اقتصادیکسب و کار ایرانی

چگونه می توان از بیمه تکمیلی استفاده کرد؟

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی و نکاتی که باید بدانید

یکی از دلایل اصلی که باعث شده برخی اعتقادی به بیمه تکمیلی نداشته باشند، اطلاعات ناکافی از چگونگی استفاده از آن است. همین مسئله باعث شده آنها ادعا کنند؛ بیمه تکمیلی چیزی جز دریافت هزینه بالا نیست. احتمالا این افراد، چند بار به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و از آنجا که آن مرکز قراردادی با شرکت نداشته یا سقف پوشش بیمه، کمتر از مبلغ پرداختی بوده‌است، برای همین، چنین ادعایی را مطرح می‌کنند. از این رو ما در این مقاله شرایط استفاده از بیمه تکمیلی و بیمه عمر و سرمایه گذاری را برای شما نوشته‌ایم.

فقط نکته اصلی اینکه این شرایط و قوانین کلی بوده و بین همه شرکت‌های بیمه مشترک هستند؛ اما به هر حال، ممکن است تعدادی از این در بعضی شرکت‌ها متفاوت باشند. پس حتماَ قبل از خرید بیمه تکمیلی، شرایط شرکت را مطالعه کنید. قبل از هر چیزی، باید بدانید که نوعی بیمه کمکی در کاهش هزینه‌های خدمات درمانی است. این بیمه هر سال باید تمدید شود و چیزی به نام بازنشستگی ندارد. از آنجا که بیمه‌های پایه، فقط درصد ناچیزی از هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهند، استفاده از بیمه تکمیلی توصیه می‌شود؛ آن هم در شرایطی که هزینه‌های درمانی به شدت افزایش داشته‌ است.

خانواده |سرمایه گذاری |مشاوره

بیمه تکمیلی هزینه‌های درمانی را جبران می‌کند

ما شرایط استفاده از بیمه تکمیلی را در چند دسته تقسیم کرده‌ایم. البته بعضی شرایط، بسته به اینکه شما اقدام به خرید یا بیمه تکمیلی گروهی کرده باشید، متفاوت خواهند بود. در ادامه ما همه این‌ها را برای شما نوشته‌ایم.

بیمه‌گزار و بیمه‌شده، فقط می‌توانند، هزینه‌های درمانی تحت پوشش را با استفاده از بیمه تکمیلی خود، جبران کنند. مواردی خارج از آن، تحت پوشش نخواهد بود. همچنین اینکه هر شرکتی دارای طرح‌های مختلفی است که هر طرح هزینه مشخص شده را برای هر بیماری و اقدامات پزشکی پوشش می‌دهد. در حالت کلی، موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی به صورت زیر است:

البته برای استفاده از هر یک از موارد بالا، شرایط مخصوصی وجود دارد. برای مثال، پوشش زایمان دارای دوره انتظار 9 ماهه است یا اینکه برای بهره بردن از رفع عیوب انکساری چشم، جمع قدرمطلق نقص بینایی هر چشم 3 دیوپر و بیشتر است. همچنین بسته به اینکه بیمه تکمیلی به صورت انفرادی یا گروهی تهیه شود، تفاوت‌هایی هم وجود خواهد داشت. برای نوع گروهی با تعداد افراد زیاد، دوره انتظار وجود ندارد.

بعضی از هزینه‌های درمانی، تحت پوشش هیچ شرکت بیمه‌ای نیستند؛ که شامل موارد زیر هستند:

البته در نوع گروهی و با درخواست بیمه‌گزار و پرداخت حق بیمه اضافه‌تر، بعضی موارد از جمله: ارتودنسی، جراحی لثه و جنون تحت پوشش قرار می‌گیرند. این مسئله را هم باید با شرکت قبل از خرید هماهنگ کرد.

