12 راهکار افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ
افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ یک داستان بر اساس واقعیت است. تمام کسب و کارها برای دوام و موفقیت به استراتژی های مناسب صنف خودشان احتیاج دارند تا تعداد مخاطب هدف آنها افزایش پیدا کند که در نهایت منجر به افزایش فروش می شود. دیجیتال مارکتینگ این راه را برای شما هموار می کند. در ادامه بررسی می کنیم که چگونه از این روش نوین به نفع کسب و کار خودمان استفاده کنیم.
دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای افزایش فروش مهم است؟
اگر بخواهیم یک تعریف کوتاه و مختصر از دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم می شود اینگونه گفت که به هر فعالیتی که در بستر اینترنت انجام شود و هدف آن جذب مخاطب بیشتر و دیده شدن برند یک کسب و کار باشد دیجیتال مارکتینگ می گویند. اینترنت بستری ست که در آن رویای افزایش فروش کسب و کارها تبدیل به حقیقت می شود. امروزه از کسب و کارهای شخصی گرفته تا شرکت های بزرگ همگی از دیجیتال مارکتینگ با روش های مختلف بهره می برند . همانطور که گفته شد هدف دیجیتال مارکتینگ جذب تعداد مخاطبان بیشتراست تا با کسب و کار ما بیشتر آشنا شوند و شانس فروش ما را افزایش دهند.
رقابت کسب و کارها همگی بر سر دیده شدن و در نهایت فروش بیشتر است. دیجیتال مارکتینگ از روش های مختلفی استفاده می کند تا شانس فروش شما را افزایش دهد. در ادامه به بررسی تمای روش های افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ می پردازیم تا شما هم هرچه زودتراز این روش برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.
دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می سازد تا مشتریانی را که احتمالاً کالاها یا خدمات شما را خریداری می کنند هدف قرار دهید به مخاطبان وسیع تری دست یابید پیشرفت روزانه را زیر نظر داشته باشید و در صورت لزوم محور قرار دهید. خود مصرف کنندگان محتوای دیجیتال و بازاریابی را به عنوان راهی برای یادگیری برندها پیش بینی می کنند و به آن تکیه می کنند. با این حال تبلیغات یا محتوای گسترده ای که برای جذب مخاطبان عمومی طراحی شده است دیگر کارساز نخواهد بود. بازاریابی دیجیتال بدون شخصی سازی به خصوص در چشم انداز کسب و کار در حال تحول و رقابتی امروزی کارساز نیست. پنجمین ویرایش گزارش وضعیت فروش مشتری مرتبط این درک را تکرار می کند. 79٪ از پاسخ دهندگان هندی انتظار دارند که پیشنهادات شرکت ها همیشه شخصی باشد در حالی که 89٪ انتظار دارند شرکت ها نیازها و انتظارات آنها را درک کنند.
راهکار افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ که باید بدانید
داشتن یک وب سایت اولین قدم برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ است. اگر دانشی در این رابطه ندارید بهتر است از شرکت های معتبر و متخصص طراحی سایت همانند دیجیتال مارکتینگ آوادیس مشاوره بگیرید تا با حداقل هزینه یک سایت حرفه ای و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید. حالا وقت آن است که با راهکارهای افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید و برای رشد کسب و کار خود از آنها بهره مند شوید.
1.سایت خود را بر اساس اصول سئو (SEO) بهینه سازی کنید.
- برخلاف خیابان ها افزایش ترافیک در سایت نکته ای بسیار مهم و مثبت است. گوگل به هر سایتی بر اساس کیفیت و کمیت مطالب رتبه می دهد اما زمانی یک رتبه خوب به شما تعلق می گیرد که مخاطب از آن استفاده کند و جذب سایت شما شود.
- به گفته ی Wendy Piersall (یکی از بزرگترین نویسندگان آمریکایی ) گوگل فقط زمانی شما را دوست دارد که دیگران شما را دوست داشته باشند.
- قطعا این اتفاق خوب در طی زمان رخ خواهد داد هرچند که با استفاده از استانداردها و استراتژی های سئو می توانید این زمان را کوتاه کنید.
