علم و تکنولوژیعمومیکسب و کار ایرانی

چند نکته برجسته ترانسمیتر فشار کرونه OPTIBAR PM ۳۰۵۰

ابزار دقیق طراحی، تهیه و/یا استفاده از ابزارهای اندازه گیری در تعیین شرایط واقعی در یک فرآیند تولید مانند مشاهده، اندازه گیری و کنترل است. تکنسین های ابزار دقیق تجهیزات مورد استفاده در اتوماسیون فرآیندهای صنعتی را نصب، نگهداری و کالیبره خواهند کرد.
استفاده از ابزار دقیق
اهمیت دقت در ابزار اندازه گیری
ایمنی افراد و تجهیزات،
کیفیت محصول در حال ایجاد و
موفقیت تجاری
ابزار اندازه گیری در زمینه های مختلف از جمله فرستنده ها، حسگرها، آنالایزرها، ضبط کننده های آشکارساز و عناصر کنترلی ابزار اندازه گیری رایج در این زمینه ها ابزارهای ارتباطی هستند. دیتا لاگر/آنالایزر ضبط کننده نمودار دیجیتال و آنالوگ مانیتور گاز کالیبراتور دما و عیب یاب/ردیاب کابل.
از این ابزارها برای اندازه گیری و کنترل متغیرهای فرآیند صنعتی شامل فشار، دما، جریان، نیرو، حرکت و ارتباطات استفاده می شود. مشاغل در این زمینه از تکنسین ابزار گرفته تا تکنسین I&E، تکنسین I&C، تکنسین برق و تکنسین الکترونیک می باشد. در ادامه این مقاله با دو ابزار سنسور دما و سنسور دما آشنا می شویم.

نکات برجسته ترانسمیتر فشار کرونه OPTIBAR PM ۳۰۵۰

دستگاه انتقال حرارت
فرستنده دما چیست؟ فرستنده دما یک دستگاه و ابزار الکتریکی است که یک سنسور دما مانند ترموکوپل، RTD یا ترمیستور را به یک دستگاه اندازه گیری یا کنترل مانند PLC، DCS، کامپیوتر، کنترل کننده مدار، ثبت کننده داده، نمایشگر یا دستگاه ضبط متصل می کند. برای اطلاع از قیمت ترانسمیتر دما با ابزار اندازه گیری آریا تماس بگیرید.
به طور معمول، مبدل حرارتی سیگنال ورودی سنسور را جدا، تقویت، فیلتر، تعادل و مدوله می کند و سپس سیگنال خروجی عادی را به دستگاه کنترل می فرستد. به طور معمول هدایت حرارتی صفحات تخلیه الکتریکی مورد استفاده برای عملیات در محدوده 4-20mA یا 0-10V DC است. برای مثال، 4 میلی آمپر می تواند به معنای 0 درجه سانتی گراد و 20 میلی آمپر می تواند به معنای 100 درجه سانتی گراد باشد.
imilo1
فرستنده دما چه مزایایی دارد؟
فرستنده های دیجیتال دما، مانند سایر سنسورهای دما، پیشرفت قابل توجهی نسبت به همتایان سیمی دستگاه مستقیم خود دارند. هستند
برای حذف نیازهای خاص کابل،
ساده سازی ساخت و نگهداری شماره
آنها همچنین امکان تشخیص پیشرفته را فراهم می کنند. نقطه ضعف فرستنده های دما این است که به وضوح می توانند هزینه اضافی را به سیستم اندازه گیری دما اضافه کنند.
مزایای بیشتر عبارتند از:
فرستنده دما توانایی ترکیب نشانگر محلی و کنترل را دارد.
این ابزار در برابر نویز به خصوص در فواصل طولانی مقاومت بیشتری دارد.