مورد دیگر، چگونگی پرداخت و دریافت هزینه است. تمامی شرکت‌های بیمه موظف هستند، هزینه‌های درمانی تحت پوشش، در بیمه‌نامه را پرداخت کنند. در پرداخت و دریافت هزینه شرکت‌ها از رویه مشابهی استفاده می‌کنند:

در صورتی که شرایط زیر به وجود بیاید، بیمه‌گزار یا بیمه‌گر می‌توانند، بیمه‌نامه خود را فسخ کنند:

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی بیشتر از خرید آن اهمیت دارد. در صورتی که یکی از این شرایط، توسط بیمه‌گزار یا بیمه‌گر رعایت نشود، هر دو طرف می‌توانند با توجه به مفاد، بیمه‌نامه را فسخ کنند. حداقل اینکه بیمه‌گر تعهدی برای پوشش هزینه‌های درمانی، قبول نخواهد کرد. همچنین برای می‌توانید از طریق سایت بیمه دات کام اقدام نمایید و بر حسب نیاز خود بیمه تکمیلی خریداری نمایید

این روزها به دلیل هزینه‌های بالای درمان، داشتن بیمه تکمیلی یک الزام اصلی در زندگی به شمار می‌رود. در صورت بروز بیماری، بیمه‌های تکمیلی درمان بخش زیادی از هزینه‌های درمان بیمار را پوشش می‌دهند و بیمار و خانواده‌‌اش نگرانی‌ای مبنی بر هزینه‌های درمان نخواهند داشت.

مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی

بیمه‌های تکمیلی سعی می‌کنند با مراکز درمانی مختلف قرارداد ببندند و در صورت مراجعه‌، بیمه شده برای درمان درصد کمی به عنوان فرانشیز به مراکز طرف قرارداد بیمه پرداخت می‌کند. سؤال اصلی اینجاست که اگر بیمه شده به کلینیک و یا پزشکی که طرف قرارداد با بیمه‌ی تکمیلی نیست مراجعه کند، نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی به چه صورت خواهد بود. در این مقاله ضمن شرایط و نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی

به طور کلی پرداخت هزینه‌های درمان توسط بیمه‌های تکمیلی از دو روش انجام می‌شود. در روش اول بیمه شده به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده و با ارائه‌ی معرفی نامه و یا دفترچه بیمه درمانی که دارد، مرکز درمانی مورد نظر هزینه‌ای از او دریافت نمی‌کند. البته نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که هر بیمه‌ای سقف تعهدات مشخصی دارد و در صورتی که هزینه‌های درمان بیمار از این سقف بیشتر شود، مقدار مازاد باید توسط خود بیمه شده پرداخت شود.

روش دوم زمانی است که فرد بیمار به مراکز درمانی که طرف قرار نیستند مراجعه می‌کند. در این حالت فرد بیمه شده باید هزینه‌های مربوط به درمان و … را شخصاً پرداخت کند و سپس با ارائه‌ی مدارک لازم برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی هزینه‌های پرداخت شده را از بیمه بازپس بگیرد.

نحوه دریافت هزینه پاراکلینیکی از بیمه تکمیلی

یکی از سؤالات همیشگی بیمه گذاران این است که و چگونه می‌توانند این هزینه‌ها را از بیمه تکمیلی درمان دریافت کنند؟

برای دریافت هزینه‌های پاراکلینیکی بیمه گذار باید کپی جواب را به همراه دستور پزشک معالج مربوطه به اداره‌ی بیمه ارائه کند. یکی از نکاتی که حتماً باید در نظر داشته باشید ارائهی کپی جواب است و نه اصل جواب! زیرا اداره‌ی بیمه مدارکی را که برای دریافت هزینه ارائه داده‌اید به شما عودت نخواهد داد و به همین منظور بهتر است در هنگام ارائه‌ی اسناد، به جای اصل جواب کپی آن را به اداره بیمه ارائه کنید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت هزینه از بیمه تکمیلی

در صورتی که بیمه گذار برای دریافت هزینه‌هایی که در یک مرکز غیر  از مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی درمان شده باشد، برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی باید مدارک زیر را به بیمه ارائه کند:

  • اصل صورت حساب با مهر معتبر مرکز درمانی (کپی و صورت حساب بدون مهر قابل قبول نیست)

برای عمل جراحی باید زیر صورت حساب عمل مانند هزینه‌های داروها، هزینه مربوط به پزشک بیهوشی و … به صورت دقیق در صورت حساب ارائه شده ذکر شود.

