر می باشند اما به طور کلی در رادیوگرافی تصویرهای گرفته شده با کمک اشعه ایکس ذخیره خواهد شد و بر روی کامپیوتر نشان خواهد داد تا مشکلات دهان و دندان بیمار توسط پزشک معالج درمان شود.

Psp دندانپزشکی |بهترین فسفر پلیت |طراحی

فسفرپلیت دندانپزشکی و کاربرد ان در دندانپزشکی

سیستم رادیوگرافی با استفاده از سنسورها همچنان نوع برتر رادیوگرافی های دیجیتال که در زمینه‌ ی دندانپزشکی موجود می باشد .اما در چندیدن سال اخیر نمونه ای دیگری از رادیوگرافی دیجیتال با نام فسفرپلیت دندان پزشکی در دندانپزشکی کاربرد دارد. به طور کلی تشابه خیلی زیادی میان سیستم‌ های فسفرپلیت دندانپزشکی یا PSP و فناوری ‌های قدیمی که د رمقایسه با نور حساسیت نشان می دادند وجود دارد به طوری که تنها به جای فیلم از یک سنسور استفاده می کردند. اشعه X بعد از تابش به کریستال‌های فسفر این سنسور ، ذخیره می شود و پس از آن به کمک لیزر سیستم PACS خوانده خواهد شد و در انتها تصویری دیجیتالی را نشان خواهد داد.

نحوه‌ی ذخیره‌ی انرژی در صفحات فسفرپلیت

ضخامت لایه بر روی صفحات PSP  اغلب میان 0.1 تا 0.3 میلی‌ متر خواهد بود. پس از تابش اشعه‌ی الکترومغناطیسی با طول موج کوتاه ( X-RAY ) معمولا الکترون‌ های فعال شده‌ی فسفر تا رمانی که تابش ثانویه انجام می گیرد در “کانون‌های رنگی” (F-Centers) که به صورت شبکه‌ کریستالی می باشند حبس می گردد. فیلم های فسفرپلیت در برگیرنده عنصر Europium ” یوروپیوم “دو ظرفیتی می باشند. به عنوان ( تابش فوتون ‌های نور فرابنفش، مرئی یا فروسرخ از یک جسم به دلیل ‌گذار الکترونی الکترون های برانگیخته از ترازهای بالا به پایین )، یون مثبت دو ظرفیتی یوروپیوم، باریوم را برای تولید ماده‌ای جامد جایگزین خواهد کرد.

اسکنر فسفرپلیت دندانپزشکی چیست؟

دستگاه فسفرپلیت دندانپزشکی به عنوان یکی از تجهیزات و دستگاه‌ های مهم و کاربردی در تصویربرداری از دهان و دندان به شمار می رود، که در مقایسه با روش‌های دیگر بسیار مقرون بصرفه می باشد. اسکنر فسفرپلیت در نقش یک وسیله کاربردی جدید تصاویر رادیوگرافی را با وضوح خیلی بالاتر در مقایسه با روش‌های سنتی در اختیار دندانپزشک قرار می دهد. قیمت فسفر پلیت دندانپزشکی با کیفیتی که عکس خروجی از اسکنر در واحد خط در میلیمتر (Lp/mm) دارد تعیین می کند و شما برای خرید فسفرپلیت دندانی می بایست این موضوع را مدنظر بگیرید.

.Psp دندانپزشکی |بهترین فسفر پلیت |طراحی

دنتی شاین Denty Shine به عنوان یکی از مراکز تجارت دندان پزشکی ایران معرفی می گردد که در گرایش فروش تجهیزات دندان پزشکی فعالیت بالای دارد. این مجموعه به عنوان یکی از مراکز معتبر و شناخته شده بوده که انواع تجهیزات دندان پزشکی را ارائه می کند. به طور کلی این محصولات ضمن کیفیت و برخورداری از گارانتی های معتبر از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. شایان ذکر است که می توانید از طرق وب سایت این مجموعه به نشانی dentyshine.com اقدام به خرید غیر حضوری نموده و اطلاعات جامعی از این تجهیزات کسب نمایید. همچنین این مجموعه دارای سابقه بالایی در ارائه انواع محصولات و تجهیزات دندان پزشکی بوده و طی این سال ها ثمر و بازخورد تمامی سخت کوشی ها منجر فروش تجهیزات دندان پزشکی به کلیه ی مراکز استان ها و شهرستان ها شده است.

دکمه بازگشت به بالا