عمومیکسب و کار ایرانی

تفاوت بین لنز فصلی و سالانه چیست؟

تفاوت لنز  طبی فصلی و سالانه – استفاده از لنزهای چشمی طبی در نوع رنگی و بی رنگ در سراسر جهان به میزان قابل توجهی نسبت به دهه های گذشته رشد پیدا کرده است. اغلب افرادی که از عینک های طبی استفاده می کردند حالا جایگزین بهتر و راحت تری پیدا کرده اند و عینک های خود را کنار گذاشته اند. لنزهای چشمی اگر به درستی استفاده شوند می توانند برای فرد بسیار نتیجه بخش و موثر عمل کنند و درمانی برای ضعیفی چشم آن ها باشد. اما در صورتی که در مراقبت و نگهداری لنزها کم اهمیت باشند و به طور اشتباه و نادرستی از لنز استفاده کنند، برای آن ها یک عامل پر خطر به شمار می آید.

اگر به طور کل عینک را کنار گذاشته اید و از و یا در طولانی مدت استفاده می کنید حتما بایستی از را بدانید و در غیر این صورت، لنز می تواند برای شما یک عامل خطر زا تلقی شود. بیشتر افرادی که چشم های ضعیفی دارند تمایل دارند که از لنز طبی رنگی استفاده کنند و علت اصلی آن هم زیبایی و تغییر چهره آن ها می باشد. البته برای بعضی از افراد که چشم آن ها آستیگمات دارد و نمره چشم آن ها مثبت است در ایران، لنز طبی رنگی وجود ندارد و باید از لنزهای بی رنگ استفاده نمایند.

لنز فصلی

منظور از لنز فصلی این است که از زمان باز شدن پلمپ لنز، فرد می تواند تا 3 ماه ازآن استفاده نماید. در صورتی که استفاده از لنز کم باشد، فرد می تواند از آن بین 6 تا 1 سال نیز استفاده نماید.

لنز سالانه

همانطور که از اسم این لنز پیداست، استفاده از این لنزها به مدت 1 سال است و بیمار پس از باز کردن پلمپ لنز می تواند از آن به طور مکرر تا یک سال استفاده نماید.

هر کدام از لنز های فصلی و سالانه متریال خاص خود را دارد که بایستی با توجه به شرایط بیمار بهترین گزینه را انتخاب کرد. به طور مثال لنزهایی که از جنس می باشد لنزهای بسیار خوب و راحتی هستند که به میزان بالایی به چشم اکسیژن رسانی می کنند. تفاوت لنز طبی فصلی و سالانه می تواند در بسیاری از مولفه ها و ویژگی های لنز باشد. البته هر کدام از این لنزها مزایا و معایب خاص خود را دارد که باعث وجه تمایز آن ها از هم شده است. اما از نظر کلی تفاوت لنز طبی فصلی و سالانه در چیست؟ برای درک بیشتر از تفاوت لنز طبی فصلی و سالانه مزایای هر کدام از این دو لنز را ذکر کرده ایم تا شما بتوانید انتخاب راحت تری داشته باشید.

مزایای لنز طبی فصلی

  • ضخامت آن ها کم است و وزن سبکی دارند به طوری که کاربر احساس جسم خارجی در چشم نمی کند
  • تا 5 برابر اکسیژن رسانی بیشتری به چشم می کند و سلامت چشم را تضمین می کند
  • لنزهای طبی فصلی که از جنس هایدروژل هستند نسبت به لنزهای استاندارد انعطلاف پذیری و راحتی بیشتری دارند
  • سازگاری آن ها با محیط زیست نسبت به لنزهای روزانه و یک بار مصرف بیشتر است.
  • امکان رسوب گرفتن در آن ها نسبت به لنزهای سالانه کمتر است.
  • در صورت استفاده کم از آن ها می توان تا 6 ماه الی 1 سال استفاده کرد

مزایای لنز طبی سالانه

  • دوام و کیفیت بسیار بالایی دارند
  • در برابر پارگی نسبت به دیگر لنزهای روزانه، ماهانه و فصلی مقاومت بیشتری دارند
  • برای افراد پر مشغله که تمایلی به تعویض لنزخود در مدت زمان کوتاه تری ندارند مناسب است
  • برای افرادی که به طور کل لنز چشم را جایگزین عینک کرده اند مناسب است
  • دید خوب و واضحی دارد و دلیل آن هم ساختار منسجم تر آن است
  • مراقبت و نگهداری از آن ها راحت تر است زیرا فرم و حالت خود را از دست نمی دهد
  • کیفیت خود را از دست نمی دهد و کم آب نمی شود

از کجا بفهمیم لنز فصلیه یا سالانه |قیمت لنز رنگی سالانه دیجی کالا |قیمت لنز رنگی یک ساله

_ لنزهای تماسی ماهانه یا فصلی

برای افرادی که به دنبال لنزهای تماسی با صرفه تر هستند، لنزهای ماهانه یک راه حل ایده آل است و به اندازه لنزهای تماسی روزانه یکبار مصرف گران نیست. لنزهای تماسی ماهانه نیز اجازه می دهند هوای بیشتری وارد چشم شما شود و آنها را سالم نگه دارد. علاوه بر این، آنهایی که از هایدروژل ساخته شده اند، برخلاف لنزهای استاندارد، راحت تر اکسیژن را به چشم منتقل می کنند.

بعضی از لنزهای تماسی ماهانه نیز می توانند تا یک هفته بدون برداشتن از چشم استفاده شوند و حتی در هنگام خواب می توان آن را در چشم قرار داد، این لنزها به عنوان لنزهای تماسی طولانی مدت نیز شناخته می شوند. لنزهای تماسی ماهانه برخی از چالش ها و ناامیدی های ناشی از استفاده لنزهای تماسی استاندارد را از بین می برند و فواید زیادی را به همراه می آورند.

مزایا و فواید لنزهای تماسی ماهانه

– برخی از لنزهای ماهانه را می توان برای یک هفته در چشم گذاشت، بدون اینکه هیچ وقت آنها را از چشم بردارید.

– بسیاری از انواع لنزهای ماهانه در حالی که می خوابید استفاده می شوند، بدون اینکه خطری برای چشم شما ایجاد کنند.

– شما فقط به ۲۴ لنز تماسی برای کل سال نیاز دارید.

– آنها تا ۵ برابر هوای بیشتری به چشم منتقل می کنند، که به ارتقاء سلامت چشم کمک می کند.

– لنزهای ماهانه ساخته شده از هایدروژل نسبت به لنزهای استاندارد انعطاف پذیرتر و راحت تر هستند.

– آنها ارزش بهتری نسبت به گزینه های یکبار مصرف روزانه و سازگار با محیط زیست دارند.

با وجود مزایای بسیاری که دارند، لنزهای ماهانه برای همه نیست. برخی از افراد لنزهای تماسی سفت و سخت یا لنزهای یکبار مصرف روزانه را برای استفاده روزمره ترجیح می دهند. هرچه ترجیح شما باشد، در دیالنز می توانیم بهترین راه حل تصحیح بینایی را متناسب با نیازهای شما بیابیم. لطفاً قبل از تغییر لنزهای تماسی با پزشک متخصص یا کارشناسان ما صحبت کنید.

لنزهای تماسی ماهانه نسبت به لنزهای یکبار مصرف روزانه از قیمت مناسبی برخوردارند و می توانند نیازهای بسیاری از کاربران لنز را تامین کنند.

_ لنزهای تماسی سالانه یا دائمی

لنزهای تماسی سالانه هر روز تا یک سال استفاده می شوند. این لنزها برای افرادی که دارای برنامه شلوغی هستند و نمی خواهند هر روز یا هر ماه زحمت تعویض لنزهای خود را بکشند، طراحی شده اند. لنزهای تماسی سالانه به شرط اینکه روزانه گذاشته شوند و شبانه برداشته شوند یک سال دوام می آورند.

اگر نمی دانید چگونه می توان لنزهای تماسی سالانه را نگهداری کرد، آنها دقیقاً مانند لنزهای ماهانه نگهداری می شوند. برای حفظ کیفیت لنزهای خود، آنها را یک شبه در یک محلول چند منظوره تمیز کرده و نگهداری کنید.

مزایای لنزهای تماسی سالانه

– لنزهای تماسی سالانه ازنظر دوام وکیفیت سطح بسیاربالایی را دارا هستند.

– نازک و کم وزن و به گونه ای هستند که شما احساس وجود جسمی در چشم خود را نخواهید کرد.

– لنزهای سالانه نسبت به لنزهای روزانه و فصلی دربرابر پارگی مقاوم تر است و به سختی پاره می شوند و دلیل آن ضخامت این لنزها هستند.

خوب تا اینجا بریتان توضیح دادیم که هر کدام از لنزهای تماسی به چه صورت هستند و با آنها کاملا آشنا شدید. حالا می خواهیم به شما تفاوت های این سه لنز تماسی را بگوییم تا شما بتوانید با مقایسه تفاوت های آنها انتخاب دقیق تر و بهتری داشته باشید و با دید بازتری خرید کنید.

لنزهای تماسی بر حسب متریال یا مواد سازنده با هم تفاوت دارند و متریال لنزهای تماسی روزانه، از لنزهای فصلی بالاتر است و متریال لنزهای تماسی فصلی از لنزهای سالانه بالاتر می باشند و مواد سازنده لنزهای سالانه، در درجه آخر قرار دارند. اما هر کدام از مواد سازنده آنها از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند و می توانند رطوبت لنزها را به خوبی حفظ کنند و به واسطه ی داشتن فناوری هایدروژل یا سیلیکون هایدروژل می توانند اکسیژن را بسیار عالی به چشم منتقل کنند و دید واضح و شفافی به مصرف کننده ارائه دهند.

لنز طبی فصلی را بهتر بشناسید!

لنز فصلی دسته ای از انواع را شامل می‌شود که مدت زمان مجاز استفاده از آنها از زمان باز شدن پلمپ لنز به مدت 90 روز می باشد. این دوره 3 ماهه استفاده از لنز فصلی فارغ از تاریخ انقضاء آن می باشد و شما از زمان اولین استفاده تان از لنز به مدت 90 روز میتوانید از آن لنز استفاده کنید.

در ادامه برای تصمیم گیری در رابطه با اینکه لنز فصلی بهتر است یا سالانه،ویژگی های لنز طبی فصلی را برای شما شرح می‌دهیم :

  1. ضخامت و وزن لنز طبی فصلی کم می باشد. بنابراین با قرار دادن لنز در چشم شما احساس راحتی خواهید داشت.
  2. ضخامت لنزهای فصلی به طور معمول بین یک دهم یا دو دهم میلیمتر می باشد.
  3. این نوع لنز میزان اکسیژن رسانی به چشم را 5 برابر بیشتر می‌کند. همین ویژگی در تضمین سلامت چشم بسیار تاثیرگذار است.
  4. درصد سازگاری لنزهای فصلی با محیط زیست نسبت به انواع لنزهای روزانه و یکبار مصرف بیشتر می باشد.
  5. اگر برای ساخت لنزهای فصلی از ماده هایدروژل استفاده شود، لنز انعطاف پذیری بالایی داشته و بسیار راحت می باشد.
  6. درصد احتمال رسوب گیری لنزهای فصلی نسبت به لنزهای سالانه کمتر می باشد.

با ویژگی های لنز سالانه آشنا شوید.

برای انتخاب بین اینکه لنز فصلی بهتر است یا سالانه اکنون نوبت به بررسی ویژگی های لنز طبی سالانه رسیده است. لنزهای سالانه همانطور که از نامشان پیداست برای استفاده طولانی و به مدت 1 سال مناسب هستند.

در ادامه ویژگی های لنز طبی سالانه را باهم بررسی می‌کنیم:

  1. کیفیت و دوام لنزهای سالانه نسبت به باقی لنزها بیشتر است. بنابراین درصد احتمال پارگی آنها نسبت به لنزهای فصلی، روزانه، ماهانه و… کمتر است.
  2. برای کسانی که قصد جایگزین کردن کامل لنز به جای عینک را دارند یک انتخاب مناسب می باشد.
  3. لنزهای سالانه فرم و حالت خود را از دست نمی‌دهند به همین دلیل نگهداری از آنها راحت تر می باشد.
  4. ویژگی ساختاری این لنزها به شکلی است که کم آب نمی‌شوند و کیفیت خود را حفظ می‌کنند.
  5. از آنجایی که ساختار منسجمی دارند با استفاده از آنها یک دید واضح و خوب خواهید داشت.
  6. ضخامت لنزهای سالانه حدود شش دهم میلیمتر می باشد. بنابراین ضخامت آنها از لنزهای فصلی بیشتر است.

خرید لنز طبی فصلی یا سالانه

بعد از تصمیم گیری در رابطه با خرید لنز طبی فصلی یا سالانه، این سوال ها برای شما پیش خواهد آمد که با توجه به اینکه این روزا تنوع محصولات موجود در بازار افزایش یافته است، توجه داشته باشید که از یک فروشگاه معتبر و یک برند استاندارد لنز طبی خود را خریداری کنید. ما لنز بیوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

فراموش نکنید که استاندارد بودن لنز طبی رابطه مستقیمی با حفظ سلامت چشم های شما دارد. از طرف دیگر با توجه به اینکه چشم هر فرد ویژگی های خاص خود را دارد، می‌توانید قبل از خرید لنز طبی با مراجعه به چشم پزشک، لنز مناسب خودتان را با شرایطی که انحنای آن با انحنای قرنیه شما یکی باشد و… بشناسید.

کلام پایانی

به یاد داشته باشید که انتخاب شما هریک از لنزهای فصلی یا سالانه باشد یکی از مهم ترین عواملی که سلامت بینایی شما در اثر استفاده از لنز طبی را حفظ می‌کند، رعایت اصول و به طور صحیح می باشد. استفاده و نگهداری صحیح از لنز طبی به قدری اهمیت دارد که پاسخ سوال “ ” کاملا وابسته به این موضوع می باشد. در پایان ضمن تشکر از همراهی شما امیدواریم که این مطلب برای شما سودمند واقع شود.

دکمه بازگشت به بالا