لوگو چیست؟

 

لوگو عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه چیده شده‌ است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد. لوگو طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز نشان می‌دهد. در واقع این طرح برای شناسایی یک فعالیت خاص به مخاطبان آن طراحی میشود.

سه عامل مهم در طراحی لوگو

به طور کلی سه عامل اصلی در طراحی لوگو وجود دارد. این موارد شامل انسجام ، محدودیت تعداد اجزا و در انتها انتقال مفهوم می باشد. انسجام عبارتند از میزان ارتباط بصری که اجزا با یکدیگر برقرار میکنند. این مورد با زیبایی بصری یک طرح ارتباط زیادی دارد. همچنین انسجام در یک طرح باعث ایجاد ارتباط بیشتر با بیننده میشود.

آموزش جامع طراحی سایت همراه با استخدام

در طراحی لوگو به دلیل ویژگی های کاربردی آن محدودیت بالایی در جزئیات و تعداد اجزا وجود دارد. جزئیات بالا تر باعث بروز اجزای ریزتر شده و در صورتی که از لوگو در ابعاد بسیار ریز مانند آیکون ها استفاده کنیم باعث بروز عدم شناسایی آن توسط بیننده میشود. این مورد به وضوح اهمیت محدودیت تعداد اجزا و جزئیات را در خصوص طراحی لوگو نمایش میدهد.

یکی دیگر از مهمترین عوامل در طراحی یک لوگو انتقال مفهوم آن به بیننده است. اگر چه مدت زمان درک یک لوگو توسط مخاطب اهمیتی ندارد ، اما مدت زمان شناسایی آن توسط بیننده بسیار با مهم است. برای مثال اگر شخصی به شخص دیگر در خصوص یک سازمان به صورت لفظی اطلاعاتی دهد ، آن شخص باید بتواند با مشاهده لوگو آن موضوع و یا سازمان آن را تشخیص دهد. چرا که وظیفه اصلی یک لوگو ، شناسایی یک سازمان خاص توسط مخاطبان آن سازمان است. همچنین این مورد در درک بصری توسط بیننده تأثیر زیادی داشته و در نتیجه شناسایی یک سازمان و فعالیت خاص از طرف بیننده بهتر صورت میگیرد.

یک لوگو و یا نشان خوب میتواند به واسطه منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.

آموزش جامع ادمینی همراه با استخدام

لوگو انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  1. لوگوی تصویر
  2. لوگوی نوشتار

همچنین یک لوگو میتواند از ترکیبی از حروف، تصویر و یا ترکیب از این دو باشد که چهره و مشخصه یک برند را شکل می دهد.

طراحی یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد که بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شما می‌باشد. لوگو می تواند نام گرافیکی برند کسب و کار شما باشد که به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود و در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و غیره

اگر از لوگو برای کسب و کار اینستاگرامی خود استفاده می کنید بهتر است بدانید که دومین گام بعد از طراحی لوگو استفاده از پست و استوری با محتوا و زیبایی بصری زبانزد و همچنین کاراکتر جذاب و مورد پسند برای استفاده در محتوای خود است.

یا اگر از لوگو قصد دارید برای وب سایت خود استفاده کنید باز نیز بهتر است بدانید که بهترین کار بعد از داشتن یک لوگوی مناسب داشتن یک بنر سایت برای معرفی درست کسب و کارتان و یک گیف یا بنر متحرک  برای نشان دادن شرایط و ضوایط مجموعه تان خواهد بود که خوشبختانه مجموعه باتیس گرفی همه این امکانات را برای همراهان خود فراهم نموده است.

چنانچه در نظر دارید کار طراحی لوگو را به طراح یا مجموعه ی گرافیکی بسپارید، با مجموعه باتیس گرفی انتخاب درست تری را در پیش گرفته اید چرا که این مجموعه با در نظر گرفتن همه شرایط و ضوابط موجود روز ، تلاش خود را کرده و خواهد کرد که همیشه بهترین ها را با کمترین هزینه طراحی کرده و تحویل شما دهد و همچنین این امکان را فراهم نموده تا با اطمینان خاطر پروژه خود را سفارش دهید چرا که بعد از تحویل پروژه امکان ادیت و تغییر را خواهید داشت.

 

 

 

کلمه کلیدی : لوگو

‫5 دیدگاه ها

  1. خیلی جالب بود! تا قبل از خوندن این مطلب نمی‌دونستم لوگو می‌تونه به این شکل توی ذهن مخاطب تاثیر بذاره و برند رو قوی‌تر کنه

  2. دمتون گرم بابت این توضیحات! همیشه دنبال این بودم که بدونم چرا لوگو این‌قدر برای کسب‌وکارها مهمه، و حالا فهمیدم.

  3. مطلب خیلی خوبی بود! حالا متوجه شدم لوگو فقط یه تصویر نیست، بلکه می‌تونه کلی پیام پشتش داشته باشه.

  4. عالی بود! نمی‌دونستم لوگو این‌قدر توی برندینگ مهمه. با این توضیحات دیگه مطمئن شدم که باید روی طراحی لوگوی کسب‌وکارم بیشتر وقت بذارم.

  5. خیلی خوب توضیح دادین! همیشه فکر می‌کردم لوگو فقط یه طرح ساده‌ست ولی حالا فهمیدم چقدر می‌تونه هویت برند رو نشون بده.

دکمه بازگشت به بالا