عمومی

نکات مهم در مورد آزمون عملی آیین نامه رانندگی (توشهری)

امتحان آیین نامه به طوری کلی شامل دو آزمون دیگر می باشد. که به آزمون آیین نامه اصلی و آزمون آیین نامه مقدماتی برای همه ما شناخته شده است. امتحان آیین نامه مقدماتی را مربی آموزشگاه رانندگی از متقاضیان و هنرجویان می گیرد. در صورتی که آزمون آیین نامه اصلی توسط افسر راهنمایی و رانندگی اخذ و از شرایط مهم در قبولی آن کسب نمره مجاز در هر دو آزمون می باشد.

شما برای آزمون آیین نامه اصلی تنها ۲۰ دقیقه زمان دارید تا به همه سؤالات پاسخ دهید.

آموزش یادگیری ایین نامه

https://www.driveing.ir/category/amozesh/

قبل از امتحان آیین نامه اصلی بهتر است در مدت زمان شبیه سازی همان ۲۰ دقیقه در یک آزمون آیین نامه که در سایت ها قرار گرفته پاسخ دهید و خود را در یک محیطی شبیه آزمون آیین نامه اصلی واقعی تصویر سازی کنید.

در آزمون عملی شما اگر تمامی موارد زیر را یک به یک رعایت کنید مطمنا قبول می شوید.

۱- صندلی را به نحوی تنظیم کنید تا موقع رانندگی راحت باشید.

۲- فراموش نکنید که کمربند خود را حتماً ببندید.

۳- از نکات مهم برای یک رانندگی اصولی تنظیم صحیح آیینه ها می باشد.

۴- دنده را در حالت خلاص بگذارید. (در غیر این صورت در زمان روشن کردن خودرو ماشین به جلو پریده و مردود می شوید.)

۵- بعد از روشن کردن خودرو برای تعیین مسیر خودرو و قبل از چرخاندن فرمان برای خروج از پارک راهنما بزنید.

۶- دنده را آماده و کلاچ را برای این کار تا ته بگیرید.

۷- ترمز دستی را به حالت آزاد و روبه پایین بکشید.

حال زمان آن است که برای خروج از پارک از افسر اجازه بگیرید. در واقع از این زمان رسماً امتحان عملی رانندگی شما آغاز می شود.

اول راهنما را زده، بعد با حوصله و آهسته فرمان را با دو دست بچرخانید، سپس سر خود را کمی از شیشه بیرون آورده و بیرون را بینید و این بهترین موقعی است که باید چند درجه ای خودرو را از حالت پارک خارج کنید. در مسیر که قرار گرفتید به راهتان ادامه دهید.

در صورتی که افسر از شما خواست دور بزنید، اول باید مطمئن شوید خط ممتدی در جاده نباشد که اگر بود حتماً باید به افسر آزمون بگویید که: در اینجا خط ممتد وجود دارد، اجازه دارم دور بزنم یا نه؟

همین طور که در جلوی پارکینگ، کنار شیر آتش‌نشانی یا زیر تابلو پارک ممنوع نباید توقف کرد. در صورتی که افسر از شما خواست این کار را در زمان آزمون انجام دهید از او اجازه گرفته و برایش توضیح دهید.

همچنین ببینید : همه چیز در مورد خودرو

در ادامه تعرفه دریافت گواهینامه در سال 1400 را بررسی می کنیم اما اگر قصد دارید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید باید بدون رد شدن آزمون ها را پشت سر بگذارید تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافه نشوید. در دور دو فرمانه حداقل ۳ بار باید از آن استفاده کنید: یکبار قبل از توقف در کنار خیابان که از راهنمای راست استفاده می کنید. ۸- به آینه ها و اطراف به خوبی توجه کنید و پس از زدن راهنمای چپ، شروع به حرکت کنید. همواره از راهنمای خود ۱۰۰ متر قبل از تقاطع یا محل گردش یا سبقت از خودروی جلویی استفاده کنید.

تذکر: قبل از هرگونه اقدام به واریز وجه از صحت شماره حساب ها از آموزشگاه مربوطه اطلاع کسب نمایید. به محض دیدن پلاک خودروی کناری از شیشه ی جلو، بلافاصله فرمان را به حالت اول بر میگردانیم تا به ساعت ۱۱ نزدیک شویم. سپس ترمز میگیریم، در همان حالتی که کلاج را تا انتها نگه داشته ایم، دنده را در حالت خلاص قرار میدهیم. کشیدن ترمز دستی معادل گرفتن پدال ترمز است. به منظور تمرین بیشتر و تسلط بر حرکت دنده ها، هنگامی که خودرو متوقف است، ترمز دستی را بکشید و در حالتی که کلاج را تا انتها گرفته اید، دنده ها را عوض کنید.

در چرخش به راست یا چپ نیازی به توقف کامل نیست. در هنگام توقف کامل میتوانید دنده را به دنده ۱ تغییر دهید و پس از افزایش سرعت از ۲۰ کیلومتر، میتوانید با دنده ۲ حرکت کنید. در امتحان شهری به شدت توصیه می شود در هنگام کاهش سرعت برای توقف و پارک کردن، حتماً دنده را از ۲ به ۱ تغییر دهید. برخی از این تخلفات تنها به منزله  یک نمره منفی بوده و برخی دیگر به کلی موجب مردودی شما می شود.

بنابراین اگر مجبور شدید چند حرکت اضافه تر برای پارک خودرو انجام دهید، در امتحان رانندگی برایتان نمره منفی لحاظ میشود. بهترین شیوه ترمز کردن برای توقف بدین صورت است که ابتدا به آرامی ترمز کرده و سپس پدال ترمز را بیشتر فشار میدهیم و قبل از توقف کامل، از فشار بر پدال ترمز کم میکنیم. وب سایت درایوینگ جهت آمادگی بیشتر شما عزیزان و کمک به پاسخگویی بهتر شما به سوالات آزمون مقدماتی و اصلی آیین نامه راهنمایی و رانندگی در سال 1395بسته ویژه ای را از بهترین منابع موجود جمع آوری نموده است. Jul 18, 2013 – معرفی و دانلود نسخه ی جدید آیین نامه ی راهنمایی رانندگی چاپ جدید.

دانلود نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی – جدید – ونوس نت,کتاب . دلیل آن اینست که آنها با سبک سوالات آیین نامه آشنا نیستند و با دیدن برخی از سوالات که هیچوقت آنها را ندیده اند شگفت زده می شوند و نمی توانند پاسخ صحیح به آن بدهند ما در ادامه توصیه هایی برای قبولی آسان تر در آزمون مقدماتی آیین نامه راهنمایی و رانندگی خواهیم گفت .

بنابراین غلبه بر استرس و نگرانی های روز امتحان می تواند موجب موفقیت کاربر در اولین آزمون باشد. سپس فرمان را به سمت راست و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، تا قسمت عقب خودروی شما و در ادامه تمام آن به سمت راست حرکت کنند. بر اساس دستورالعمل تایید اسناد و مدارک قوه قضاییه، گواهینامه رانندگی و همچنین سوابق مربوط به آنکه توسط اداره راهنمایی و رانندگی اعلام میشود قابل ترجمه و تایید است. هماهنگی بین آزمونها یعنی تقسیم نیروی بین تست آیین نامه راهنمایی و رانندگی اصلی و عملی.

دنده را در حالت خلاص قرار میدهیم.

اگر گوشی شما ایفون می باشد و یا می خواهید از کامپیوتر از این آزمونها استفاده کنید پیشنهاد می کنم حتما این لینک را کپی کرده و از این لینک استفاده کنید. شرکت در ۸ جلسه کلاس تئوری ( جلسه پایانی آزمون مقدمات آئین نامه توسط مدرس بعمل می آید. وب سایت های مختلفی شما را برای آمادگی به امتحان تئوری به زبان های مختلف کمک خواهند کرد.

ما در سایت درایوینگ برای راحتی هر چه تمام تر شما عزیزان نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با روش های مختلفی که در بالا به آن اشاره شد قرار دادیم، شما عزیزان با توجه به نیاز خود و راحتی می توانید برای آزمون آیین نامه رانندگی یکی از روش ها را انتخاب نمائید. نمونه سوالات آیین نامه رانندگی پایه سوم سال 1400 را در این بخش از سایت سماتک می خوانید. ۲- رانندگان تاکسیها موظفند پس از سوار شدن مسافر و مقارن شروع به حرکت تاکسیمتر را به کار اندازند. ۲- دنده را در حالت خلاص قرار میدهیم. ۲- هر گاه گواهینامههای متعددی جهت رانندگی یک نوع وسیلهی نقلیه به نام یکنفر صادر شود، یکی از آنها را به انتخاب او به وی تسلیم و بقیه را اخذ و ابطال نماید.

دکمه بازگشت به بالا