ترانسمیتر دما زیمنس مدل SITRANS TF
از دیگر مزایای فرستنده دما می توان به جداسازی، تقویت، فیلتر نویز، تصحیح و تبدیل سیگنال ورودی از سنسور اشاره کرد.
سیگنال خروجی استاندارد دستگاه برای اکثر دستگاه ها مناسب است.
فرستنده های دما به کابل های افزایشی گران قیمت نیاز ندارند.
روش نگهداری ترانسمیتر دما
تست RTD و ترموکوپل برای سنسور دما مورد نیاز است.
اگر فرستنده دمای شما دارای اینترلاک است، اینترلاک را انجام دهید (همیشه از فرآیند تأیید صرفنظر کنید و فرم تعویض اینترلاک را تکمیل کنید).
اگر از فرستنده دما برای کنترل فرآیند با شیر کنترل استفاده شود، مهندس عامل باید شیر کنترل فرستنده دما را در موقعیت دستی تنظیم کند.
شماره برچسب مبدل حرارتی باید بررسی شود. در DCS/SCADA/PLC همیشه باید مقدار نمایشگر این دستگاه را بررسی کرده و مقدار فیلد را تایید کنید.
قبل از استفاده، مقدار فعلی نمایش داده شده توسط فرستنده دمای PM را بررسی کنید.
درب عقب مبدل حرارتی را برای دسترسی به پایانه های کابل باز کنید.
به تمام اتصالات کابل توجه کنید. به طوری که تمام اتصالات کابل ابزار پس از اتمام کار به درستی بازیابی شوند.
ولتاژ تغذیه باید بررسی شود.
کانکتور کابل سنسور را بردارید. برای اطلاعات بیشتر سایت تیور را مطالعه کنید.
Baimak را به فرستنده دما برای RTD و مقاومت دهه یا ترموکوپل برای مقیاس‌کننده وصل کنید.
ارتباط دهنده HART را به فرستنده دما وصل کنید.
بسته به محدوده فرستنده دما، خروجی دستگاه باید برای تغذیه فرستنده دما پیکربندی شود. (مقاومت ها را در جعبه مقاومت RTD مرتب کنید)
اکنون که از مقدار ورودی استفاده کرده اید، باید سیگنال خروجی را ضبط کنید (مانیتور یا ارتباط دهنده HART و همچنین DCS / SCADA / PLC را بررسی کنید).
مقیاس دما
برای کاربردهای عمومی، دماسنج های دو فلزی به دماسنج های جهانی ارجحیت دارند. این اندازه گیری ها باید دارای ویژگی های زیر باشند.
نشانگر دما از کلاس SAMA می باشد
گیج دما باید حداقل SS 316 باشد.
دماسنج باید مشخصات زیر را داشته باشد
اندازه استاندارد 150 میلی متر
عدد مشکی در زمینه سفید
دمای منفی باید با رنگ قرمز با زمینه سفید مشخص شود
سر قابل تنظیم ارائه شده است
تنظیم نشانگر بدون برداشتن آن از ساقه باید امکان پذیر باشد
این ابزار سنج دارای ساختار مقاوم در برابر آب و هوا با IP66 می باشد.
در شرایط اضطراری باید از دماسنج استاندارد یا اندازه گیری دستی دستگاه اندازه گیری نوع لوله مویرگی آریا استفاده کنید. لوله مویرگی باید حداقل دارای SS 316 باشد. همچنین باید زره و روکش PVC روی زره ​​داشته باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که دقت دما باید 1% FSD (انحراف در مقیاس کامل) باشد.

رویه تعمیر و نگهداری ترانسمیتر دما

دماسنج های دو فلزی فقط باید در شرایطی استفاده شوند که خطای بیش از یک درصد دیافراگم قابل قبول است. ابزار IM در ابزارهایی مانند Split Media Duct استفاده می شود. گیج های دمای صفحه دو فلزی باید دارای تنظیم نشانگر خارجی در هر زاویه باشند. جنس پوشش این نوع گیج فشار باید SS304 باشد. قطر ساقه باید طبق استاندارد سازنده باشد. از فشارسنج های صفحه دو فلزی که در معرض ارتعاش بیش از حد هستند، مانند کمپرسورها، باید اجتناب شود.
اخرین حرف
ابزار دقیق در بسیاری از صنایع مانند کارخانه های پتروشیمی، نیروگاه ها (زغال سنگ، برق، تولید همزمان)، تصفیه خانه های آب، کارخانه های خمیر و کاغذ، معدن و تولید کنندگان فولاد حیاتی است. شرکت ابزارآلات آریا با داشتن وب سایت co-asa.com در زمینه فروش ابزار دقیق در ایران مشهور است. از این مجموعه می توانید با اطمینان کامل از کیفیت قطعات، ابزار دقیق مورد نظر خود را خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا