روش ارسال پیامک با نام تجاری برای تبلیغات هدفمند و پولساز چگونه است؟
راهنمای ارسال پیامک با نام تجاری + مزایا و معایب
ظهر با صدای اس ام اس توجهم جلب شد. در قسمت نوتیفکشن به جای شماره، اسم دیدم! تعجب کردم چون مخاطبی با این اسم در لیستم نبود. اما بعد دیدم این مورد، در اصل همان ارسال پیامک با نام تجاری به جای ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی است. کار جالبی بود. اول تعجب کردم، بعد پیام را کامل خواندم. وارد سایتشان شدم تا ببینم چه محصولاتی دارند! البته خرید نکردم، ولی به نظرم صاحب این برند آدم باهوشی بود. با ارسال پیامی متفاوت دنبال برندسازیست و برای مشتریهایش ارزش قائل است. اگر برای کسبوکارتان تبلیغاتی متفاوتی از پنل اس ام اس میخواهید، در ادامه با مزایا و معایب، تعرفه و شرایط پیام با نام تجاری آشنا شوید. مطئن هستم که برای استفاده از این روش برنامهریزی خواهید کرد.
ارسال پیامک با نام تجاری چیست؟
شاید برای شما هم پیامکی آمده که جای سرشماره، نام شرکت به عنوان فرستنده روی صفحه گوشی درج شده است. این ویژگی که باعث تاثیر بیشتر و دقت نظر خواننده پیام میشود با ارسال پیامکهای نوروزی رئیس جمهور باب شد. پیام تبریک روحانیحتماً پیامکهای سال نو رییس جمهور را دیدید. در صفحۀ پیام اسم ارسال کننده شبیه مخاطبی که در لیست شماست، درج میشود. به این ویژگی در سامانههای پیامکی “ارسال پیامک با نام تجاری” گفته میشود. اگر شرکت ثبتشده دارید. از بازاریابی پیامکی یا ارسال تکی پیام استفاده میکنید. گردش مالیتان بالاست و میتوانید هزینه ارسال با نام تجاری را بپردازید، بد نیست که از مزایای این روش استفاده کنید. حالا شاید بپرسید که برای این مورد باید چه نامهایی انتخاب کرد؟!
عناوین تجاری شامل چه مواردیست؟
برای ارسال پیامک با نام تجاری علاوهبر نام شرکت، سازمان یا موسسه، میتوانید از موارد زیر هم استفاده کنید:
- نام محصول
- اسم فروشگاه (مثل دیجیکالا)
- عنوان فروشگاه اینترنتی (مثل اسنپ فود)
- نام اپلیکیشن (مثل روبیکا)
مزایای ارسال پیام با نام تجاری
تقریباً هر روز اس ام اسهای تبلیغاتی زیادی برای مردم ارسال میشود. کسبوکارها برای اینکه بین تمام این پیامکهای تبلیغاتی بیشتر در ذهن مخاطب متمایز شوند، بهتر است بهجای سرشمارهها از نام تجاری برای ارسال پیامک استفاده کنند. این روش جذابیت بصری برای مخاطب ایجاد میکند. نام برندتان را در ذهن مشتری ماندگار میکند و باعث اعتمادش میشود. از طرف دیگر، این پیامکها هویتدار است. در نتیجه شانس خواندن پیامتان بیشتر میشود. البته یادتان باشد که باید متن جذابی برای پیامکتان بنویسید تا روی مخاطب تاثیر بگذارد.
ویژگیهای مثبت خطوط نام تجاری
علاوهبر مزایا، ارسال پیامک با نام تجاری ویژگیهای مثبت دیگری هم دارد که در ادامه برایتان آوردیم:
- اعتبار به برند
- جذب اعتماد مخاطب
- مناسب برای شرکتهای حقوقی، هولدینگهای معروف مثل دیجیکالا و سازمانهای دولتی
- سرعت بالای ارسال پیام
- دریافت آبونمان به دو صورت ماهانه و یا سالانه
معایب ارسال پیام با نام تجاری
ارسال پیامک با نام تجاری معایب خودش را هم دارد. پیشنهاد میکنم، علاوهبر خط تجاری حتماً از خطوط دیگر هم استفاده کنید تا این معایب را پوشش دهد. یادتان باشد که مزایای نام تجاری از معایبش بیشتر است. دعینحال برای استفاده از این روش باید دربارۀ معایبش هم بدانید:
- این خطوط امکان دریافت پیامک از طرف مشتری را ندارند
- فعالسازی این خطوط زمانبر است
- تایید نام تجاری توسط اپراتور 20 تا 40 روز کاری زمان لازم دارد
- هزینه و آبونمان این خطوط زیاد است
اگر بخواهیم صادقانه پیشنهاد دهیم، خط تجاری هزینه بسیار زیادی برای مجموعه دارد. آبونمان این خطوط در سال جدید بیشتر هم میشود. استفاده از این خطوط برای ارگانهای دولتی و بزرگ صرفۀ اقتصادی دارد. ولی اگر کسبوکارتان کوچک و نوپاست، پیشنهادم انتخاب سرشماره رند است. توصیه میکنم برای کنترل هزینهها با یک شماره مناسب، بازاریابی پیامکی را شروع کنید، با گسترش کسبوکارتان میتوانید برای دریافت نام تجاری درخواست دهید.