2.مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
شناخت مخاطب هدف تمامی استراتژی ها و اقدمات لازم در دیجیتال مارکتینگ را تحت تاثیر قرار می دهد. این شناخت باید ابعادی همچون لحن گفتاری سلیقه ها انتظارات و کانال ارتباطی مناسب با آنها را در بر بگیرد.
3.بدانید مخاطبان شما در کجا متمرکز هستند.
پلتفرم های مختلفی همانند فیسبوک اینستاگرام و توییترهستند که در هرکدام میلیون ها شخص حضور دارند. اما باید بدانیم مخاطب هدف ما بیشتر در کدام یک از این پلتفرم ها فعالیت دارند.
این اطلاعات به شما کمک می کند که کمپین های دیجیتال مارکتینگ خود را بهتر هدایت کنید و بازگشت سرمایه رضایت بخشی داشته باشید.
4.دعوت به اقدام (CTA) هایی را تعریف کنید که واقعاً تبدیل می کنند.
یکی دیگر از کارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ دعوت به اقدام و یا Call To Action (CTA) می باشد. دعوت به اقدام یک اصطلاح بازاریابی است که به مرحله بعدی یا اقدامی که صاحب یک کسب و کار می خواهد بازدیدکننده یا مشتری انجام دهد اشاره می کند. مثل عبارات: خرید فوری یا اطلاعات بیشتر که کاربر را تشویق می کند تا مشتری شود.
CTA باید به صورت برجسته نیز نمایش داده شود یا به عبارت دیگر جذاب باشند تا احتمال کلیک آن افزایش یابد. هرچه در این موضوع حرفه ای تر عمل کنید باید منتظر مشتریان بیشتری باشید.
وب سایت شما مرکز اکوسیستم تجارت دیجیتال شما است. یک وب سایت بدون بهینه سازی نرخ تبدیل مانند یک ماشین بدون چرخ است مسافر را به جایی نمی برد. با بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری به احتمال زیاد برای رشد و موفقیت تجارت آنلاین خود سرمایه گذاری می کنید.
5.آزمون های A/B روی استراتژی های خود انجام دهید.
یافتن اینکه کدام دعوت به اقدام (CTA) بیشترین نرخ تبدیل را دارد موضوع اصلی این تست است. آزمون A/B شامل تحلیل این موضوع است که کدام یک از این دو نسخه بهترین نتایج را دارد. نسخه ای که عملکرد بهتری داشته باشد باید به عنوان نسخه نهایی انتخاب شود و به عنوان نسخه اصلی اجرا گردد. به این ترتیب می توان به طور دقیق و اثبات شده ای فروش را با دیجیتال مارکتینگ افزایش داد.
6.کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را اتوماتیک کنید و ردیابی کنید:
از طریق ایمیل اطلاعات وسوسه برانگیزی برای مشتریان و یا کاربران خود ارسال کنید. همانند تخفیف های بزرگ پیشنهادات ویژه و یا کمپین های آموزشی رایگان می توانند باعث شروع مجدد رابطه مشتریان با شما شوند. همین بازگشت مشتری یعنی افزایش شانس فروش برای کسب و کار شما.
7.یک استراتژی بازاریابی محتوا آغاز کنید.
نوشتن یک محتوا خوب راهی عالی برای افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ است. یک محتوای گیرا می تواند همانند یک درب ورودی برای مشتریان باشد. هرچه قدر این محتوا با کیفیت تر و کاربرپسندتر باشد احتمال فروش را بالاتر می برد.
پست های وبلاگ ظرفیت بالایی برای تولید ترافیک به یک سایت و جذب کاربران دارند. برای رسیدن به این هدف باید محتوای باکیفیت تولید کنید! این محتوا باید به گونه ای باشد که از ابتدا تا انتها خواننده را از یک کاربر ساده تبدیل به مشتری و خریدار کند.
8.کمپین های ریمارکتینگ Remarketing را تعریف کنید.
شاید شما هم به این موضوع برخورده باشید که گاهی یک کالا یا محصولی را از یک سایتی انتخاب و به سبد خرید خود اضافه کردید اما به هر دلیلی مرحله پرداخت را انجام نداده اید. حالا اگر صاحب آن وب سایت هوشمندانه عمل کند یک پیامک و یا ایمیلی حاوی کد تخفیف جهت تکمیل خرید به شما ارسال می کند. این اقدام همان ریمارکتینگ است که یک راهکار جذاب برای افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ می باشد.