  • فاکتور داروها با مهر معتبر داروخانه
  • اصل قبض پرداختی برای هزینه‌های پاراکلینیکی به همراه کپی جواب
  • برای پرداخت هزینه‌های مربوط به مشاوره و روان پزشک باید یک گواهی توسط پزشک که مهر شده و تعداد جلسات در آن به صورت دقیق ذکر شده است به بیمه ارائه شود.
  • برای پرداخت هزینه‌های مربوط به فیزیوتراپی و کار درمانی باید یک گواهی توسط پزشک که مهر شده و تعداد جلسات در آن به صورت دقیق ذکر شده است به بیمه ارائه شود.
  • در صورت دریافت هزینه از سوی بیمه گر پایه، باید کپی برابر اصل چک دریافتی ارائه شود.

روش خرید بیمه تکمیلی درمان

یکی از دلایلی که بسیاری از ما بیمه تکمیلی نداریم و در خرید آن تعلل می‌کنیم، نداشتن وقت کافی برای بررسی بیمه‌های مختلف و مراجعه برای خرید آن است. بیمه بازار مشکل را حل کرده و شما با چند کلیک ساده می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی درمان را خریداری کنید. بیمه سامینس امکان مقایسه‌ی خدمات و تعهدات بیمه‌های تکمیلی درمان را به سادگی برای شما فراهم کرده است و نیازی به مراجعه‌ی حضوری به دفاتر بیمه برای دریافت لیست تعهدات و خدمات وجود ندارد

بیمه تکمیلی؛ راهکار کاهش هزینه‌های درمان

قطعا همه ما در جریان هزینه‌های سرسام آور درمان هستیم، اما متاسفانه برخی از خانواده‌ها، توان پرداخت این هزینه‌های گزاف را ندارند. به خصوص در رابطه با بیماری‌های پرهزینه و صعب العلاج این مساله حادتر است. اما جای نگرانی وجود ندارد، در این کره خاکی، برای هر مشکلی یک راه حلی وجود دارد، و راه حل این مشکل نیز “بیمه تکمیلی” است.

بیمه تکمیلی چیست؟ چگونه بیمه درمان تکمیلی به کمک ما می‌آید؟

اول از همه باید به این سوال پاسخ دهیم که بیمه مکمل چیست؟ بیمه تکمیلی که تحت عنوان بیمه درمان تکمیلی و بیمه تکمیلی درمان از آن یاد می‌شود، از و بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های بالای درمان بیماری‌هاست. بخش زیادی از هزینه‌های درمان را در زمان بیماری یا حتی بعد از آن می‌توان به بیمه تکمیلی سپرد!

برای این که بتوانید بخش از زیادی از هزینه های درمان را به بیمه تکمیلی واگذار کنید، می‌بایست اول یک بیمه پایه داشته باشید؛ سپس بیمه تکمیلی تهیه کنید. شما می‌توانید هر سال با پرداخت مبلغ حق بیمه از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید. در واقع می توان گفت، خرید بیمه تکمیلی، یک آینده‌نگری هوشمندانه در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری ست! به عبارت دیگر، این کار، تجربه عملی این جمله معروف را تداعی می‌کند ” پیشگیری بهتر از درمان است”. حال که دانستید بیمه تکمیلی چیست احتمالا برای انتخاب بیمه‌ای که مناسب شما باشد دچار سردرگمی شده‌اید. برای رهایی از این سردرگمی مقاله ما در مورد را مطالعه بفرمایید.

اگر به سلامتی خود فکر می‌کنید، باید به فکر بیمه هم باشید

در این مقاله، قصد داریم بیشتر به بیمه درمان تکمیلی و موضوعات آن بپردازیم. شما نیز اگر سوالی در مورد این بیمه‌نامه کاربردی دارید و می‌خواهید دقیق تر بدانید که ” بیمه تکمیلی چیست” در ادامه با ما همراه باشید. این نوع بیمه‌ها در انواع مختلف توسط شرکت های بیمه ارائه می شوند که نام آنها به عنوان تکمیل کننده هزیته های درمانی می درخشد!

هم چنین می تواند جبران کننده ی هزینه های درمانی شما باشد. حتی این بیمه درمان می‌توانند مکمل سایر بیمه‌های درمان نظیر بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و … تلقی شود. اگر برای درک فرق بین بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی، به اطلاعات بیشتر نیاز دارید، ما خواندن مقاله های دیگرسایت را پیشنهاد می کنیم.

پوشش‌ های بیمه تکمیلی چیست و چه وقت مورد استفاده قرار می ‌گیرد؟

در حقیقت، می توان گفت که پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی، تعهداتی ست که بیمه گر در قبال بیمه‌گزار متعهد است و باید آنها را به درستی انجام دهد، شرکت بیمه در زمان بروز بعضی از بیماری ها به شرح زیر خدماتی را ارائه می کند. از پوشش هایی که در بیمه درمان تکمیلی ارائه می شود میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • (سونوگرافی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی و…)
  • هزینه بیمارستانی مانند یا بستری
  • پرداخت خدمات آزمایشگاهی (نوار قلب، رادیو گرافی)
  • هزینه‌های عمل‌های حیاتی جراحی ( مغز، اعصاب، سزطان، پیوند ریه و کبد و…)
  • پرداخت هزینه‌های عمل سرپایی (گچ گرفتن، ختنه کردن)
  • پرداخت هزینه‌های عمل‌های سرپایی مثل گچ گرفتن، ختنه کردن، بخیه زدن و…
  • هزینه جراحی چشم شامل عیوب انکساری
  • پرداخت هزینه عینک و سمعک
  • پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی به جز ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه.
  • و خدمات اورژانسی
  • پرداخت هزینه حضور همراه برای بیماران زیر ۷ و بالاتر از ۷۰ سال.
  • پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی
  • پرداخت مبالغ تهیه اروتز
  • پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن

بیمه درمان تکمیلی چه عمل‌های جراحی را پوشش نمی‌دهد؟

بیمه تکمیلی عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد. فقط عمل‌های جراحی را پوشش داده که برای تکمیل و بهبود سلامتی افراد انجام گیرد. از جمله عمل‌هایی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند به شرح زیر هستند:

  1. عمل زیبایی بینی( به طور کلی، بینی یا هر عمل زیبایی دیگر تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست.)
  2. عمل زیبایی کوچک کردن معده یا لیپوماتیک
  3. جراحی‌های زیبایی همچون فیلر لب فیلر بینی
  4. عمل‌های زیبایی همچون زاویه فک و…. تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نگرفته و فقط این بیمه عمل‌های درمانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

انواع بیمه‌های درمان تکمیلی

در زیر به انواع بیمه‌های تکمیلی درمان اشاره می‌کنیم:

بیمه نامه تکمیلی انفرادی

درواقع نام بیمه تکمیلی درمان انفرادی نشان‌ دهنده عملکرد آن است؛ این بیمه برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بیمه‌ای را به صورت انفرادی، برای خودشان تهیه کنند. در حقیقت، این بیمه از آن بیمه‌هایی ست که به صورت محدود توسط بعضی از شرکت‌های بیمه مثل ، بیمه تعاون و ارائه می‌شود.

نرخ بیمه‌نامه تکمیلی انفرادی چقدر است؟

در بیمه درمان انفرادی، با انتخاب پوشش‌های متعدد، مبلغ حق بیمه تنوع می‌یابد. برای محاسبه هزینه و قیمت بیمه درمان، لازم است که جمع حق بیمه پوشش‌‌های انتخابی را محاسبه کنید. شرکت‌های ارائه دهنده بیمه درمان، برای سهولت کار بیمه‌گذار هزینه بیمه درمان را از همان وهله اول محاسبه و اعلام می‌کند. لطفا توجه داشته باشید که و دوره انتظار، می‌تواند در هزینه بیمه درمان تاثیر‌گذار باشد. در حقیقت قیمت بیمه درمان تکمیلی انفرادی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود.

بیمه تکمیلی خانواده چیست؟

قطعا هر شخصی که خانواده تشکیل داده‌است؛ در برنامه های کاری خویش ” بیمه درمان تکمیلی خانواده” را هم برای خود و هم برای خانواده اش لحاظ می‌کند. بیمه درمان تکمیلی خانواده به ویژه برای افرادی مناسب است که عضو سازمان یا گروه خاصی نیستند. این افراد نمی توانند بیمه نامه تکمیلی گروهی داشته باشند در این شرایط، تهیه بیمه تکمیلی خانواده می تواند بیمه نامه مطلوبی برای آنها باشد.

بیمه تکمیلی گروهی چیست؟

گاهی برخی از کارفرماها یا سازمان و شرکت‌ها برای کارمندانی که در آنجت مشغول به کار هستند، بیمه درمان تکمیلی گروهی تهیه می‌کنند. کارکنان می‌توانند از پوشش‌های بیمه تکمیلی گروهی برای خود و افراد تحت تکفل استفاده نمایند.

شرایط بیمه درمان تکمیلی گروهی برای شرکت‌ها

قبلا طبق قانون بیمه، فقط شرکت‌های بالای 50 نفر مجاز به استفاده از بیمه درمان گروهی برای پرسنل خود بودند، اما اخیرا، این قانون برداشته شده‌است. در قانون جدید بیم آمده است که برای شرکت های زیر 50 نفر نیز، امکان ارائه بیمه درمان تکمیلی گروهی وجود دارد. از نظر پوشش‌های بیمه‌ای، بیمه نامبرده شده تفاوت آنچنانی با بیمه تکمیلی گروهی بالای 50 نفر ندارد؛

این بیمه فقط از نظر مبلغ حق بیمه و سقف تعهدات درمانی، با بیمه درمان گروهی تفاوت دارد. فراموش نشود که در حال حاضر، تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بیمه‌گر، این نوع بیمه را ارائه می‌دهند. هنگامی که بیمه نامه درمان تکمیلی گروهی برای گروه های زیر پنجاه نفر صادر گردد، شرکت‌های بیمه و همچنین بیمه‌گذاران موظف به رعایت شرایط زیر هستند:

  1. در بیمه درمان تکمیلی گروهی، یک پرسش‌نامه سلامت به وسیله شرکت بیمه تهیه شده است. پرسنل سازمان که می‌خواهد بیمه نامه تکمیلی گروهی را برای اعضای خود تهیه کند، باید این فرم را برای خود و اعضای تحت تکفل خود تکمیل نمایند.
  2. چنانچه پزشک معتمد بیمه، یک سری آزمایش‌ها را برای هر فرد ضروری تشخیص دهد، کسانی که طالب بیمه گروهی هستند، باید این آزمایش‌ها و معاینات را با هزینه شخصی خود انجام دهند.
  3. متقاضی بیمه میبایست برای تک تک افراد خانواده خود درخواست صدور بیمه کند. اما شرکت بیمه بعد از بررسی و انجام آزمایش‌‌های لازم،‌‌ می ‌تواند برای فرد یا افرادی از خانواده بیمه صادر نکند.
  4. مهم است بدانید که پوشش هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم در این بیمه ارائه نخواهد شد. برخی از شرکت‌های بیمه، عمل لیزیک را عمل زیبایی می‌دانند. هزینه عمل‌های زیبایی در بیمه تکمیلی پرداخت نخواهد شد.

بیمه درمان تکمیلی بازنشستگی تامین اجتماعی

بازنشستگان؛ مستمری بگیران و از کار افتادگان بخوانند!

