عمومیکسب و کار ایرانی

معیار قیمت هر واحد لمینت بر چه اساس می باشد

امروزه افراد زیادی قصد ترمیم ظاهر دندان های خود را با روش دارند اما از آنجایی که هیچ چیزی در دنیا رایگان نیست، اغلب افراد ابتدا جویای هزینه لمینت دندان میباشند. “قیمت هر واحد لمینت دندان چقدر است؟”،”قیمت لمینت دندان طرح لبخند در سال 1402 چند میباشد؟” این ها نمونه هایی از رایج ترین سوالاتی است که متخصصان کلینیک ایرانمهر همه روزه با آنها روبه رو میشوند. به همین خاطر در این مقاله از سایت کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر به عواملی که بر روی هزینه هر واحد لمینت تاثیر میگذارند و همچنین ارائه هزینه آن در سال 1402 می پردازیم.
آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

قیمت لمینت دندان سال 1402 ????

قیمت هر واحد لمینت دندان در مقایسه با سایر روش های ترمیمی زیبایی از جمله کامپوزیت کمی بالاتر است. این افزایش قیمت به دلیل بالاتر بودن کیفیت جنس مواد و طول عمر آن ها است. میزان آسیبی که به دندان وارد شده است نیز می تواند در تعیین هزینه لمینت دندان و میزان کاری که باید روی آن انجام شود تأثیر بگذارد. در جدول زیر قیمت انواع لمینت دندان در سال 1402 مختلف آورده شده است. لازم به ذکر است که اعدادزیر برای قیمت لمینت هر دندان میباشد:

نوع لمینت مشخصات قیمت (تومان)
زیرکونیا (Zirconia) استحکام بالا شفافیت کمتر 2.500.000
ایمکس آی پی اس زیبایی و شفافیت بالا استحکام کمتر 4.500.000
کانتکت لنز بسیار نازک استحکام بالا
بدون نیاز به تراش
5.500.000
فلدسپاتیک
زیبایی بیشتر استحکام کمتر
بدون نیاز به تراش
7.000.000
لومنیرز پوسته نازک مقاومت بالا
بدون نیاز به تراش
9.000.000
سوپر لومینیرز بسیار نازک و طبیعی مقاومت بسیار بالا
بدون نیاز به تراش طول عمر بالا
10.000.000

قیمت بهترین لمینت چقدر است؟

بهترین لمینت دندان، روکشی است که در عین ضخامت کم، مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد. همچنین عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان هم یک مزیت بزرگ برای این درمان به حساب می آید. فراموش نکنید که هر چه ضخامت لمینیت کمتر باشد، ظاهری طبیعی تر و زیباتر خواهد داشت اما این ظرافت نباید مقاومت آن را در برابر ضربه های بیرونی کاهش دهد. با این تفاسیر میتوان نتیجه گرفت که لمینت سرامیکی، لومینیرز و آی پی اس ایمکس بهترین هستند که قیمت آنها نیز بالاتر از سایر مدل ها میباشد. همان طور که در جدول هزینه لمینت دندان مشاهده میکنید، در کلینیک ایرانمهر، قیمت لمینت سوپر لومینیرز از تمام انواع دیگر این روکش بیشتر است.

چه عواملی در قیمت لمینت دندان تاثیرگذار هستند؟

قیمت لمینت دندان بر اساس فاکتورهای خاصی تعیین می شوند و قطعا هیچ دندانپزشکی نمیتواند بدون دلیل یک نرخ غیر معقول روی لمینیت بگذارد. از جمله عواملی که در تعیین هزینه ی لمینت هر دندان موثر است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس و کیفیت: شاید بتوان گفت مهم ترین عامل در تعیین قیمت هر واحد لمینت دندان، جنس آن است. این روکش ها از دو جنس سرامیکی و کامپوزیتی ساخته می شوند. انواع لمینت سرامیکی از دوام، کیفیت، استحکام و هزینه بالاتری برخوردار هستند. نمونه های سرامیکی از جنس شیشه یا سرامیک بسیار ظریفی هستند که در لابراتوار و با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا ساخته می شوند، درحالیکه نمونه های کامپوزیتی در مطب و توسط دندانپزشک روی دندان ها قرار گرفته و شکل داده می شوند. قیمت لمینت سرامیکی دندان حدودا سه برابر بیشتر از هزینه لمینت کامپوزیتی میباشد.
  • لابراتوار: با اینکه برند لمینیت در تعیین هزینه اهمیت بالایی دارد، اما لابراتوار ممکن است در ساخت این روکش، مواد مختلف با دقت و کیفیت های متفاوت را باهم ترکیب کند که این بر هزینه لمینت تاثیر گذار است.
  • تخصص دندانپزشک: از دیگر عواملی که بر قیمت لمینت دندان تأثیر می گذارد می توان به تخصص و تبحر دندانپزشک و تعرفه اجرای آن اشاره کرد. طبیعی است که هرچه میزان دانش و تجربه دندانپزشک در زمینه اجرای لمینت دندان بیشتر باشد، نتیجه نهایی بهتر است و هزینه لمینت دندان نیز افزایش میابد.
  • تعداد واحدهای لمینت: همچنین تعداد لمینت ها نیز از دیگر موارد تعیین کننده هزینه نهایی این روش است. طبیعی است که هزینه نصب ونیر روی یک دندان با قیمت لمینت کل دندان ها متفاوت باشد.
  • کیفیت و نوع چسب: چسب مخصوص (رزینی که بین روکش و دندان قرار گرفته و توسط اشعه فیکس می شود) و متدی که برای اجرای آن ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز در تخمین هزینه لمینت دندان باید در نظر گرفته شود.
  • قطر لمینت دندان: لمینیت ها دارای ضخامت های مختلف بوده و توسط کشورهای مختلف با برندهای گوناگون تولید می شوند. هر یک از این برندها دارای قیمت و ضمانت مشخصی هستند. هرچه ظرافت لمینیت کمتر باشد، ظاهر طبیعی تری خواهد داشت و گران تر است. طول مدت ضمانت (گارانتی) محصول نیز بر قیمت لمینت تاثیر می گذارد.

تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت

لمینت و هر دو روش هایی برای ترمیم و بازسازی دندان ها هستند، اما این دو روش اصلاح طرح لبخند از لحاظ جنس مواد سازنده، ماندگاری، متد اجرایی، مقاومت در برابر تغییر رنگ و فشار و ضربه متفاوت هستند. بر این اساس هزینه اجرای این دو روش نیز کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت در سال 1402 از 900/000 تومان شروع شده و تا 2/000/000 تومان نیز ادامه دارد. این در حالیست که قیمت هر واحد لمینت به بیش از دو برابر این مبلغ می رسد. متوسط هزینه لمینت هر دندان در سال 1402 چیزی حدود 3 میلیون تومان است. قیمت لمینیت دندان به طور متوسط بین 2 تا 10 میلیون است که این قیمت با توجه به برند و کشور سازنده متفاوت خواهد بود. حالا چرا هزینه لمینت دندان از کامپوزیت گران تر است؟ این تفاوت قیمت به دلیل میباشد. تفاوت هایی از قبیل:

  • مهم ترین تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان در طول دوره درمان و نحوه اجرای آن ها است. همان طور که قبلاً اشاره شد کامپوزیت در مطب و توسط دندانپزشک روی دندان ها قرار گرفته و شکل داده می شود و مهارت و تسلط دندانپزشک و تجربه او در انجام این کار در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار خواهد بود، این در حالیست که لمینت ها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته شده و روی دندان ها قرار می گیرند. سپس توسط دندانپزشک پولیش داده شده و ظاهری کاملاً طبیعی پیدا می کنند. درحالیکه طول دوره درمان در روش کامپوزیت ونیر کمتر بوده و تنها در یک جلسه قابل انجام است.
  • همچنین در روش لمینت سرامیکی، دندان ها نیاز به تراش دارند. سطح دندان ها حدود 1 تا 2 میلیمتر تراش داده می شود تا لمینت ها ظاهری کاملاً طبیعی داشته و دچار بیرون زدگی نشوند. در حالی که در روش کامپوزیت هیچ گونه تراشی روی دندان ها انجام نمی شود، بنابراین می توان گفت این دو روش از لحاظ تکنیک اجرایی کاملاً با هم متفاوت هستند.
  • به تمام دلایل تفاوت قیمت لمینت دندان و کامپوزیت، دوام و طول عمر بالا را نیز اضافه کنید. همان طور که گفتیم این روش اصلاح طرح لبخند از مواد پرسلین باکیفیت ساخته می شود و روش اجرای آن به صورتی است که میتواند بین 10 تا 15 سال برای شما عمر کند اما کامپوزیت دندان در بهترین حالت بین 5 تا 7 سال دوام دارد. با تمام این تفاسیر میتوانید علت گران قیمت تر بودن لمینت سرامیکی دندان نسبت به کامپوزیت ونیر را درک کنید.

تفاوت قیمت لمینت دندان در ایران و خارج از ایران

شاید با مشاهده هزینه های بالای لمینت تصور کنید که این درمان فقط در داخل ایران گران است اما بهتر است بدانید که خدمات دندانپزشکی در خارج از ایران نیز بسیار گران است به طوری که بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور برای انجام خدمات دندانپزشکی، هزینه بلیط رفت و برگشت را به جان میخرند و به ایران سفر میکنند. قیمت لمینت دندان در آمریکا معمولا بین 1000 تا 2500 دلار به ازای هر واحد میباشد. در حالیکه این هزینه برای لمینیت کامپوزیتی برای هر دندان بین 400 تا 2500 دلار متغیر است.

قیمتونیر دندان یکی از پرکاربردترین خدماتی است که در کلینیک های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه توجه به بهداشت و زیبایی دهان و دندان نسبت به گذشته، بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرد. تاثیر زیبایی دندان ها بر تغییر چهره بسیار زیاد است به همین دلیل اغلب مردم به دنبال بهترین و ساده ترین راه برای ایجاد این زیبایی هستند.

اما به نظر شما بهترین راه برای ایجاد این زیبایی و یکنواختی چیست؟ ونیر دندان یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند این زیبایی را در چهره شما ایجاد کند. اما اغلب افرادی که به فکر ونیر دندان هستند، بیش از هر چیزی به قیمت ونیر دندان توجه دارند. قیمت ونیر دندان چقدر است؟ بر چه اساسی قیمت آن مشخص خواهد شد؟ قیمت ونیر دندان تاثیر مستقیمی از هر واحد دندان می گیرد. در این مطلب قصد داریم پاسخ یک سوال مهم را به شما بدهیم. هر واحد دندان یعنی چه و چه تاثیری در قیمت ونیر دندان دارد؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بدانید هر واحد دندان یعنی چه و چه تاثیری در قیمت ونیر دندان دارد.

عکس یک واحد دندان |عوارض لمینت دندان |فرق لمینت و کامپوزیت

ونیر دندان چیست؟

از اهمیت زیبایی دندان ها بر چهره در ابتدای مطلب با شما صحبت کردیم. گفتیم که انجام ونیر دندان می تواند این زیبایی را برای شما ایجاد کند. اما بد نیست کمی اطلاعات خود را در مورد ونیر دندان بیشتر کنید. ونیر چیست؟ ونیر در واقع پوسته ای همرنگ دندان است که برای پوشش دندان های اسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. شباهت ونیر به دندان های اصلی بسیار زیاد است. با انجام ونیر دندان می توانید زیبایی دندان هایتان را به ان ها بازگردانید. استفاده از ونیر دندان به خاطر پوششی که بر روی دندان های اصلی ایجاد می کند باعث می شود دندان های اصلی شما آسیب کمتری ببینند.

ونیر ها با تکنولوژی خاصی در لابراتوار دندانسازی ساخته خواهند شد. ونیر انواع مختلفی دارد. معمولا ونیر دندان به دو دسته سرامیکی و کامپوزیت دندان تقسیم خواهند شد.  ونیر کامپوزیت نسبت به ونیر سرامیکی قیمت کمتری دارد و اغلب مردم نیز برای انجام آن مشتاق تر هستند. اما از نظر مقاومت می توان ونیر های سرامیکی را به عنوان ونیر مقاوم تر معرفی کرد. قیمت این دو نیز با هم متفاوت است.

مطالب مرتبط:

هر واحد دندان چیست؟

گفتیم که برای رسیدن به پاسخ قیمت ونیر دندان باید معنی یک سری از اصطلاحات را بدانید. ونیر دندان در کلینیک های دندانپزشکی به صورت واحد انجام خواهد شد. بنابراین باید پاسخ این سوال را گرفته باشید. هر واحد دندان یعنی چه و چه تاثیری در قیمت ونیر دندان دارد؟ از آنجایی که هر واحد دندان در کلینیک های دندانپزشکی، معیار پزشک برای معاینه هستند، قیمت ونیر دندان نیز بر حسب هر واحد دندان بیمار مشخص می شود.

دندانپزشکان برای معاینه بیمار، معیار هر واحد دندان آسیب دیده را، واحد دندان قرار می دهند. بنابراین شما باید برای انجام ونیر دندان ابتدا مشخص کنید که نیاز به انجام چند واحد ونیر دندان دارید. هر چند این موضوع را، پزشک مربوطه تشخیص خواهد داد. هر چه تعداد واحد های دندان برای انجام ونیر بالاتر باشد، طبیعتا قیمت ونیر دندان نیز بالاتر خواهد رفت. با این اوصاف باید گفت تعداد واحد های بیمار برای معاینه تاثیر مستقیمی بر قیمت ونیر دندان دارد.

منظور از هر واحد لمینت یعنی چه؟

شاید برای برخی از شما سوال باشد که چه تفاوتی بین یک واحد دندان و یک واحد لمینت وجود دارد. یا به عبارتی منظور از یک واحد لمینت چیست؟ برای اینکه بتوانید قیمت ونیر دندان را محاسبه کنید و متوجه شوید که هر واحد دندان یعنی چه و چه تاثیری در قیمت ونیر دندان دارد، باید بدانید منظور از هر واحد لمینت چیست. در واقع هر واحد لمینت نیز همان یک عدد دندان های اصلی انسان است. از آنجایی که برای ونیر دندان، تعداد واحد لمینت را محاسبه می کنند باید علاوه بر تعداد واحد ها، به موارد دیگری نیز توجه کنید.

موارد سازنده ماتریس کامپوزیت، کلینیک مربوطه و میزان دستمزدی که برای فرم دهی رزین کامپوزیت دریافت می شود، از جمله مهم ترین و تاثیر گذار ترین عوامل در قیمت کل کامپوزیت ونیر هستند. در قسمت بعد در خصوص مهم ترین عواملی که باعث تعیین قیمت کامپوزیت ونیر می شوند با شما صحبت خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا