عمومی

گرفتن اقامت با خرید ملک در فرانسه

به گزارش برنا، کشور فرانسه از جمله بزرگترین قدرت­ های اقتصادی جهان به شمار می­ آید که اقتصاد و تجارت آن با کشورهایی مانند ایالت متحده آمریکا، و انگلستان و آلمان تقریبا برابری می­کند و دریک راستا قرارگرفته­ اند. چرا که در این کشور تولیدات و نیز صادرات در زمینه­ های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، دارویی بسیار گسترده می­باشد و این مساله باعث پیشرفت و رونق اقتصادی فرانسه شده ­است و از طرفی به دلیل مناظر گردشگری و جذابی که دارد، یکی از بزرگترین عوامل برای جذب توریست و اقامت کننده ­ها  و از جمله محبوبترین کشور­ها برای اقامت مردم سایر کشورها شده ­است.

اقامت در این کشور از طریق مختلفی صورت می­گیرد مانند: ازدواج، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی، تحصیل و در نهایت خرید ملک می­باشد. شما به عنوان کسی که دوست دارید در فرانسه اقامت داشته باشید می توانید با اقامت فرانسه از طریق خرید ملک به این آرزوی خود دست ­­یابید که البته قابل ذکر است که خرید ملک به تنهایی نمی­تواند سبب اقامت دائم شما در فرانسه شود و باید قوانین دیگری را نیز رعایت کنید.

استانداردهای سرمایه گذاری خرید ملک برای اقامت

گرفتن اقامت در فرانسه به وسیله خرید ملک

برای اقدام به سرمایه گذاری در کشوری مانند فرانسه و گرفتن اقامت در این کشور یکی از بهترین راهکارها خرید ملک می­باشد. از جمله موضوعات مهمی که در این زمینه باید مورد توجه خریداران ملک قرار گیرد، رعایت استانداردهای سرمایه گذاری هست که این استاندارد ها بیانگر این مطلب هست که یک کشور به چه میزان تمایل به دریافت و جذب سرمایه های خارجی در کشور خود را دارد و چقدر دولت فرانسه از این موضوع حمایت می­کند.

از دیگر استانداردهایی که باید به دقت مورد توجه سرمایه گذاران خارجی (یعنی کسانی که می­خواهند در این کشور با خرید ملک ارزش افزوده سرمایه­های خود را تضمین کنند) قرار گیرند، نرخ ریسک مصادره شدن اموال شان در مواقع خاص از سوی این دولت می­باشد که طبق بررسی­های  انجام شده  نرخ ریسک مصادره اموال در این کشور عدد یک است که در واقع می­توان گفت کمترین ریسک را دارد یعنی احتمال از دست دادن ملک و سرمایه کمترین مقدار می­باشد.

از دیگر استانداردهای سرمایه گذاری که باید در خرید ملک که به هدف اقامت در فرانسه صورت می­گیرد، باید به آن توجه نمود، نرخ کنترل فساد در کشور اقامت کننده­است. چرا که انسان ملک را به انگیزه اقامت و زندگی و آینده سازی در این کشور خریداری می­کند برایش مهم هست که درجه فسادهای اخلاقی و حقوقی و نیز میزان کنترل این فسادها از سوی دولت مردان در کشوری که قصد زندگی در آن را دارد چقدراست؛ که آمار صورت گرفته این نرخ حدود 5/2 هست که نشان دهنده کنترل خوب و بهترین وضعیت در این کشور است.

شرایط خرید خانه برای اقامت در فرانسه

کسانی می­توانند اقامت را به وسیله خرید ملک در فرانسه بدست آورند که واجد یکسری شرایط های خاص باشند. افراد غیر بومی فرانسه می­توانند بدون خرید ملک هم اقدام به گرفتن اقامت در این کشور کنند که برای انجام این کار در ابتدا باید یک ویزای توریستی داشته­ باشند که به وسیله آن بتوانند وارد این کشور شده و آنگاه مراحل خرید ملک را انجام ­دهند.