بازنشستگان می‌توانند به همراه همسر و سایر افراد تحت تکفل خود، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند.در واقع، آنها برای ثبت نام بیمه تکمیلی باید به کانون بازنشستگی تامین اجتماعی مراجعه کنند. نکته‌ای مهم که بازنشستگان محترم باید به آن توجه کنند، این است که بیمه تکمیلی سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه ارتباطی با شعبه‌های این سازمان نداشته و صرفا مسئول ثبت نام یا انصراف بیمه‌شدگان است. حالا سوال این است که قیمت بیمه تکمیلی تامین اجتماعی چقدر است؟

حق بیمه تکمیلی برای هر فرد در سال 1400-1401 برابر با 91 هزار تومان است. همچنین اینکه سقف تعهدات آن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. سقف تعهدات پوشش‌ها به صورت زیر است:

  • بستری‌های فوق تخصصی تا سقف 45 میلیون تومان
  • بستری‌های عمومی تا سقف 2 میلیون و 200 هزار تومان
  • آمبولانس داخل شهر 300 و بین شهری 600 هزار تومان
  • خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیص درمان سرپایی تا سقف 2 میلیون و 300 هزار تومان
  • عمل مجاز سرپایی تا سقف 1 میلیون تومان
  • آزمایش پاتولوژی تا سقف 1 میلیون تومان
  • عمل لیزیک چشم هر دو چشم تا سقف 6 میلیون تومان و یک چشم 3 میلیون تومان
  • بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج درزمینهٔ درمان جراحی‌های سرطان، تأمین هزینه‌های شیمی درمانی، رادیوتراپی و غیره 45 میلیون تومان همراه با اضافه شدن تعهد 15 میلیون تومان

اگر بازنشستگان فوت کنند، تکلیف بیمه درمانشان چیست؟

اگر مستمری بگیران یا بازنشستگان فوت کنند، پوشش بیمه متوقف نمی‌شود. خدمات بیمه درمان تکمیلی برای افراد تحت تکفل وی ادامه‌دار خواهد بود. همچنین بیمه‌شدگان در صورت انصراف از پوشش های بیمه تکمیلی از اول قرارداد به مدت 3 ماه فرصت دارند تا به کانون بازنشستگی مراجعه نمایند. آنها می‌توانند با تکمیل فرم انصراف، از پوشش بیمه‌ای خود انصراف دهند.

بیمه رانندگان تاکسی

مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی تهران در آذر ماه 1400 خبر از ثبت‌نام تاکسی را دارد. بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی دارای دو طرح است که طرح اول برای تمامی رانندگان دارای کارنامه تاکسیرانی رایگان است و هزینه آن از سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود. طرح دوم دارای میزان تعهدات بیشتری است که البته هر راننده برای خرید این طرح، باید مبلغ 412 هزار تومان مابه تفاوت را بپردازد. همچنین اینکه هر راننده برای اضافه کردن اعضای خانواده خود، هزینه‌ای را هم باید پرداخت کند. اعتبار این نوع بیمه یکساله است و نیازی نیست که رانندگان بیمه پایه داشته باشند. البته آن‌هایی که دارای بیمه تکمیلی از شرکت‌های دیگری هستند، نباید اقدام به ثبت‌نام کنند.

بیمه تکمیلی فریلنسرها

در حال حاضر، شاهد رشد گروهی به نام فریلنسرها هستیم. آن‌هایی که ترجیح می‌دهند تا در خانه یا با اجاره یک فضای اختصاصی برای خود به صورت پروژه‌ای کار کنند. از آنجا که برای این گروهی از طرف ارگان یا شرکتی بیمه رد نمی شود، از این رو باید خودشان به فکر خرید بیمه باشند. بیمه تکمیلی فریلنسرها همان بیمه تکمیلی انفرادی است که این گروه می‌توانند هزینه‌های درمانی را به شدت کاهش دهند.

آیا هر شخصی می‌تواند چند بیمه درمان تکمیلی داشته باشد؟

بله. بر اساس ماده 17 آیین نامه 99 شورای عالی بیمه، اگر بیمه شده چندین بیمه درمان تکمیلی بیش از چند شرکت را داشته باشد، می‌تواند به دلخواه از هر کدام استفاده کند. به عبارتی اولویت بندی استفاده را خود او می‌تواند تعیین کند. برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید. همه افراد خانواده می‌توانند از خدمات و پوشش‌های بیمه تکمیلی بهره ببرند.