9.هر یک از اقدامات خود را اندازه گیری کنید.
هر استراتژی که به کار گرفته می شود باید به طور مداوم ردیابی شود این کار به ما این امکان را می دهد که اثربخشی آن را درک کنیم. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می دهند که این نتایج را به طور دقیق بررسی کنید. اگر در کسب و کار شما آمار فروش افزایش داشته است یعنی استراتژی انتخاب شده به خوبی جواب داده است. اما اگر غیر از این است یعنی باید استراتژی خود را تغییر دهید.
10.کمپین نظرات مشتریان را راه اندازی کنید.
با یک بررسی اجمالی خریدهای خودمان مشخص می شود که بسیاری از کالاها و یا خدماتی که خریداری کردیم به توصیه و یا نظرات دیگران بوده است. این موضوع نشان می دهد که افراد به نظرات و تجربه های اشخاص دیگر برای یک خرید جدید خیلی اهمیت می دهند. یکی از راه های افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ استفاده از نظرات مشتریان است. اگر کاربر در خرید یک کالا یا خدمات تردید داشته باشد با خواندن نظرات مثبت مشتریان قبلی می تواند با خیالی راحت خرید خود را انجام دهد.
11. افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ ویدئو مارکتینگ
همانند بازاریابی محتوا کسب وکار شما باید تلاش های بازاریابی ویدئویی خود را عمدتاً بر روی ایجاد محتوای اطلاعاتی برای مخاطبان هدفش متمرکز کند.
- چند نوع ویدیو برای بازاریابی شامل:
- ویدئوهای آموزشی
- ویدئوهای اعلامیه
- ویدئوهای پشت صحنه
- ویدئوهای رویدادی
- مهم نیست که کدام نوع ویدئوها را تولید می کنید شما در حال کار بر روی افزایش آگاهی از برند در میان مخاطبان هدف خود هستید. مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی ایمیل و محتوا این آگاهی از برند می تواند به تبدیل های با ارزش در آینده منجر شود.
12.بازاریابی در شبکه های اجتماعی
ایجاد کمپین فروش و یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از روش های بسیار پربازده افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ است. هرچه برند شما به مخاطبان بیشتری معرفی شود احتمال فروش شما هم بالا می رود.
یک کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند شامل یک یا چند نوع پلتفرم شبکه های اجتماعی مانند پلتفرمه های زیر باشد:
- فیس بوک
- اینستاگرام
- پینترست
- لینکدین
- چرا از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟
استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از واجبات رشد کسب وکار شماست. دنیایی که در آن بیش از ۳.۵ میلیارد نفر مخاطب وجود دارد همانند بهشتی برای رشد برند و افزایش فروش است.
چگونه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ فروش خود را به حداکثر برسانید؟
در این مقاله با 12 راهکار افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید. هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ همیشه برقراری ارتباط با مخاطبان مناسب در زمان و مکان مناسب بوده است. دیجیتال مارکتینگ برای دوام و پیشرفت کسب و کارهای بزرگ و کوچک بسیار مهم است. راهکا رهای افزایش فروش با دیجیتال مارکتینگ به نوع کسب و کار شما هم بستگی دارد. به گفته ی یکی از بزرگان عرصه کارآفرینی و دیجیتال مارکتینگ Amrita Sahasrabudhe ریسک کنید و به تحقیق ادامه دهید. آنچه امروز جواب می دهد فردا کار نمی کند؛ اما آنچه دیروز جواب داده ممکن است فردا دوباره کار کند. بنابراین بهتر است برای شروع این پروسه ی پردرآمد با متخصصین این حوزه مشورت کنید.
یکی از بزرگترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در ایران آوادیس است. برای ارتباط با مشاورین فنی آنها می توانید از طریق شماره تماس های درج شده در سایت اقدام کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با روش های نوینی که با توجه به کسب و کار شما پیشنهاد می دهند از مزایای پولساز دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.