برای دریافت ویزای توریستی لازم است یک اجاره­نامه و یا نامه­ای از طریق یکی از هتل­ های رزرو شده به اداره مربوطه نشان داده  تا مشمول مجوز دریافت ویزای توریستی شود. اگر شخص بخواهد اقامت اش  را از طریق خرید منزل در آنجا دریافت کند، مطابق قانون این کشورافراد بالای سن قانونی 18 سال می بایست در ازای هر عضو از خانواه خود، مالک 14 متر مربع از خانه ای در فرانسه باشد تا دیگر به دادن اجاره نامه و امثال آن نیازی نباشد.

مراحل قانونی خرید ملک در فرانسه برای اقامت

کسی که به دنبال خرید ملک در فرانسه هست تا بتواند به واسطه آن مجوز اقامت بگیرد، باید توجه داشته باشد که در پروسه خرید ملک مانند سایر کشورها نیاز به طی کردن یکسری مراحل قانونی و حقوقی دارد.

گرفتن اقامت در فرانسه به وسیله خرید ملک

برای این کار در ابتدا باید بررسی شود که ملک مورد نظر هیچ مشکلی هم از نظر قانونی، و هم از لحاظ مدارکی در اداره ثبت اسنادشان وبحث مالکیت شخص فروشنده و نیز هیچ گونه ممانعتی از طریق ارگان های دولتی مربوطه مانند شهرداری، دارایی، مالیات و.. نداشته ­باشند. این مسایل بسیار حائز اهمیت است چرا که در سال­ های اخیر به دلیل عدم آگاهی و آشنایی افراد مورد معامله کلاه برداری های زیادی صورت گرفته و زمینه را برای سوء استفاده افراد سود جو فراهم کرده ­است. یکی از مزایایی که برای خریداران ملک در فرانسه، وجود دارد، این است که در صورتی که تمام مراحل معامله قانونی باشد و هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته­ باشد، وام مسکن به آنها تعلق می­گیرد که برای جبران کمبود و کسری نقدینگی کمک بزرگی به خریدار می­کند. البته این گونه وام ها بیشتر برای ساختمان های اداری و همچنین مجتمع های تجاری که کسب و کار در آن اتفاق می­افتد، در نظر گرفته ­می شود.

برای اطمینان از صحت مدارکی که توسط فروشنده ارائه شده و نیزمراحل کار می­بایست در ابتدا هزینه ای تحت عنوان پیش پرداخت به مالک اصلی یعنی فروشنده داده­ شود، البته بعد از عقد قرارداد و در ادامه بعد از انجام بقیه مراحل اداری و قانونی اقدام به تسویه حساب کلی و پرداخت بقیه مبلغ  کنید.

روند قیمت خرید و اجاره ملک در فرانسه جهت اقامت

کسی که به دنبال این است که به وسیله خرید خانه، اقامت در فرانسه را دریافت کند در ابتدا و قبل از انجام هر کاری باید در مورد قیمت های املاک فرانسه تحقیق کاملی انجام دهد تا برای او روشن شود که آیا می­تواند با توجه به بودجه، درآمد و سرمایه ای که برای خرید منزل در نظر گرفته است، می تواند اقدام به خرید کند یا اینکه باید به فکر روش های دیگری برای اقامت در فرانسه باشد. خریدار باید هزینه های متفاوتی با توجه به موقعیت جغرافیایی، سال ساخت خانه ( یعنی نوساز یا بافت فرسوده بودن آن)  و امکانات موجود در خانه مورد نظر، باید برای خرید ملک پرداخت کند.

قابل ذکر است که در سال های اخیر تعداد متقاضیان برای خرید ملک در فرانسه تا حدودی کاهش پیدا کرده است. همچنین طبق آخرین نتایج آماری بدست آمده از بانک ها ی فرانسه  می توان گفت که  میزان تقاضای وام به منظورخرید ملک در فرانسه 42٪ سیر نزولی داشته است. می توان گفت که از لحاظ ارزشی ملک مذکور هیچ گونه محدودیتی برای خرید و گرفتن اقامت وجود ندارد. هر چند قیمت خانه ها در کشور فرانسه متغیراً بین حدود  100 هزار یورو تا 350 هزار یورو است.

برنا نیوز

دکمه بازگشت به بالا