مزایا و معایب بیمه تکمیلی درمان چیست؟

مزایا و معایب بیمه تکمیلی به شرح زیر است:

  1. همان‌طور که می‌دانید بیمه‌های درمانی پایه؛ برای دندان پزشکی خدمات محدودی را در مراکز محدود ارائه می‌کنند، به این ترتیب بیمه‌های تکمیلی می‌توانند کمک خیلی زیادی در جبران هزینه‌های سنگین دندان‌پزشکی باشند.
  2. از خدمات همه بیمارستان‌ها و مراکزی درمانی خصوصی طرف قرارداد با بیمه‌های تکمیلی، می توان استفاده کرد.
  3. اگر به تازگی باردار شده و یا قصد بارداری دارید؛ این مزیت بیمه تکمیلی از آنِ شماست؛ می توانید با استفاده از بیمه‌های تکمیلی، هزینه‌های نازایی و زایمان خود را رسیدگی نمایید.برای اطلاعات بیشتر، مقاله را مطالعه کنید.
  4. دوره انتظار این بیمه‌نامه در بعضی پوشش‌ها مثل بستری  و جراحی زیاد است. ممکن است ، بیمه شده را تا حدی خسته کند.
  5. از دیگر محدودیت‌های بیمه تکمیلی می توان به داشتن سقف تعهدات در پرداخت خسارات بیمه نامه اشاره کرد.

شرکت های ارائه دهنده بیمه درمان تکمیلی

همه شرکت‌های بیمه خدمات بیمه تکمیلی را ارائه نمی‌دهند. برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی به شرح زیر هستند:

آیا محدودیت سنی در بیمه درمان تکمیلی وجود دارد؟

در استفاده از پوشش‌های بیمه تکمیلی، محدودیت‌ها و شرایط سنی خاصی وجود دارد. در بخش زیر به بررسی برخی از شرایط این بیمه می‌پردازیم:

  1. حداقل 18 سال سن برای همه انواع بیمه تکمیلی
  2. اگر بیمه شده فرزند پسر بیمه‌گذار باشد، باید بداند که تا زمان اتمام مدت تحصیل و مشمول شدن برای خدمت سربازی می‌تواند از پوشش بیمه تکمیلی استفاده نماید.
  3. برای بیمه شده های دختر هم تا زمانی که ازدواج نکرده یا در جایی مشغول به کار نیست، می تواند از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی پدر و مادر خود استفاده کنند.

بهترین بیمه تکمیلی درمان چه نوع بیمه‌ای‌ست؟

برای پاسخ به این سوال خیلی از جوانب باید درنظر گرفته شود. از جمله نحوه دسترسی به مراکز درمانی طرف قرارداد، پوشش‌های بیمه‌تکمیلی که از شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود، سقف تعهدات بیمه تکمیلی که در هر شرکت متفاوت است. پس از در نظر گرفتن این موارد می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی درمان را انتخاب کرده و در مواقع لزوم از آن استفاده نمایید.

البته به این نکته هم باید اشاره کنیم که بیمه تکمیلی را با بیمه عمر و سرمایه گذاری اشتباه نگیرید. در مقاله می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

بیمه درمان تکمیلی از نان شب هم واجب تر است!

سعی کردیم در این مقاله راهنمای کاملی برای سوال ” بیمه تکمیلی چیست؟” ارائه کنیم. البته شما می‌توانید مقاله را هم برای انتخاب بهترین شرکت مطالعه کنید.

در صورت وجود هر سؤال و ابهام درباره “ بیمه تکمیلی چیست” ، با کارشناسان متخصص بیمه دات کام تماس بگیرید. در صورت تمایل به خرید بیمه تکمیلی درمان نیز، ما امکان خرید اینترنی انواع مختلف بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه درمان تکمیلی خانواده و بیمه تکمیلی گروهی را در سایت بیمه دات کام فراهم آورده ایم. کافی است که به صفحه مراجعه نمایید. پس از انتخاب بیمه‌نامه درمان مدنظر، به صفحه خرید هدایت خواهید شد. پس از تهیه بیمه درمان مدنظر در کسری از زمان، بیمه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. فراموش نکنید، تیم سامینس هوای شما را دارد.

 

منبع مقاله: سامینس

دکمه بازگشت به بالا