تعرفه ارسال پیام کوتاه با نام تجاری
بعد از مزایا و معایب ارسال پیامک تجاری، نوبت تعرفه است. برای شروع کار، باید پنل اختصاصی داشته باشید. بعد از دریافت پنل، سفارش خط بدهید. برای سفارش خط، یکی از سرشمارههای 1000، 2000، 3000 یا 5000 را انتخاب کنید. در مرحله دوم برای نام تجاری درخواست دهید. هزینه فعالسازی سالانه این سرویس (در زمان نگارش این مقاله) حدود 500 میلیون تومان و هزینه ماهانه حدود 20 میلیون است. البته این هزینه شامل مالیات بر ارزش افزوده هم میشود. در ضمن، قیمت هر پیام ارسالی این سرویس طبق جدول تعرفه است. پس در قیمت خیلی تفاوتی با پنل معمولی ندارد.
یادتان باشد، حدود دو ماه هم برای تائید نام تجاری زمان نیاز دارید. بعد از ثبت درخواست، 60 روز زمان برای کارهای ثبت نام تجاری لازم دارید و با تائید اپراتور میتوانید شروع به ارسال پیامک کنید. در ضمن نام تجاری شما از همان اپراتوری صادر میشود که خطش را دارید. به عنوان مثال، اگر از اپراتور 1000 خط گرفتید، نام تجاری هم از طرف همین اپراتور است.
ارسال پیام به لیست سیاه مخابرات
حتماً با لیست سیاه مخابرات آشنا هستید. لیست سیاه یعنی شمارههایی که دریافت پیام تبلیغاتی را مسدود کردند. پس اگر از خطوط تبلیغاتی پیامی به لیست سیاه بفرستید، به دستش نمیرسد. حالا سوال مهم، آیا با نام تجاری میتوان به لیست سیاه پیام فرستاد؟ خط تجاری شبیه بقیه خطوط است. تا زمانیکه خط تبلیغاتی دارید، به لیست سیاه دسترسی نخواهید داشت. با خدماتی کردن خط تجاری، میتوانید به بلک لیست پیام بفرستید. یادتان باشد که از خطوط خدماتی، اجازه تبلیغات ندارید. این خطوط صرفا برای اطلاعرسانی استفاده میشوند.
قوانین و مقررات خطوط تجاری
حالا نوبت قوانین ارسال پیامک با نام تجاری است. همانطور که در قسمت تعرفه گفتیم، هزینۀ نام تجاری بالاست. از طرف دیگر، ثبتنام شزمانبر است. به تائید اپراتور هم نیاز دارد. بهتر است اول شرایط را بررسی کنید. مدارکتان را آماده کنید و بعد درخواست دهید. برای استفاده از این سرویس، باید حتماً مدارک زیر را ارائه دهید:
- روزنامه رسمی
- آگهی تاسیس و روزنامه آخرین تغییرات
- کپی کارت ملی مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره
- برگه تائید شناسه ملی و کد اقتصادی
ارسال پیامک از خطوط ثابت
شاید بخاطر هزینههای ارسال پیامک با نام تجاری، نظرتان عوض شده باشد. آموت اس ام اس پیشنهاد دومی هم دارد. میتوانید ارسال پیامک با خطوط ثابت را امتحان کنید. اگر امکان پرداخت هزینه ارسال پیامک با نام تجاری را ندارید، ارسال پیامک از خطوط ثابت 021 و 026 پیشنهاد خوبیست. این روش تاثیر خوبی در مشتری دارد.از دیگر شمارههای ارسال پیام متمایز است. باعث برندسازی میشود. از طرف دیگر، شماره دفتر کارتان را مستقیماً در اختیار مخاطب قرار میدهد. حالا اگر مشتری نیاز به تماس داشته باشد به شمارهای که برایش پیامک فرستادید، زنگ میزند.
مزایای ارسال پیام با خط ثابت
اگر بخواهید برای ارسال پیامک از خطوط ثابت استفاده کنید، مزایای زیر در قاختیارتان رار میگیرد:
- ارسال پیامک با شمارهای متفاوت از سرشمارههای 1000-2000 یا 3000
- نیاز به نوشتن اطلاعات تماس ندارد. خطی که پیام را فرستادید، همان شماره دفترتان است
- ارتباط و تعامل آسان با مشتری
- هزینه مقرونبهصرفه و بدون آبونمان برای ارسال پیامک
- هزینه یکسان با دیگر سرشمارهها در ارسال پیامک
جمعبندی
تا اینجا مفصل درباره ارسال پیامک با نام تجاری صحبت کردیم. اگر دنبال روشی متفاوت برای بازاریابی پیامکی هستید، میتوانید هزینههایش را بپردازید و البته دنبال تاثیر بیشتر روی مشتری هستید، این روش بهترین انتخاب است. قطعاً نگران کسبو کارتان هستید. دغدغه سود بیشتر و پیشرفت دارید. شاید حتی روشهای بازاریابی مختلف را امتحان کردید. اما بهتر است دیگر برای هر ابزاری هزینه نکنید. تلاش کنید تا با کمترین هزینه، بهترین تبلیغات را انجام دهید. بیشترین سود را داشته باشید. هزینه اولیه شما برای تبلیغات، با فروش بالا و جذب مشتری بیشتر به شما برمیگردد.